Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 26 juni 2018 om 23:01
Hier helaas geen tips. Dochter drinkt water ook nog steeds erg slecht. En dit deed ze als baby al. Dit resulteerde er zelfs in dat ze enorme harde ontlasting kreeg en bijna niet meer kon poepen waardoor ze om de haverklap lactulose nodig had. Toen ze ongeveer 11 maanden was hebben we het opgegeven. Sindsdien krijgt ze een beker ranja per dag. Aangezien me dit minder 'schadelijk' lijkt dan de lactulose. Zodra deze op is krijgt ze water. En hier drinkt ze dan dus maar enkele slokken van. We blijven het wel aanbieden. Bij de broodmaaltijden en voor het slapen gaan melk. Ijsblokjes lust ze daarentegen wel heel graag
Tja en qua tandbederf: ik heb vroeger heel veel frisdrank etc gedronken en ik heb nog nooit een gaatje in mijn gebit gehad. Ik heb wel altijd zeer goed mijn tanden gepoetst.

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
dinsdag 26 juni 2018 om 23:16
dinsdag 26 juni 2018 om 23:24

woensdag 27 juni 2018 om 09:06
Beroerde nacht geweest of heeft dreumes jullie juist uit laten slapen?
Hier ligt dreumes al weer op bed. Ze was niet te genieten, dus maar terug naar bed gebracht en ze ligt nu weer een tijdje in dromenland. Komt wel goed uit, dan kunnen we zo buiten de deur lunchen en kan dochter daarna nog even lekker met water spelen (als de zon ooit gaat schijnen) voordat ze weer naar bed moet vanmiddag.

woensdag 27 juni 2018 om 09:07
Goedemorgen...
Bleehhh ik heb zelf tot 2 uur wakker gelegen vanwege een autoalarm wat hier steeds af ging. En toen ik éindelijk in slaap viel besloot dreumes maar 2 uur lang te spoken.
Steeds uit bed klimmen en dan vervolgens jammeren dat hij niet meer in bed ligt.
En dan begint de dag om half 7....
Bleehhh ik heb zelf tot 2 uur wakker gelegen vanwege een autoalarm wat hier steeds af ging. En toen ik éindelijk in slaap viel besloot dreumes maar 2 uur lang te spoken.
Steeds uit bed klimmen en dan vervolgens jammeren dat hij niet meer in bed ligt.
En dan begint de dag om half 7....
woensdag 27 juni 2018 om 09:09
Goedemorgen! Hier was het half 6
Paddestoel, mijn dochter drinkt ook slecht. Ik heb om die reden nog tot 16 maanden een avondfles gegeven en geef haar nu nog steeds pap 's ochtends, zodat ze in elk geval 200 ml binnenkrijgt. Ze weet inmiddels wel hoe ze moet drinken uit een rietjesbeker (een gewone beker gaat ook, maar dat loopt meestal in haar nek), maar evengoed drinkt ze verder max 150ml op een dag. Limonade of thee helpt niet, daar gaat ze niet meer van drinken.
Ze plast wel gewoon, dus daar hou ik me maar aan vast. Op warme dagen geef ik veel fruit of een zelfgemaakt ijsje. Ik ben zelf ook een slechte drinker, dus daar hou ik me maar aan vast.
Ik zou blijven oefenen, ik heb hier altijd 3 verschillende bekers door het huis staan waar ze dan af en toe een slok van neemt tijdens het spelen. En voorlopig lekker pap en een avondfles blijven geven als dat goed gaat.

Paddestoel, mijn dochter drinkt ook slecht. Ik heb om die reden nog tot 16 maanden een avondfles gegeven en geef haar nu nog steeds pap 's ochtends, zodat ze in elk geval 200 ml binnenkrijgt. Ze weet inmiddels wel hoe ze moet drinken uit een rietjesbeker (een gewone beker gaat ook, maar dat loopt meestal in haar nek), maar evengoed drinkt ze verder max 150ml op een dag. Limonade of thee helpt niet, daar gaat ze niet meer van drinken.
Ze plast wel gewoon, dus daar hou ik me maar aan vast. Op warme dagen geef ik veel fruit of een zelfgemaakt ijsje. Ik ben zelf ook een slechte drinker, dus daar hou ik me maar aan vast.
Ik zou blijven oefenen, ik heb hier altijd 3 verschillende bekers door het huis staan waar ze dan af en toe een slok van neemt tijdens het spelen. En voorlopig lekker pap en een avondfles blijven geven als dat goed gaat.

woensdag 27 juni 2018 om 09:13
nena_ schreef: ↑27-06-2018 09:06Beroerde nacht geweest of heeft dreumes jullie juist uit laten slapen?
Hier ligt dreumes al weer op bed. Ze was niet te genieten, dus maar terug naar bed gebracht en ze ligt nu weer een tijdje in dromenland. Komt wel goed uit, dan kunnen we zo buiten de deur lunchen en kan dochter daarna nog even lekker met water spelen (als de zon ooit gaat schijnen) voordat ze weer naar bed moet vanmiddag.
De nacht was best ok. Behalve dat dreumes het gordijn van het plafond had getrokken rond 00.00.
Maar ik heb eigenlijk nooit meer het gevoel dat ik écht uitgeslapen ben. Jullie ook? Vroeger kon ik niet overdag slapen. Als ik nu ergens zou gaan liggen ben ik in dromenland.
woensdag 27 juni 2018 om 09:14
Oh boe, Boheme, wat een nacht!
En wat een grote verschillen tussen CB's zeg! Hier vragen ze alleen of alles goed gaat en of we zelf nog vragen hebben, naast de gebruikelijke checks qua ontwikkeling & de vaccinaties. Ik hoor vaak dat ouders dingen "moeten" van het CB, zoals minder voedingen, maar hier vragen ze überhaupt niet naar dat soort dingen, laat staan dat we iets moeten van ze.
En wat een grote verschillen tussen CB's zeg! Hier vragen ze alleen of alles goed gaat en of we zelf nog vragen hebben, naast de gebruikelijke checks qua ontwikkeling & de vaccinaties. Ik hoor vaak dat ouders dingen "moeten" van het CB, zoals minder voedingen, maar hier vragen ze überhaupt niet naar dat soort dingen, laat staan dat we iets moeten van ze.

woensdag 27 juni 2018 om 09:14
Goeiemorgen.
Sterkte voor alle nachtbrakers. Hier was het half 6. Gaat zoon ooit nog uitslapen?
Maar ben bang dat ik het uit mijn hoofd kan zetten
Gister afgesproken dat we om en om kunnen gaan uitslapen in het weekend. Wat vaak betekend dat vriend tot 11:30 in bed ligt. En zoon alweer naar bed gaat als vriend uit bed is en gedoucht.
Vriend zegt dat dat wel mee valt, maar mannen... als dit nou echt gaat gebeuren vind ik dat niet zo leuk, want de weekenden vind ik zo fijn om met zn 3en te zijn.
Wat ook niet elk weekend is omdat ik ook weekenden werk..
Herkenbaar bij anderen of sta ik hier alleen in? Ik lees namelijk wel vaker dat er om en om uitgeslaoen wordt.
Wie weet bevalt het me wel goed.
Sterkte voor alle nachtbrakers. Hier was het half 6. Gaat zoon ooit nog uitslapen?
Maar ben bang dat ik het uit mijn hoofd kan zetten

Gister afgesproken dat we om en om kunnen gaan uitslapen in het weekend. Wat vaak betekend dat vriend tot 11:30 in bed ligt. En zoon alweer naar bed gaat als vriend uit bed is en gedoucht.
Vriend zegt dat dat wel mee valt, maar mannen... als dit nou echt gaat gebeuren vind ik dat niet zo leuk, want de weekenden vind ik zo fijn om met zn 3en te zijn.
Wat ook niet elk weekend is omdat ik ook weekenden werk..
Herkenbaar bij anderen of sta ik hier alleen in? Ik lees namelijk wel vaker dat er om en om uitgeslaoen wordt.
Wie weet bevalt het me wel goed.
woensdag 27 juni 2018 om 09:17
Mijn dreumes blieft geen water of melk uit zijn beker, dat laat hij dan zo weer uit zijn mond lopen 
Maar als ik hem een flesje Spa geef drinkt hij het wel (en giet hij de helft in zijn nek).
Op sociaal gebied heeft hij nog wel een hoop te leren, hij wil andere kindjes nog wel eens aan hun kleren trekken of duwen of slaan. Dan zeg ik dat dat niet mag en dat hij wel mag aaien,dat doet hij dan weer wel. En afgelopen weekend was hij in een binnen speeltuin een jongetje van een jaar of 3 aan het kussen. Op zijn mond, en dan een keer of 10 achter elkaar

Maar als ik hem een flesje Spa geef drinkt hij het wel (en giet hij de helft in zijn nek).
Op sociaal gebied heeft hij nog wel een hoop te leren, hij wil andere kindjes nog wel eens aan hun kleren trekken of duwen of slaan. Dan zeg ik dat dat niet mag en dat hij wel mag aaien,dat doet hij dan weer wel. En afgelopen weekend was hij in een binnen speeltuin een jongetje van een jaar of 3 aan het kussen. Op zijn mond, en dan een keer of 10 achter elkaar

woensdag 27 juni 2018 om 09:20
Ik heb dat ook. Godzijdank werk ik niet en pak ik meestal elk dutje mee die dreumes doet. Anders kom ik de dag écht niet door. Nu is het ook zo dat man steeds 2 weken weg is en daarna weer 2 weken thuis. Die 2 weken alleen vind ik best zwaar soms.GlitterCupcake schreef: ↑27-06-2018 09:13De nacht was best ok. Behalve dat dreumes het gordijn van het plafond had getrokken rond 00.00.
Maar ik heb eigenlijk nooit meer het gevoel dat ik écht uitgeslapen ben. Jullie ook? Vroeger kon ik niet overdag slapen. Als ik nu ergens zou gaan liggen ben ik in dromenland.

woensdag 27 juni 2018 om 09:23
Vanmorgen was het wel weer een hoop gebrul hoor.. ALLES was NEE! Zijn fiep zat al in zijn rugtas (en krijgt ie ook alleen in bed) en dat was reden om overal bij te gaan zitten brullen. Manlief is uiteindelijk met een brullende dreumes onder zijn arm de deur uit gegaan. Keigezellig..
Gister was ook alles brullen. En ik had een thuiswerkdag
We waren ook nog naar de speelgoedwinkel geweest voor een dino. Staan we voor dat schap, ik zeg dat ie er eentje mag uitzoeken en wat doet ie natuurlijk: hij pakt de duurste en kijkt er enorm blij bij. Leermoment. Want die dino kreeg ik niet terug het schap in zonder een hele boel gekrijs. En ja ik zei dat ie er eentje mocht uitzoeken.. ik heb nog geprobeerd om hem om te ruilen met een planteneter maar helaas. Dus hij heeft nu dit enge ding:
Gister was ook alles brullen. En ik had een thuiswerkdag

We waren ook nog naar de speelgoedwinkel geweest voor een dino. Staan we voor dat schap, ik zeg dat ie er eentje mag uitzoeken en wat doet ie natuurlijk: hij pakt de duurste en kijkt er enorm blij bij. Leermoment. Want die dino kreeg ik niet terug het schap in zonder een hele boel gekrijs. En ja ik zei dat ie er eentje mocht uitzoeken.. ik heb nog geprobeerd om hem om te ruilen met een planteneter maar helaas. Dus hij heeft nu dit enge ding:

woensdag 27 juni 2018 om 09:26
Uitslapen; als man thuis is slapen we om en om uit. Man heeft ook zware en intensieve baan dus als hij thuis is kunnen we beide opladen.
Maar ik schiet er wel vaak bij in. Hij ligt vaak tot laat in de ochtend te meuren terwijl als ik mag uitslapen ik vaak uit bed word getrokken omdat hij wil klussen, omdat zoon mal heeft gepoept of weet ik veel.
Als hij ziek is, kan ik uitslapen wel vergeten. Terwijl wanneer ik ziek ben verwacht hij toch wel dat ik 's ochtends sta te shinen...
Ik trek vaak aan het kortste eind. Maar ik ben er beter in of handiger mee volgens man..,
Maar ik schiet er wel vaak bij in. Hij ligt vaak tot laat in de ochtend te meuren terwijl als ik mag uitslapen ik vaak uit bed word getrokken omdat hij wil klussen, omdat zoon mal heeft gepoept of weet ik veel.
Als hij ziek is, kan ik uitslapen wel vergeten. Terwijl wanneer ik ziek ben verwacht hij toch wel dat ik 's ochtends sta te shinen...
Ik trek vaak aan het kortste eind. Maar ik ben er beter in of handiger mee volgens man..,

woensdag 27 juni 2018 om 09:28
woensdag 27 juni 2018 om 09:28
Hier weigert ze ook water/limonade uit een beker/rietjesbeker/tuitbeker/etc.. Dus geef ik haar dat gewoon in een flesje.. Dan drinkt ze t wel (met n heel klein beetje diksap welliswaar) ik heb liever dát ze drinkt dan dat ze perfect uit n beker oid drinkt. Ik ken maar weinig 18jarigen die nog uit een fles drinken eerlijk gezegd 
Of mss ben ik wel gewoon een luie moeder hoor.
Qua broodbeleg is er hier regelmatig jam.. Dus ik zal haar maar alvast aanmelden voor een insulinekit en er vanuit gaan dat ze obesitas krijgt!
Slapen is overigens ook niet om over naar huis te schrijven en ze krijgt ook nog een fles (halfvolle) melk in de avond... Gedoemd om te mislukken dat kind

Of mss ben ik wel gewoon een luie moeder hoor.
Qua broodbeleg is er hier regelmatig jam.. Dus ik zal haar maar alvast aanmelden voor een insulinekit en er vanuit gaan dat ze obesitas krijgt!
Slapen is overigens ook niet om over naar huis te schrijven en ze krijgt ook nog een fles (halfvolle) melk in de avond... Gedoemd om te mislukken dat kind
woensdag 27 juni 2018 om 09:29
woensdag 27 juni 2018 om 09:33
@uitslapen: hier hebben we tot nu toe het geluk dat wakker worden voor half 8 een uitzondering is (we rekenen eventuele nachtvoedingen niet meer mee, want gaan bijna altijd op de automatische piloot), meestal worden we zelfs pas om 8uur bij dreumes geroepen
Als het al vroeg is in het weekend laat ik man meestal liggen en ga ik eruit, hij staat ten slotte elke doordeweekse dag om 6 uur op, dus heeft het uitslapen dan wel verdiend. Tot ík het genoeg vind trouwens, dus om 9 uur moet hij er toch echt aan geloven.
@sociaal gedrag: afgezien van het wurgen probeert hij ook veel kindjes te knuffelen of te troosten als ze bijvoorbeeld gevallen zijn. En hij geeft zijn lievelingsknuffel altijd aan zijn zusje als ze verdrietig is, met een paar aaien over haar hoofdje erbij
@gordijn: hoe dan?!?

Als het al vroeg is in het weekend laat ik man meestal liggen en ga ik eruit, hij staat ten slotte elke doordeweekse dag om 6 uur op, dus heeft het uitslapen dan wel verdiend. Tot ík het genoeg vind trouwens, dus om 9 uur moet hij er toch echt aan geloven.
@sociaal gedrag: afgezien van het wurgen probeert hij ook veel kindjes te knuffelen of te troosten als ze bijvoorbeeld gevallen zijn. En hij geeft zijn lievelingsknuffel altijd aan zijn zusje als ze verdrietig is, met een paar aaien over haar hoofdje erbij

maartje2016 wijzigde dit bericht op 27-06-2018 09:34
1.37% gewijzigd

woensdag 27 juni 2018 om 09:34
Boheme schreef: ↑27-06-2018 09:26Uitslapen; als man thuis is slapen we om en om uit. Man heeft ook zware en intensieve baan dus als hij thuis is kunnen we beide opladen.
Oh hier zou ik heel snel klaar mee zijn. We hebben wel eens een een discussie gehad en toen heb ik gemeld dat ik het ook allemaal zelf heb moeten leren met baby en dat man intelligent genoeg is om het ook te kunnen. Met er achteraan de opmerking dat man toch niet achterlijk is? In de doorlek tijd wilde man dat ik (uit bed kwam) een natte handdoek kwam brengen als hij dreumes verschoonde, om dreumes te wassen. Toen heb ik een keer gebrult dat ie gewoon zelf vooruit kan denken en altijd vooraf een handdoek kon pakken, net als ik doe.
Wij slapen dus wel om-en-om uit. En tenzij dreumes bloed of niet meer ademt blijf ik in mijn bed liggen.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 27-06-2018 09:36
0.12% gewijzigd

woensdag 27 juni 2018 om 09:39
Maartje2016 schreef: ↑27-06-2018 09:33@uitslapen: hier hebben we tot nu toe het geluk dat wakker worden voor half 8 een uitzondering is (we rekenen eventuele nachtvoedingen niet meer mee, want gaan bijna altijd op de automatische piloot), meestal worden we zelfs pas om 8uur bij dreumes geroepen![]()
Nou gewoon heel hard trekken?