Dreumes slaapt iedere nacht in ons bed

15-01-2019 11:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven in de volgende situatie.
Ons zoontje (bijna 2) slaapt vanaf het begin regelmatig bij ons. We leggen hem altijd wel in bed in zijn eigen ledikant in zijn eigen kamer, en soms gaat dat weken achter elkaar goed en slaapt hij door in zijn eigen bedje. Als er periodes waren dat hij zich niet lekker voelde (en soms ook zonder specifieke reden voor zover ik weet) werd hij 's nachts wakker en wilde dan per se bij ons liggen.
Omdat ik geen zin had in drama's en omdat hij direct sliep als hij tussen ons in lag, heb ik hem vaak gewoon gepakt en tussen ons gelegd.

Ik maakte me hier al wel eens druk om, maar eigenlijk was het altijd zo dat die periode kort daarna weer overging en dat hij wel vanzelf weer in zijn eigen bed wil slapen.

Nu begin ik me echt een beetje zorgen te maken, omdat ik denk dat we inmiddels zover zijn dat hij een soort van getraind is om 's nachts te huilen (meestal ergens tussen 2 en 4) en uit bed gehaald te worden. De laatste keer dat dit zo is ontstaan is denk ik toen hij de waterpokken had, inmiddels wel dik een maand geleden.

Vorige week maakte hij duidelijk dat hij niet meer in een slaapzak wilde waar hij normaal in sliep, en wilde een deken net als bij ons in bed.
Dus ik dacht: eureka, dat is de oplossing! Nu slaapt hij een week onder een babydekbed en kussentje, wat ie op zich helemaal prima vind, maar nog steeds wordt hij 's nachts wakker.

Heeft iemand de tip hoe ik dit weer kan omdraaien naar iedere nacht in zijn eigen bed?
Ik snap wel dat dit waarschijnlijk moeite gaat kosten :shame: maar ik wil wel een plan hebben hoe dit goed aan te pakken.
Ervaringsdeskundigen? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet te druk maken. De baby is er nog lang niet (gefeliciteerd trouwens!) Komt tijd, komt raad. Als je je er nu goed bij voelt zou ik het even lekker zo laten.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor deze adviezen!!
Ben ergens wel blij om te lezen dat het erg herkenbaar is haha. Ik denk dat ik het nog maar even aan moet kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven