Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 28 augustus 2018 om 13:09
Oh echt? Nooit geweten! Hier nooit last van gehad, maar misschien geluk gehad dan. Deden wij altijd toen ik nog op het kinderdagverblijf werkte, aantal jaar geleden.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:33
Glitter en Tengeltje, alsnog gefeliciteerd! Fijn dat ze allebei een fijne verjaardag hebben gehad 
Bij kapotte billen smeer ik bepanthenen dan is het 9 van de 10 keer zo weer weg. Al zijn zoon zijn billen gelukkig nooit heel erg kapot.
Schattig, we hebben voor zoon een fauteuil gekocht die gisteren is bezorgd. Zoon is er zo blij mee en ging er vanochtend iedere keer opzitten en keek zo trots

Bij kapotte billen smeer ik bepanthenen dan is het 9 van de 10 keer zo weer weg. Al zijn zoon zijn billen gelukkig nooit heel erg kapot.
Schattig, we hebben voor zoon een fauteuil gekocht die gisteren is bezorgd. Zoon is er zo blij mee en ging er vanochtend iedere keer opzitten en keek zo trots

dinsdag 28 augustus 2018 om 15:27
Wij hebben t laatst heel erg gehad en hij had er zelfs dage koorts van. Idd zeer vaak verschonen, washanden ipv doekjes (naar kdv gaf ik neutral mee en wegwerp washanden). Wij hebben sindsdien billenzalf van dr Leenarts zonder toegevoegde troep en parfum etc. Dikke laag er op zodat de huid droog blijft was advies van de huisarts. Ook toen tijdelijk de pampers premium protection ipv Kruidvat/Etos wat ik normaal heb. Duurde wel lang voor het helemaal over was maar de wonden/open plekken binnen 2 dagen weg.
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:49
@Glitter en CHL: bedankt voor de tip over Wilmo schoenen, zoon is op en top het mannetje nu
En we zaten in de goede maat
En ja, en CHL ook nog bedankt voor de tip over lunchen bij Jan en Alleman, het was heerlijk. Zoon heeft alleen een weekvoorraad aan thee over de grond gemikt, hij kan blijkbaar weckpotjes open maken

En we zaten in de goede maat

En ja, en CHL ook nog bedankt voor de tip over lunchen bij Jan en Alleman, het was heerlijk. Zoon heeft alleen een weekvoorraad aan thee over de grond gemikt, hij kan blijkbaar weckpotjes open maken

dinsdag 28 augustus 2018 om 15:58
Rozetje heeft gelukkig nooit open billetjes gehad, wat sneu zeg...
Och toch <3 ... mijn kind HOUDT van vlees. En champignons en gebakken aardappels en kip en best veel andere dingen!
Dan stopt ze smakkend dr wangetjes helemaal vol, allebei dr knuistjes grijpen eten vast klaar voor de volgende hap en ze smakt en smikkelt terwijl ongeveer het hele knuistje de mond in gaat om er zeker van te zijn dat ze niet mist. T is geweldig.
Oh en een teringzooi. Echt meisje, aardappelpuree met je vingers?
Och toch <3 ... mijn kind HOUDT van vlees. En champignons en gebakken aardappels en kip en best veel andere dingen!
Dan stopt ze smakkend dr wangetjes helemaal vol, allebei dr knuistjes grijpen eten vast klaar voor de volgende hap en ze smakt en smikkelt terwijl ongeveer het hele knuistje de mond in gaat om er zeker van te zijn dat ze niet mist. T is geweldig.
Oh en een teringzooi. Echt meisje, aardappelpuree met je vingers?
dinsdag 28 augustus 2018 om 16:10

dinsdag 28 augustus 2018 om 19:35

dinsdag 28 augustus 2018 om 21:18
Mijne ook, hoor. Die prikt alles aan zijn vork en haalt het er dan af om het op zijn dooie akkertje uit elkaar te trekken/ontleden en in kleine stukjes met zijn hand in zijn mond te stoppen. Maar hij moet wel perse die vork
Hij wil overigens absoluut niet gevoerd worden sinds hij een maand of 10 is. Sindsdien gaat er nog maar de helft in van wat er voorheen in ging, gelukkig eet hij wel heel goed brood en fruit.

Hij wil overigens absoluut niet gevoerd worden sinds hij een maand of 10 is. Sindsdien gaat er nog maar de helft in van wat er voorheen in ging, gelukkig eet hij wel heel goed brood en fruit.

woensdag 29 augustus 2018 om 16:55
Ja ik weet het, het is een fase en het hoort erbij maar ik wil toch even wat vragen... sinds zaterdag eet zoon weinig tot geen warm eten meer. Paar happen (tussen 5-10) gaan er met smaak in en daarna wordt het uitgespuugd. Ook als het zijn (voorheen) lievelingskostje is, stopt hij na max 10 happen met eten. Zit hij dan vol? Is het uitprobeer gedrag? Hoe ga je hiermee om? Uiteraard push ik hem niet maar ik geef hem wel zijn yoghurt toe en die eet ie dan wél met smaak op. Dus lijkt mij dat ie wel degelijk (lekkere) trek heeft. Ik mag hem voeren overigens. Heb ook geprobeerd of het uitspugen stopt als ie zelf eet met z’n handjes maar dan gaat ie alleen maar kleien met eten en vooral niets in z’n mond stoppen. Heb ook geprobeerd warm eten tussen de middag (zoals op kdv) maar ook dat werkt niet. Maandag heeft hij op kdv nog wel super goed warm gegeten maar dinsdag ook niet meer. En vandaag dus weer maar een paar happen terwijl ie zo super voortvarend begon.
Overdag eet hij verder prima. Groot bord pap, fruit, 1-2 boterhammen met beleg, drinkt goed, ergens tussendoor nog een cracker en wat komkommer. Dat gaat allemaal prima. Alleen die warme hap dus. Nou weet ik dat dit heel bekend is bij de deze leeftijd en niets is om me zorgen te maken maar dat doe ik dus wel.
Waar ik vooral bang voor ben is dat hij s nachts gaat spoken vd honger of extreem vroeg (eerder dan de gebruikelijk 6u) wakker gaat worden. Kan iemand mij geruststellen? Of andere tips en adviezen ook welkom.
Overdag eet hij verder prima. Groot bord pap, fruit, 1-2 boterhammen met beleg, drinkt goed, ergens tussendoor nog een cracker en wat komkommer. Dat gaat allemaal prima. Alleen die warme hap dus. Nou weet ik dat dit heel bekend is bij de deze leeftijd en niets is om me zorgen te maken maar dat doe ik dus wel.

Waar ik vooral bang voor ben is dat hij s nachts gaat spoken vd honger of extreem vroeg (eerder dan de gebruikelijk 6u) wakker gaat worden. Kan iemand mij geruststellen? Of andere tips en adviezen ook welkom.

woensdag 29 augustus 2018 om 18:50

woensdag 29 augustus 2018 om 19:23
Hier ook met vlagen/fases een enorm slechte eter.. Maandag at ze over de hele dag bijvoorbeeld maar 1,5 boterham en een soepstengel.. Ik geef dan wat extra kwark als toetje en geef wat extra melk (gewoon halfvolle) in de laatste fles en dan komt ze in de nacht nooit vanwege de honger.
(vandaag at ze voor haar doen best heel veel, denk dat ze dan compenseert ofzo)
(vandaag at ze voor haar doen best heel veel, denk dat ze dan compenseert ofzo)
woensdag 29 augustus 2018 om 19:38
Haha, ik denk niet dat mijn zoon een voorbeeld van geruststelling isTeckeltje88 schreef: ↑29-08-2018 18:13En werd je zoon dan s nachts wakker vd honger Maartje? Ben geneigd hem straks nog wat pap door de fles te doen

Hij is maandenlang een uitdagende eter geweest, en wordt nu nog gemiddeld 2x per week wakker 's nachts. Dan gaat er gewoon nog een fles is. Oók als we hem een extra grote fles hebben gegeven voor hij naar bed ging.
Ik word zelf trouwens ook nog geregeld wakker omdat ik honger heb, dus vandaar dat we hier misschien wat makkelijker omspringen met een nachtfles. Makkelijker dan het cb zou willen in elk geval

woensdag 29 augustus 2018 om 20:03
@teckeltje, hier eet dochter regelmatig maar een paar happen met het avondeten en de yoghurt wil ze ook niet altijd. Voor het slapen gaan krijgt ze nog een fles van 120+4 en ze is nachts nog nooit wakker geworden van de honger. Ze ontbijt de laatste tijd wel goed (lees een hele boterham of croissant)
In het allerslechtste geval geef je haar nachts een keer iets of wordt ze een keer iets eerder wakker maar waarschijnlijk is er niks aan de hand. Het is nog maar sinds 3 dagen zo? Om heel eerlijk te zijn snap ik niet goed waar je je zorgen om maakt, komt echt wel goed!
In het allerslechtste geval geef je haar nachts een keer iets of wordt ze een keer iets eerder wakker maar waarschijnlijk is er niks aan de hand. Het is nog maar sinds 3 dagen zo? Om heel eerlijk te zijn snap ik niet goed waar je je zorgen om maakt, komt echt wel goed!

woensdag 29 augustus 2018 om 21:50
Teckeltje, ik zou erop proberen te vertrouwen dat dreumes zelf wel weet hoe veel honger hij geeft. En over doorslapen op een lege maag: sinds we gestopt zijn met dochter een fles geven als ze 's nachts wakker wordt, wordt ze ook niet meer wakker als ze slecht gegeten heeft. Dochter eet al weken steeds slechter en we hebben meerdere keren gedacht dat ze toch niet een volle nacht kon slapen op wat ze gegeten had, maar ze slaapt toch gewoon weer door.
Dochter heeft vandaag voor het eerst in weken weer goed gegeten
. 2,5 boterham, halve banaan, wat knabbelstengels, half zakje groenten wolkjes, smoothie en flinke portie avondeten. Heerlijk dit! Ze had vandaag ook meteen veel meer energie en was een stuk ondernemender en vrolijker dan afgelopen weken. Ze deed in de speeltuin ineens allemaal dingen die ze normaal gesproken niet durft en maar gillen van plezier erbij
Dochter heeft vandaag voor het eerst in weken weer goed gegeten

woensdag 29 augustus 2018 om 22:30
@nena wat fijn!
Hier juist een ziek meisje... ze is benauwd en toen we vanmorgen in de stad wat gingen drinken heeft ze in het cafe haar hele ontbijt en fruithap over de grond gekotst. Blijkbaar luchtte het op want daarna was ze heel vrolijk (ik niet want het zat op mn broek en liep zelfs mn schoen in)
Voor haar benauwdheid krijgt ze al dagelijks pufjes en toevallig hadden we vandaag een afspraak bij de ha als evaluatie hiervoor. Als de huidige dosis onvoldoende blijkt te werken wil ze kijken naar prednison, iemand van jullie daar ervaring mee? Zijn er hier überhaupt meer kids met peuterastma en hoe gaan jullie daarmee om?
Normaal gaat het trouwens best aardig hoor en ze is gelukkig bijna nooit ziek dus hopelijk is ze morgen weer de oude.
Hier juist een ziek meisje... ze is benauwd en toen we vanmorgen in de stad wat gingen drinken heeft ze in het cafe haar hele ontbijt en fruithap over de grond gekotst. Blijkbaar luchtte het op want daarna was ze heel vrolijk (ik niet want het zat op mn broek en liep zelfs mn schoen in)
Voor haar benauwdheid krijgt ze al dagelijks pufjes en toevallig hadden we vandaag een afspraak bij de ha als evaluatie hiervoor. Als de huidige dosis onvoldoende blijkt te werken wil ze kijken naar prednison, iemand van jullie daar ervaring mee? Zijn er hier überhaupt meer kids met peuterastma en hoe gaan jullie daarmee om?
Normaal gaat het trouwens best aardig hoor en ze is gelukkig bijna nooit ziek dus hopelijk is ze morgen weer de oude.