Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
Wat is in vredesnaam de Takko voor een winkel? Nooit van gehoord.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:molie schreef op 23 december 2010 @ 22:21:

Nee Didi is haute couture..Niet echt nee
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 22:21:

To is een jokkebrokje

Succes met je topic meid. jHuh?
Am Yisrael Chai!
quote:Doi schreef op 23 december 2010 @ 22:17:

Ik snap niet wat er aso is aan CenA.

In mijn werk kom ik regelmatig in aanmerking met de C&A kleding en serieus, ik kan je vertellen...het is af en toe te beschamend voor woorden wat daar gemaakt wordt. Wie dat ontwerpt, werkelijk waar...

Een neglige (als ik het goed schrijf) voor een vrouw met maat 50 (niks mis mee overigens) maar dan aan de zijkant fluwelen touwtjes, wat wil je bereiken? Er een rollade van maken?

En de kwaliteit is meestal ook niet echt om over naar huis te schrijven (maar dat vind ik)
Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind TO heel erg als een snob overkomen. Want oei wat moeten de mensen wel niet denken?

Over het algemeen denk ik niet zoveel van de kleding van kinderen, eerder van de 'air' van de ouders die ernaast lopen of het grut met hun SUV wegbrengen en daarbij de kinderen van de tokkies van hun fiets rijden.

Ik heb echt schijt aan wat anderen van mij vinden. Ik heb een gezellige, grote vriendenclub waar kleding en uiterlijke schijn er niet toe doet, en waar we allemaal heel verschillend zijn. De een is ook snobistisch, en de ander alternatief.

Ik mocht vroeger dragen wat ik wilde (behalve hele blote dingen maar daar had ik toch geen interesse in). Ik had leggings (maar ja die waren toen ook hip), van die grote t-shirts met prints, allerlei 'ordinaire' dingen. Nu waren die helemaal niet ordinair in mijn ogen, ordinair vind ik tijgerprintjes en naveltruitjes enzovoorts. Mijn moeder greep alleen in als ik echt dingen ging combineren die geen gezicht waren, zoals knalroze met knalblauw etc. Ook had ik allemaal aparte clipjes en zo in mijn haar, echt leuk. Ik ben blij dat ik altijd mocht dragen wat ik wilde, en mijn moeder niet vond dat ik in haar plaatje moest passen. Bovendien draagt mijn moeder ook graag kleding die niet iedereen heeft.

Ik heb altijd een eigen stijl gehouden, en tot op de dag van vandaag wordt ik bedolven onder de complimentjes over mijn kleding. En ja, die kleding komt van de 'goedkope en ordinaire' winkels zoals de H&M. Maar ik weet daar precies de dingen uit te zoeken en zo te combineren dat ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die hetzelfde droeg.

En oh ja wat zullen de mensen wel niet zeggen van mijn huis, met allemaal meubels die ik gekregen heb en dus (oh horror!) niet allemaal bij elkaar passen! En oei, ik rijd nog in een klein Japans autootje ook... Maar goed dat is nog heel luxe in de buurt waar ik woon

Als TO denkt dat kleding van de C&A ordinair is moet ze hier even in de wijk komen rondwandelen, dan krijgt asociaal/tokkie een geheel nieuwe betekenis. Dan kan zo'n Hello Kitty shirtje nog prima hoor.

Mijn advies aan TO is dan ook om je kind niet te zien als accessoire. Anderen kijken echt niet zo overdreven naar wat jouw kind aanheeft, en zo lang ze er niet als een prostitué bijloopt zal het allemaal wel meevallen. Laat kinderen lekker kind zijn en een Hello Kitty/Spiderman/Dora tshirtje dragen als ze dat leuk vinden...
http://www.takko-fashion.com/nl/women/womenswear_2.php
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 22:22:

Wat is in vredesnaam de Takko voor een winkel? Nooit van gehoord.Oké da's wel een winkel waar je beter niks kan kopen.. Soort Euroshop voor kleding. Maar de pasvorm van de kleding daar is ook gewoon niet goed en als je het een keer wast valt het uit elkaar. Idem bij C&A trouwens, al was dat vroeger volgens mij beter.
.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 22:18:

[...]

Wat een eerlijke post.

Mijn collega woont in nu Hoofddorp en is de Bijlmer ontvlucht met haar gezin en ze is net zo Surinaams als ze Hollands is, een leuke mix.Ik mocht vroeger niet eens in de Bijlmer komen. En doe dat nog steeds niet graag. Ik heb er niets mee en ken ook die cultuur echt niet. Is heel ander soort milieu dan waar ik uit kom en ook een heel ander soort milieu dan mijn familie in Suriname zich in bevindt.
Am Yisrael Chai!
Aan de Takko nog niet veel gemist volgens mij.
@BGB: ik heb een kennis die altijd dat soort glitter-shit aantrekt (ze is bijna 30), vroeg me al af waar ze die wanstaltige dingen vandaan haalde...

Maar goed, voor kinderen vind ik glitterdingetjes dan wel weer kunnen (mits niet te bloot)
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 22:25:

TO is een wanna-be snob. Je had nog wat langer moeten oefenen op deze personagen Ik dacht ook al, Tutje's neus ruikt een T.
Ik heb een vriendin die ouder is dan ik en die loopt er altijd héél gezellig bij als een snol van 16. Lief mens. Koopt bij Cool Cat. Ga ik gezellig mee winkelen; houden we voor elkaar het leijkste op wat we kunnen bedenken en dat is dan de stijl van de ander.
quote:fashionvictim schreef op 23 december 2010 @ 22:26:

[...]

Ik mocht vroeger niet eens in de Bijlmer komen. En doe dat nog steeds niet graag. Ik heb er niets mee en ken ook die cultuur echt niet. Is heel ander soort milieu dan waar ik uit kom en ook een heel ander soort milieu dan mijn familie in Suriname zich in bevindt.Zij ook, maar ze kent die scene dan wel weer van vroeger uit haar "wilde" jeugd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 22:30:

Ik heb een vriendin die ouder is dan ik en die loopt er altijd héél gezellig bij als een snol van 16. Lief mens. Koopt bij Cool Cat. Ga ik gezellig mee winkelen; houden we voor elkaar het leijkste op wat we kunnen bedenken en dat is dan de stijl van de ander.Ik kan de meeste mensen hier uittekenen, maar wat is eigenlijk jouw stijl? Ik ben daar heel nieuwsgierig naar.
Als je man jurist is kun je ook niet in Shoebie aan komen kakken op een personeelsfeest. Niet als je niet wilt dat ze je bekijken alsof je 8 bent en lycra/roze/glitter/Hello Kitty aan hebt.
.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 22:25:

TO is een wanna-be snob. Je had nog wat langer moeten oefenen op deze personagen Toch jammer. Ze zijn er wel tenslotte, die mensen die voor hun kinderen alles bepalen zonder de minste vorm van overleg.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 22:32:

Als je man jurist is kun je ook niet in Shoebie aan komen kakken op een personeelsfeest. Niet als je niet wilt dat ze je bekijken alsof je 8 bent en lycra/roze/glitter/Hello Kitty aan hebt.Als je zelf jurist bent ook niet (heb ik me laten vertellen ).
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 22:31:

[...]

Zij ook, maar ze kent die scene dan wel weer van vroeger uit haar "wilde" jeugd.Ik ben opgegroeid op plekken waar ik meestal 1 van minder dan 10 mensen met een kleurtje was. En in Suriname is mijn familie zeg maar de Surinaamse versie van "grachtengordel". Dus ik ken het ook echt, helemaal, niet.
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2010 @ 22:30:

Ik heb een vriendin die ouder is dan ik en die loopt er altijd héél gezellig bij als een snol van 16. Lief mens. Koopt bij Cool Cat. Ga ik gezellig mee winkelen; houden we voor elkaar het leijkste op wat we kunnen bedenken en dat is dan de stijl van de ander.Hahahaha!
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 23 december 2010 @ 22:34:

[...]

Ik ben opgegroeid op plekken waar ik meestal 1 van minder dan 10 mensen met een kleurtje was. En in Suriname is mijn familie zeg maar de Surinaamse versie van "grachtengordel". Dus ik ken het ook echt, helemaal, niet.

Dat lijkt mij vreemd opgroeien, zelf ben ik blank uitgevallen met een niet blanke vader, dat is toch anders.

Heten jullie daar ook kakkers?
quote:iris1969 schreef op 23 december 2010 @ 22:32:

[...]

Ik kan de meeste mensen hier uittekenen,

Dat dénk je; maar is het ook wáár?

maar wat is eigenlijk jouw stijl? Ik ben daar heel nieuwsgierig naar.

Ik ben een soort van stijlloos.

( lees; draag niet één soort kleding waarin je me typeren kan ).

Varieert van Gaastra tot G- Star, van Hilfiger tot Esprit.
quote:mamzelle schreef op 23 december 2010 @ 22:33:

[...]

Toch jammer. Ze zijn er wel tenslotte, die mensen die voor hun kinderen alles bepalen zonder de minste vorm van overleg.Het is toch wat, de leukste topics zijn de laatste tijd fake .
quote:mamalief schreef op 23 december 2010 @ 21:33:

[...]

Misschien heb ik een verkeerd beeld omdat hier, en zeker toen ik jong was, gothic niet echt een groep te noemen is maar ik denk dat het meer lef vergt om er zo bij te lopen dan mee te gaan in de trend van de grotste groep. De coolcat en h en m groep dus.Gothic bestaat in europa pas sinds eind jaren 90. Het komt uit Japan. In de tijd daarvoor had je hier ook veel mensen die in het zwart liepen (ik was er een van, en nog vaak) maar dat had niet echt een naam toen. Ik werd wel alto genoemd, of new waver, maar new wave was eigenlijk voor mijn tijd (ben 35). We hielden wel van new wave muziek, en iets later rond 1991 ook van grunge en alles wat alternatief was. Mijn kleding ging van helemaal zwart naar zwart met hier en daar een houthakkersblouse, hippiejurken en uit elkaar vallende jeans met converse. Maar altijd weer terug naar zwart, lange rokken, zwarte ogen, etc. En ik ben het met je eens dat je daarvoor juist wel zelfvertrouwen voor moest hebben want in de kleine plaats waar ik woonde, werd er heel vreemd naar gekeken en op gereageerd. Ik vond dat geweldig, hoe opvallender hoe liever. Nu ben ik 35 en heb nog steeds een eigen stijl met veel zwart. Als ik zin heb doe ik een lekkere donkere oogmake-up op. Als ik me er maar lekker bij voel, en dat doe ik. En nee, ik ben geen meisje met een kruisje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven