Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
Fash en ook anderen, kijk uit dat jullie geen ban oplopen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hahaha, Iris, ik snap echt niet wat voor gevolgtrekkingen je nu maakt, hoor. Als kleding een issue in je opvoeding is, dan heb je er weinig van gebakken, hoor.
Am Yisrael Chai!
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 12:45:

[...]

Niet uitgemaakt, maar ja ik vind dat wel erg PC om dat te zeggen. Verwend ook.

Maar ik ben dan ook van de duidelijke lijnen in de opvoeding. Zoals onze ouders dat deden. Nu vind ik de ouders vaak te toegefelijk en te inconsequent. Dit laatste gaat overigens niet om jou. sorry hoor, maar hier sla je de plank echt volledig mis. Floks is allesbehalve PC en haar dochter alles behalve verwend
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 12:44:

[...]

Sja, in dat rijtje wat je bestempelt als "ik doe alles anders dan een ander" staan al een stuk of 4 dingen die voor mij ook gelden, dus zo anders is het dus kennelijk niet, toch?

Eén persoon heeft dit net als ik, maar ik wil wedden dat de meesten hier niets in herkennen. Daarom delen wij vaak dezelfde mening in een discussie.

Waarom ik het benoem in deze discussie is omdat deze discussie júist gaat om indruk die je wekt voor de buitenwereld. Jij en TO (ik moet steeds uitkijken dat ik niet de verkeerde nick tiep) hebben daar hele uitgesproken ideeën over, en wekken in deze discussie de indruk dat jullie die uitgesproken ideeën hebben omdat je inderdaad, zoals je aangeeft, een "need to belong" voelt.

Nee, de mens heeft een "need to belong", jij dus ook. Verder ga ik gewoon mijn eigen gang.

Mijn mening daarover is precies tegenovergesteld van die van jullie. Ik denk dat als je gewoon bent, zonder daar allerlei theorieën over aan te hangen, je automatisch diegenen aantrekt die bij jou passen. En dat niemand je dan raar vindt, of een buitenbeentje, of een verkeerd beeld van je krijgt.

En daar ging dit topic uiteindelijk over. TO wil een bepaalde indruk wekken, maar dat lukt niet, omdat de indruk die ze wil wekken niet is wie ze is.

Dat kan, ik ken haar niet, maar je schaart ons onder 1 noemer en dat klopt dan niet, want ik wil geen indruk wekken, ik vertel gewoon heel eerlijk wie ik ben. Ook als ik weerstand krijg en dat is best vaak.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 12:45:

[...]

Niet uitgemaakt, maar ja ik vind dat wel erg PC om dat te zeggen. Verwend ook.

Maar ik ben dan ook van de duidelijke lijnen in de opvoeding. Zoals onze ouders dat deden. Nu vind ik de ouders vaak te toegefelijk en te inconsequent. Dit laatste gaat overigens niet om jou.

Ik heb hele duidelijke lijnen in mijn opvoeding en die werken prima. Ik heb in ieder geval geen toestanden met de kinderen in een winkel.

En ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je een kind kunt verwennen met het stimuleren in het maken van eigen keuzes.
quote:rosanna08 schreef op 26 december 2010 @ 12:48:

[...]

sorry hoor, maar hier sla je de plank echt volledig mis. Floks is allesbehalve PC en haar dochter alles behalve verwend Dat kan, want ik ken haar niet. Ik vertel gewoon hoe het op mij over komt. Niet zo zeer haar opvoeding, maar de huidige opvoeding in Nederland.
Trouwens, nu ik daarover nadenk, denk ik dat kleding alleen een issue kan worden, daar heb je hem weer, als je kennelijk kleding uitkiest die niet bij wie je bent of bij wie je kinderen zijn past.

Ik bedoel, ik kan nu wel gaan bedenken dat ik van mijn zoon Little Lord Fauntleroy wil gaan maken, maar dan ga ik inderdaad ineens drama's krijgen. Want hij is Little Lord Fauntleroy niet en ik ben geen 18e eeuwse Engelse lady.

Ik kies voor mijn zoon gewoon kleding uit die hem staan, passen bij het soort kind dat hij is en omdat ik dat als enige twee criteria heb vind ik de kleding die ik kies of die hij kiest ook altijd leuk. Meer is het niet.
Am Yisrael Chai!
quote:Floks schreef op 26 december 2010 @ 12:51:

[...]

Ik heb hele duidelijke lijnen in mijn opvoeding en die werken prima. Ik heb in ieder geval geen toestanden met de kinderen in een winkel.

En ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je een kind kunt verwennen met het stimuleren in het maken van eigen keuzes.Verwennen door haar er als een gek uit te laten zien. Ik zie niet in waarom dat nodig is.
Iris,

Ik heb echt geen "need to belong", maar dat zou kunnen liggen aan het feit dat ik ook nog nooit nergens bij gehoord heb. En ik ben tevreden met waar ik bijhoor.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 12:47:

Hahaha, Iris, ik snap echt niet wat voor gevolgtrekkingen je nu maakt, hoor. Als kleding een issue in je opvoeding is, dan heb je er weinig van gebakken, hoor.Is dit alles wat je uit mijn posts haalt? Dat valt me echt tegen van je.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 12:53:

[...]

Is dit alles wat je uit mijn posts haalt? Dat valt me echt tegen van je.Ja, eigenlijk wel. Ik zie de link tussen verwennen en kleding niet, en ook de link tussen rechtlijnig opvoeden en kleding niet. Maar goed, ik vind TO's postings ook onbegrijpelijk al de gehele discussie, en daar ben jij het roerend mee eens, dus ik zal het hele topic wel niet begrijpen, dan.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 12:53:

Iris,

Ik heb echt geen "need to belong", maar dat zou kunnen liggen aan het feit dat ik ook nog nooit nergens bij gehoord heb. En ik ben tevreden met waar ik bijhoor.

Tuurlijk wel, je bent een mens, dus wil je bij andere mensen horen, al is het maar je familie, je vrioenden of slechts je zoon.

Je verwart dit bij de wil om bij mensen te willen horen die niet bij je passen, zoals bijv. Nouveau Riche bij oud geld wil passen. Dat werkt niet en daar heb ik het ook niet over.

"en je bent tevreden waar je bijhoort"=need to belong. Niemand is een eiland.
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 12:55:

[...]

Ja, eigenlijk wel. Ik zie de link tussen verwennen en kleding niet, en ook de link tussen rechtlijnig opvoeden en kleding niet. Maar goed, ik vind TO's postings ook onbegrijpelijk al de gehele discussie, en daar ben jij het roerend mee eens, dus ik zal het hele topic wel niet begrijpen, dan.Nee ik vind TO's posts uitblinken in duidelijkheid. De vraag is alleen of TO iemand wil zijn die ze niet is. Ze zegt zelf van niet, maar daar twijfel ik nog over.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 10:44:

[...]

Dat hoeft ook niet met je uiterlijk, het kan ook met je auto, je huis, de plekken waar je op vakantie gaat of uitgaat, de mensen met wie je om gaat enz. enz. We willen allemaal graag laten zien wie we zijn, daar ben ik van overtuigd.

Dat lijkt op bewust een bepaald imago neerzetten. Is aan mij niet besteed.

Dus jij gaat op vakantie naar een bepaald land om anderen iets duidelijk te maken? Apart. Ik ga op vakantie naar een bepaald land omdat dat land mij interessant lijkt. Wat boeit mij het wat andere mensen daarvan vinden.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 26 december 2010 @ 12:58:

[...]

Dat lijkt op bewust een bepaald imago neerzetten. Is aan mij niet besteed.

Dus jij gaat op vakantie naar een bepaald land om anderen iets duidelijk te maken? Apart. Ik ga op vakantie naar een bepaald land omdat dat land mij interessant lijkt. Wat boeit mij het wat andere mensen daarvan vinden.

Neem nu het voorbeeld voornamen. Noem jij je kind nu Dylano, terwijl je weet in welk milieu deze naam populair is?

Bijna het hele forum duidelijk niet, want deze mensen worden uitgelachen (zie babywedstrijd topics).
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 12:51:

[...]

Dat kan, want ik ken haar niet. Ik vertel gewoon hoe het op mij over komt. Niet zo zeer haar opvoeding, maar de huidige opvoeding in Nederland.

De maatschappij stelt hele andere eisen aan kinderen en jongeren dan 30 jaar geleden. Het is niet meer dan logisch dat daarmee opvoedstijlen veranderen. Kinderen moeten tegenwoordig veel eerder zelfstandig zijn en zelf kunnen nadenken, om zich in deze snelle en harde maatschappij staande te kunnen houden.

En wat is in jouw ogen dan een goede opvoeding? Daar ben ik inmiddels heel erg benieuwd naar.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 12:52:

[...]

Verwennen door haar er als een gek uit te laten zien. Ik zie niet in waarom dat nodig is.

Waar schrijf ik dat ze er als een gek bij loopt? Ze heeft een hele goede kledingsmaak, waar ik niks op aan heb te merken. Door haar al jong invloed te geven heb ik haar ook kunnen sturen en haar kunnen leren welke combinaties wel of niet bij elkaar passen.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 12:56:

[...]

Tuurlijk wel, je bent een mens, dus wil je bij andere mensen horen, al is het maar je familie, je vrioenden of slechts je zoon.

Je verwart dit bij de wil om bij mensen te willen horen die niet bij je passen, zoals bijv. Nouveau Riche bij oud geld wil passen. Dat werkt niet en daar heb ik het ook niet over.

"en je bent tevreden waar je bijhoort"=need to belong. Niemand is een eiland.

Nee, ik WIL niet bij mensen horen, ik HOOR bij mensen. Bij mijn moeder, bij mijn vader, bij mijn broer, bij mijn zoon. Bij de rest van mijn familie. Bij mijn vrienden. Daar hoor ik bij, en daar heb ik nooit moeite voor hoeven doen. Ik ben, zij zijn, en wij zijn samen gewoon zoals we zijn.

Inderdaad, niemand is een eiland en ik heb me nooit een eiland gevoeld en ben ook nooit een eiland geweest. Ik denk dat daar mijn enorme onverschilligheid tov van al die anderen vandaan komt. Ik ben geen eiland, vanaf de dag dat ik me bewust was van de wereld heb ik me gekoesterd, geliefd, en geaccepteerd gevoeld en als je dat als basisgegeven hebt maakt het je gewoon niet uit allemaal.

Het komt allemaal neer op selfworth, en mijn selfworth is vrij groot. Volgens sommigen zelfs buitensporig groot en volgens sommigen zelfs onverdiend groot. Maar dat maakt niet uit, want voor hen die bij mij horen ben ik geweldig en daar heb ik nooit aan hoeven twijfelen.
Am Yisrael Chai!
FV; wat een mooie post!

Offtopic; van de week Oprah gezien die bij Michael Jacksons ouders thuis was en de kinderen?

Mooi interview!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 13:00:

[...]

Neem nu het voorbeeld voornamen. Noem jij je kind nu Dylano, terwijl je weet in welk milieu deze naam populair is?

Bijna het hele forum duidelijk niet, want deze mensen worden uitgelachen (zie babywedstrijd topics).

Het zou mij echt niet kunnen schelen wat anderen van de naam van mijn kind vinden hoor, ben je gek. Ik zou gewoon iets kiezen dat ik mooi vind.

En Dylano vind ik toevallig niet echt een mooie naam.
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 13:04:

[...]

Nee, ik WIL niet bij mensen horen, ik HOOR bij mensen. Bij mijn moeder, bij mijn vader, bij mijn broer, bij mijn zoon. Bij de rest van mijn familie. Bij mijn vrienden. Daar hoor ik bij, en daar heb ik nooit moeite voor hoeven doen. Ik ben, zij zijn, en wij zijn samen gewoon zoals we zijn.

Inderdaad, niemand is een eiland en ik heb me nooit een eiland gevoeld en ben ook nooit een eiland geweest. Ik denk dat daar mijn enorme onverschilligheid tov van al die anderen vandaan komt. Ik ben geen eiland, vanaf de dag dat ik me bewust was van de wereld heb ik me gekoesterd, geliefd, en geaccepteerd gevoeld en als je dat als basisgegeven hebt maakt het je gewoon niet uit allemaal.

Het komt allemaal neer op selfworth, en mijn selfworth is vrij groot. Volgens sommigen zelfs buitensporig groot en volgens sommigen zelfs onverdiend groot. Maar dat maakt niet uit, want voor hen die bij mij horen ben ik geweldig en daar heb ik nooit aan hoeven twijfelen.Je bent er bijna . Nu nog even het woordje "need" in het juiste perceptief zien: dit is een menselijk mechanisme, waardoor we elkaar opzoeken en dat doe je het liefst met gelijkgestemden. Dat is dus de "need". Jij denkt aan krampachtige pogingen, terwijl dit automatisch gaat.
.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 13:00:

[...]

Zoals ik al eerder zei: als kind ben je je helemaal niet bewust van bij welk milieu je hoort. En als het goed is, als je tevreden bent met wie je bent, kan het je tegen de tijd dat je je daarvan wel bewust wordt, helemaal niet schelen bij welk milieu je hoort.

Ik persoonlijk vind het nogal sneu om iemand die zijn kind Shaneequa noemt af te zeiken of uit te lachen. Of iemand die zijn kind Kayleigh noemt, of Priscilla. En nog sneuer vind ik het om je kind Benthe te noemen als je Priscilla de mooiste naam ter wereld vindt, alleen omdat je dan zou voldoen aan een bepaald imago.

Mijn kind heeft gewoon de mooiste naam die ik kon bedenken. Toen ik zijn geboortekaartjes rondstuurde, was de meest voorkomende reactie "Hoe?" en "Goh... apart...." . Ongetwijfeld zullen veel mensen zijn naam niet mooi vinden. Maar dat maakt niet uit. IK vind hem mooi.
Am Yisrael Chai!
quote:Floks schreef op 26 december 2010 @ 13:03:

[...]

Waar schrijf ik dat ze er als een gek bij loopt? Ze heeft een hele goede kledingsmaak, waar ik niks op aan heb te merken. Door haar al jong invloed te geven heb ik haar ook kunnen sturen en haar kunnen leren welke combinaties wel of niet bij elkaar passen.Jammer dat je me niet begrijpt. Omdat je dus blijkbaar een goede smaak heeft ontwikkeld (ondeer jouw invloed!) heb je geen strijd. Maar wat nu als ze net als de dochter van TO wil rondlopen?
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 december 2010 @ 13:09:

Eens met FV maar dat zal geen verrassing zijn. Wat ik wel altijd tekenend vind is als je "selfworth"groot is, onverdiend groot ( wie bepaalt dat eigenlijk? ) is dat je ineens arrogant bent, of naast je schoenen loopt. Zelfverzekerd zijn gaat bij sommige mensen gelijk op aan een egotripper zijn, arrogant zijn en uit de hoogte doen.

Wat in mijn ogen alleen maar bevestigd dat de persoon die dat roept ontzettend onzeker is. En dit staat in mijn ogen totaal los van kleding, schoeisel, haarstijl of wat dan ook. Selfworth heb je, ook in je blote kont met striemen en putten, of je hebt het niet

En voor de mensen die steeds HUHHHHH roepen... lees ff terug graag Mijn selfworth is ook groot en daarom doe ik wat ik doe en zeg ik wat ik zeg en dat is meestal anders dan anderen (zoals in dit topic ), maar dat vind ik niet erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven