Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Zoon wilde eerst ook niet echt aan tafel zitten eten. Was ook alleen maar bezig met kloten. Wij hebben maanden met een ipad met de teletubbies op tafel gegeten. Later met speelgoed en nu is er niks meer aan afleiding tijdens het eten. Nu eet hij het grootste gedeelte zelf en wij begeleiden hem een beetje. Er wordt nog veel geknoeid, maar wel steeds minder.

Alleen zoon bunkert nogal. Dan heeft hij zijn eten al lang en breed op en wij nog niet, maar dan vindt hij wel dat het tijd is voor zijn toetje. Maar dat gaat ook steeds beter gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
19-07-2018 08:11
Bedankt dames! Zelf laten eten dus... kan me niet voorstellen inderdaad dat de vloer / omgeving schoon blijft. Even een 'grens' over voor mij, maar als het helpt helpt het.
Al eet hij zijn boterhammen en fruit ook redelijk netjes zonder te gooien.
Tsja, ze zullen toch ook ooit zelf moeten leren eten en dat zal hoe dan ook gepaard gaan met geknoei. Maar wij halen na het eten een doekje over dreumes, de stoel, tafel en vloer. Dat is nog geen 5 minuten werk en dan is alles weer schoon. Kost hier een stuk minder energie en tijd dan een hysterische dreumes proberen te voeren ;).

Vervelend van de slechte nacht, Fiona! Ik kan me voorstellen dat het hele idee van "we gaan voor een tweede" dan wel weer even opnieuw voor zenuwen zorgt.
Bij ikea hebben ze van die vloerbeschermers om onder een bureaustoel te leggen, die heeft hier een tijd onder de kinderstoel gelegen. We hebben tegels met structuur, dus dat was een stuk makkelijker schoonmaken. Het merendeel landde wel op die vloerbeschermer.
Succes vanmiddag @Fiona :)

Stiekem ben ik jaloers op de zwangere dames en zwanger willen worden dames :-( Sorry daar voor.

Wij moeten wachten van man tot we een nieuw huis hebben. Ik snap hem ook wel maar mijn hart snapt hem niet. Als ik een baby vasthou word ik zelfs een beetje verdrietig. Dit had ik ook voordat ik zwanger werd van dreumes. Zucht :sigh:

Onze dreumes heeft trouwens geen roepnaam. Daar hadden we wat beter over na kunnen denken want zijn naam is niet af te korten. Ja we korten het wel eens af naar de vrouwen versie van de naam dus bijvoorbeeld Miller wordt dan Millie :-*
Hier is het geknoei trouwens nihil geworden sinds ik het zitje uit de Stokke Steps heb gehaald en dreumes in de kinderstoel zit. Hetzelfde als zelf eten met vork. Hoe meer vrijheid hij krijgt, hoe minder zooi er komt.
Zoon heeft maar 1 korte naam. Vernoemen wilden we niet dus een 2e naam vonden we ook niet nodig.
Zoon heeft hier ook een korte naam met 1 lettergreep.

Zoon zit nog in de stokke met de zitting en het blad (zo wordt de tafel niet vies en hoeven we alleen de stoel en grond schoon te maken)

Maar ik lees dat sommige de zitting al weg hebben gehaald? Hoe zit je kindje dan? Alleen op de stoel zegmaar? En gaat dat goed?
GlitterCupcake schreef:
19-07-2018 09:12
Succes vanmiddag @Fiona :)

Stiekem ben ik jaloers op de zwangere dames en zwanger willen worden dames :-( Sorry daar voor.

Wij moeten wachten van man tot we een nieuw huis hebben. Ik snap hem ook wel maar mijn hart snapt hem niet. Als ik een baby vasthou word ik zelfs een beetje verdrietig. Dit had ik ook voordat ik zwanger werd van dreumes. Zucht :sigh:
Ik snap dat wel hoor, ik herken dat erg. Hier was het vooral mijn man die twijfelde, ik denk meer met mijn gevoel eierstokken. Maar voor mij had het nog wel even mogen wachten tot ze een jaar of 2 is. Hij heeft nu de beslissing gemaakt en wil het dan ook het liefst zo snel mogelijk (voordat hij zich bedenkt :rolling:) Wat mijn gezondheid betreft (afwijkende cellen) is dat ook wel beter, maar het wordt wel erg echt opeens.

Jullie wonen erg klein toch? In elk geval wil je man het wel, dus het gebeurt echt wel. En dan kan je er alvast een beetje naar toeleven. Hier is het heel lang een harde 'nee' geweest en hoewel mijn man dat altijd heeft bij grote dingen, durfde ik toch niet teveel te hopen. Waardoor hij nu meer gewend is aan het idee dan ik :facepalm:
Wij hebben deze Stokke en dreumes zit nu met bijna 23 maanden in de laatste stap. Dus geen inzet en geen blad meer. Het gaat echt top. Het is nu 2 weken dat het zo is en hij klimt er zelf in en blijft meestal wel zitten. Soms pak ik even iets uit een andere kamer en dan staat ie met zijn boterham in de speelhoek :-P)

Afbeelding
Wij hebben trouwens zo'n plastic Ikea stoel, ideaal. Ze zit dus nog vast met riempjes. Als ze bij anderen eet in stoel zonder tuigje klimt ze gewoon op tafel. Mijn ouders hebben nog een oude Stokke staan die we mogen hebben, maar ik denk niet dat ze daar nu al op zou blijven zitten.
Hier eet zoontje (~15 maanden) al een poos zelf. Het wordt nog steeds wel een bende maar het gaat steeds beter, even kind, stoel en vloer afvegen en weer verder. Plastic slabbetjes zijn trouwens ideaal, zo af te spoelen.

@Glitter, @Elefant: herkenbaar hoor, de twijfels over of / wanneer een 2e kindje. Hier is de situatie meer vergelijkbaar met Glitter denk ik, we gaan volgend jaar verhuizen, dus ofwel met 2 kleine kindjes, of wachten tot we in het nieuwe huis zitten en alles wat rustiger is. Maar ja rammels ;-D . Tot nu toe kan ik die redelijk onderdrukken, weet ook dat het wel verstandig is om het even rustig aan te doen, ben ook net met een nieuwe baan begonnen.

Wat vindt je partner Elefant? En Glitter wanneer willen / kunnen jullie verhuizen?
happiness = reality - expectations
sneeuwball schreef:
19-07-2018 09:26

Zoon zit nog in de stokke met de zitting en het blad (zo wordt de tafel niet vies en hoeven we alleen de stoel en grond schoon te maken)

Maar ik lees dat sommige de zitting al weg hebben gehaald? Hoe zit je kindje dan? Alleen op de stoel zegmaar? En gaat dat goed?
Zoon zit nog wel in een tuigje omdat hij anders steeds uit de stoel gaat.

Wij hebben deze stoel van ikbendapper;
Afbeelding
Maar dan nog wel met een extra opstapplankje zodat hij zelf op de stoel kan klimmen.
sneeuwball schreef:

Wij hebben een hele oude triptrapp en daar zit hij al sinds een maand of 8 in. Gewoon aan tafel bij ons, met een houten beugel om hem tegen te houden. Op kdv zit hij op een gewone stoel. Die steps ken ik niet maar gewone stoel en tripptrapp gaan iig prima.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
fiona2018 schreef:
19-07-2018 09:37
Ik snap dat wel hoor, ik herken dat erg. Hier was het vooral mijn man die twijfelde, ik denk meer met mijn gevoel eierstokken. Maar voor mij had het nog wel even mogen wachten tot ze een jaar of 2 is. Hij heeft nu de beslissing gemaakt en wil het dan ook het liefst zo snel mogelijk (voordat hij zich bedenkt :rolling:) Wat mijn gezondheid betreft (afwijkende cellen) is dat ook wel beter, maar het wordt wel erg echt opeens.

Jullie wonen erg klein toch? In elk geval wil je man het wel, dus het gebeurt echt wel. En dan kan je er alvast een beetje naar toeleven. Hier is het heel lang een harde 'nee' geweest en hoewel mijn man dat altijd heeft bij grote dingen, durfde ik toch niet teveel te hopen. Waardoor hij nu meer gewend is aan het idee dan ik :facepalm:

Fijn dat je het herkend :) Ik rammel al sinds dreumes 9 maanden is. Maar als sinds de geboorte wilde ik nog zo’n mooi kindje :heart:

We wonen idd heel klein. 50m2 met 1 slaapkamer. De woonkamer is 1 geheel met de keuken. Het is ook logisch wat man wil. Maarja mijn hart heeft geen oren ;) Man heeft er ook wel verdriet van en baalt enorm.

Fijn dat je vent overtuigt is :high5: Scheelt de helft van het werk :lol:
En wb rammelen: ik rammel ook sinds ik gestopt ben met de bv :O maar op z’n vroegst volgende zomer. Eerst afstuderen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
19-07-2018 06:28
Dreumes haat klappen en weigert het pertinent dus klap eens in je handjes wordt het zeer zeker niet ;)
Snap ik wel ;)
GlitterCupcake schreef:
19-07-2018 09:16
Hier is het geknoei trouwens nihil geworden sinds ik het zitje uit de Stokke Steps heb gehaald en dreumes in de kinderstoel zit. Hetzelfde als zelf eten met vork. Hoe meer vrijheid hij krijgt, hoe minder zooi er komt.
Hier ook.

Hoef sinds 2 dagen zijn handen ook nog maar nauwelijk van pindakaas te ontdoen na de lunch, viel me opeens op toen ik vanmorgen weet werkloos met mijn doekje zat te wachten.

Gelukkig houdt die me verder de rest van de dag nog prima bezig :biggrin:
sneeuwball schreef:
In het restaurant in Blijdorp staan ze deels zonder zitting. Zoon wilde daar perse op en dat ging goed. Net zoals met zoveel dingen kunnen ze het prima, alleen hebben wij als ouders het nog even niet door voor ze het laten zien.
Maartje2016 schreef:
19-07-2018 10:20
Hier ook.

Hoef sinds 2 dagen zijn handen ook nog maar nauwelijk van pindakaas te ontdoen na de lunch, viel me opeens op toen ik vanmorgen weet werkloos met mijn doekje zat te wachten.

Gelukkig houdt die me verder de rest van de dag nog prima bezig :biggrin:

Hier dito. Manlief vind het afnemen van de handen ook niet meer nodig. Volgens mij doet ie het allen omdat ik het wil :facepalm:
Whoopsadaisies schreef:
19-07-2018 09:41
Hier eet zoontje (~15 maanden) al een poos zelf. Het wordt nog steeds wel een bende maar het gaat steeds beter, even kind, stoel en vloer afvegen en weer verder. Plastic slabbetjes zijn trouwens ideaal, zo af te spoelen.

@Glitter, @Elefant: herkenbaar hoor, de twijfels over of / wanneer een 2e kindje. Hier is de situatie meer vergelijkbaar met Glitter denk ik, we gaan volgend jaar verhuizen, dus ofwel met 2 kleine kindjes, of wachten tot we in het nieuwe huis zitten en alles wat rustiger is. Maar ja rammels ;-D . Tot nu toe kan ik die redelijk onderdrukken, weet ook dat het wel verstandig is om het even rustig aan te doen, ben ook net met een nieuwe baan begonnen.

Wat vindt je partner Elefant? En Glitter wanneer willen / kunnen jullie verhuizen?

We willen en kunnen maar we hebben nog geen geschikt huis gevonden :-|

Leuk een nieuwe baan :) en wanneer willen / kunnen jullie verhuizen?
Oke! Wij hebben de gewone stokke tripp trapp. Zoon wil er al bijna inklimmen (maar dat gaat dus niet door het tafelblad en de zitting) als ik hem roep dat het eten klaar is.

Bij de gastouder zit hij ook al los in een stoel.

Misschien toch maar eens proberen, dan zal hij denk ik ook heel erg trots zijn als hij het kan. En dat ga ik maar gewoon doen want als ik ga overleggen met mijn vriend zegt hij nee haha. Hij moet vaak ineens zien dat het kan en dan is het goed.
En anders is het ook zo terug gezet.
Bedankt!

Ik snap het ook glitter. Vooral omdat jullie beide graag willen en ook niet weten hoe lang je nog moet wachten.

Wij gaan trouwens ook verhuizen (groter) en het zou misschien wel verstandig zijn om ook daarop te wachten, maar dat geduld heb ik niet en ik vind leeftijdsverschil ook wel een dingetje.
Maar ik weet dan ook dat ik in december ga verhuizen, dus als ik dan al zwanger ben, is het nog niet heel lang. Voor we eenmaal beginnen, en dan nog zwanger worden.

Maar als je nog echt niet weet wanneer het verhuizen gaat worden... is wachten dan wel zo'n goed idee? Liefde zal er genoeg zijn en ook met een kleine ruimte past er vast nog een wiegje bij. Sorry als ik je hiermee nog meer aan het twijfelen breng glitter.
Oh ik vind leeftijdsverschil echt een van de beste redenen om te wachten haha. Van mij hoeft dat niet zo, dat dicht op elkaar. Jaar of 3 lijkt me juist fijn. Ze zegggen altijd dat ze dan geen aansluiting bij elkaar hebben maar mijn zusje en ik zijn al 25 jaar (en ik ben 28 ;) ) meer 2 handen op 1 buik dan welke broertjes/zusjes dan ook, dus daar maak ik me niet zo’n zorgen om.

Maar 2 kinderen onder de 2 of misschien zelfs 3; pfoe nee dankje :hihi:
rosings schreef:
19-07-2018 10:13
Snap ik wel ;)
Helaas vindt hij blokjes tegen elkaar slaan wel leuk. Au m’n oren.
Ik weet ook niet zo goed of leeftijdsverschil belangrijk is, ik denk dat het meer afhankelijk is van de karakters van de kinderen of ze goed met elkaar overweg kunnen. Maar voor mezelf wil ik er niet te lang tussen, omdat ik het (de gebroken nachten, luiers, drukte) nu nog gewend ben. Maar mocht ik nu direct zwanger raken zit er al 2,5 jaar tussen. Korter op elkaar zou ik niet aankunnen :bonk:
GlitterCupcake schreef:
19-07-2018 09:12

:hug:
Wilde man eigenlijk ook. Maar de huizenmarkt is hier een ramp dus uiteindelijk soort compromis gesloten van dit bedrag gespaard en goede werkvooruitzichten.

Ik had echt al een half jaar hele hard rammelende eierstokken.

Man was wel in shock trouwens dat het meteen raak was en is daar nog niet van bekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven