Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
Goedemorgen,

Pff.. ik zit thuis te werken vanwege het weer en heb het heel druk, maar nu echt geen zin meer. We hadden stroomstoring en dus ook geen verwarming of internet meer. Grrr.. En net toen we op het punt stonden om richting Nl opa en oma te gaan (daar vieren we vanmiddag Sinterklaas) omdat zij nog wel stroom hadden, ging de stroom er weer op. Al met al zo'n 40 minuten, maar ben er even helemaal uit.

Ondertussen wel met de verloskundige gebeld. En zij zegt dus aankijken en over 1 of 2 weken nog een test doen. En dus alleen bellen als ik twijfel en ik me opeens heel erg zwanger voel. Tja, aangezien ik bij Caatboy al nauwelijks symptomen had, kan ik dat wel uitsluiten. Maar hoef dus niet eens voor een echo te komen. Ze vond 1 week vloeien toch wel zoveel, dat ze bijna zeker wist dat het fout zat.

Zeker omdat het zo pril is, dus geen echo. Ze vond dat we nog eerder van een verlate menstruatie konden spreken. Ze zei er wel bij dat het niet onaardig bedoeld was en dat ze me snel weer hoopte te spreken met goed nieuws.

Ach, ik vond het niet onaardig. Zat van de week nog te denken dat alles altijd maar heel snel weten ook niet altijd goed is. Als ik vroeger geleefd had in een tijd zonder testen, dan had ik gewoon gedacht dat mijn menstruatie wat verlaat kwam.

Nou ja, met mij ging het wel. Heb Caatman nog even een knuffel gegeven. Zag dat hij het wel moeilijk vond. Volgens mij hoopte hij toch heel hard op een echo waar we dan uiteindelijk toch nog iets zouden zien.
quote:Peanutje schreef op 03 december 2010 @ 09:36:

Oh oh oh nog 1 ding. Pienmini heeft gister voor het eerst echt gekropen. Zag er zo cool uit. Yeah, wat goed man! Echt een mijlpaal weer. Leuk!
quote:tot_zoens schreef op 03 december 2010 @ 09:43:

voor Pienmini!

Kleinezus heeft zich aan de poef opgehesen en staat nu heel geconcentreerd met haar vingertje in een gaatje te peuren.

Ook yeah! Ik ga er tenminste vanuit dat dat ook voor het eerst was. Herkenbaar trouwens dat ze overal hun vingertjes insteken. Doet Caatboy nog steeds en soms zit hij dan vast.
Zo, ook maar eens een keertje 4 op een rij. En nu ga ik weer aan het werk!
voor Caat omdat je stiekem zelf ook wel hoopte op een echo en meer duidelijkheid binnen snelle(re) tijd.

En inderdaad voor kleinezus. Heerlijk die priegel vingertjes die alles proberen te ontdekken. Alleen in mijn neus en mond (tijdens het voeden vooral) vind ik het toch iets minder heerlijk.

Zo ik ben druk bezig met werk enzo. Ben gewoon nu al moe en ik moet ook nog zoveel van mezelf vandaag.
Caat Er wordt helemaal geen echo meer gemaakt om te kijken of dat alles weg is?

Wauw Pienmini! Wat goed!

En Kleinezus gaat er ineens ook zo hard vandoor...Echt zo leuk om te lezen.

Caat wat een ontzettend lief berichtje heb je gekregen. Dat heeft je vast veel goed gedaan.

Hier trouwens ook eetdrama's, maar goed ik lig er ook niet echt wakker van. Van de week at Jeetje maar een halve boterham, de rest belandde direct op de grond. Daarna vroeg ik aan Jeetje of dat hij nog wat anders wilde eten en toen zei hij: "pap". Het jochie heeft nog een beker yoghurt weg zitten lepelen

Oke, ik zou het ook wel fijn vinden als Jeetje weer iets meer gaat eten, want hij kan natuurlijk niet al te veel missen. Het is al zo'n fijn mannetje...maar ja dwingen is ook geen optie.

Sproet kan me heel goed indenken dat je het heerlijk vind om twee dagen per week met iets anders bezig te zijn! Is het werk voor een bepaalde periode of kun je daar voorlopig wel blijven zitten?
Oh ja TZ hier geen surprises, wij vieren morgen Sinterklaas, maar alleen voor de kinderen. En dan ook geen achterlijke bedragen hoor, 15 euro per stel per kind. Dan hebben ze allemaal 4 cadeautjes.

Ik heb voor Jeetje een auto van Duplo gekocht, kleurpotloden en een kleurboek (Grotezus, geen zorgen...ik heb sowieso kleurpotloden in huis, maar deze potloden zijn speciaal voor kleintjes ).
Oh ja Neem, wat ontzettend goed dat je op gesprek mag komen. Laat je wel even weten hoe het afloopt

En wat een zwijmelverhalen over "onze" baby
Jeetje is nu al helemaal weg van de sneeuw, hij vindt het heerlijk om buiten te wandelen...Hij zit nu naast me op de bank met zo'n schattig rood neusje

En de buurman komt net een houten slee brengen. Stond te verstoffen bij hen in de schuur...Nu mag Jeetje hem hebben
Nee, helemaal geen echo meer inderdaad. Kreeg ook een beetje de indruk van jullie en van wat ik op internet las, dat ze dat standaard wel doen om zeker te weten dat alles weg is.

Maar ook wel logisch. Het was zo pril. Het was nog maar 1 mm groot. Dus hoeveel kan er dan nog achterblijven na al dat bloed?
Oeh, leuk Laal, een slee.

Ik wil er ook nog een, maar die zullen wel moeilijk te vinden zijn. Maar denk ook eigenlijk niet dat Caatboy blijft zitten dan.

Heb Caatman er ook al op uitgestuurd voor een skipak voor Caatboy. Vanavond Sinterklaasfeest en dat is buiten. Maar nergens meer te krijgen. Nou ja, dan maar dik inpakken als het niet lukt.
Oh over skipakken gesproken. Ik heb online zo'n leuk skipak voor Pienmini gescoord. Hij heeft hem vandaag aan. Lekker warm straks op de bakfiets naar Sinterklaas.

Hij vond het alleen niet zo leuk met aandoen vanmorgen. Ik denk dat ie dacht dat ie zijn slaapzak weer aan moest.

Laal wat schattig dat Jeetje al zo onder de indruk is van de sneeuw. Pienmini vond het, toen het nog echt sneeuwde, ook reuze interessant en ging tegen de sneeuwvlokken praten. Was ook zo .

Pffff mijn to do lijstje wordt eindelijk korter. Ik had (weer ) effe pauze nodig. Maar ben zo weer weg.
quote:Chi caatje schreef op 03 december 2010 @ 13:20:

Vanavond Sinterklaasfeest en dat is buiten. Poeh , dat wordt ook afzien zeg.... Hoezo buiten??
Ben je dan allemaal aan het doen Pien

Agossie dat is ook lief, praten tegen de sneeuwvlokken...Jeetje liep de hele tijd met een grote smile op zijn gezicht buiten. Hoewel ik er helemaal geen zin in heb (vanwege de kou uiteraard), gaan we straks nog wel even wandelen buiten.

Caat buiten Waarom?
Veel werk en studie gerelateerde dingen Laal. En veel klusjes die ik liever vandaag allemaal doe omdat Pienmini er nu (nog) niet is. Dus veel de stad in om dingen te halen enzo.

Ben ook wel een beetje streng voor mezelf hoor want een deel kan ook best morgen of zelfs volgende week.
Wow mega sneeuw hier!!!
Had je weer even pauze Nee grapje...Lekker druk bezig dus, leuk!
Mijn pauze duurt al weer best lang.

Dus ik ga nu echt. Doei.
Doeiiiii!

Ik heb zin om te WOG-en en vooral geen zin om te werken.

Wat leuk dat jullie een slee van de buurman hebben gekregen Laal! Ik vind het nu geweldig buiten, ondanks de kou. Kan nu al uitkijken naar volgend jaar, lekker met de slee en de hond erop uit.

Zal aan het eind van de winter vast een skipak voor volgend jaar proberen te scoren (of van de zomer, nog goedkoper!) voor Bengelien. Nu hoeft het nog niet. Voor in de maxicosi heb ik een voetenzak, voor op de fiets dat bike-away ding wat DD tipte en in de wagen ook een voetenzak (en een reserve zelfs).
Ik ga vanaovnd even shoppen voor mezelf...even wat warme kleding kopen en hopelijk ook nog een paar mooie en warme laarzen. Dan kan ik met een gerust hart naar buiten met Jeetje. Misschien straks maar eens even die slee uitproberen, ik zie hem al zitten

Vanochtend bij de bakker was er mevrouw die helemaal weg was van Jeetje Ze vroeg hoe oud hij was en ze vond hem nog zo heerlijk klein om te zien. Volgens mij had ze Jeetje zo mee naar huis genomen

Nog even Beng en dan ook jij lekker weekend! Geen slecht idee om nu alvast te kijken naar een skipak, denk dat je ze over een paar maanden in de uitverkoop zo kunt kopen.
Haha, ja het is buiten. In het dorp van Nl opa en oma hebben ze nu pas de intocht van Sinterklaas. Ik geloof dat er zelfs een hele feestcommissie voor is.

Het is dus zo'n heel klein vestingdorpje met een klein haventje met allemaal cafeetjes eromheen. Sint komt dan aan met de boot in die haven. En over de haven worden dan altijd lijnen gespannen waar de Pieten overheen gaan lopen/klauteren. Heb er dus alleen nog maar van gehoord, maar schijnt een heel spektakel te zijn met allemaal tentjes met gluhwein enzo. En daarna gaat NL opa die daar dus toezicht houdt als vrijwillige brandweerman een rondje door het dorp rijden met de kinderen van de vrijwillige brandweer. En dus ook met Caatboy. Die heeft vorig jaar ook in de brandweerwagen gezeten. Had er toen foto's van op de groep gezet.

Maar goed. Het begint om half zeven. Vorig jaar hebben we het gemist, want allebei werken en het was druk op de weg.

Heb er eigenlijk wel zin in. Alleen heeft Caatman helaas geen skipak meer kunnen bemachtigen.

Nou ja, gewoon maar dik aankleden dan.
Oh ja die foto's herinner ik me nog, het klinkt zeker heel erg leuk! Lekker warm aankleden en anders maar even opwarmen in een café
Echt pien, sneeuwt het alweer bij jullie? Hier gelukkig nog niet, maar er schijnt heel veel onderweg te zijn, ook voor onze regio

Verder heb ik snel even gescand en gelezen over allerlei leuke ontwikkelingen bij de kids , goed hoor!

Ik kon natuurlijk niet om de taalfout van sproet heen , en daarna de uitglijder van Zoen

Caat, ik vind dat je er knap mee om gaat allemaal
quote:Vakantiekriebels schreef op 03 december 2010 @ 14:54:

Caat, ik vind dat je er knap mee om gaat allemaal Jij was anders net zo'n bikkel hoor VK. Ik bewonderde jou toen ook zo en dat je toch positief bleef terwijl je dit gewoon een paar keer achter elkaar meemaakte.
En mijn kleine mooie mannetje vrolijkt ons allebei weer op als het we het moeilijk hebben. En dan bedenken we ons hoe gelukkig we toch zijn met zo'n gezond, vrolijk en lief jongetje. En hoe bijzonder dat is. Beste troost ever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven