Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!
donderdag 23 december 2010 om 15:58
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
donderdag 23 december 2010 om 22:05
Ik bepaal heel veel voor mijn kinderen en ben ook redelijk snobistisch (dus ja, ze zitten op muziek, ze denken *nog* politiek correct en meer van dat fraais wat er vanzelf wel vanaf valt). Vind wel dat er een grens moet zijn tussen wat ik voor ze wil en wat zij voor zich willen (vanwege een moeder die voor mij meende dwingend te moeten bepalen wat goed voor me was, ja). En die grens tussen hun 'zijn' en jouw 'zijn' mis ik ten aanzien van jouw jongste dochter, Fibonacci. Vind ik jammer voor d'r.
Ik vind al dat bling bling gedoe ruk. Echt waar. Ik weet dat de kans vrij groot is dat mijn jongens over een paar jaar bling bling gaan doen. En wat verlies ik als dat hun stijl is? Zolang ze maar alleen chabbie praten en niet chabbie doen, zeg maar.
Ik vind al dat bling bling gedoe ruk. Echt waar. Ik weet dat de kans vrij groot is dat mijn jongens over een paar jaar bling bling gaan doen. En wat verlies ik als dat hun stijl is? Zolang ze maar alleen chabbie praten en niet chabbie doen, zeg maar.
donderdag 23 december 2010 om 22:06
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 21:59:
[...]
Ik hoop 't ook niet. Maar als ze dat doen dan toch nooit als ik er ben. De meeste van hun muziek is wat wij ook draaien; sneu he; kunnen ze zich daar niet mee afzetten.
Ook leuk; laten ze mij U2 horen alsof zíj het hebben uitgevonden.Whahahahahaha, Das echt grappig.
[...]
Ik hoop 't ook niet. Maar als ze dat doen dan toch nooit als ik er ben. De meeste van hun muziek is wat wij ook draaien; sneu he; kunnen ze zich daar niet mee afzetten.
Ook leuk; laten ze mij U2 horen alsof zíj het hebben uitgevonden.Whahahahahaha, Das echt grappig.

donderdag 23 december 2010 om 22:06
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 22:02:
Jezus Fash, dat is het woord van het jaar.
En dat is iets wat jullie altijd doen
http://www.youtube.com/watch?v=dp_0p6Hc3_I
Yep, droogneuken op de dansvloer! Door mijn surinaamse collega ben ik helemaal op de hoogte.
Fantastisch nummer!
Jezus Fash, dat is het woord van het jaar.
En dat is iets wat jullie altijd doen
http://www.youtube.com/watch?v=dp_0p6Hc3_I
Yep, droogneuken op de dansvloer! Door mijn surinaamse collega ben ik helemaal op de hoogte.
Fantastisch nummer!
donderdag 23 december 2010 om 22:07
quote:mamzelle schreef op 23 december 2010 @ 22:05:
En wat verlies ik als dat hun stijl is? Zolang ze maar alleen chabbie praten en niet chabbie doen, zeg maar.Mooi beschreven en hier ben ik het helemaal mee eens.
En wat verlies ik als dat hun stijl is? Zolang ze maar alleen chabbie praten en niet chabbie doen, zeg maar.Mooi beschreven en hier ben ik het helemaal mee eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 23 december 2010 om 22:07
quote:Enn schreef op 23 december 2010 @ 22:05:
Een bounty? (ga wel even googelen)Dat was sarcastisch bedoeld. Een bounty is een neger die zwart van buiten en wit van binnen is, zeg maar de Fibonacci onder de negers. Was een grapje (hoewel ik door die groep waarschijnlijk wel zo gezien word).
Een bounty? (ga wel even googelen)Dat was sarcastisch bedoeld. Een bounty is een neger die zwart van buiten en wit van binnen is, zeg maar de Fibonacci onder de negers. Was een grapje (hoewel ik door die groep waarschijnlijk wel zo gezien word).
Am Yisrael Chai!
donderdag 23 december 2010 om 22:08
quote:mamzelle schreef op 23 december 2010 @ 22:06:
[...]
die heb ik net van de week gehoord, zwart van buiten, wit van binnen (mentaliteit).Ow ik ben blij met je uitleg, ik kwam namelijk alleen de chocola tegen.
[...]
die heb ik net van de week gehoord, zwart van buiten, wit van binnen (mentaliteit).Ow ik ben blij met je uitleg, ik kwam namelijk alleen de chocola tegen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

donderdag 23 december 2010 om 22:09
quote:fashionvictim schreef op 23 december 2010 @ 22:07:
[...]
Dat was sarcastisch bedoeld. Een bounty is een neger die zwart van buiten en wit van binnen is, zeg maar de Fibonacci onder de negers. Was een grapje (hoewel ik door die groep waarschijnlijk wel zo gezien word).Mijn collega lijkt op jou qua denkbeelden, dus je bent niet de enige.
[...]
Dat was sarcastisch bedoeld. Een bounty is een neger die zwart van buiten en wit van binnen is, zeg maar de Fibonacci onder de negers. Was een grapje (hoewel ik door die groep waarschijnlijk wel zo gezien word).Mijn collega lijkt op jou qua denkbeelden, dus je bent niet de enige.
donderdag 23 december 2010 om 22:09

donderdag 23 december 2010 om 22:10
quote:mamalief schreef op 23 december 2010 @ 22:09:
Aanvulling op de omschrijving van mijn Jongste van net: Bij het pyama aantrekken kwam ik erachter dat ze ook nog pantykousjes droeg, donkerbruine, en een behaatje van haar zus onder haar roze snoopyhempje.
Wat straalt dat uit naar mijn omgeving over wat wij zijn en waar we voor staan? Dat je vanmorgen heel veel haast had?
Aanvulling op de omschrijving van mijn Jongste van net: Bij het pyama aantrekken kwam ik erachter dat ze ook nog pantykousjes droeg, donkerbruine, en een behaatje van haar zus onder haar roze snoopyhempje.
Wat straalt dat uit naar mijn omgeving over wat wij zijn en waar we voor staan? Dat je vanmorgen heel veel haast had?
donderdag 23 december 2010 om 22:11
Wat straalt dat uit naar mijn omgeving over wat wij zijn en waar we voor staan? Dat ze nog erg zoekende is?
Wat straalt dat uit naar mijn omgeving over wat wij zijn en waar we voor staan? Dat ze nog erg zoekende is?
donderdag 23 december 2010 om 22:12
Ineens een jeugdherinnering:
Vriendinnetje en ik wandelend van school naar huis (jaar of 8), mijmerend over veel geld en kleding.
Ik wilde dan allemaal mooie sissi jurken en kon daar uren over doorgaan. Vriendinnetje zei steeds: ja en allemaal mek-kleding.
Ik kletste daar wat overheen met mijn sissi-obsessie.
Thuis aan mijn moeder vragen... wat is mek-kleding? Ow schat, dat is merkkleding.
Damn, ik voelde me zo dom na uitleg, dat ik nog niet wist wat dat was. Sissi is nooit meer zo leuk geweest...
Zoon heeft trouwens afgrijselijke: spijjemen sloffen, van de bristol, 1,50. En ik vind ze bijna mooi.
Vriendinnetje en ik wandelend van school naar huis (jaar of 8), mijmerend over veel geld en kleding.
Ik wilde dan allemaal mooie sissi jurken en kon daar uren over doorgaan. Vriendinnetje zei steeds: ja en allemaal mek-kleding.
Ik kletste daar wat overheen met mijn sissi-obsessie.
Thuis aan mijn moeder vragen... wat is mek-kleding? Ow schat, dat is merkkleding.
Damn, ik voelde me zo dom na uitleg, dat ik nog niet wist wat dat was. Sissi is nooit meer zo leuk geweest...
Zoon heeft trouwens afgrijselijke: spijjemen sloffen, van de bristol, 1,50. En ik vind ze bijna mooi.

donderdag 23 december 2010 om 22:13
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 22:09:
[...]
Mijn collega lijkt op jou qua denkbeelden, dus je bent niet de enige.Dat is wel grappig, want onder allochtonen heb je dus net zulke subculturen en hierarchieën als onder de autochtonen. Binnen de Surinaamse gemeenschap ben ik de Fibonacci zeg maar, en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de allergie die Fibonacci tentoonspreid voor de blanke ordi, ik bij mezelf wel bemerk als het om haar Surinaamse equivalent gaat. Kennelijk zijn we allemaal wel gevoelig voor binnen onze peergroup niet "te laag" ingeschaald te worden.
[...]
Mijn collega lijkt op jou qua denkbeelden, dus je bent niet de enige.Dat is wel grappig, want onder allochtonen heb je dus net zulke subculturen en hierarchieën als onder de autochtonen. Binnen de Surinaamse gemeenschap ben ik de Fibonacci zeg maar, en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de allergie die Fibonacci tentoonspreid voor de blanke ordi, ik bij mezelf wel bemerk als het om haar Surinaamse equivalent gaat. Kennelijk zijn we allemaal wel gevoelig voor binnen onze peergroup niet "te laag" ingeschaald te worden.
Am Yisrael Chai!
donderdag 23 december 2010 om 22:16
Wat straalt dat uit naar mijn omgeving over wat wij zijn en waar we voor staan?
Opgegeven mamalief ..... verloren in haar generatie.
Of het kind heeft lekkere warme voeten gehad en pikt van haar zuster kleding. Dan is het wel weer erg herkenbaar.
Indien ze stoer praatte zonder enige bewijs van intelligentie en als de panty kousjes een adidas embleem toonden kan je gevoegelijk uitgaan van een vrouwelijke chappie.
Mochten er ladders in de pantykousjes zitten en als snoopy iets metaligs door zijn neus heeft denk ik dat ze meer in de richting van gothic gaat.
Gos al die keuzes straks heeft ze nog een identiteits crisis door die pantykousjes dán zou ik een psycholoog inschakelen.
* Eerlijk: wélke moeder staat nou "panty-kousjes"toe?*
Wat straalt dat uit naar mijn omgeving over wat wij zijn en waar we voor staan?
Opgegeven mamalief ..... verloren in haar generatie.
Of het kind heeft lekkere warme voeten gehad en pikt van haar zuster kleding. Dan is het wel weer erg herkenbaar.
Indien ze stoer praatte zonder enige bewijs van intelligentie en als de panty kousjes een adidas embleem toonden kan je gevoegelijk uitgaan van een vrouwelijke chappie.
Mochten er ladders in de pantykousjes zitten en als snoopy iets metaligs door zijn neus heeft denk ik dat ze meer in de richting van gothic gaat.
Gos al die keuzes straks heeft ze nog een identiteits crisis door die pantykousjes dán zou ik een psycholoog inschakelen.
* Eerlijk: wélke moeder staat nou "panty-kousjes"toe?*

donderdag 23 december 2010 om 22:18
quote:fashionvictim schreef op 23 december 2010 @ 22:13:
[...]
Dat is wel grappig, want onder allochtonen heb je dus net zulke subculturen en hierarchieën als onder de autochtonen. Binnen de Surinaamse gemeenschap ben ik de Fibonacci zeg maar, en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de allergie die Fibonacci tentoonspreid voor de blanke ordi, ik bij mezelf wel bemerk als het om haar Surinaamse equivalent gaat. Kennelijk zijn we allemaal wel gevoelig voor binnen onze peergroup niet "te laag" ingeschaald te worden.
Wat een eerlijke post.
Mijn collega woont in nu Hoofddorp en is de Bijlmer ontvlucht met haar gezin en ze is net zo Surinaams als ze Hollands is, een leuke mix.
[...]
Dat is wel grappig, want onder allochtonen heb je dus net zulke subculturen en hierarchieën als onder de autochtonen. Binnen de Surinaamse gemeenschap ben ik de Fibonacci zeg maar, en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de allergie die Fibonacci tentoonspreid voor de blanke ordi, ik bij mezelf wel bemerk als het om haar Surinaamse equivalent gaat. Kennelijk zijn we allemaal wel gevoelig voor binnen onze peergroup niet "te laag" ingeschaald te worden.
Wat een eerlijke post.
Mijn collega woont in nu Hoofddorp en is de Bijlmer ontvlucht met haar gezin en ze is net zo Surinaams als ze Hollands is, een leuke mix.
donderdag 23 december 2010 om 22:19
quote:misspoez schreef op 23 december 2010 @ 20:56:
[...]
Ik vind het wel mooi, BGB, ik kan er erg van genieten om op een Castlefest rond te kijken. Prachtig. Vooral ook jongens die écht helemaal mooi zijn, met van dat lange haar en liefst zo;n Slashhoedje, ik vind het geweldig!
[afbeelding]Ben het met je eens, prachtig. Mannen met lang haar zouden er meer moeten zijn. Mensen die uberhaupt zichzelf durven zijn en hun eigen persoonlijkheid durven uit te drukken in hun kleding vindt ik prachtig. Wat ze ook aan hebben. Als het echt is, dan vind ik het mooi.
[...]
Ik vind het wel mooi, BGB, ik kan er erg van genieten om op een Castlefest rond te kijken. Prachtig. Vooral ook jongens die écht helemaal mooi zijn, met van dat lange haar en liefst zo;n Slashhoedje, ik vind het geweldig!
[afbeelding]Ben het met je eens, prachtig. Mannen met lang haar zouden er meer moeten zijn. Mensen die uberhaupt zichzelf durven zijn en hun eigen persoonlijkheid durven uit te drukken in hun kleding vindt ik prachtig. Wat ze ook aan hebben. Als het echt is, dan vind ik het mooi.