Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zondag 20 mei 2018 om 11:13
@fiona, het land is heel divers, wil je meer naar de kust, naar het binnenland of beide? Qua voorzieningen in het binnenland lopen ze erg achter dus je moet geen luxe verwachten en de temperatuur in de noordelijke parken kunnen in de zomer een stuk lager zijn vergeleken met de griekse warmte.
Daarintegen is het qua natuur wat mij betreft het mooiste land van europa. De mensen zijn supervriendelijk en het eten zeer betaalbaar en heel lekker. Vooral langs de kust (Kotor is een aanrader) zijn er veel italiaanse invloeden. Het is er veilig en goed vertoeven.
Naast chersonisos heb ik geen ervaring met griekenland dus daar kan ik het niet mee vergelijken.
Je mag me ook altijd een pb sturen, wij zijn er het jaar voor de geboorte van Elsa met de auto die kant op gegaan (dat zou ik niet doen met dreumes) en hebben daar 3 weken het land mogen verkennen. Wij gaan zeker nog eens terug.
Daarintegen is het qua natuur wat mij betreft het mooiste land van europa. De mensen zijn supervriendelijk en het eten zeer betaalbaar en heel lekker. Vooral langs de kust (Kotor is een aanrader) zijn er veel italiaanse invloeden. Het is er veilig en goed vertoeven.
Naast chersonisos heb ik geen ervaring met griekenland dus daar kan ik het niet mee vergelijken.
Je mag me ook altijd een pb sturen, wij zijn er het jaar voor de geboorte van Elsa met de auto die kant op gegaan (dat zou ik niet doen met dreumes) en hebben daar 3 weken het land mogen verkennen. Wij gaan zeker nog eens terug.

zondag 20 mei 2018 om 11:23
Oh en Budva zou ik overslaan, dat is de plek voor de Russische jetset, superdruk en een hele andere sfeer.
Wat wel lastig is qua plannen is dat ze dus ontzettend achterlopen qua boekingssystemen, er zijn heel veel appartementen te vinden maar ieder dorp heeft nog een VVV kantoor die alles voor je regelt, offline. In de tijd toen het nog Joegoslavië was kenden ze heel veel toerisme en daar zijn ze ook op ingespeeld qua routevoorziening, wandelkaarten, eettentjes, en een overvloed aan zeer betaalbare ruime appartementen. Maar qua online marketing hebben ze nog heel veel in te halen wat het zoeken en boeken vanuit huis lastig maakt.
Wat wel lastig is qua plannen is dat ze dus ontzettend achterlopen qua boekingssystemen, er zijn heel veel appartementen te vinden maar ieder dorp heeft nog een VVV kantoor die alles voor je regelt, offline. In de tijd toen het nog Joegoslavië was kenden ze heel veel toerisme en daar zijn ze ook op ingespeeld qua routevoorziening, wandelkaarten, eettentjes, en een overvloed aan zeer betaalbare ruime appartementen. Maar qua online marketing hebben ze nog heel veel in te halen wat het zoeken en boeken vanuit huis lastig maakt.

zondag 20 mei 2018 om 11:54
Gefeliciteerd!
Onze oudste had ook nog maar 2 tandjes met een jaar. Onze jongste al 8 tanden en 4 kiezen.
Vraagje van levensbelang. Weten jullie wat dit dier is;

Onze peuter zegt koe. Dat is het niet, maar wat dan wel?? Een miereneter ofzo?
Zijn jullie ook wel eens in verwarring bij de dierenplaatjes?

zondag 20 mei 2018 om 12:19
Miereneter zou kunnen inderdaad, hoewel ik er ook wel een olifant in zie. Maar goed, mijn man en ik hebben een half jaar een discussie gehad over een knuffeltje (Clip Clop) van dochter. Ik dacht een giraffe, hij een paard. Anderen zagen er een koe of nijlpaard in, maar het was toch echt een paard. Ik noem de knuffel nog steeds per ongeluk giraffe
Marloes, bedankt voor de tips! Ik zal eens met mijn man overleggen

Marloes, bedankt voor de tips! Ik zal eens met mijn man overleggen

zondag 20 mei 2018 om 12:57
ZonnigKleintje schreef: ↑20-05-2018 11:54Gefeliciteerd!
Onze oudste had ook nog maar 2 tandjes met een jaar. Onze jongste al 8 tanden en 4 kiezen.
Vraagje van levensbelang. Weten jullie wat dit dier is;
Onze peuter zegt koe. Dat is het niet, maar wat dan wel?? Een miereneter ofzo?
Zijn jullie ook wel eens in verwarring bij de dierenplaatjes?
Dasn tapir.. Gok ik

zondag 20 mei 2018 om 15:42
Die van mij kreeg met 7 maanden 2, met 10 maanden 4 en nu met 13 maanden is er nog niks bijgekomen. Zal wel weer in een keer al z’n kiezen krijgen ofzo binnenkort.
Maar volgens mij is het niet ‘erg’ als de tanden laat komen, het is niet dat er iets mis kan zijn ofzo voor zover ik weet.
En nogmaals gefeliciteerd
Maar volgens mij is het niet ‘erg’ als de tanden laat komen, het is niet dat er iets mis kan zijn ofzo voor zover ik weet.
En nogmaals gefeliciteerd

zondag 20 mei 2018 om 15:52
Klopt het maakt niks uit medisch gezien. Maar op een gegeven moment wens je voor het tandvlees wel dat er kiezen komen. Mijn zoon heeft nu de leeftijd dat hij geen genoegen meer neemt met zomaar wat eten. Hij wil PRECIES hetzelfde als zijn grote broer. Ook als dat een scherp chipje, crackertje is. Voor zijn tandvlees wens ik wel eens dat hij dat makkelijker kon kauwen want je ziet zn gezichtje echt vertrekken.
Ook minder ongezond spul maalt hij slecht trouwens, zoals broodkorst, komkommer met schil of appel. Hij verslikt zich of spuugt het uit.
Ook minder ongezond spul maalt hij slecht trouwens, zoals broodkorst, komkommer met schil of appel. Hij verslikt zich of spuugt het uit.
zondag 20 mei 2018 om 15:57
Vroeger werd er gezegd, aldus mn (bejaarde) schoonmoeder, dat hoe later de tandjes komen, hoe beter het gebit.
Elke keer denk ik dat er n tand komt(bijv als ze in de nacht weer eens draakt, want ze is n slechte slaper) maar nee, voorlopig lijkt het echt bij deze 2 te blijven. Maak me geen zorgen maar vroeg me wel af of zo nou laat was of niet.. Kan me dat echt nog slecht herinneren van oudste (en ik ben zo'n loedermoeder die zulke dingen ook niet opschrijft
)
Elke keer denk ik dat er n tand komt(bijv als ze in de nacht weer eens draakt, want ze is n slechte slaper) maar nee, voorlopig lijkt het echt bij deze 2 te blijven. Maak me geen zorgen maar vroeg me wel af of zo nou laat was of niet.. Kan me dat echt nog slecht herinneren van oudste (en ik ben zo'n loedermoeder die zulke dingen ook niet opschrijft

zondag 20 mei 2018 om 21:59
Er even uit. Even een beker water aanbieden. Vaak op onze slaapkamer in ons bed. Eventjes kroelen en 20 minuten later nog een keer proberen.
Volhouden werkt hier niet. Zoon raakt er van over de toeren en ik ook. Dus gewoon samen eventjes uit de situatie stappen. Meestal valt hij tijdens het kroelen in ons bed in mijn armen in slaap. Hebben dan trouwens wel alleen een klein lichtje aan.
Maar soms heeft hij ook gewoon eventjes een knuffel nodig. Dan de knuffel gaat hij dan ook wel weer zelf liggen om weer ingestopt te kunnen worden.
Volhouden werkt hier niet. Zoon raakt er van over de toeren en ik ook. Dus gewoon samen eventjes uit de situatie stappen. Meestal valt hij tijdens het kroelen in ons bed in mijn armen in slaap. Hebben dan trouwens wel alleen een klein lichtje aan.
Maar soms heeft hij ook gewoon eventjes een knuffel nodig. Dan de knuffel gaat hij dan ook wel weer zelf liggen om weer ingestopt te kunnen worden.
zondag 20 mei 2018 om 22:02
Dreumes was hier ziek de afgelopen 2 dagen. Normaal slaapt hij nog maar 1x 2 uurtjes. Vandaag dus 2 x 2,5 uur en na zn laatste dutje was hij opeens weer beter! Vanavond mocht hij dus langer opblijven, want was ook duidelijk niet moe na al dat slapen vandaag.
Als hij duidelijk wel moe is maar niet wil/kan slapen ga ik nog weleens een boekje met hem lezen in zn stoel op zijn kamer, maar naar beneden mag hij dan niet meer. Die 'regel' geld voor zijn kleuter-zus en dus ook voor hem.
Als hij duidelijk wel moe is maar niet wil/kan slapen ga ik nog weleens een boekje met hem lezen in zn stoel op zijn kamer, maar naar beneden mag hij dan niet meer. Die 'regel' geld voor zijn kleuter-zus en dus ook voor hem.

zondag 20 mei 2018 om 22:28
Ja hier was het dus precies aan het onweren toen hij bijna in slaap viel naast me. Drie kwartier later zijn we maar even frisse lucht gaan happen en hebben we rondje gelopen en even bij de geitjes gekeken. Daarna was hij thuis zo vertrokken. Maar wel pas om half 10 dus ben benieuwd hoe de nacht zal gaan.
zondag 20 mei 2018 om 22:38

maandag 21 mei 2018 om 18:37
Pfff, echt mommy brains hier. Gisteren frituurpan schoon gemaakt, nieuwe vet erin, in de schuur gezet en kom ik vanavond in de schuur heb ik gisteren het kraantje niet goed dichtgedraaid
Morgen weer een check up bij cb en de bmr prik.
Hier een makkelijker slaper leg dr neer met haar knuffel, doe de muziek knuffel aan en ze gaat slapen. Nog steeds twee slaapjes van 2 uur overdag hier.
Volgens mij is ze hier echt aan het ontdekken met dr stem. Vanochtend kwam ze als een soort Donald Duck uit bed

Hier een makkelijker slaper leg dr neer met haar knuffel, doe de muziek knuffel aan en ze gaat slapen. Nog steeds twee slaapjes van 2 uur overdag hier.
Volgens mij is ze hier echt aan het ontdekken met dr stem. Vanochtend kwam ze als een soort Donald Duck uit bed

dinsdag 22 mei 2018 om 08:22
Goedemorgen! Hier lag de afgelopen dagen ons leven op zijn gat omdat manlief ineens spuugziek werd en ik moest werken. Dus mijn leven bestond vooral uit werken en verzorgen. Niet even relaxt op viva schrijven
Wel ben ik met dreumes sushi gaan eten
hij vond het heel leuk en lekker. Het ging net zo snel als met brood eten. Alleen de zeewierslierten kwamen er precies hetzelfde uit aan de onderkant als dat het er in ging
ik denk dat ie die nog niet goed kan kauwen.
Wat hebben jullie dit weekend gedaan?
Ik ben trouwens voor een Ikea keukentje gegaan en die wil ik aanpassen. Ik ga zoiets er van maken:

Tutorial: http://hello-hello.fr/ikea-hack-cuisine-enfant-duktig/

Wel ben ik met dreumes sushi gaan eten

Wat hebben jullie dit weekend gedaan?

Ik ben trouwens voor een Ikea keukentje gegaan en die wil ik aanpassen. Ik ga zoiets er van maken:

Tutorial: http://hello-hello.fr/ikea-hack-cuisine-enfant-duktig/

dinsdag 22 mei 2018 om 08:29
Lavendel_12 schreef: ↑21-05-2018 18:37Pfff, echt mommy brains hier. Gisteren frituurpan schoon gemaakt, nieuwe vet erin, in de schuur gezet en kom ik vanavond in de schuur heb ik gisteren het kraantje niet goed dichtgedraaid![]()
Volgens mij is ze hier echt aan het ontdekken met dr stem. Vanochtend kwam ze als een soort Donald Duck uit bed![]()
Succes met de bmr. Heb je al paracetamol in huis voor over 5-10 dagen? Hier was dat echt hard nodig

En heel vies om al dat vet op de vloer te hebben. ‘Gelukkig’ was het nieuw vet

dinsdag 22 mei 2018 om 08:47
Bahcobarbie: kan me voorstellen dat je dan alleen maar bezig bent met zorgen en werken.
Heel gaaf dat keukentje zo. Ik denk dat hier ook zo'n keukentje gaat komen. Daarna wel even op zoek naar plastic pannen, goede tip van hier!
Ja, ik heb nog een aangebroken doosje 120mg zetpillen en een nieuw doosje 240mg. Mag je eigenlijk ook twee zetpillen van 120mg tegelijk geven? Zal zo eens kijken of ik het in de bijsluiter kan vinden. Vind ook altijd lastig als ze vlak naar de zetpil ontlasting heeft, vraag me dan altijd af of ze zetpil wel de tijd heeft gehad om opgenomen te worden.
Ik heb manlief de zooi op laten ruimen. Gelukkig lag er karton onder de pan en ik het meeste daarop gelopen. De rest hebben we inderdaad even flink dasty gebruikt.
Heel gaaf dat keukentje zo. Ik denk dat hier ook zo'n keukentje gaat komen. Daarna wel even op zoek naar plastic pannen, goede tip van hier!
Ja, ik heb nog een aangebroken doosje 120mg zetpillen en een nieuw doosje 240mg. Mag je eigenlijk ook twee zetpillen van 120mg tegelijk geven? Zal zo eens kijken of ik het in de bijsluiter kan vinden. Vind ook altijd lastig als ze vlak naar de zetpil ontlasting heeft, vraag me dan altijd af of ze zetpil wel de tijd heeft gehad om opgenomen te worden.
Ik heb manlief de zooi op laten ruimen. Gelukkig lag er karton onder de pan en ik het meeste daarop gelopen. De rest hebben we inderdaad even flink dasty gebruikt.