douchen met je kindje
donderdag 12 maart 2009 om 14:10
Misschien een wat rare vraag, maar ik vraag me toch af hoe jullie dat doen: onder de douche met je kindje.
Ik heb een uk van 15 maanden, en het lijkt me zo fijn om samen onder te douche te stappen.
Maar hoe doe je dat? Hij wordt te zwaar om de hele tijd vast te houden, de douchebak is te krap om allebei te gaan zitten, heb geen handen meer over om hem te wassen, etc.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Ik heb een uk van 15 maanden, en het lijkt me zo fijn om samen onder te douche te stappen.
Maar hoe doe je dat? Hij wordt te zwaar om de hele tijd vast te houden, de douchebak is te krap om allebei te gaan zitten, heb geen handen meer over om hem te wassen, etc.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
donderdag 12 maart 2009 om 14:15
donderdag 12 maart 2009 om 14:18
donderdag 12 maart 2009 om 14:18
Wij hebben hiervoor een speciekuip gekocht. Als ik die in de douche zet kan ik er nog net naast staan. Dochter van anderhalf zit in de speciekuip, gevuld met water. Ik douche me en ondertussen speelt Dochter met haar badspeeltjes dan was ik haar. Zij speelt nog even waarna ik me snel afdroog en vervolgens droog ik haar af. klaar!
donderdag 12 maart 2009 om 14:19
Ik sta meestal terwijl bloedje 1 of 2 zit, als ik klaar ben stap ik uit de douche en leg de douchekop zo dat die schuin tegen kind aanspuit!
Meestal blijft de douchekop zo een paar min liggen voordat ze door hebben dat ze er ook kunnen zitten, gelukkig zit erop mijn douchesysteem een 'groene' stand!
Meestal blijft de douchekop zo een paar min liggen voordat ze door hebben dat ze er ook kunnen zitten, gelukkig zit erop mijn douchesysteem een 'groene' stand!

donderdag 12 maart 2009 om 14:21
Zoon zat altijd op de vloer (met of zonder badje) te spelen, zodat ik kon douchen. Daarna hem douchen, haartjes wassen en hij kon verder spelen (of in het badje met douche uit, of op de vloer met douche zachtjes aan). Dan snel afdrogen en aankleden, en daarna was hij aan de beurt.
Douchestraal gewoon lekker op koppie zetten, zijn ze gelijk watervrij als ze straks op zwemles moeten
Douchestraal gewoon lekker op koppie zetten, zijn ze gelijk watervrij als ze straks op zwemles moeten
donderdag 12 maart 2009 om 14:25
donderdag 12 maart 2009 om 14:30
donderdag 12 maart 2009 om 16:39
Dochter 9 maanden zit ook gewoon in de douche bak als ik ga douchen, soms in zo'n badring, en soms gewoon los.
Idd die spetters zijn even wennen, maar we douchen al met haar vanaf het begin (ook met 2 grotere kinderen gedaan)
Ik let wel op met shampo spetters natuurlijk, maar verder wennen ze er hier heel snel aan, en heb ik meteen geen gedoe meer met haren wassen en zwemlessen, ik heb super water vrije kinderen.
Lijkt me wel een beetje te sturen (en dan heb ik het niet over kinderen die echt last van hun oortjes enzo hebben)
Oudste 2 hebben iig zonder watervrees meteen ook hun zwemdiploma's gehaald in korte tijd.
Heb ook een badmeester in de familie en die zagt ook dat ze ze eenmaal watervrij zijn, je al op de helft bent, want een kind wat angst heeft voor water is heel lastig.
Maar goed, dat is even nog ver van jullie bed show ( T O ) maar je moet ergens beginnen he, en samen douchen is helemaal niks mis mee
Idd die spetters zijn even wennen, maar we douchen al met haar vanaf het begin (ook met 2 grotere kinderen gedaan)
Ik let wel op met shampo spetters natuurlijk, maar verder wennen ze er hier heel snel aan, en heb ik meteen geen gedoe meer met haren wassen en zwemlessen, ik heb super water vrije kinderen.
Lijkt me wel een beetje te sturen (en dan heb ik het niet over kinderen die echt last van hun oortjes enzo hebben)
Oudste 2 hebben iig zonder watervrees meteen ook hun zwemdiploma's gehaald in korte tijd.
Heb ook een badmeester in de familie en die zagt ook dat ze ze eenmaal watervrij zijn, je al op de helft bent, want een kind wat angst heeft voor water is heel lastig.
Maar goed, dat is even nog ver van jullie bed show ( T O ) maar je moet ergens beginnen he, en samen douchen is helemaal niks mis mee
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
donderdag 12 maart 2009 om 16:43
quote:AgentL schreef op 12 maart 2009 @ 14:20:
[...]
Tja, hij zal het toch ooit moeten leren om te douchen Ooit ja, maar als je kindje al bangig is en je gaat hem dwingen wordt het helemaal nooit wat, trust me Age, ik sta nog bijna dagelijks met Terror op de arm omdat ie het eng vindt. Gaat vast ooit over, maar dwingen, of "hij mot het toch leren"... No Way.
[...]
Tja, hij zal het toch ooit moeten leren om te douchen Ooit ja, maar als je kindje al bangig is en je gaat hem dwingen wordt het helemaal nooit wat, trust me Age, ik sta nog bijna dagelijks met Terror op de arm omdat ie het eng vindt. Gaat vast ooit over, maar dwingen, of "hij mot het toch leren"... No Way.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 12 maart 2009 om 21:44
Bij ons was douchen een drama! Dochterlief heeft minimaal 2 jaar in een babybadje gezeten. Ze vondt het echt verschrikkelijk. Omdat ik ook vindt dat het badmomentje gezellig moet zijn heeft ze zo lang in het badje gezeten.
Nu is ze 2,5 en hebben we een maand of 3 geleden onze badkamer verbouwd en nu hebben we een bad en een fatsoenlijke douche. Nu gaat ze vaak in bad, maar ook af en toe zonder problemen onder de douche. Het afpoeuh is nog steeds niet leuk, maar verder is het geen probleem.
Nu is ze 2,5 en hebben we een maand of 3 geleden onze badkamer verbouwd en nu hebben we een bad en een fatsoenlijke douche. Nu gaat ze vaak in bad, maar ook af en toe zonder problemen onder de douche. Het afpoeuh is nog steeds niet leuk, maar verder is het geen probleem.