Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 26 juni 2018 om 13:39
Ik denk dat het een natuurlijke reactie is. De een bijt, de ander schopt of slaat, weer een ander wurgt.
Ik haal die kleine worstelaars uit elkaar, troost ze beiden (want ze zijn allebei in hun eigen ogen heul errug zielig), leg uit dat dit kan kan/mag (snappen ze nog niet), leid af met ander speelgoed (snappen ze wel) en plof weer op de bank neer
Ik haal die kleine worstelaars uit elkaar, troost ze beiden (want ze zijn allebei in hun eigen ogen heul errug zielig), leg uit dat dit kan kan/mag (snappen ze nog niet), leid af met ander speelgoed (snappen ze wel) en plof weer op de bank neer

dinsdag 26 juni 2018 om 14:52
Ik sluit me qua advies aan bij de rest. Dus uit elkaar halen, troosten, uitleggen ook al denk je dat ze het nog niet (helemaal) begrijpen en daarna afleiden. Mijn ervaring is juist dat die kleintjes veel meer juist al wel begrijpen dan dat je in eerste instantie denkt.
Ik ben op dat gebied nogal verwend. Dochter pakt wel speelgoed af en laat het net zo makkelijk afpakken, maar slaat en schopt nog vrijwel nooit. Maar goed dat kan zo veranderen.
Ik ben op dat gebied nogal verwend. Dochter pakt wel speelgoed af en laat het net zo makkelijk afpakken, maar slaat en schopt nog vrijwel nooit. Maar goed dat kan zo veranderen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
dinsdag 26 juni 2018 om 15:11
Ook eens met de rest. Dat wurgen lijkt me niets zorgwekkends.
Hier ook wel een fijn cb eigenlijk. Heel aardige mensen en krijg altijd allemaal veren in m’n reet over mijn voorlijke kind dus ik vind het juist altijd wel leuk
Hier ook wel een fijn cb eigenlijk. Heel aardige mensen en krijg altijd allemaal veren in m’n reet over mijn voorlijke kind dus ik vind het juist altijd wel leuk

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 26 juni 2018 om 15:50
Hier ook ellende met het cb dus wij gaan er ook niet heen. De vaccinaties krijgt dreumes bijxee huisarts.
De jeugdarts vond het hoofdje te klein, raakte in paniek en ging als een idioot de fontanel zoeken. Dreumea overstuur en dan wordt de fontanel hard. 'Oh neeee de fontanel is dicht gegroeid!' En 'oef hij heeft een behoorlijke wig op zijn voorhoofd' waar dan? Maar goed.
Ze wist het zeker, zoon had craniostenose! Dat werd een heftige schedeloperatie en helmpjestherapie. Dus wij overstuur daar vandaan. Want alles moest snel snel want de volgende was al aan het wachten.
Uiteindelijk naar de kinderarts geweest. Echo van fontanel, röntgenfoto's... Niks aan de hand.
Toen was ik er helemaal klaar mee. Voor dat craniogebeuren had ik ook verteld over mijn pnd. En toen ging de jeugdarts zoon heel ijverig controleren. Nadat dat klaar was zij ze dat hij gelukkig geen blauwe plekken had. Want volgens haar mishandelen vrouwen met een pnd haar kinderen.
Ballentent.
De jeugdarts vond het hoofdje te klein, raakte in paniek en ging als een idioot de fontanel zoeken. Dreumea overstuur en dan wordt de fontanel hard. 'Oh neeee de fontanel is dicht gegroeid!' En 'oef hij heeft een behoorlijke wig op zijn voorhoofd' waar dan? Maar goed.
Ze wist het zeker, zoon had craniostenose! Dat werd een heftige schedeloperatie en helmpjestherapie. Dus wij overstuur daar vandaan. Want alles moest snel snel want de volgende was al aan het wachten.
Uiteindelijk naar de kinderarts geweest. Echo van fontanel, röntgenfoto's... Niks aan de hand.
Toen was ik er helemaal klaar mee. Voor dat craniogebeuren had ik ook verteld over mijn pnd. En toen ging de jeugdarts zoon heel ijverig controleren. Nadat dat klaar was zij ze dat hij gelukkig geen blauwe plekken had. Want volgens haar mishandelen vrouwen met een pnd haar kinderen.
Ballentent.

dinsdag 26 juni 2018 om 16:06
Bizar zeg, zulke dingen op het cb. Snap dat je er dan helemaal klaar mee bent...
Wurgen, zou ik toch goed duidelijk maken dat dat niet lief is. Netzoals slaan of iets dergelijks. Zoon denkt dan oh, en gaat dan lief aaien of knuffelen.
Soms heeft zoon gewoon een alternatief nodig voor wat hij aan het doen is. Toen ik dat ontdekte, is hij het slaan enzo snel afgeleerd.
Alleen bonken met zijn hoofd nog niet helemaal... doet hij dan ook als hij moe is. Tegen wat er in de buurt is, en vaak is het mijn hoofd (au!) En dan kijkt zoon mij raar aan....
Wurgen, zou ik toch goed duidelijk maken dat dat niet lief is. Netzoals slaan of iets dergelijks. Zoon denkt dan oh, en gaat dan lief aaien of knuffelen.
Soms heeft zoon gewoon een alternatief nodig voor wat hij aan het doen is. Toen ik dat ontdekte, is hij het slaan enzo snel afgeleerd.
Alleen bonken met zijn hoofd nog niet helemaal... doet hij dan ook als hij moe is. Tegen wat er in de buurt is, en vaak is het mijn hoofd (au!) En dan kijkt zoon mij raar aan....

dinsdag 26 juni 2018 om 16:22
Even een trots momentje.
Zoon kruipt op schoot en ik ruik wat. Vraag, zoon heb jij gepoept? Zoon zegt poe. Dus ik zeg, kom zoon we gaan even naar boven, je luier verschonen.
Zoon rent naar de trap (ik doe de deur open) loopt naar boven, laat zich vervolgens heel makkelijk verschonen en loopt weer naar beneden (met hand en trapleuning) en doet de deur dicht..
Geweldig toch!
Het wurmelen op het aankleedkussen is nog niet zo lang geleden!
Zoon kruipt op schoot en ik ruik wat. Vraag, zoon heb jij gepoept? Zoon zegt poe. Dus ik zeg, kom zoon we gaan even naar boven, je luier verschonen.
Zoon rent naar de trap (ik doe de deur open) loopt naar boven, laat zich vervolgens heel makkelijk verschonen en loopt weer naar beneden (met hand en trapleuning) en doet de deur dicht..
Geweldig toch!
Het wurmelen op het aankleedkussen is nog niet zo lang geleden!

dinsdag 26 juni 2018 om 16:26
Boheme schreef: ↑26-06-2018 15:50Hier ook ellende met het cb dus wij gaan er ook niet heen. De vaccinaties krijgt dreumes bijxee huisarts.
Ballentent.

dinsdag 26 juni 2018 om 16:45
Wauw Boheme, dat is wel heel idioot inderdaad. Hier gelukkig een heel relaxt cb, zonder gekke adviezen en andere dingen. Hoorde laatst dat een ander cb hier in de buurt heel anders is; waar bij ons vooral gevraagd wordt naar basisdingen (eet ze brood? Hoe veel ongeveer?) ligt daar de focus op hypergezond: kinderen mogen Absoluut Niets zoets op brood, en het aanbevolen beleg is een geraspte komkommer (say whut?).
Wij proberen dochter juist mee te geven dat normaal 'gewoon' eten prima is, en dat iets lekkers of zoet broodbeleg onderdeel zijn van een normaal eetpatroon. Dus ze krijgt zo nu en dan chocopasta op haar brood (glinsterende ogen gegarandeerd) en krijgt tussendoor naast soepstengels en crackers ook gewoon een plak ontbijtkoek of een doosje rozijntjes. Maar blijkbaar ben ik volgens het cb van die vriendin een soort horrormoeder die haar kind rijp maakt voor de insulinespuit
Wij proberen dochter juist mee te geven dat normaal 'gewoon' eten prima is, en dat iets lekkers of zoet broodbeleg onderdeel zijn van een normaal eetpatroon. Dus ze krijgt zo nu en dan chocopasta op haar brood (glinsterende ogen gegarandeerd) en krijgt tussendoor naast soepstengels en crackers ook gewoon een plak ontbijtkoek of een doosje rozijntjes. Maar blijkbaar ben ik volgens het cb van die vriendin een soort horrormoeder die haar kind rijp maakt voor de insulinespuit

dinsdag 26 juni 2018 om 17:02
Ja zo sta ik er ook in BO. Iets lekkers en of zoets hoort ook bij een normaal voedingspatroon. Zoon krijgt hier ook wel eens nutella op brood, is dan echt een feestje. Maar kaas eet hij ook net zo graag.
Gewoon niet te krampachtig over doen. Andets krijg je van die kinderen die zich dan ergens anders volstouwen met alles wat thuis niet mag en vervolgens de boel onderkotsen. En dan met droge ogen zeggen dat kind écht geen snoep of chips lust...
Gewoon niet te krampachtig over doen. Andets krijg je van die kinderen die zich dan ergens anders volstouwen met alles wat thuis niet mag en vervolgens de boel onderkotsen. En dan met droge ogen zeggen dat kind écht geen snoep of chips lust...
dinsdag 26 juni 2018 om 17:08
Dan zal ik het insulinepakket maar alvast bestellen, want er zit bijna alleen maar pindakaas of chocopasta op zijn boterham. Alles wat ik er verder op doe eet hij eraf (ook smeerkaas enzo) en ik heb toch wel graag dat hij wat brood op een dag binnenkrijgt. (Wat niet inhoud dat we het niet blijven proberen, er zit al vooruitgang in.)
Voordeel is dan wel weer dat hij verder een voorkeur heeft voor soepstengels en andere relatief hartige snacks en koekjes enzo bijna altijd laat staan.
Voordeel is dan wel weer dat hij verder een voorkeur heeft voor soepstengels en andere relatief hartige snacks en koekjes enzo bijna altijd laat staan.

dinsdag 26 juni 2018 om 17:21
Ach, ik voelde me dit weekeinde bijna een loedermoeder. Neefje was hier en die drinkt alleen melk en water. Zoon drinkt gewoon geen water. Dus die krijgt altijd roosvicee, limonade, taksi etc. Niet drinken is nog altijd schadelijker dan zoet drinken.
Op de dagen dat zoon slecht eet krijgt hij ook pindakaas of nutella op brood. Omdat hij dat dan wel eet. Ach, kan me er niet eens meer druk over maken hoor.
Op de dagen dat zoon slecht eet krijgt hij ook pindakaas of nutella op brood. Omdat hij dat dan wel eet. Ach, kan me er niet eens meer druk over maken hoor.

dinsdag 26 juni 2018 om 17:29
Dochter eet eigenlijk nooit slecht, dus ik heb weinig ervaring in die hoek. Maar krampachtig doen over eten helpt sowieso niet, geloof ik. Dochter eet ook vaak haar eten in etappes op: eerst alle pasta uit haar bord, dan alle stukjes rode groente, dan het vlees, dan de overige groente, en ui laat ze liggen (bijvoorbeeld). Nou joh, wat zal mij dat uitmaken.. Het duurt altijd een eeuwigheid, maar verder krijgt ze dus wel gewoon lekker veel binnen en groeit ze er goed op, dus het zal wel.
Ik herinner me inderdaad ook nog vriendinnetjes die thuis heel kort gehouden werden, die gingen helemaal los (tot kotsen toe) als ze bij iemand anders wel 'gewoon' snoep of zoetigheid mochten eten. Was bijna sneu om te zien.
Ik herinner me inderdaad ook nog vriendinnetjes die thuis heel kort gehouden werden, die gingen helemaal los (tot kotsen toe) als ze bij iemand anders wel 'gewoon' snoep of zoetigheid mochten eten. Was bijna sneu om te zien.

dinsdag 26 juni 2018 om 17:45
Onze dreumes heeft nog geen Limo of Nutella op. Simpelweg omdat wij dat niet eten. Maar als elders een boterham met Nutella voor hem gesmeerd wordt maakt ons dat geen fluit uit. Thuis is het er gewoon niet. Op de opvang en bij oma en opa willen we wel dat dreumes gezond eet. We vinden dat die een voorbeeldfunctie hebben.
Wij eten heel gezond en bijna puur. Dat komt omdat we enorm vet worden van ongezond en bewerkt voedsel. Zo eet dreumes met ons mee.
Maar krampachtig doen we er niet over. Dat deed mijn moeder wel. Dat had als effect dat ik enorm op eten gefocust was als kind en altijd te dik ben geweest. Ik kan nog steeds geen maat houden.
Wij eten heel gezond en bijna puur. Dat komt omdat we enorm vet worden van ongezond en bewerkt voedsel. Zo eet dreumes met ons mee.
Maar krampachtig doen we er niet over. Dat deed mijn moeder wel. Dat had als effect dat ik enorm op eten gefocust was als kind en altijd te dik ben geweest. Ik kan nog steeds geen maat houden.
dinsdag 26 juni 2018 om 20:48
Vraagje! Mn dochter van 12 maanden drinkt zo slecht. Eigenlijk drinkt ze alleen maar goed uit de fles. Rietjesbeker en munchkin beker snapt ze allebei wel en daar neemt ze ook af en toe een slokje van, maar echt heel weinig. Ze duwt hem gewoon weg als ik hem aanbied. Nu krijgt ze sochtens Bambix met 180 cc melk, bij het brood eten geef ik ongeveer 120 cc water en savonds voordat ze naar bed gaat krijgt ze 180 cc melk. Maar dit gaat dus allemaal nog met de fles. Ik bied haar tussendoor regelmatig de rietjesbeker of munchkin beker aan maar vaak raakt ze al geïrriteerd als ik daarmee aan kom lopen.. Iemand tips??

dinsdag 26 juni 2018 om 20:50
Als zoon niet wil drinken, dan doe ik een rietje in mijn glas. En dan gaat mijn glas helemaal leeg.Paddestoel23 schreef: ↑26-06-2018 20:48Vraagje! Mn dochter van 12 maanden drinkt zo slecht. Eigenlijk drinkt ze alleen maar goed uit de fles. Rietjesbeker en munchkin beker snapt ze allebei wel en daar neemt ze ook af en toe een slokje van, maar echt heel weinig. Ze duwt hem gewoon weg als ik hem aanbied. Nu krijgt ze sochtens Bambix met 180 cc melk, bij het brood eten geef ik ongeveer 120 cc water en savonds voordat ze naar bed gaat krijgt ze 180 cc melk. Maar dit gaat dus allemaal nog met de fles. Ik bied haar tussendoor regelmatig de rietjesbeker of munchkin beker aan maar vaak raakt ze al geïrriteerd als ik daarmee aan kom lopen.. Iemand tips??![]()

dinsdag 26 juni 2018 om 20:55
Niet drinken uit de wcMaartje2016 schreef: ↑26-06-2018 15:19"Niet met je handen in de poep! Niet met... Ok... Niet je hand afvegen aan je knuffel!!!"

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 26 juni 2018 om 20:56
Haha, ik wilde ook zeggen rietje in je eigen glas stoppen!
Wij hebben van die bekertjes van Ikea en met strijkkralen heb ik met de kleuter van die rondjes voor er bovenop gemaakt met een gat in het midden voor een rietje. Dat is zo ongeloooooflijk interessant, dat er tegenwoordig bijzonder goed gedronken wordt hier in huis.
Wij hebben van die bekertjes van Ikea en met strijkkralen heb ik met de kleuter van die rondjes voor er bovenop gemaakt met een gat in het midden voor een rietje. Dat is zo ongeloooooflijk interessant, dat er tegenwoordig bijzonder goed gedronken wordt hier in huis.

dinsdag 26 juni 2018 om 21:04
Wij gebruiken ook gewone glazen, en dat gaat eigenlijk sinds heel vroeg al best wel goed. Zorgt regelmatig voor een nat shirt, helemaal sinds ze niet meer geholpen wil worden, maar dat droogt wel weer. En verder zijn wij pas sinds een tijdje van de avondfles af (ik heb 't hier geschreven, denk dat het een week of 6-8 geleden is, toen was dochter 17mnd). Ik zou me er dus niet te druk om maken, het komt vanzelf wel goed
.