Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Boheme schreef:
27-06-2018 09:28
Ik kan natuurlijk geen posts quoten met plaatjes...

Maar ik zie dat het van Schleich is, die beesten zijn waanzinnig duur inderdaad. Wat een vreselijk beest ook. :cencored: Dreumes zou die ook willen hebben.

Ja klopt het is een Schleich. Ik ben zelf verliefd op dat spul en het blijft ook lang mooi/heel. Dreumes had al een koe en die wordt nu opgegeten door de dino :-D Met daarbij een hoop WRAAAAAAH! MOEHAHAHAHAHA! WRAAAAAH! geluiden.
obelix84 schreef:
27-06-2018 09:34
Oh, uitgeslapen voel ik me idd ook nooit meer echt.. Ook niet na een goede nacht. Bij oudste heb ik dat minder gehad omdat ik dan ook ging liggen als oudste lag.

Mja misschien moet ik dat ook maar gaan doen. Tijdens de dutjes van dreumes ga ik meestal opruimen of netflixen.
GlitterCupcake schreef:
27-06-2018 09:43
Ja klopt het is een Schleich. Ik ben zelf verliefd op dat spul en het blijft ook lang mooi/heel. Dreumes had al een koe en die wordt nu opgegeten door de dino :-D Met daarbij een hoop WRAAAAAAH! MOEHAHAHAHAHA! WRAAAAAH! geluiden.
Ik had vroeger een complete manage aan paardjes van Schleich. Heel mooi spul inderdaaad, geld is het absoluut waard.
Alle reacties Link kopieren
En ik hen n koffieverslaving ;-)
Manlief vond het trouwens een prima uitgave. Want, ja echt, de dino heeft een beweegbare kaak :lol:
obelix84 schreef:
27-06-2018 09:47
En dit. Tegenwoordig drink ik eerst drie koppen koffie (1,5 grote mok) voordat ik ontbijt. Als ik vergeet te ontbijten zijn het soms zelfs 5 kopjes voordat ik iets eet maar dat gaat niet altijd even goed :hyper:
obelix84 schreef:
27-06-2018 09:47
Dat vind ik geloof ik nog wel het vervelendste aan zwanger zijn, dat ik nog maar beperkt koffie mag :cry:

Dochter slaapt sinds ze een jaar is geworden erg goed, maar ik begin de zwangerschap nu wel erg zwaar te vinden (31 weken ondertussen) dus ik ga tijdens haar slaapjes wel ook vaak liggen. Opruimen en het huishouden moeten maar even wachten.

Om en om uitslapen is hier redelijk zinloos aangezien ik wakker ben zodra dochter wakker wordt en dan ook echt niet meer kan slapen. Ik probeer wel vriend 's ochtends af en toe te laten liggen als het kan, want ach, er kan net zo goed 1 van ons uitslapen. En aangezien hij op dit moment als het grootste deel van de verzorging van dochter op zich neemt en dat alleen nog maar meer zal worden als haar broertje geboren is, vind ik het wel zo eerlijk als hij af en toe kan uitslapen.

GlitterCupcake, jullie hebben wel een heel erg ondernemende dreumes, hè?
Nena, wat gaat dat snel, alweer bijna de laatste loodjes. Is het kamertje al klaar?
Offtopic, maar ik las in het IVF-topic dat Zizo eindelijk zwanger is :cheer2:
@Nena, ja we zoeken dan ook een huis met een grote tuin. Het lijkt mij leuk om die in te richten met trampoline, klimmuur, touwen, balansdingen, etc. Dan kan hij daar lekker de aap uit hangen. Ik moedig het ook wel aan hoor :)

Hopelijk wordt je zwangerschap niet zwaarder. Ik zal voor je duimen.
@uitslapen: hier om en om en de uitslaper mag zo lang blijven liggen als hij wil. Ik lig dus ook regelmatig tot 11u ofzo erin. Wij werken allebei 36 uur en liever even bijslapen en uitrusten en dan nog een leuke middag samen, dan dat we er uit ‘moeten’ om het gezellig te hebben als gezin.

@gebroken nachten: sterkte, hier was het 6:15 dus goede nacht gehad (in het kader van: dingen die ik nooit had gedacht te gaan zeggen :P ).

@hier: vandaag de laatste bv gegeven want wij zijn begonnen aan een eliminatiedieet om lactose intolerantie uit te sluiten. Dus dat was het dan. 14 maanden bv. Hij bleef vanochtend een halfuur drinken, alsof hij het aanvoelde. En daarna was hij super chagrijnig en jengelig :P

Maar ik ben wel oké. Vind het heel gek dat het nu voorbij is. Mengelmoes van opluchting en toch ook wel een klein beetje verdriet/afscheid nemen. Toen ik vanmorgen dat kleine lijfje tegen me aangeklemd voelde en hem zag sabbelen met z’n oogjes gesloten had ik wel even zo’n ‘dit zal ik nooit meer met zoon meemaken’-momentje. Het was wel een fijne, rustige voeding, heel intiem moment, dus dat is fijn, dat het zo is afgesloten. Maar het voelt toch wel een beetje als the end of an era :$ heb zoveel gegeven, het is zo intiem, zeker na zo lang voeden heb je echt zo’n manier waarop je dat samen doet ofzo, ik ken mijn zoon nog helemaal niet zonder dat we mijn lichaam delen.

Dus dit is wel gek. Maar ook goed.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oh dat ik kan ik me heel goed voorstellen Lux, mooi dat je het in elk geval zo'n tijd hebt kunnen doen.

Wat een super nare ervaringen hebben sommigen hier met het cb. Het stelt bij ons altijd weinig voor, naar voeding vragen ze niet omdat ze weten dat we al bij de diëtist lopen ivm de allergieën. Toen het echt niet ging in de eerste maanden heb ik ze ooit gebeld voor advies en toen gaven ze aan dat ze 6 dagen later wel een huisbezoek konden doen. Toen was ik wel zo pissig! Ik heb gebruld aan de telefoon (hormonster) dat er NU iemand moet komen en de dag erna kwam er een hele lieve vrouw die met ons mee keek en me geleerd heeft om Elsa met een babymassage iets rustiger te krijgen.

Het gevoel uitgeslapen te zijn heb ik ook niet, na een goede nacht voel ik me soms alleen maar brakker. Hier doet man verder evenveel in de verzorging of misschien iets meer. Eerder sliepen we om en om uit maar Elsa moet nu voor haar ochtend flesje een pufje krijgen en dat moet echt met 2 personen. Dan zijn we al zo wakker dat slapen weinig zin heeft, als het uitkomt ga ik wel chillen tijdens het middagslaapje en val ik ook wel eens in slaap.

Drinken gaaf hier ook niet zo goed maar wel steeds beter. In de ochtend en avond krijgt ze een flesje opvolgmelk (120+4) en overdag drinkt ze uit een normale beker. Aangezien we al eens met uitdroging in het ziekenhuis zijn geweest letten we wel goed op haar plasluiers.
@glitter: Ah! Dat verklaart het. Hij gebruikt dus de ontsnappingsroute die ik vroeger zelf al gebruikte, dus wij hebben het bedje zoveel mogelijk vrij staan om dat in elk geval te beperken :-D
Ik doe alleen een dutje smiddags als ik gewerkt heb 's nachts. Of als ik gewoon heel erg moe ben. Ik slaap dan ook best prima in de middag.

Maar ik benut vaak het middagslaapje voor me time, dus netflix of nu in de zon lekker lezen.

Ik ga wel bekijken hoe het gaat met uitslapen. Vriend brengt het leuk dat ik ook mag uitslapen, maar ik word toch wakker van zoon dus echt slapen erna zit er niet meer in.
En vriend gaat 5 dagen in de week 5:15 zijn bed uit, dus kan het wel gebruiken. Maar dan niet tot s middags. Ik las van iemand rond 9uur en das wel een mooie tijd.

Drinken geen probleem. Er staat altijd in huis een beker water, wat ik ook vaker tussendoor aanbied.

En hij is gek op yogi, bij een restaurant eens achter gekomen dus hij krijgt daar ook wel lekker van. Kind drinkt ook goed water en melk.
Hij krijgt trouwens ook vaak zoetigheid (speculoos is nu favoriet) op brood. Ach, hij beweegt ook heeeeeeel veel dus zie het kwaad er niet van in. Het maakt hem blij.

Wat zou zoon ook graag zo'n dino willen! Ziet er leuk uit!
Ik heb vanmiddag lekker eerste film gekeken en toen uurtje meegeslapen.

Waarom denken ze aan lactoseintolerantie lux? Lees altijd dat hele kleine kinderen die dat hebben echt behoorlijk ziek zijn en het zeldzaam is biologisch gezien omdat moedermelk bomvol lactose zit terwijl juist onder de 5 koemelkallergie meer voorkomt.
@Fiona, ja, ik kijk af en toe nog hoe het met Zizo gaat, vind het zo leuk! En kamertje is nog lang niet af, maar gelukkig komt baby de eerste tijd toch weer bij ons op de kamer. Dreumes heeft 4 maanden bij ons geslapen dus we hebben nog even ;)
GlitterCupcake schreef:
27-06-2018 10:34
@Nena, ja we zoeken dan ook een huis met een grote tuin. Het lijkt mij leuk om die in te richten met trampoline, klimmuur, touwen, balansdingen, etc. Dan kan hij daar lekker de aap uit hangen. Ik moedig het ook wel aan hoor :)
Heerlijk! Dochter is nog niet zo van het buiten spelen, jammer genoeg. Ze wil wél eindeloos buiten lopen, dat dan weer wel.

Lux, fijn dat het wel ok is dat je nu gestopt bent met de borstvoeding. En ik hoop dat jullie er snel achter komen wat er met je zoontje is, vervelend dat hij steeds diarree heeft & afvalt.

Ik heb geloof ik mijn dreumes stuk gemaakt. Vanmorgen na 5 kwartier slapen wakker moeten maken omdat we de deur uit moesten en vanmiddag heb ik haar na 3,5(!) uur slapen maar wakker gemaakt. Ze loopt sinds dit weekend echt los en meteen ook hele stukken achter elkaar, ik denk dat ze er even van bij moet komen.
Dochter heeft een strandbal gekregen, en 's avonds na het eten gaat ze nu met papa voetballen (ik zit aan de kant te kijken, want pff, buik, bah). Superschattig :D ze rent de hele tuin door, gooit de bal zelf vooruit en vliegt er dan achteraan, en dat allemaal met een schattig dreumesloopje en een luierkont. En na de tijd is ze gesloopt, dus ze gaat zonder morren in bed liggen en slaapt een lange nacht. Ideaal!
Heerlijk bo, Ik kan er ook van genieten om Elsa lekker enthousiast met iets te zien spelen, zo leuk!

@lux, waarschijnlijk heb je al 10.000 tips gekregen maar toen Elsa constant diarree en last van haar maag had bleek dat door peulvruchten te komen. Zou ik zelf nooit bedacht hebben maar de dietist raadde aan om het te elimineren samen met gluten en toen was het met een paar dagen helemaal over. Gluten weer langzaam geïntroduceerd zonder problemen maar van een paar doperwten kreeg ze direct weer diarree.
1-Aapje schreef:
27-06-2018 16:28
Ik heb vanmiddag lekker eerste film gekeken en toen uurtje meegeslapen.

Waarom denken ze aan lactoseintolerantie lux? Lees altijd dat hele kleine kinderen die dat hebben echt behoorlijk ziek zijn en het zeldzaam is biologisch gezien omdat moedermelk bomvol lactose zit terwijl juist onder de 5 koemelkallergie meer voorkomt.
Omdat hij al 6 weken diarree heeft met episoden van braken en koorts, wallen/donkere kringen om zijn ogen ondanks genoeg slaap, petechiën op zijn benen en algemeen bloedbeeld en faeceskweek negatief waren. Het is niet zozeer dat we denken aan een LI, maar meer dat we in de fase van uitsluiten zijn beland.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Envelop schreef:
27-06-2018 19:19
Heerlijk bo, Ik kan er ook van genieten om Elsa lekker enthousiast met iets te zien spelen, zo leuk!

@lux, waarschijnlijk heb je al 10.000 tips gekregen maar toen Elsa constant diarree en last van haar maag had bleek dat door peulvruchten te komen. Zou ik zelf nooit bedacht hebben maar de dietist raadde aan om het te elimineren samen met gluten en toen was het met een paar dagen helemaal over. Gluten weer langzaam geïntroduceerd zonder problemen maar van een paar doperwten kreeg ze direct weer diarree.
Peulvruchten eten wij eigenlijk zelden maar zal het in mijn achterhoofd houden. Thanks!
lux- schreef:
28-06-2018 00:03
Omdat hij al 6 weken diarree heeft met episoden van braken en koorts, wallen/donkere kringen om zijn ogen ondanks genoeg slaap, petechiën op zijn benen en algemeen bloedbeeld en faeceskweek negatief waren. Het is niet zozeer dat we denken aan een LI, maar meer dat we in de fase van uitsluiten zijn beland.
Dat klinkt akelig. Beterschap voor je kleine man.
1-Aapje schreef:
28-06-2018 07:13
Dat klinkt akelig. Beterschap voor je kleine man.
Nou ‘t gekke is: hij eet goed, drinkt goed, slaapt goed, speelt lekker, vrolijk, ontwikkelt zich door, dus ja. Akelig is het eigenlijk niet. Meer onhandig :P
Ik hoop dat ze het vinden bij je zoon lux! Hoe gaat het zonder bv?

Ik vond het moeilijk om te stoppen maar het gaf me zoveel rust! Al heb ik niet zo lang bv gegeven als jou.
Hoera! We hebben een woord wat bij een ding hoort! Nana is banaan.

En hij zit hem nu nog op te eten ook :proud:
Maartje2016 schreef:
28-06-2018 11:18
Hoera! We hebben een woord wat bij een ding hoort! Nana is banaan.

En hij zit hem nu nog op te eten ook :proud:

:cheer2:
Ah leuk Maartje!

@Sneeuwball: goed wel, eigenlijk. Hij deed een beetje hap hap zoek zoek vanochtend maar ik had een tshirt aan. Toen is hij maar gaan spelen. Ik miste het zelf ook wel enigszins want het was zo’n knuffelmomentje, maar hij wilde ook wel even knuffelen tussendoor dus dat was fijn :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven