Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
blablamana schreef:
10-05-2018 11:54
Misschien spuit 11 en al duizend keer gevraagd, maar wanneer stappen jullie over naar peuterbed?
Zoon slaapt enorm onrustig (wel goed) en beweegt het hele bed door 's nachts. Hijdraagt een slaapzak.
Ik heb weleens gelezen dat kindjes rustiger gingen slapen in een peuterbed met een dekbed. Ik weet dat dekbedden pas vanaf 2 jaar zijn, maar ik durf dat met zoon wel aan.
Iemand ervaring mee?
Hier slaapt hij al zeker een half jaar onder een dekbed (nu bijna 2) gaat prima
Nijntje* schreef:
10-05-2018 12:15
Waarom wil je dat je kind rustiger gaat slapen als hij wel goed slaapt?
Omdat hij de hele nacht slaapt maar in z'n slaap constant z'n plekje zoekt, piept, huilt, draait. Als in, echt alle hoeken van het bed in etc. Ik las dat een vast plekje, als in onder een deken, helpt bij rustiger slapen. Een dekbed zou dan beter zijn omdat het wat zwaarder is dan een deken.
Ja oke, maar wat let je om het niet even met dekens te proberen? Of heb je geen ledikantdekens? Want dat is wel stukken veiliger, dus mocht dat ook al afdoende zijn..
Zoon (16 maanden) slaapt sinds 1,5 maand ook onder dekbed. De nachten gaan sindsdien hier veel beter.
Peuterbed gaan we hier zo lang mogelijk uitstellen. Ik ben dan bang dat zoon dan nooit weer gaat slapen. :rofl:
blablamana schreef:
10-05-2018 13:22
Omdat hij de hele nacht slaapt maar in z'n slaap constant z'n plekje zoekt, piept, huilt, draait. Als in, echt alle hoeken van het bed in etc. Ik las dat een vast plekje, als in onder een deken, helpt bij rustiger slapen. Een dekbed zou dan beter zijn omdat het wat zwaarder is dan een deken.
Wij hebben een deken over het voeteneind van het ledikant hangen, als Puk hem nodig heeft dan pakt die hem. Soms voor geborgenheid, soms tegen kou. Misschien is dat een optie om mee te beginnen?
Dochter van 22 maanden slaapt nog in haar ledikant. We hebben inmiddels een eenpersoonsbed met uitvalbescherming voor haar besteld, maar dat is eerlijk gezegd alleen maar omdat we over een kleine 3 maanden een tweede kind krijgen. De baby gaat straks eerst in de wieg slapen, dus ik heb nog niet bepaald haast met haar straks over te gaan leggen. En de zijwand kan ook nog uit haar ledikant worden gehaald. Dochter heeft tot nog toe ook nog nooit uit haar bed geklommen. Ze tolt wel alle kanten op in haar bed, waardoor strak instoppen als baby ook al totaal niet hielp. Dat trok ze gewoon echt helemaal los en tolde dan lekker verder, wat we niet veilig vonden. Dus hier slaapt ze sinds ze 6 maanden is in alleen een slaapzak zonder deken of laken.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Puk slaapt hier met 20mnd ook nog in een ledikant. We hebben wel een groot bed voor hem, in elkaar gezet en wel, maar toen we er nog eens goed naar keken zagen we hem er toch nog niet in liggen slapen, dus hebben we een nieuw ledikant voor hem bij ikea gehaald (oude ledikant bleef in zijn oude kamer voor de baby). Bij zijn nieuwe ledikant kan wel de zijkant er eventueel uit. Puk gebruikt zijn toekomstig bed nu als hut :biggrin:

We gaan wel kijken of hij op vakantie in een groot bed wil blijven liggen (met uitrolplankjes) en als dat lukt zorgen we dat hier thuis het ledikant op zolder staat voor we thuiskomen en de hut is omgebouwd tot echt bed.
Hier slaapt dreumes in een ledikant en dat blijft zo tot we tzt verhuizen. We slapen op 1 kamer en manlief wil geen stapelbed :-P) Er kunnen wel spijlen uit de zijkant (vintage ledikant) maar daar is dreumes van 20 maanden nog lang niet aan toe. Hij laat zich gewillig in zijn slaapzak ritsen en nadat hij op zijn buik is gedraaid en we leggen er een gebreide deken op gaat bij hem het licht uit.

Ook breekt hij de tent af als hij los loopt in de gedeelte van het huis. Hij gooit onze wekkers om, trekt de jassen van de kapstok en gooit onze schoenen in de kattenbak :-|
Wij hebben ook een traphek boven, zodat hij daar ook vrij kan lopen als ik boven bezig ben.

Beneden hebben wij een deur, op de eerste trede, waardoor hij er niet bij kan.

En vandaag een kind met een heel, heel koet lontje. Vermoeiend :(
Wij hebben een kind dat twee nachtjes bij oma is slapen, dus wij gaan lekker uit eten vanavond :cheer:
Bloemetjesolifant schreef:
10-05-2018 17:16
Wij hebben een kind dat twee nachtjes bij oma is slapen, dus wij gaan lekker uit eten vanavond :cheer:
Jaloers!

Eet smakelijk en geniet ervan! :cheers:
Oh heerlijk Olifant! Geniet er van B-)

Hier ook een kort lontje bij dreumes. Hij piept bij vanalles :thunder:
Een zieke dreumes gehad hier, dus dit topic niet goed bijgehouden.

Toevallig hadden wij het vanmorgen ook over wel/geen slaapzak, zijkant uit ledikant, wel/geen dekbed of al een groter bed. Ik zie geen noodzaak dus kijken na zijn 2e verjaardag of er wat aangepast gaat worden.
Geen tips dus zover..

Bloemetjesolifant, dat klinkt heerlijk. Geniet ervan!

Bahcobarbie ik voel met je mee. Vervelend is dat hé? Misschien tanden/kiezen? Wanneer wij alleen of samen met zoon zijn, is hij ook een groot deel van de dag aan het piepen. Al van kleins af aan. Soms vraag ik mij af hebben wij dit nou gecreëerd of is dit karakter?

Een vraag wat een beetje samenhangt met bovenstaande:
Zoon is behoorlijk druk en lawaaiig aangelegd. Spelen thuis gaat (nu) niet zo heel goed. Hij gooit veel, trekt van alles omver en zit vooral aan dingen die niet mogen. Het schijnt erbij te horen, maar jammer vind ik het wel én het duurt nu al zo lang. Nu twijfelen wij dus of we moeten kijken voor ander speelgoed. Maar wat dan? Ik wil geen speelgoed verzamelaar worden.
Het enige waar hij een beetje mee speelt is het keukentje en de duplo. Veel speelgoed hebben wij opgeborgen want voornamelijk hout en dat komt hard aan met gooien. Ook als wij erbij zitten vliegt het om je oren heen.
Bijv. een zachte bal en knuffels vindt hij weer niet interessant.

Kleine autogarage, duplo, keukentje, muziekinstrumenten, boekjes, losse auto's en een vormenstoof is momenteel hetgeen wat voor handen ligt voor zoon. Je zou denken best leuk? Het wordt afgewisseld en netjes opgeruimd en uitgestald om hem te prikkelen.

Dus ik ben benieuwd wat bij jullie een succes is.
Hebben jullie misschien speel-o-theek i. Jullie woonplaats Fitzgerald? Dan zou je kunnen testen zonder te kopen.

Zoon heeft afgelopen dagen lopen draken maar was vandaag weer een heerlijk bengeltje. Hier is het sowieso in ieder geval tandenleed.
Bloemetjesolifant schreef:
10-05-2018 17:16
Heerlijk zeg! Geniet ervan!
Hier komt een grote pruillip naar voren en gaat hij ontroostbaar huilen als hij nee of dat mag je niet hoort. En dat is dan vooruitgang want tot voor kort luisterde hij dan gewoon niet en ging lachend ermee door.

Hier is alles op wielen een succes, dus de blokkenkar, loopauto, loopfietsje, trekspeelgoed, tractor, boodschappenwagentje wordt allemaal door het hele huis mee geleurd, gerend en gereden. Daar vermaakt zich toch het langste mee en wij hebben best wel een berg speelgoed :$

Het speelgoedwinkeltje (ook weer met een hoop zooi als boodschappen, kassa, mandjes en tassen) is ook een dikke hit. Verder rommelt hij ook graag overal in en aan, dus ik heb van die ikea boekenkasten met 4 open vakken en 4 met manden. Die trekt hij ook wel leeg, maar daar is hij dan al spelende ook wel een half uurtje zoet mee.
Wij hebben ook speelgoed dat geen geluid maakt: kussentjes om op te ploffen, gymmat voor koprollen/grappen en grollen, doeken om over stoelen/tafels/bank te gooien en er dan onder spelen met het draperen is dreumes al een uur bezig, knuffels en sjaaltjes om mee te zwieren :)
Dreumes zat maar op alles te kauwen afgelopen week, en wat zag ik vanmorgen, twee doorgekomen kiezen! Nog twee te gaan en dan zijn we klaar met dat tandengedoe. Hopelijk dat poetsen dan ook beter gaat, dat is echt drama nu.

De hele dag heet ze aan mij vastgeplakt gezeten, terwijl papa ook gewoon thuis was. Vermoeiend hoor. Maar toch ook wel schattig, zoveel kusjes als ik kreeg.

Dreumes is bijna peuter en slaapt nog in een ledikant in alleen een slaapzak. Ze slaapt heerlijk en zolang dat zo blijft gaan we nog niet wisselen naar een ander bed. Ik weet ook niet of ik dan eerst een peuterbedje zou kopen of meteen een groot bed, lijkt me zo groot.

Middagdutje was maar drie kwartier vandaag. Ik vermoed dat ie er binnenkort wel helemaal af kan gaan. Want de afgelopen weken slaapt ze later en wordt ze in de ochtend al om 6 uur wakker. Hopen dat het morgen wat meer richting 7 uur gaat.
@bedje, sinds 1,5mnd slaapt dreumes erg goed en zo lang dat zo blijft gaan wij niks veranderen. Ze slaapt met slaapzak in ledikant. Over 6,5mnd komt nm twee pas en die gaat eerst in de wieg dus dat duurt nog heeeeeel lang.

Hier gister voor het eerst echt kotsen... we waren op een festivalletje en ze was niet echt haar zelf. Toen we bij de fiets kwamen kotste ze alles onder en thuis weer. Wonder boven wonder best oke geslapen en hopelijk nu weer over. Ze had niet zo gezond gegeten (wortelchips, patat en drie dadels ofzo) denken jullie dat het daardoor zou kunnen komen?

@elifantje, beterschap!

@bloemetjesolifant, hebben jullie er lekker van genoten samen?

@speelgoed, hier wordt best lief gespeeld met wat ze heeft. Wanneer begon bij jullie het gooien? Ze heeft wel echt iets met harentrekken en als ik boos word moet ze lachen. Gister in de ballenbak trok ze aan het haar van een ander meisje. :O
Wielen zijn hier ook wel een succes. Dus misschien is een winkelwagentje wel wat. Er is bij ons niet zoveel rommel waar mee gespeeld mag worden dus dat staat hoog. Denk aan administratie en boeken. De rommel is hier meer schoenen overal neerleggen, de was, jassen dat soort zaken.
Hij zit graag in de keukenkastjes en de beveiliging die erop zit is niet meer afdoende dus nu vaak vingers ertussen..

Bahco wat jij omschrijft klinkt erg leuk. Ik ben heel erg geneigd om te zeggen hij vindt het waarschijnlijk 1 minuut leuk en is er dan klaar mee. Maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Dus ik ga dat straks even doen.

Mijn voorkeur ging uit naar hout maar ik vind echt alles best nu. Muziek, plastic, kleur zolang ik wat vind waar hij zoet mee is. As we speak wordt er gegild om eten en hard aan de keukenkastjes getrokken. Zo gaat een groot deel van onze dag haha.

@marloes het harde spelen begon heel vroeg. Woest trappen tegen de boxgym en hard rammelen en ergens tegen aan slaan met rammelaars en babyspeelgoed. Dat werd vanzelf gooien. Het zit echt een beetje in hem. Man schijnt ook zo te zijn geweest en hij is echt een lieverd (geworden). Dus heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Maar heul stiekem zou ik zo graag willen dat hij soms een halfuurtje even zijn ding doet. Je zou hier bijna denken dat er een onzichtbare lijn van 1m tussen ons in hangt.
Overigens met andere kindjes spelen en op het kdv gaat prima.
Ach Marloes en Elifantje. Beterschap. Sneu als ze niet lekker zijn. Spugen bij de kleintjes is echt naar.
Wanneer en hoe zijn jullie van twee slaapjes overgestapt naar 1 slaapje? Het is hier de laatste tijd rommelen met de slaapjes. ‘S ochtends wat lastiger inslapen, ‘s middags pas heel laat willen gaan slapen en zo af en toe ‘s ochtends heel vroeg wakker voor zijn doen. Maar hij redt het nooit als ik hem tot 12.00/12.30 wakker moet houden vrees ik. Ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben!
Oudste ging op zn verjaardag moeiteloos over.
Maar bij jongste pas met 16mnd. Aanleiding was dat hij s avonds ineens heel slecht in slaap viel.
In het begin redde hij het thuis met moeite tot na de lunch (die ik dan vervroegde naar half 12), maar op het kdv was hij om 11 uur al gesloopt. Dan legden ze hem om 11 uur in bed en lunchte hij pas als hij wakker werd rond 13:30/14:00 ofzo. Daarna wakker houden tot ophaaltijd en wij thuis vroeg eten voor zover dat lukte en door naar bed. Op dagen dat hij het zwaar had, deed hij nog wel even zn oogjes dicht op de terugweg van kdv maar huis.
Best vroeg, ik geloof rond 11(?) mnd.

Maar ik hou hem niet tot dan wakker! Wij houden in de ochtend ongeveer 4-4,5uur wakker zijn aan, ervaring is dat hij dan echt moe is, hij gaat hier geregeld nog rond 11.30 naar bed en slaapt dan 3 uur.

7.30 wakker, 11.30 slapen, 14.30 wakker, 19 naar bed
Hier schommelen we tussen 1 en 2 nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven