Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd

maandag 10 augustus 2020 om 21:46
Ze moest wel een beetje aangemoedigd worden. Ze was alles aan het verzamelen in haar emmertje. Het is echt een prachtige plek waar ze wonen, maar mij is het iets te afgelegen. Het strandje is bij een grote rivier, dus ze mocht van mij absoluut niet bij het water in de buurt komen. Deed ze gelukkig ook niet, maar zulke gevaarlijk water bijna direct voor je deur lijkt mij lastig als je kind wat ouder word. Wij wonen zelf ook vlakbij deze rivier, maar voor je er bent moet je nog de hele wijk door. In de zomer als we een helikopter horen is het 9 van de 10 keer eentje die opzoek is naar een vermiste zwemmer.
dinsdag 11 augustus 2020 om 01:10
Buonasera!
Oh Onslow ik snap je volkomen ! Sowieso mensen die het beter denken te weten dan de ouders zitten hoog in mijn irritatie factor
. Nu is het nog sneller door de zwangerschap ja!
Hihi wat goed Tara! Ja water dichtbij lijkt me ook lastig! Dubbel zo goed opletten.
Hier is het nu ook weer heet. Ik lig weer wakker na de zoveelste zweetaanval.
Nog steeds zijn de kiezen niet door. Ik voel me zo machteloos. Ze heeft echt soms ontzettend veel pijn zelfs met paracetamol. Vandaag ook weer megastrijd met eten..
Vanmorgen hebben we gezwommen in het zwembad. Nou ja zij heeft in het water 20 min in de armen van mijn vriend geslapen
. Vanavond zijn we hier een pizza gaan eten in het dorp met 2 andere stellen. Die hebben allebei een dochter van 3 of bijna 3. Eten ging iets beter maar toch moeilijk. Zij hadden nooit zoveel last van tandjes zeiden ze. Als ik dat zo hoor word ik een beetje moedeloos
Dreumes was helemaal los en dat letterlijk, ze wil nu echt geen hand meer vasthouden en constant zelf lopen haha.
Oh Onslow ik snap je volkomen ! Sowieso mensen die het beter denken te weten dan de ouders zitten hoog in mijn irritatie factor

Hihi wat goed Tara! Ja water dichtbij lijkt me ook lastig! Dubbel zo goed opletten.
Hier is het nu ook weer heet. Ik lig weer wakker na de zoveelste zweetaanval.
Nog steeds zijn de kiezen niet door. Ik voel me zo machteloos. Ze heeft echt soms ontzettend veel pijn zelfs met paracetamol. Vandaag ook weer megastrijd met eten..
Vanmorgen hebben we gezwommen in het zwembad. Nou ja zij heeft in het water 20 min in de armen van mijn vriend geslapen

dinsdag 11 augustus 2020 om 07:39
Aargh. Irritant als mensen het beter denken te weten. Adem in, adem uit en van je af laten glijden. En klagen mag hier altijd Onslow.
Oh wow dat ze zomaar in slaap valt in het water Principessa. Dat zou die van ons echt al lang nooit meer doen. Zeker niet in het water, (echte waterrat) maar eigenlijk nergens behalve in bed.
Wel heel vervelend van de kiezen en dat ze er zo'n last van heeft
Oh wow dat ze zomaar in slaap valt in het water Principessa. Dat zou die van ons echt al lang nooit meer doen. Zeker niet in het water, (echte waterrat) maar eigenlijk nergens behalve in bed.
Wel heel vervelend van de kiezen en dat ze er zo'n last van heeft

dinsdag 11 augustus 2020 om 07:55
dinsdag 11 augustus 2020 om 09:19
Aaah wat schattig Due! Hier doet dreumes dat nog niet echt, maar ze is ook nog een stuk jonger. Het is vaker andersom, peuter doet dan dreumes na
Hoe hebben jullie geslapen? Het was hier zo heet boven, ik kon echt niet in slaap komen.. En toen ik rond half 2 eindelijk half sliep begon dreumes te huilen. Ze was helemaal bezweet en had zo'n dorst. Het was echt ontzettend opgewarmd in haar kamertje. Als we 4 uur geslapen hebben is het veel. En vandaag voor het eerst kamperen

Hoe hebben jullie geslapen? Het was hier zo heet boven, ik kon echt niet in slaap komen.. En toen ik rond half 2 eindelijk half sliep begon dreumes te huilen. Ze was helemaal bezweet en had zo'n dorst. Het was echt ontzettend opgewarmd in haar kamertje. Als we 4 uur geslapen hebben is het veel. En vandaag voor het eerst kamperen

dinsdag 11 augustus 2020 om 10:18
Dreumes doet inderdaad met alles kleuter na. Ze kunnen nu ook wel eens lief samen spelen zonder telkens ruzie te maken.
Qua warmte en slapen gaat het eigenlijk best goed. Dreumes heeft nog weleens moeite om in slaap te vallen nu of wordt om 21.30 wakker omdat hij het warm heeft of dorst. Er staat naast zijn bed een rietjesbeker. Kom hem regelmatig s' ochtends leeg tegen in zijn bed.
Kleuter hoor ik eigenlijk niet over dat hij het warm heeft.
Zelf ook niet superveel last van gelukkig.
Qua warmte en slapen gaat het eigenlijk best goed. Dreumes heeft nog weleens moeite om in slaap te vallen nu of wordt om 21.30 wakker omdat hij het warm heeft of dorst. Er staat naast zijn bed een rietjesbeker. Kom hem regelmatig s' ochtends leeg tegen in zijn bed.
Kleuter hoor ik eigenlijk niet over dat hij het warm heeft.
Zelf ook niet superveel last van gelukkig.
dinsdag 11 augustus 2020 om 13:40
Dreumes doet hier idd ook van alles na, erg leuk om te zien. Soms ook wel confronterend haha!
Wat ik een beetje jammer vind, is dat dreumes middagslaapjes begint over te slaan.. hij slaapt nog ongeveer 4 van de 7 middagen in de week. De andere middagen dus niet.
Hoe?!?! Ik heb die 1,5 rust nog heel hard nodig op m'n vrije dagen
Voordeel is wel dat hij savonds knock out gaat zodra z'n hoofd het kussen raakt en dat hij lekker doorslaapt snachts.
Wat ik een beetje jammer vind, is dat dreumes middagslaapjes begint over te slaan.. hij slaapt nog ongeveer 4 van de 7 middagen in de week. De andere middagen dus niet.
Hoe?!?! Ik heb die 1,5 rust nog heel hard nodig op m'n vrije dagen

Voordeel is wel dat hij savonds knock out gaat zodra z'n hoofd het kussen raakt en dat hij lekker doorslaapt snachts.
dinsdag 11 augustus 2020 om 14:16
Hoe oud is dreumes? Hier ook fase gehad, nu lijkt het weer iets beter tr gaanDaanstje schreef: ↑11-08-2020 13:40Dreumes doet hier idd ook van alles na, erg leuk om te zien. Soms ook wel confronterend haha!
Hoe?!?! Ik heb die 1,5 rust nog heel hard nodig op m'n vrije dagen![]()

dinsdag 11 augustus 2020 om 15:40
De hitte hier in huis is vreselijk. Het is op dit moment 32 graden. Ik geeft haar vaak een beker water en dat gaat er wel goed in. Ook zet ik af en toe een bakje komkommer op de salontafel. Het verdwijnt vanzelf, dus wat vocht betreft maak ik mij niet ongerust. Ze ligt nu te slapen met een ventilator op haar kamer en dat gaat wel goed. De avonden zijn lastiger met in slaap vallen. Maar we overleven het wel. Straks als ze wakker is gaan we wel met water in de tuin spelen. We kunnen hier allemaal niet zo goed tegen de hitte helaas. We proberen zo min mogelijk te mopperen op elkaar.
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:02
Hoe hebben julie dreumessen de hitte verdragen?
Hier ging het overdag goed en tot 3 nachten geleden 's nachts ook.
Helaas zitten we nu in een fase van veel wakker worden in de avond en vroeg in de ochtend ( tussen 04.30 en 05.30, met wat slokken water slaapt ze dan wel verder tot 07.30). Overdag gaat het slapen prima, nog 2x een uur.
Zo niet herkenbaar van de oudste, die heeft 2x een week last gehad van verlatingsangst rond haar eerste verjaardag, maar verder nooit moeiijk gedaan met slapen.
Voor iemand herkenbaar, een dreumes die na een uur in bed 's avonds half wakker wordt, begint te jammeren, niet meer lijkt te kunnen draaien/rollen en hulpeloos in een hoek ligt totdat ze wordt geholpen? Ik word er een beetje gek van eerlijk gezegd, ze kan prima rollen, draaien, kruipen en toch lijkt ze dat nu ineens te zijn vergeten in bed..
Hier ging het overdag goed en tot 3 nachten geleden 's nachts ook.
Helaas zitten we nu in een fase van veel wakker worden in de avond en vroeg in de ochtend ( tussen 04.30 en 05.30, met wat slokken water slaapt ze dan wel verder tot 07.30). Overdag gaat het slapen prima, nog 2x een uur.
Zo niet herkenbaar van de oudste, die heeft 2x een week last gehad van verlatingsangst rond haar eerste verjaardag, maar verder nooit moeiijk gedaan met slapen.
Voor iemand herkenbaar, een dreumes die na een uur in bed 's avonds half wakker wordt, begint te jammeren, niet meer lijkt te kunnen draaien/rollen en hulpeloos in een hoek ligt totdat ze wordt geholpen? Ik word er een beetje gek van eerlijk gezegd, ze kan prima rollen, draaien, kruipen en toch lijkt ze dat nu ineens te zijn vergeten in bed..
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:19
Ja hier herkenbaar Chantilly maar ik heb twee waardeloze slapers dus dat telt niet vrees ik. Dreumes is hier ziek sinds gisteren; hoge koorts, niet willen eten, super hangerig en alleen maar mama mama mama. Normaal niet zo erg maar ik heb het zelf al zo warm, dan de hele dag zon kachel op je is echt niet relaxed. Inmiddels lijkt de koorts wat te zakken gelukkig, ik hoop dat daarmee het slapen ook weer wat beter gaat (afgelopen nacht was het elk uur wakker om even te drinken en vanaf 5u helemaal wakker). Helaas morgen weer zo heet hier, ik ben er nu wel een beetje klaar mee.
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:23
21 maanden, het is echt een op puzzel elke dag met het slapen.
Als hij smiddags slaapt, is het savonds echt mega laat voor hij gaat slapen (ondanks dat we hem na max 1,5 uur wakker maken, meestal is hij zelf met een uurtje weer wakker). Maar slaapt hij niet, is het wel echt een lange dag voor hem.
Hij is ook nog zo klein, maarja, kan hem moeilijk dwingen te slapen..
Hier geen last van de warmte. Zoon lijkt er echt geen last van te hebben, wil wel de hele dag in z'n blootje lopen. Prima!
Woordenschat gaat hier als een malle. Het wordt langzaam echt een peutertje

zaterdag 15 augustus 2020 om 21:24
Dat lijkt een klein beetje op wat onze dochter een tijdje gedaan heeft, Chantilly.
Ze had een periode dat ze plots begon te jammeren en dan zat ze gewoon neer in een hoek en soms stond ze recht. Ze ging niet uit zichzelf terug liggen. Wij denken dat het in haar slaap was (soort van slaapwandelen ofzo), want ze reageerde niet op ons. Ze staarde enkel wat voor zich uit. Zou het bij jullie kindje ook zoiets kunnen zijn? Of is ze echt duidelijk wakker?
Dochter heeft wel wat last gehad van de warmte. Gisteren laat in de avond wakker geworden, helemaal bezweet.
Ze had een periode dat ze plots begon te jammeren en dan zat ze gewoon neer in een hoek en soms stond ze recht. Ze ging niet uit zichzelf terug liggen. Wij denken dat het in haar slaap was (soort van slaapwandelen ofzo), want ze reageerde niet op ons. Ze staarde enkel wat voor zich uit. Zou het bij jullie kindje ook zoiets kunnen zijn? Of is ze echt duidelijk wakker?
Dochter heeft wel wat last gehad van de warmte. Gisteren laat in de avond wakker geworden, helemaal bezweet.

zaterdag 15 augustus 2020 om 21:27
Hier ook herkenbaar. Overdag slaapt ze goed, maar 's nachts wordt ze regelmatig wakker. Ze is dan ook echt drijfnat van het zweet. We hebben een paar nachten met z'n vieren op onze kamer geslapen, daar is airco. Hier heeft het vanavond geonweert en is het inmiddels wel wat afgekoeld gelukkig.
Beterschap Zussel!
Onze vakantie zit erop. Man begint maandag weer en ik dinsdag. Het was heerlijk
.
Beterschap Zussel!
Onze vakantie zit erop. Man begint maandag weer en ik dinsdag. Het was heerlijk

zaterdag 15 augustus 2020 om 21:30
Beterschap voor dreumes zussel!
Chantilly, hier gaat het 's nachts ook ruk. Iets met gedeelde smart.. Dreumes huilt de laatste dagen echt bijna non-stop. Kamperen was leuk zolang we dingen deden, maar op de camping huilde ze veel. We zijn inmiddels weer thuis maar ze voelt zich echt niet lekker. Ik zag dat er nu tegelijk een kies en laterale snijtand doorkomen, waar ze waarschijnlijk veel last van heeft. Ze zit van top tot teen onder de hitte-uitslag, eczeem en heeft sinds vandaag ook luieruitslag. Ik heb het zo met haar te doen. Vannacht heb ik van 0.45 tot 5.15 met haar gezeten. Anderhalf uur later meldde peuter zich alweer. Het is een fase maar wat een ellendige zeg..
Dreumes was al geen blije baby en altijd erg gefrustreerd. Nu ze een dreumes is, is ze iets minder gefrustreerd (want ze kruipt en kan staan) maar ze huilt zoveel.. Ze is ontzettend eenkennig en krijst het uit als mijn man de kamer verlaat. Niemand (behalve man en ik) kan haar optillen want dan krijst ze nog harder. Ik kan echt niet wachten tot deze fase voorbij is.
Sorry voor de klaagzang maar schrijven helpt.
Positieve noot: ze wijst sinds deze week dingen aan, loopt langs de tafel (werd wel tijd met 14 maanden..), liep vandaag achter haar loopwagen en ze kan blazen. Leuk, al die nieuwe dingen!
Chantilly, hier gaat het 's nachts ook ruk. Iets met gedeelde smart.. Dreumes huilt de laatste dagen echt bijna non-stop. Kamperen was leuk zolang we dingen deden, maar op de camping huilde ze veel. We zijn inmiddels weer thuis maar ze voelt zich echt niet lekker. Ik zag dat er nu tegelijk een kies en laterale snijtand doorkomen, waar ze waarschijnlijk veel last van heeft. Ze zit van top tot teen onder de hitte-uitslag, eczeem en heeft sinds vandaag ook luieruitslag. Ik heb het zo met haar te doen. Vannacht heb ik van 0.45 tot 5.15 met haar gezeten. Anderhalf uur later meldde peuter zich alweer. Het is een fase maar wat een ellendige zeg..
Dreumes was al geen blije baby en altijd erg gefrustreerd. Nu ze een dreumes is, is ze iets minder gefrustreerd (want ze kruipt en kan staan) maar ze huilt zoveel.. Ze is ontzettend eenkennig en krijst het uit als mijn man de kamer verlaat. Niemand (behalve man en ik) kan haar optillen want dan krijst ze nog harder. Ik kan echt niet wachten tot deze fase voorbij is.
Sorry voor de klaagzang maar schrijven helpt.
Positieve noot: ze wijst sinds deze week dingen aan, loopt langs de tafel (werd wel tijd met 14 maanden..), liep vandaag achter haar loopwagen en ze kan blazen. Leuk, al die nieuwe dingen!
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:32
Pfoe, fijn om te lezen dat het herkenbaar is!
Onslow, zou goed kunnen, als we haar weer goed neerleggen, draait ze ook gelijk haar hoofd weer opzij en komt tot rust. Man zei net ook dat het leek alsof ze niet helemaal wakker was.
Ze is 12,5 maanden oud, mogelijk dat ze toch wat begint te dromen oid.
Fijne vakantie gehad Maud? Hier ben ik weer een week aan het werk, voor het eerst sinds ik werk dat i echt geen zin had om weer aan de slag te gaan. Denk toch combi Corona en het fijn hebben gehad 3 weken thuis met z'n allen. Man had hetzelfde.
Zussel, beterschap! Hopelijk knapt dreumes snel op..
Oh Fiona, heb echt met je te doen! Sta ik dan te klagen na 3 slechte avonden/vroege ochtenden.. Hopelijk gaat het toch snel beter met dreumes, echt killing dit voor jullie.
Wel een paar mijlpalen, wat gaat dat dan ineens snel achter elkaar.
Onslow, zou goed kunnen, als we haar weer goed neerleggen, draait ze ook gelijk haar hoofd weer opzij en komt tot rust. Man zei net ook dat het leek alsof ze niet helemaal wakker was.
Ze is 12,5 maanden oud, mogelijk dat ze toch wat begint te dromen oid.
Fijne vakantie gehad Maud? Hier ben ik weer een week aan het werk, voor het eerst sinds ik werk dat i echt geen zin had om weer aan de slag te gaan. Denk toch combi Corona en het fijn hebben gehad 3 weken thuis met z'n allen. Man had hetzelfde.
Zussel, beterschap! Hopelijk knapt dreumes snel op..
Oh Fiona, heb echt met je te doen! Sta ik dan te klagen na 3 slechte avonden/vroege ochtenden.. Hopelijk gaat het toch snel beter met dreumes, echt killing dit voor jullie.
Wel een paar mijlpalen, wat gaat dat dan ineens snel achter elkaar.
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:40
Vakantie was echt heel fijn ja! Weekje weggeweest, nog 2 dagen naar zee en verder lekker thuis. En heel herkenbaar wat je zegt over weer aan het werk gaan! Normaal heb ik er ook altijd weer zin in na een vakantie, maar nu echt minder. M'n werk is door corona ook gewoon minder leuk. Hoewel ik het wel fijn vindt om weer in het normale ritme te komen.Chantilly21_2 schreef: ↑15-08-2020 21:32Fijne vakantie gehad Maud? Hier ben ik weer een week aan het werk, voor het eerst sinds ik werk dat i echt geen zin had om weer aan de slag te gaan. Denk toch combi Corona en het fijn hebben gehad 3 weken thuis met z'n allen. Man had hetzelfde.
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:43
Poeh heftig hoor Fiona. Bij ons was dreumes ook behoorlijk huilerig, vooral toen hij nog net niet goed zelf kon lopen. Uiteindelijk toch echt frustratie denken we want sinds hij loopt is het huilen ook echt veel minder. Toen nog even een tijdje wat erger voordat hij zichzelf duidelijk kon maken maar inmiddels kan hij heel veel zeggen en dat helpt! Alles wat hij wil, kan hij zeggen (beneden, boven, eten, drinken, bal, buiten, mama mee, IJS!). Langzaam komen de twee woord zinnen! Maar wat ik dus wilde zeggen, mogelijk toch dat lopen dat eraan zit te komen? Ik hoop dat het daarna beter wordt en sneu hoor, al dat eczeem en dan nog warmte uitslag erbij. Laten we hopen op een goede nacht voor ons allemaal

zaterdag 15 augustus 2020 om 22:06
Fijn om te horen dat het beter ging toen je dreumes ging lopen Zussel, daar hoop ik ook op. Het gefrustreerde was ook op zijn top vlak voor een sprong. Als ze dan opeens kon rollen/terugrollen/tijgeren/kruipen dan was het even een blij kind. En dan begon het weer van voren.
Gelukkig is het mijn tweede, dus ik weet dat het tijdelijk is en dat we zo weer een jaar verder zijn. Maar ik heb liever een blij kind en dat is ze gewoon niet. Meestal dan.
Wat heerlijk trouwens, dat er twee-woord-zinnen komen! Dat lijkt hier nog zo ver weg. Fijn dat ze zich dan verstaanbaar kunnen maken.
Gelukkig is het mijn tweede, dus ik weet dat het tijdelijk is en dat we zo weer een jaar verder zijn. Maar ik heb liever een blij kind en dat is ze gewoon niet. Meestal dan.
Wat heerlijk trouwens, dat er twee-woord-zinnen komen! Dat lijkt hier nog zo ver weg. Fijn dat ze zich dan verstaanbaar kunnen maken.
zaterdag 15 augustus 2020 om 22:20

zaterdag 15 augustus 2020 om 22:28
Hier is het probleem met deze warmte vooral het in slaap vallen in de avond. Middagslaapje gaat wel goed. Als we haar wakker in haar bedje leggen begin ze na twee minuten te huilen. Normaal huilt ze dan nog geen minuut en dan draait ze zich om en valt in slaap, maar nu blijft ze gaan. Het enigste wat helpt is op bed gaan zitten met haar op schoot zodat ze tegen mij aan in slaap kan vallen. Ondertussen gutst dan het zweet van mijn voorhoofd. Fijn is anders, maar als het werkt is het maar even zo.
Dreumes zit ook behoorlijk onder de hitte uitslag. Op aanraden van de vrouw van mijn vader er Sudo creme op gesmeerd en het is gelukkig nu een stuk beter. Helaas wil het huis nog niet zo afkoelen. Alle regen en onweer heeft ons overgeslagen.
Maandag moet ik ook weer aan het werk. Ik heb niet zo veel zin. Door de hittegolf hebben we niet alles in huis en de tuin gedaan wat we wilde. Als ik eenmaal weer aan het werk ben vind ik het ook weer leuk.
Ze wil graag kijken wat ik doe tijdens het koken en wil dan dat ik haar op til. Met een hand koken is niet handig, dus na dat ik even alles heb aangewezen zet ik haar weer op de grond. Vandaag kwam ze zelf aan met het keukentrapje. Schuift hem zo tegen het aanrecht en klimt er op. Om daarna in het schaaltje rauwe uien te graaien en die op te eten. Zo leuk te zien dat ze echt een plannetje bedenkt en het dan doet. Ik moet nu wel oppassen met wat ik zeg, want dan wil ze het ook meteen. Bijvoorbeeld als we straks de hond gaan uitlaten en ik zeg dat dan staat ze direct voor de deur met de riem in haar hand. Moet er dan eerst nog een schone luier om en een jurk aantrekken dan is het groot drama.
Volgende maand hebben we een feestje. Ze gaat dan bij mijn vader en zijn vrouw logeren. Opa en oma hebben nu al laten weten dat ze het geen probleem vinden (eisen
) dat hun kleindochter komt logeren als het feestje niet door gaat. Ze is nog nooit uit logeren geweest zonder ons, dus dat is wel spannend, maar ik vind het nu wel eens tijd worden. We gaan zien hoe het gaat.
Dreumes zit ook behoorlijk onder de hitte uitslag. Op aanraden van de vrouw van mijn vader er Sudo creme op gesmeerd en het is gelukkig nu een stuk beter. Helaas wil het huis nog niet zo afkoelen. Alle regen en onweer heeft ons overgeslagen.
Maandag moet ik ook weer aan het werk. Ik heb niet zo veel zin. Door de hittegolf hebben we niet alles in huis en de tuin gedaan wat we wilde. Als ik eenmaal weer aan het werk ben vind ik het ook weer leuk.
Ze wil graag kijken wat ik doe tijdens het koken en wil dan dat ik haar op til. Met een hand koken is niet handig, dus na dat ik even alles heb aangewezen zet ik haar weer op de grond. Vandaag kwam ze zelf aan met het keukentrapje. Schuift hem zo tegen het aanrecht en klimt er op. Om daarna in het schaaltje rauwe uien te graaien en die op te eten. Zo leuk te zien dat ze echt een plannetje bedenkt en het dan doet. Ik moet nu wel oppassen met wat ik zeg, want dan wil ze het ook meteen. Bijvoorbeeld als we straks de hond gaan uitlaten en ik zeg dat dan staat ze direct voor de deur met de riem in haar hand. Moet er dan eerst nog een schone luier om en een jurk aantrekken dan is het groot drama.
Volgende maand hebben we een feestje. Ze gaat dan bij mijn vader en zijn vrouw logeren. Opa en oma hebben nu al laten weten dat ze het geen probleem vinden (eisen

zaterdag 15 augustus 2020 om 22:37
Oh Fiona wat rot. Ik herken het van onze oudste (die heeft tot 2 jaar heel veel gehuild). Dreumes heeft het bij vlagen en is vooral een combi van tanden en sprong. Die lijken bij haar tegelijk te gaan. Ineens 2 tanden en 10 nieuwe woorden erbij en ik heb een super ontspannen meisje. Ze zit ook helemaal onder de eczeem en warmte uitslag. Vooral in de luier is heel erg vurig. Maar ze heeft er geen last. Althans ze slaapt goed en is vrolijk overdag. Ik smeer op advies van bevriende kinderarts koelzalf zonder rozenolie. Het wordt niet minder maar ook niet meer erger.
Ons huis koelt ook slecht af, ondanks regen en onweer. Maar wij en de kinderen hebben er eigenlijk weinig last van. Sterker nog, ze slapen uit tot half 9/9 uur
Ons huis koelt ook slecht af, ondanks regen en onweer. Maar wij en de kinderen hebben er eigenlijk weinig last van. Sterker nog, ze slapen uit tot half 9/9 uur

zaterdag 15 augustus 2020 om 23:27
Ik heb de laatste tijd veel meegelezen, maar het was erg hectisch hier. Dochter heeft 1,5e week geleden op de opvang per ongeluk 5 slokken melk gekregen. Niet handig met koemelk allergie (daarnaast reageert ze ook op ei en soja). Ze hebben met gelukkig gelijk gebeld. Sindsdien wil ze pas rond 22 slapen, en als vroeger wel lukt wordt ze na korte tijd gillend van de pijn wakker. Ook iedere nacht brullen en een fles nodig als troost. Daarnaast iedere dag zo'n 10 spuitluiers, vurige billen. Ook wat dagen koorts gehad. Laatste 2 dagen gaat het gelukkig een stuk beter maar is nu erg verkouden compleet met benauwdheid en piepen.
Daarnaast viel het ook allemaal precies samen met de warmte.
Sterkte voor de dames met slechte nachten en kindjes met eczeem.
Daarnaast viel het ook allemaal precies samen met de warmte.
Sterkte voor de dames met slechte nachten en kindjes met eczeem.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard