Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik kom mij hier aanmelden! Zoontje is 1 jaar! En wat gaat het nu ineens snel; gisteren stond hij plots alleen op zijn voetjes en vandaag deed hij verwoede pogingen stapjes te zetten. De baby is nu echt weg. :bye:
Allejezus wat hebben jullie veel
speelgoed o_o

Wij hebben:

Loopfiets
Bureau met stoel
Duplo bak
Smartmax bak
Bak met sjaaltjes en doeken voor tentjes
Bak met Grimms stapeldingen
Bak met auto’s
Plank met boeken
Bezem en stofzuiger

En voor buiten:
Emmer met zandbakspullen
Een teil

We hebben geen tuin ;)
Welkom Oliv! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Oliv, gefeliciteerd en welkom :-)

Pfff, zoon heeft nu al 2 weken ofzo een zeer wisselend humeur. In de ochtend gaat t nog wel, ik moet wel echt veel aandacht geven maar dan issie redelijk happy. Maar in de middag... berg je maar. Hij had vanmiddag zelfs een echt full on drama voorop de fiets. Inclusief zich achterover werpen, keihard krijsen en slaan. En waarom, geen idee.
Van zijn vader moet ie niks weten momenteel dus ik ben altijd de sjaak.
Ik hou van dat mannetje, maar ik ben zó blij dat ie net in slaap is gevallen :yes:

Qua speelgoed valt t hier wel mee geloof ik. Hij heeft binnen: bak duplo, stuk of 6 auto's, blokken, vormenstoof, muziekinstrument, 2 houten puzzels, wat klein spul en een loopkar. En veel boekjes. (Ook een mand vol knuffels maar die interesseren hem totaal niet).
En buiten: zandbak met speelgoed, loopfiets. That's it.
moondancer wijzigde dit bericht op 23-05-2018 09:15
1.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank je BahcoBarbie.

Speelgoed:
Bak duplo
Bak smartmax
Blokjes/stapeldingetjes
Boekjes
Autootjes
Diertjes
Houten treintje
Allerlei balletjes

Net gekregen:
Loopfiets
Tent

En waar speelt hij mee? Met plastieken flessen. :-P
Dochter heeft niet idioot veel - we wonen klein, en ze vermaakt zich beter met minder. Dus: wheelybug en loopfietsje, een stapel kartonboekjes, 2 toettoet auto's + wegen, een bak duplo, een zandbak, een paar houten puzzels, stapelbakjes, en gewone blokken. In de kast staat nog een babykeyboard (gekregen, wat een takkeherrie) en een paar zachte ballen, maar we proberen eens in de zoveel tijd het speelgoed te wisselen zodat het interessant blijft. Alles moet in een paar bakken passen, anders is het teveel, zowel voor haar als voor het zicht in de kamer :)
Dochter heeft ook ontdekt dat het avondeten veel lekkerder is met het bestek en de borden van papa en mama. Wel geinig om te zien, zo’n kleintje met een grote vork.

Speelgoed heeft ze vrij veel:
- Zand en watertafel met bijbehorend zandbakspul
- pukylino
- speelkeuken met (te) veel accessoires
- bak duplo
- bak megablocks
- bak houten puzzels
- bak little people
- bak houten blokken / trein
- bak boekjes
- bak babyspeelgoed (wat toch nog leuk is)
- ballenbaan
- speeltent voor over de tafel
- poppenwagen met pop
- klei/verf/kleurpotloden/stickers
- stapel knuffels

Soms wordt iets maanden niet aangeraakt, dan opeens is het weer leuk en speelt ze ermee.

Op schoot zitten wil ze alleen als er onbekenden in de buurt zijn. En verder is het vooral aan de ene kant de bank op, over me heen en aan de andere kant er weer af. Dat gaat gepaard met het nodige duw en trek werk, dus daar ben ik altijd snel klaar mee.
Hoi Oliv!

Speelgoed... ik geloof dat er nog niets is genoemd wat wij niet ook hebben. En nog meer. We kunnen wel een speel-o-theek beginnen. o_o

Dreumes is ons tweede kind en we zijn in de vriendenkring ‘de laatsten’ dus we krijgen veel doorgeschoven. Kleuter is aan de ene kant van de familie het enige meisje en wordt daar verwend en dreumes is aan de andere kant de enige jongen en wordt daar verwend. Tel daar nog een waanzinnig grote tuin bij op.... en je begrijpt dat de halve buurt altijd hier is om te spelen.
Hier zit dreumes wel eens op mijn been met zijn gezicht naar mij toe om te kletsen of even te liggen. Als hij ziek is ligt hij de hele dag zo. Ik vind het niet erg :heart: Manlief vindt het ook prima en heeft het ook graag.

Wat denk ik verschil maakt is dat dreumes uren zelf kan spelen zonder onze aandacht. Dan is zo'n momentje op schoot ook niet zo belastend :)
Ik krijg trouwen meerder keren per dag te horen dat ik appels/bananen/tomaten/druiven/soepstengels moet bijmaken. Ik denk dat we deze zomer maar eens bij de boer gaan kamperen zodat ie doorkrijgt dat wij die niet zelf maken ;)
Alle reacties Link kopieren
Plastic flessen zijn hier ook bijzonder populair :biggrin: Ik heb een stel van die spaflesjes gevuld met rijst, pasta enzovoorts, daar wordt ook heel veel mee gespeeld. En boodschappentassen hebben ook een enorme aantrekkingskracht, dus ik heb een paar van die kleine jumbotasjes voor bij zijn winkeltje, maar die zijn natuurlijk niet zo leuk als de échte boodschappentassen.
Alle reacties Link kopieren
Speelgoed; soms heb ik het gevoel in een speelgoedwinkel te wonen... Met een blokkenkar, poppenwagen, loopfiets, Zoef Zoef dieren spul, super veel poppen, knuffels en ballen. En bakken vol Duplo en klein speelgoed. En verder altijd 4 puzzels uitgestald en een hele plank met boeken.

Even een wat minder fris vraagje... Dochter heeft sinds een korte week een beetje last met haar ontlasting. Vooral veel kleine harde keutels produceert ze momenteel, net een geitje. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
@ontlasting: heeft ze er zelf last van? Hier vind ik die konijnenkeutels altijd ideaal, lekker makkelijk verschonen :$ Ik denk dat Puk ze al sinds zijn 10e maand af en aan heeft...
Kanonnen wat een speelgoed!! Wij proberen het een beetje binnen de perken te houden. Zoon speelt sowieso liever met dingen die geen speelgoed zijn.

@Robina, het lijkt wel alsof ze een beetje verstopt is. Extra water en wat olijfolie(door het eten) helpen mijn zoon daar vaak bij.
Speelgoed, hebben we heel veel.

Grote bak duplo
Woezel en pip blokken
Wheelybug
Puzzels
Boekjes
Toet toet autos met garage en vliegveld
Koffertje
Boeken
Knuffels
Auto's
Speelgoedkist met nog meer speelgoed
Een autoding, waarbij de auto's naar beneden gaan. Weet even niet hoe het heet maar zoon speelt er veel mee
Kinder stoffer en blik
Houten open huis met daaraan beugels, trapeze, schommel
Werkbank met gereedschap
2 ballen (groot succes)

En dan nog meer in de kast om het af te wisselen af en toe en hebben we al zijn babyspeelgoed al opgeruimd

We hebben wel heel veel lees ik zo. Ik vind het zelf ook zo leuk voor hem.

Voor buiten:
Piratenwatertafel met speelgoed
Kinderbezem
Driewieler
Loopfiets
Schelp die ik vul met water bij mooi weer.

Ontlasting: zoon heeft zelden keutelpoep. Naar mijn idee eerder als hij minder gedronken heeft als anders.
Ooh en ook nog wat kleurboeken en kleurpotloden, verf en klei :facepalm:
Je kan er gif op innemen dat als ik hier schrijf dat dreumes niet zo’n plakkertje is, hij de hele ochtend jengelend aan de bank staat dat hij om schoot wil en voor de rest gedragen wil worden.

Wat ik soms lastig vind is dat wij bijna ons hele leven aan hebben gepast aan dreumes, maar dat dat soms niet genoeg is. Dat aanpassen willen we graag doen want we verlangde naar een kindje. We leven nu zo dat alles rust, reinheid en regelmaat is en ik denk dat we daardoor een 95% chille dreumes hebben. Wij zijn zelf ook vrij chill. Maar soms wil ik ook wel eens mijn lepel cruslie in mijn mond steken (na een ochtend gejammer) en er borrelt dan een vlammetje in mij op als dreumes als een theatrale Italiaanse voetballer met een swalbe, zich met lawaai op mijn schoot stort omdat ik mijn bakje cruslie niet wil delen. Boos zeggen dat dreumes zichzelf even moet vermaken werkt natuurlijk averechts. Hoe lossen jullie de nu-even-niet momentjes op? Of ben ik de enige? :-?

Toevoeging: ik snap dat dreumes jengelt met een reden. Er zal vast iets zijn behalve de hunkering naar mijn cruslie. Alleen soms doet die reden (als het niet van levensbelang is) er niet altijd toe. Dat moet dreumes ook leren.
anoniem_350958 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 09:16
10.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@nu even niet: ik zet hem wel eens met een rietjesbeker water, zijn knuffel en zijn favo speelgoed van dat moment in zijn bed, met de melding dat ik straks weer even kom kijken. Wel gordijnen enzo open.
En als ik naar de wc ga doe ik af en toe de deur op slot, maar dat helpt alleen als er iemand anders thuis is, anders blijft die rammelen.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 09:15
0.15% gewijzigd
Poep: ik denk bij keutels aan te weinig vocht en vezels. Je hebt vezels nodig om vocht vast te houden in poep.
Bahco, ik deel alles maar. Dat heb ik geaccepteerd en maakt het wat makkelijker.

Met dat soort dingen, weeeeeet ik dat zoon om me heen komt hangen voor hapjes. Ik bak dan ook gerust een extra broodje af, extra yoghurt of iets dergelijks. Maar mag hij het wel mee eten van mijn bord.

Daarentegen deelt zoon ook alles met mij en dan smelt ik ook weer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig nu even niet momentjes heb. Misschien omdat ik 4 dagen werk dat ik dat makkelijker kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij nu even niet momenten is het hier meestal adem in adem uit , mopperen en door. Maar als ik de kans krijg geef ik zoon dan aan vriend en zeg 'succes ermee, ik ga even (vul in: nuttig klusje doen. Want goed excuus).

Ik lees bij een aantal over potloden, stickers en klei. Vanaf welke leeftijd ging jullie dreumes daar mee spelen? Zoon is net 15 maanden en ik zie het hem niet echt doen eigenlijk. Klei zal ie wss opeten :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ow, qua eten leg ik voor mezelf altijd al extra bestek neer zodat ik in elk geval door kan eten als dat van mij bezet is door iemand anders die opeens aanschuift. We zijn hier altijd blij dát Puk eet, dus er zijn wat dat betreft weinig grenzen (vooral dus omdat hij voorheen een heel slechte eter was en het eindelijk een beetje begint bij te trekken, ik weet niet hoe ik het anders zou vinden, misschien kan ik je dat over 1,5jr laten weten als de tweede beter blijkt te eten ;-) )
Alle reacties Link kopieren
@nu even niet momenten. Meestal helpt het om hem even uit de situatie te halen. Dus zit hij op de grond, dan zet ik hem even aan tafel met een ander speeltje. Zijn we beneden, dan gaan we even boven 'iets halen' of was ophangen. Zijn we buiten, gaan we even binnen iets drinken. Zoiets. En soms is niks meer goed en moet ik echt even iets met zijn zus of eten koken, dan zet ik hem in zijn stoel aan tafel met zn knuffel en heeft hij even pech....
Kleien doet zoon nog niet zo goed, doen we nog maar kort omdat het anders inderdaad in z'n mond verdwijnt. Hij is nu 1,5jaar.

Stickeren was eigenlijk een beetje het eerste wat hij leuk begon te vinden qua knutselen, met een jaar. En dat gaat nu ook al leuker en beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven