Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:Bagheera schreef op 29 december 2010 @ 12:27:

[...]

You released your inner Christina Aguilera? Als in een soort exorcisme? ik moet zo lachen om je.Ze komt heeeeeeeeeeel af en toe nog tevoorschijn. In select gezelschap. En dan doet ze gewoon alsof die 10 extra kilos erbij horen.
Am Yisrael Chai!
ach lieverd toch. Ook met die tien extra kilo's ben je om op te vreten. We worden allemaal ouder.
Helaas niet allemaal wijzer.
Stressed is just desserts spelled backwards
En ik maar denken dat ik echt hip was. Ik kocht die Tarks in de PC, echt waar. En al die Gooise vrouwen liepen er in rond. Dus ik dacht: he das mode. Ik was gewoon dus gruwelijk ordinair besef ik nu.
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 10:03:

En soms is het inderdaad nodig om aan te stippen wat je achtergrond is, wat is daar mis mee?

Ik vind het eerder overkomen als jaloezie om daar altijd wat van te willen zeggen.

Ik vind het een gebrek aan persoonlijkheid als je via je kleding uit moet stralen dat je écht wel " beter " bent dan je doen en laten doen vermoeden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
FV, volgens mij zit er in het nieuwe centrum (ik woon waar jij ook woont toch?) een shoeby winkel. Ben er nog nooit binnen geweest trouwens, maar ik word nu wel enthousiast!

Oh nee, toch niet. Dan is dat toch een andere winkel zeker. Iets met roze.... Afijn, ik leer hier nog eens wat!
Jeetje...

Wat een topic, ieder z'n eigen manier van denken, denk ik maar

En ook van opvoeden trouwens

Over geld enzo...tjah daar heeft de een meer van dan de ander, tis maar hoe je er mee omgaat.

Je mag je nooit, maar dan ook echt nooit, beter voelen dan een ander omdat je mooier, rijker, slimmer of wat dan ook bent.

Overigens denk ik ook dat TO vooral sensatie zoekt, en toch veilig is achter haar beeldscherm, en daarom ook zo reageert.

Ze zou nooit zo reageren als je samen met haar en 3 anderen overblijfmoeder (of is dat te laag gegrepen) bent.
quote:roosje4 schreef op 29 december 2010 @ 13:14:

En ik maar denken dat ik echt hip was. Ik kocht die Tarks in de PC, echt waar. En al die Gooise vrouwen liepen er in rond. Dus ik dacht: he das mode. Ik was gewoon dus gruwelijk ordinair besef ik nu.Niks mis mee toch? Ik ben bij tijd en wijle ook nog steeds gek op ordinair.
Dat komt mooi uit Star, want ik heb net mijn roodleren string aangetrokken en strikken in mijn haar gedaan, lakleren lieslaarzen, en ik ga zo boodschappen doen bie de lidl.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 29 december 2010 @ 14:02:

Dat komt mooi uit Star, want ik heb net mijn roodleren string aangetrokken en strikken in mijn haar gedaan, lakleren lieslaarzen, en ik ga zo boodschappen doen bie de lidl.Niet eens bij de Albert Heijn? Dan praat ik niet meer met je
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Star schreef op 29 december 2010 @ 11:53:

Dit topic wordt met de minuut grappiger zieliger.

En dan heb k het trouwens niet over Fv. Want ondanks alle ordinaire outfitjes kom je altijd als een classy chick op me over. Leuk dat je weer vaker op het forum bent!
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 12:57:

ach lieverd toch. Ook met die tien extra kilo's ben je om op te vreten. We worden allemaal ouder.Hé hebben jullie verkering gekregen toen ik stond te douchen?
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 29 december 2010 @ 14:02:

Dat komt mooi uit Star, want ik heb net mijn roodleren string aangetrokken en strikken in mijn haar gedaan, lakleren lieslaarzen, en ik ga zo boodschappen doen bie de lidl.

Nee nee nee, je hebt ordinair en fout

Dolly Parton maar weer eens kwooten? "It takes a lot of money to look this cheap".

Ik ben overigens ook fan van Pammie en Katie Price
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2010 @ 12:34:

[...]

Ze komt heeeeeeeeeeel af en toe nog tevoorschijn. In select gezelschap. En dan doet ze gewoon alsof die 10 extra kilos erbij horen.

**voelt zich vereerd**

(en heeft er een filmpje van )
quote:mamalief schreef op 29 december 2010 @ 14:31:

[...]

Hé hebben jullie verkering gekregen toen ik stond te douchen?

Ik geloof een éénzijdige verkering hoor.

Ze heeft nog niets aangekruist.

wil je fekering

[ ] ja

[ ] nee
quote:Star schreef op 29 december 2010 @ 14:32:

[...]

Ik ben overigens ook fan van Pammie en Katie Price Dank je, wat lief!
Star, ik vind Tark eigenlijk stiekum nog heel leuk.

Zijn ze nog te koop die nepleren broeken?
Hallo, was ik weer? Iets gemist?

Nee he? Fijn!

Luister, ik hoor net dat de door mij genoemde merken als ordinair worden gezien? Sja, ik heb nog nooit de kindjes van 3 hoog achter uit de stad in rokjes van Room7 of eliane et lena gezien. Dus hoezo ordinair? Ik vind die merken hartstikke leuk. Hun kleding lijnen zijn lief, leuk en origineel en hun kwaliteit is geweldig. De stofjes zijn bijzonder, de snit is ongekend. En het zal me bommen als men dat hier ordi vindt. Ik vind van die lycra pakjes van de Bristol ordi. Ik vind rokjes met Hannah Montana op de zijkant met strass steentjes afgezet ordi. Ik vind korte tijgerprint rokjes met leren riempjes op de heup ordi. Ik vind veel kleding die ze op de markt verkopen ordi. Ik vind kleding van de Skooter en de Takko ordi. Ik vind de kleding van de action vaak belabberd. Evenals die van de Wibra en de Zeeman. Ik vind een pakje van Blumarine of een setje van Bengh dus echt verre van ordi. Over smaak valt niet te twisten. Dat is 1. Maar hou op met je decadente gewauwel over dat de door mij genoemde merken uber ordi zouden zijn. Dan is dat maar zo. Ik vind in ieder geval zelf van niet. Ik heb net een heel leuke jas van Iks gekocht voor mijn zoontje. En een set van G sus voor mijn 8 jarige, die óók haar goedkeuring kon wegdragen. Ordi my ass

Jaloezie, afgunst en zeiken om het zeiken. Dat is het. En het laatste woord willen hebben. Dat ook.

Hé, zeg dat dan! Be my guest hoor! Be my guest.
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 16:20:

Nee he? Fijn!

....knip....

Jaloezie, afgunst en zeiken om het zeiken. Dat is het. En het laatste woord willen hebben. Dat ook.

Hé, zeg dat dan! Be my guest hoor! Be my guest.

Word je alweer een beetje pissig?
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 16:20:Maar hou op met je decadente gewauwel over dat de door mij genoemde merken uber ordi zouden zijn. Dan is dat maar zo.Als dat is wat je als gezin wil uitstralen, dan doe je dat toch lekker? Maar net zozeer als jij je mening over bepaalde dingen mag hebben, mogen wij ook zo onze mening hebben.

Ik heb net een heel leuke jas van Iks gekocht voor mijn zoontje..

Je zoon was toch een puber die zijn eigen meuk mocht kopen?

Is die gekrompen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 december 2010 @ 16:37:

[...]

Je zoon was toch een puber die zijn eigen meuk mocht kopen?

Is die gekrompen?Ze heeft heel veel kinderen, geloof ik

Nee he? Fijn!

Luister, ik hoor net dat de door mij genoemde merken als ordinair worden gezien? Sja, ik heb nog nooit de kindjes van 3 hoog achter uit de stad in rokjes van Room7 of eliane et lena gezien. Dus hoezo ordinair? Ik vind die merken hartstikke leuk. Hun kleding lijnen zijn lief, leuk en origineel en hun kwaliteit is geweldig. De stofjes zijn bijzonder, de snit is ongekend. En het zal me bommen als men dat hier ordi vindt. Ik vind van die lycra pakjes van de Bristol ordi. Ik vind rokjes met Hannah Montana op de zijkant met strass steentjes afgezet ordi. Ik vind korte tijgerprint rokjes met leren riempjes op de heup ordi. Ik vind veel kleding die ze op de markt verkopen ordi. Ik vind kleding van de Skooter en de Takko ordi. Ik vind de kleding van de action vaak belabberd. Evenals die van de Wibra en de Zeeman. Ik vind een pakje van Blumarine of een setje van Bengh dus echt verre van ordi. Over smaak valt niet te twisten. Dat is 1. Maar hou op met je decadente gewauwel over dat de door mij genoemde merken uber ordi zouden zijn. Dan is dat maar zo. Ik vind in ieder geval zelf van niet. Ik heb net een heel leuke jas van Iks gekocht voor mijn zoontje. En een set van G sus voor mijn 8 jarige, die óók haar goedkeuring kon wegdragen. Ordi my ass

Hé, zeg dat dan! Be my guest hoor! Be my guest.Wat leuk dat je kinderen er als echte 3-hoog achter kinderen bijlopen, die moeders vinden het ook erg belangrijk dat hun kinderen in dit soort merkkleding rondlopen ( doet me denken aan die afschuwelijke fotowedstrijd met die aso-kinderen in die merkkleding van die webshop). Jammer dat Gsus en IKS nou niet bepaald klasse uitstralen.
Wel een beetje opletten he. Ik heb meerdere kinderen.

En ik ben niet zo snel boos hoor :-)
you can take the girl out of the trailer but you cant take the trailertrash out of the girl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven