Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
De ikea kasten met manden om in te rommelen is echt met zijn eigen speelgoed. Onze kasten zitten allemaal stevig op slot, al probeert hij die ook nog steeds te openen.

Gooien doet hij al vanaf dat hij dat kan :$ daar heb ik op zich ook nog niet zoveel problemen mee. Maar als hij iets doet wat hij niet mag met zijn speelgoed dan geef ik eerst 1 waarschuwing en de volgende keer pak ik het af. Tenzij hij ons of de huisdieren pijn doet, dan pak ik het meteen af.
Bedankt voor jullie antwoorden!! Wij gaan het gewoon maar eens proberen de aankomende dagen. Kijken wat werkt.
Hier met ongeveer 15 a 16 maanden. Wij dachten ook dat redt hij echt niet, maar hij was telkens rond 5u wakker en erg gehumeurd dus er moest iets veranderen. Wij hebben in het weekend de ochtend gevuld met een activiteit in de buurt zodat het slapen in de buggy of auto maar kort zou zijn. En veel eten gegeven en het kdv heeft op die maandag en dinsdag direct doorgepakt. Toen is het gelukt.

Oh op die manier CHL. Hier heeft hij ook zoiets. En die kasten doe ik ook open voor hem. Maar bijna 0 interesse. Dat gooien met speelgoed heeft hier al wat schade aangericht (kras tv, gat in het laminaat) en het is ook doelbewust.
Hoe werkt dat corrigeren in de praktijk? Wij doen het ook zo. Maar het ene speelgoed wordt weggelegd en hij pakt het volgende en gaat dan door. Afleiden helpt niet echt. Alleen naar buiten gaan. Oorlogspad noemen wij dat hier :|
Hij doet het actief sinds zijn eerste dus ik vind het 8 lange maanden op dat gebied. En tegelijkertijd de leukste leeftijd tot nu toe :heart:
Wij zijn vanaf 15-16 maanden over gegaan naar 1 slaapje, maar ze slaapt wel voor de lunch. Ik leg haar rond half 11 - half 12 in bed en ze slaapt dan meestal 1,5 tot 2 uur. Daarna lunchen we pas. 's Middags is ze dus veel langer wakker dan 's ochtends, maar dat redt ze prima. En als ze erg moe is leg ik haar iets eerder op bed.
Zo ‘t gaat te hard mensen! Ik hou ‘t niet bij.

Ik zit me ook af te vragen wanneer we overkunnen op dekbed. Ik zou dat eigenlijk komende winter wel willen want zoon was de hele winter moeilijk op temperatuur te houden. Had de vloerverwarming aan in zijn kamer en lange mouwen romper, pyjama en sokjes en gewatteerde slaapzak met armen en nog vond ik hem koud. Alleen als ik het ventilatierooster dicht deed niet maar dan rook het ‘s ochtends echt alsof alle zuurstof op was. Maar komende winter is hij 1.5-2 en als ik hier zo lees zou het dan wel moeten kunnen..

@speelgoedkast: wij hebben zo’n kallax van 1 blokje hoog en 4 breed. 1 van de blokjes heeft een deurtje en de andere een laatje. Daar kan hij zelf aan staan en lekker spelen met deurtjes en laatjes want die vindt hij erg boeiend. Daar staat een deel van zijn speelgoed in, een ander deel staat in een afgesloten kast en af en toe wissel ik het om. Hij had zoveel na zijn verjaardag dat hij er telkens over struikelde :$
Oh en @slaapje: volgens mij moeten we hier ook terug naar 1. Zoon slaapt tegenwoordig van 21u-0515 en het duurt 2 uur voor we hem in bed hebben. Maar overdag tukt hij wel rustig 4-5 uur :nut:
En dit probleem hadden we precies zo met de overgang van 3 naar 2 slaapjes dus ik herken het. We gaan het komende week eens uittesten.
Ik mag hier ook bijna meeschrijven, mijn zoon wordt volgende week 1. Ik heb meteen een vraag.

Hij krijgt nu nog borstvoeding, 2 a 3 x per dag. Dat wil ik gaan afbouwen als hij een jaar is. Nu wordt hij s ochtends rond 4 a 5 uur wakker en krijgt dan een voeding en slaapt dan nog even verder. Hij heeft dan volgens mij wel echt honger.
Wat geven jullie als hij s nachts wakker wordt? Hij weigert de fles, dus een fles is geen optie. Hebben jullie tips?
Dat doet hij ook wel eens hoor, gewoon met ander speelgoed doorgaan. En dan pak ik dat ook weer af. Maar meestal krijgt hij een driftbui zodra ik nee dat mag niet zeg. Jammerdebammer dan.
@ Lux, ik herken het ook van de
overgang van 3 naar 2 slaapjes. Dat was hier ook een aantal weken lang rommelen, de ene dag wel, andere dag weer niet. We gaan zien hoe het loopt. Vandaag in worden het twee slaapjes denk ik, want hij is een half uur geleden al in coma gevallen.
Hier zijn die slaapjes ook rommelen, heel lang 1 slaapje, toen weer twee en nu weer een tijdje naar één die dan heel wisselend duurt (ergens tussen de 60min en 3,5uur :bonk: )

Drie slaapjes hebben we maar heel kort gehad.
Kennen jullie het meeleven met iemand die je helemaal niet kent? Ik ben zo intens blij voor flipje en haar man.. Dat houdt me vandaag best bezig.. Vind dat toch bijzonder aan n forum
obelix84 schreef:
11-05-2018 15:52
Kennen jullie het meeleven met iemand die je helemaal niet kent? Ik ben zo intens blij voor flipje en haar man.. Dat houdt me vandaag best bezig.. Vind dat toch bijzonder aan n forum
Ja is echt bijzonder! Zover zijn ze nog nooit gekomen. Hoop dat alles goed blijft gaan en ze eindelijk een gezond kindje mogen krijgen.
obelix84 schreef:
Heel herkenbaar.
1Aapje schreef:
11-05-2018 18:40
Heel herkenbaar.
Ook herkenbaar idd, heb zoveel lieve berichtjes van iedereen gehad. Ben iedereen er dankbaar voor
obelix84 schreef:
Ik ben net terug van vakantie en ben niet helemaal bij met alle berichten maar ik begrijp dat flipje eindelijk een goed plakkertje heeft? Wat fijn!
ShaunTheSheep schreef:
11-05-2018 20:00
Ik ben net terug van vakantie en ben niet helemaal bij met alle berichten maar ik begrijp dat flipje eindelijk een goed plakkertje heeft? Wat fijn!
Ja een goed plakkertje met een goede Nipt :mrgreen:
1Aapje schreef:
11-05-2018 20:09
Ja een goed plakkertje met een goede Nipt :mrgreen:
Wauw!!
05:30 was dreumes wakker. Hij zit vol energie en ik gun de bewoners uit de wijk voorlopig nog wel wat rust dus hier naar buiten lijkt mij niet handig. Wij wonen aan de rand van een grote stad, maar google maakt de ochtend er niet beter op met openingstijden vanaf 9 a 10 u voor allerlei activiteiten.
Wat doen jullie 's ochtends vroeg?
We houden dreumes in ons bed met bijvoorbeeld het ei spel van Tomy. Of we doen een paar spelletjes of toneelstukjes met dreumes zijn lievelingsknuffel.

Als dat niet werkt is hier een croissanterie die om 06.00 open is. Of ik ga met dreumes naar een groot park waar zijn lawaai niet uitmaakt.

Afbeelding
Dat ei spel is trouwens echt goddelijk: €10 voor elke keer een half uur extra mijn ogen dicht :worship:
Bij ons speelt Puk tegenwoordig eerst een tijdje in zijn kamer sinds we daar wat speelgoed naar toe hebben verhuisd (nadat we hem zijn bed uit hebben getild). Dan doen we daarna een poging tot ontbijt en kijken we eventueel nog een filmpje. Daarna ruimen we samen de vaatwasser uit. Als het 8 uur is mag hij naar buiten.

(Overigens is het hier zeldzaam dat hij voor 7uur wakker is :proud: )
Meestal is zoon tussen half 7 en 7 wakker. Vandaag was het 10 over 5 :"-( .

Ik heb kunnen rekken tot kwart over 6 en zijn toen naar beneden gegaan voor iedereen wakker werd.
BahcoBarbie schreef:
12-05-2018 07:04
We houden dreumes in ons bed met bijvoorbeeld het ei spel van Tomy. Of we doen een paar spelletjes of toneelstukjes met dreumes zijn lievelingsknuffel.

Als dat niet werkt is hier een croissanterie die om 06.00 open is. Of ik ga met dreumes naar een groot park waar zijn lawaai niet uitmaakt.

Afbeelding
Oh dit ziet er heel grappig uit!
Wij hebben hem ook wel eens laten rondrennen tussen zijn en onze kamer en over de hal heen. Maar dat werkt nog niet zo. Gaat dan wat gevaarlijke dingen uithalen die wij niet kunnen afbakenen.

Hij heeft daar ook teveel energie voor. Filmpje kijken werkt dan ook niet. Hij moet actief iets beleven!
Wij gaan maar even met zijn allen boodschappen doen.

Een speeltuin die om 8u open is of een publiekelijke speeltuin die niet grenst aan huizen zou echt ideaal zijn.

Hier komt het vroege wakker zijn vermoedelijk door de lichte ochtenden. Hij heeft wel een verduisteren gordijn, maar langs de kieren komt er licht naar binnen.
1Aapje schreef:
12-05-2018 07:17
Meestal is zoon tussen half 7 en 7 wakker. Vandaag was het 10 over 5 :"-( .

Ik heb kunnen rekken tot kwart over 6 en zijn toen naar beneden gegaan voor iedereen wakker werd.
Oei dat is heel vroeg. Sterkte vandaag ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven