Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 4 juli 2018 om 18:16
Hier ook.
Dit werd ook aangeraden in de kinderschoenenwinkel. Sterker, zij weigerden ons schoenen te verkopen tot zoon los kon lopen met iets in zijn handen (ik heb blijkbaar het geluk zulke mensen aan te trekken

Uiteindelijk hebben ze ons toen wel slofjes laten kopen, nadat we hadden uitgelegd dat we ze toch echt nodig hadden voor vakantie omdat we niet wisten hoe veilig het daar was voor een kind op blote voeten

De grap is trouwens dat we na een maand op die slofjes maar gewoon even bij de Bristol een paar schoenen hebben gekocht, die ter plekke hebben aangetrokken en zoon toen gelijk zo stabiel en snel als wat de winkel uit liep

woensdag 4 juli 2018 om 19:00
Hier heeft zoon inmiddels 6 paar schoenen (loopt los) maar als je die aan zijn voeten doet zakt hij subiet door zijn knieën en gaat kruipen. Ik laat hem maar. Hij wil vast wel schoenen aan voor hij 18 is en het is warm en echt lange afstanden loopt ‘ie ook nog niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 4 juli 2018 om 19:05

woensdag 4 juli 2018 om 19:48
No shit AAPJE! Dreumes kan bij lange na niet over zijn hoofd, bij zijn ene oor met zijn andere hand! Zijn armpjes zijn veelste kort!

Hij zat mij ook een beetje verontrust aan te kijken toen ik het aan hem vroeg om te doen

woensdag 4 juli 2018 om 19:50
Over inleiden, ik ben ingeleid omdat ik vruchtwater verloor. Ze willen dan dat je binnen 48 of 72 uur (weet niet meer precies hoe lang) bevalt i.v.m. infectiegevaar. Maar evengoed was mijn lichaam op, ik kon niet meer. Zwanger zijn was hel vond ik.
Precies dit hebben wij twee weken geleden gehad. Ze ging logeren bij oma, niet voor het eerst trouwens, en daar ging alles goed. De twee avonden na het logeren heeft ze thuis tot half 11 hysterisch gehuild voor ze eindelijk in slaap viel. Gelukkig was het na die twee dagen weer normaal.
Een paar dagen geleden is ze nog een keertje gaan logeren en toen was er gelukkig niets meer aan de hand.
Envelop schreef: ↑04-07-2018 14:49Afgelopen weekend is dochter voor het eerst ergens anders wezen logeren. Zodra haar avondritueel anders als anders gaat wil ze meestal niet slapen maar het ging boven verwachting goed. Heel fijn! De dag erna was ook redelijk druk voor haar door een verjaardag hier thuis en bezoek dat te lang bleef plakken. Avonds heeft ze 3 uur lopen krijsen van vermoeidheid voor ze eindelijk ging slapen.
De avonden erna ging het slapen ook ineens niet meer zo makkelijk, heel wakker en veel aandacht vragen. Herkennen jullie dit? Zou dit nog met het logeren te maken kunnen hebben of is dat onzin? Ze heeft die nacht daar heerlijk geslapen zonder wakker te worden. Wel wat laat in slaap gevallen rond 21.15uur ipv 19.30uur thuis.
Precies dit hebben wij twee weken geleden gehad. Ze ging logeren bij oma, niet voor het eerst trouwens, en daar ging alles goed. De twee avonden na het logeren heeft ze thuis tot half 11 hysterisch gehuild voor ze eindelijk in slaap viel. Gelukkig was het na die twee dagen weer normaal.
Een paar dagen geleden is ze nog een keertje gaan logeren en toen was er gelukkig niets meer aan de hand.
woensdag 4 juli 2018 om 19:53
Ik heb wat verschillende soorten uitgeprobeerd. Maar hij blieft het dus allemaal niet.Maartje2016 schreef: ↑04-07-2018 19:056 paar?![]()
Hier maar 3 paar: dichte schoenen, sandalen en regenlaarzen.
En dan hangt het van de bui van zoon af waar die in loopt, want ik ga er dus niet meer over in discussie dat hij bijvoorbeeld nu met een halve hittegolf al een week in zijn laarzen loopt![]()
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 4 juli 2018 om 19:59
Wij hebben in de winkel eerst maar eens geprobeerd welke schoenen we überhaupt bij hem aankregen, toen bleef er al niet veel over, dus ik was blij dat hij er zo op weg liep.
We hebben later ook gelijk maat 22tm24 bijgehaald (wel in allemaal andere kleuren), omdat er bang waren dat ze er opeens niet meer zouden zijn. Hij draagt alleen nu al mt 24 en ik ben er dus net achter gekomen dat dat merk maar tot maat 25 gaat

woensdag 4 juli 2018 om 20:01
Wij hebben voor dreumes vanaf 10 maanden deze slofjes van Beton. Ze zijn prachtig en lopen als of je niks aan je voeten hebt. Ik heb ze zelf ook
https://www.betonstudios.com ook leuk om haar op Instagram te volgen
Ik koop er wel meer en ze verstuurd snel.

Voor de eerste stapjes los en daaraan gingen wij naar https://piccolino.nl en https://www.wilmo.nl Dat zijn beide enorme kinderschoenenwinkels. Ik kocht in het begin nog wel eens wat online maar naar zo’n goede winkel scheelt mij zo veel nadenken. Ze meten op, trekken aan, keuren en vertellen wat een goed idee is en wat niet

https://www.betonstudios.com ook leuk om haar op Instagram te volgen

Voor de eerste stapjes los en daaraan gingen wij naar https://piccolino.nl en https://www.wilmo.nl Dat zijn beide enorme kinderschoenenwinkels. Ik kocht in het begin nog wel eens wat online maar naar zo’n goede winkel scheelt mij zo veel nadenken. Ze meten op, trekken aan, keuren en vertellen wat een goed idee is en wat niet

woensdag 4 juli 2018 om 20:02
Over de 24 uur kraamzorg: blijkbaar is het écht ongelofelijk druk hier in de regio deze zomer, volgens degene die de intake deed heeft ze het in 30 jaar ervaring nog niet eerder meegemaakt. Verloskundige zei het ook al, ze hebben een bizar hoog aantal bevallingen in juli & augustus. Alle kraamzorg bureau's hebben hetzelfde probleem, hoewel ik vanuit de intake begreep dat andere bureau's gestopt zijn met aannemen van werk en 'mijn' bureau ervoor gekozen heeft wel gewoon iedere zwangere aan te laten melden maar dan maar 24 uur te garanderen. Mja, toen wij op de hoogte werden gesteld was het al te laat om nog ergens anders aan te kunnen melden. Het zal wel goedkomen, mocht het nodig zijn dan regelen ze echt die extra uren wel. Wel jammer, ik vond het ontbijt op bed, verse fruitsalade & om de dag een schoon bed wel heerlijke luxe.
@schoentjes: wij hebben voor dochter soepele leren slofjes van aapies voor buiten. Binnen en in de tuin loopt ze altijd op blote voeten, maar hoe deden jullie het dan buiten huis? Dochter vindt juist buiten lopen heerlijk en op blote voeten naar de speeltuin of in het (openlucht) winkelcentrum zag ik toch niet zo zitten. Ze loopt ondertussen los dus we kunnen nu gaan kijken voor schoentjes.
@schoentjes: wij hebben voor dochter soepele leren slofjes van aapies voor buiten. Binnen en in de tuin loopt ze altijd op blote voeten, maar hoe deden jullie het dan buiten huis? Dochter vindt juist buiten lopen heerlijk en op blote voeten naar de speeltuin of in het (openlucht) winkelcentrum zag ik toch niet zo zitten. Ze loopt ondertussen los dus we kunnen nu gaan kijken voor schoentjes.
woensdag 4 juli 2018 om 20:07
Ik heb niet zoveel tijd om met zoon te gaan winkelen. En na 4x9 á 10 uur werk heb ik eerlijk gezegd ook vrij weinig zin om me in het weekend in de mensenmassa’s te begeven. En ik heb sowieso al een hekel aan winkelen. Ik bestel dus lekker onlineMaartje2016 schreef: ↑04-07-2018 19:59Wij hebben in de winkel eerst maar eens geprobeerd welke schoenen we überhaupt bij hem aankregen, toen bleef er al niet veel over, dus ik was blij dat hij er zo op weg liep.
We hebben later ook gelijk maat 22tm24 bijgehaald (wel in allemaal andere kleuren), omdat er bang waren dat ze er opeens niet meer zouden zijn. Hij draagt alleen nu al mt 24 en ik ben er dus net achter gekomen dat dat merk maar tot maat 25 gaat![]()

woensdag 4 juli 2018 om 20:11
Oh mijn zoon loopt overal op blote voeten
ik doe niet moeilijk. Kijk alleen wel voortdurend naar de grond nu of hij niet ergens in stapt maar denk dat hij vanzelf wel schoenen aan wil als hij wat zekerder is. Hoop ik

woensdag 4 juli 2018 om 20:20
Ik ben bevallen bij 41+2. Rond 18.00 begonnen de weeën en rond 02.00 had ik 8 cm ontsluiting, dus de vk bleef, maar uiteindelijk tijdens het persen kwam de kleine niet verder en moesten we alsnog naar het ziekenhuis, Uiteindelijk is ze met een knip en de vacuümpomp gehaald. Daarna moesten we nog 3 dagen blijven, want ze had waarschijnlijk in het vruchtwater gepoept waardoor haar saturatie na de bevalling laag was. Ze is een tijdje aan de perslucht en antibiotica op de couveuseafdeling geweest. Dus de start was niet geweldig, maar wat is het dan ook kut geregeld dat je de uren in het ziekenhuis inlevert aan kraamzorguren. Terwijl ik echt aan me lot werd overgelaten daar op de couveuseafdeling. Ze doen wel aan rooming-in maar de zorg was echt alleen op de baby gericht en ik moest me maar redden.
Wij hebben teva 's en twee paar dichte schoenen 1 klittenband en 1 veters. Thuis loopt ze voornamelijk op blote voeten.
Wij hebben teva 's en twee paar dichte schoenen 1 klittenband en 1 veters. Thuis loopt ze voornamelijk op blote voeten.
woensdag 4 juli 2018 om 20:23
Even op google gekeken; hebben we het hier dan over een babyboom na de stroomstoring door een apache in november 2017?nena_ schreef: ↑04-07-2018 20:02Over de 24 uur kraamzorg: blijkbaar is het écht ongelofelijk druk hier in de regio deze zomer, volgens degene die de intake deed heeft ze het in 30 jaar ervaring nog niet eerder meegemaakt. Verloskundige zei het ook al, ze hebben een bizar hoog aantal bevallingen in juli & augustus.

woensdag 4 juli 2018 om 20:29
HaaaahahahahaaahahaMaartje2016 schreef: ↑04-07-2018 20:23Even op google gekeken; hebben we het hier dan over een babyboom na de stroomstoring door een apache in november 2017?![]()

@Lavendel: hè dat klinkt rot. Ik werd juist enorm vertroeteld op de kraamafdeling (2 dagen) en goed gecontroleerd. Had nog wel een week willen blijven

woensdag 4 juli 2018 om 20:31
Vind er ook geen ruk aan hoor. Maar na dat debacle in die schoenenzaak had ik er met man een middag voor uitgetrokken omdat ik die stomme slofjes ook al met moeite aan kreeg, en hadden we toevallig mazzel dat we al na de eerste winkel klaar waren

(Vandaar onze voorraad)

woensdag 4 juli 2018 om 20:34
@lux: ja dat is schijnbaar verschil tussen kraamafdeling en couveuseafdeling. Ik kon ook op de kraamafdeling blijven, maar ik heb er voor gekozen om bij mijn kindje te zijn en dus de rooming-in te doen. Je mocht op de couveuse afdeling ook niks op de kamer. Geen eten en drinken, geen bloemen, geen telefoon gebruiken. Als we ontbijt, lunch en avondeten kregen moesten we dat in een aparte woonkamer naast de afdeling opeten. Dat voelde dus soms best eenzaam.

woensdag 4 juli 2018 om 20:42
Herken ik ook lavendel. Een week op de medium care gelegen. Veel zorg voor de baby, maar voor mij minder. Alleen met borstvoeding werd ik gelukkig goed geholpen. Verhalen over een kraam die fruithapjes maakt en je vertroetelt zegt mij helemaal niks. Na die week hebben we nog 2 uur kraamzorg thuis gehad, om te oefenen met baby in badje doen, want dat hadden we nog niet gedaan en was wel handig.
woensdag 4 juli 2018 om 20:42
Nou die nummer 3 zit nog in de buik he, dus ik kan nog niet zeggen hoe het gaat zijn. Maar ik denk dat het soms zwaar gaat zijn en soms mee gaat vallen. Ik heb met 2 niet het idee dat ik achter de feiten aan loop. Wel dat het druk is, maar niet achter de feiten aan. Ik heb ze ‘s ochtends binnen een uur aangekleed en gevoed, en dan zelf ook nog gedoucht en gegeten enzo. Ik herken mij niet in vrouwen die aangeven dat ze om 13.00 zelf nog niet aan douchen toe zijn gekomen. Met alle respect voor hen hoor, maar zo gaat dat hier dus niet.. Ik heb wel de luxe van 3 uur per week een schoonmaakster overigens, dus de grote klussen worden voor mij gedaan. Maar waar er 2 kleintjes kunnen herrie schoppen, kunnen dat er ook 3 zijn denk ik danMoondancer schreef: ↑04-07-2018 12:33Poeh Nijntje, dat zal flink aanpoten zijn 3 kinderen onder de 4! Loop je niet constant achter de feiten aan? Ik kan me nu met 1 kind echt niet voorstellen dat ik nog een beetje relaxt zou kunnen zijn met 2 of meer kinderen.

En die eerste periode waarin de flessen, slaapjes en mijn eigen slaapgebrek nog een grote rol spelen, ga ik proberen de verwachtingen gewoon flink te verlagen en zo nodig hulp te vragen.
@schoentjes: hier tot het lopen op blote voeten. En vanaf het lopen eerst 3 maanden op Oxxy slofjes, ook buiten.
Toevallig dit weekend pas gewone schoentjes gekocht. Dreumes loopt nu heel stabiel.
@kraamafdeling: hier ook 2x in het ziekenhuis verbleven (beide keren vier dagen), op de verloskunde afdeling. Ik vond de zorg heel uitstekend, maar vond dat het de term vertroetelen zeker niet mag dragen haha. Vanaf minuut 1 moet je gewoon alles zelf doen, waar je bij een kraam wel hebt dat ze zegt ‘ga jij maar lekker even slapen’ of ‘laat mij dat luiertje dit keer maar doen’. Maar het eten was wel heel lekker

woensdag 4 juli 2018 om 20:44
Oja, slofjes om ook buiten op te lopen hadden we van babysteps: https://www.wehkamp.nl/baby/babyschoene ... -6721&Ns=D

woensdag 4 juli 2018 om 20:48
@elifantje: jammer is dat he. Bij mij zelfs niet met de bv. Er werd alleen gevraagd of ik dat wilde geven, ja, dus werd er een kolfmachine binnengereden. Helaas heb ik van de resterende kraamzorg ook niet echt kunnen genieten, doordat ik een stagiaire erbij had. (had ik van te voren wel aangegeven dat dat prima was, maar ja je weet gewoon van te voren niet hoe je erbij zit na de bevalling.)
Eerste jaar heeft dochter ook veel de slofjes van aapie aangehad!
Eerste jaar heeft dochter ook veel de slofjes van aapie aangehad!

woensdag 4 juli 2018 om 20:58
Oh hier ging dat zo anders. De kraamverpleegkundigen verschoonden zoon, deden hem in bad, kwamen met glaasjes water aanzetten, gaven zoon eten met een spuitje omdat ik al de borst moest doen (vervolgens hebben ze dat aan man geleerd), regelden nog binnen 12 uur na de bevalling al een lactatiekundige voor het uitleggen van het kolven, hadden bevroren kraamverbanden voor me en warme doeken voor m’n borsten (geen stuwing gehad want de hele kraamweek elke 3 uur 15 mins gekolfd) en purelan en ze verschoonden m’n bed en kwamen voortdurend drinken brengen en stuurden man erop uit om lekkere dingen voor me te halen.
Ik was echt bang om naar huis te gaan haha maar gelukkig had ik een ontzettend lieve en leuke kraamhulp die me ook vreselijk in de watten heeft gelegd en me echt door het tranendal (kwam thuis op dag 3) heeft heengesleept
Ik was echt bang om naar huis te gaan haha maar gelukkig had ik een ontzettend lieve en leuke kraamhulp die me ook vreselijk in de watten heeft gelegd en me echt door het tranendal (kwam thuis op dag 3) heeft heengesleept

woensdag 4 juli 2018 om 20:59
Geen eten/drinken/bloemen snap ik wel gezien de ‘high risk’ daar. Maar voor de rest. Wat stom. Zouden ze best wat leuker kunnen inrichten, je hebt er misschien juist wel nóg meer behoefte aan.Lavendel_12 schreef: ↑04-07-2018 20:34@lux: ja dat is schijnbaar verschil tussen kraamafdeling en couveuseafdeling. Ik kon ook op de kraamafdeling blijven, maar ik heb er voor gekozen om bij mijn kindje te zijn en dus de rooming-in te doen. Je mocht op de couveuse afdeling ook niks op de kamer. Geen eten en drinken, geen bloemen, geen telefoon gebruiken. Als we ontbijt, lunch en avondeten kregen moesten we dat in een aparte woonkamer naast de afdeling opeten. Dat voelde dus soms best eenzaam.

woensdag 4 juli 2018 om 21:16
Ik heb gekozen voor iets wat ik aan zijn voeten kreeg. Laatst waren we hier op een ander jongetje aan het passen, maar ik kreeg zijn schoenen echt niet bij hem aan. Heb uiteindelijk een oud paar van mijn zoontje aangetrokken toen we naar de speeltuin gingen voor een uurtje, hij had gelukkig een maatje kleiner die ik nog niet had weggegooidLavendel_12 schreef: ↑04-07-2018 21:08Ik heb trouwens het idee van schoenen die altijd matchen met haar kleding vrij snel opgegeven.
Kiezen jullie bewust voor een kleur oid of gewoon wat jullie leuk vinden ongeacht of het altijd bij de kleding past.