Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
zaterdag 17 februari 2018 om 19:50
Heeft hij dan nog wel een slaapzak aan?Maartje2016 schreef: ↑17-02-2018 12:04Hier leggen we hem zo hoog mogelijk tussen onze kussens in, Puk ligt dan waarschijnlijk ergens tot zijn navel onder het dekbed, vanaf zijn navel daarboven.
Als ik het zo opschrijf klinkt het wel heel onverantwoord dat ik het niet eens weet, maar om eerlijk te zijn ga ik me daar om 2uur 's nachts niet ook nog eens druk om maken. Heb het aan manlief gevraagd en die kijkt me ook aan alsof die water ziet branden.
Overigens is die kleine nu natuurlijk bijna 1,5 en merk ik wel dat ik in dat soort dingen makkelijker geworden ben dan toen hij 6mnd ofzo was.
Nadeel bij ons is smal bed, 2 aparte matrassen en 1 groot dekbed.Ik ben soms bang dat ze per ongeluk onder het dekbed of in onze kussen terecht komt al word ik inderdaad ook makkelijker.
De verhalen over de altijd prima slapende ukken neem ik inderdaad met een korrel zout en verder qua slapen doet iedereen vast wat het beste is/voelt voor zijn/haar kind.
Ps van harte met de jarige!!
zaterdag 17 februari 2018 om 21:40
Hoe klein is klein dan, of hoe groot is je huis. Hier zou het niet passen. Al heeft meneer wel een uitgebreid wagenpark
En hij heeft te veel prikkels gehad vandaag dus slaapt tot nu toe beroerder dan normaal.
zaterdag 17 februari 2018 om 22:23
Hahaha ja dat is wel een punt! Ons huis is groot, maar het glijbaantje is best klein. Het is zo’n blauw/groen gevalletje van Little Tikes. Ze staan vaak bij de Intertoys wel buiten voor de winkel. Zodra het mooi weer wordt gaat het ding overigens wel naar buiten maar nu was het leuk binnen om de dreumes ermee te laten leren spelen.
zaterdag 17 februari 2018 om 22:38
Yep, op dit moment een winterzak van de Prenatal en een rompertje met lange mouwen. Wij hebben gelukkig 1 matras, als we op vakantie zijn en ze hebben daar een bed met twee matrassen dan rolt 1 van ons ook altijd standaard in het midden uit bed, lol.
Het enige wat we op dat tijdstip bij Puk verwisselen is zijn luier, verder ben ik niet van plan om meer activiteiten uit te voeren midden in de nacht, behalve snelwandelen naar het warme bed en verder slapen. (En meestal doet manlief dat in opdracht
zondag 18 februari 2018 om 00:16
Wij hebben jongste een glijbaan gegeven boor zn eerste verjaardag. Hij gaat er, met hulp, graag vanaf. Over een half jaar ook redelijk zelfstandig denk ik, afgaande op hoe oudste dat destijds deed. Die kon hele dagen glijden.
Ik lees dat sommigen de verhalen van goed slapende ukjes niet geloven. Vind ik wat flauw. Net als dat het flauw is als men jouw verhaal over slecht slapende uk niet gelooft, is dat andersom toch ook?
Ik lees dat sommigen de verhalen van goed slapende ukjes niet geloven. Vind ik wat flauw. Net als dat het flauw is als men jouw verhaal over slecht slapende uk niet gelooft, is dat andersom toch ook?
zondag 18 februari 2018 om 06:52
Oh die sensorische blokken
Wij kregen van zijn kant van de familie plastic Toet Toet auto’s en vormenspul. Van mijn kant hout. Zo grappig want we hadden niks gezegd over de wens voor hout en mijn kant vond dat gewoon bij ons passen. We zijn geen uitgesproken ‘groen’ gezin.
Dreumes speelt trouwens nooit met de Toet Toet auto’s. Het doet hem niks. Hij heeft ook ander Fisher Price speelgoed met batterijen (ook cadeaus) wat het dan wel goed doet
zondag 18 februari 2018 om 07:04
Wij hebben sinds een dikke week ook officieel een dreumes in huis!
Wat betreft het slapen is het ook net wat je referentiekader is wat je goed of slecht slapen noemt. Ik vind dat dochter nu best goed slaapt ook al moeten we er nog wel 2-5 keer per nacht voor een aai of speen. Eerder liepen we nachts vaak met een huilend kind op de arm en vond ze het moeilijk om in slaap te vallen, dat hebben we al lange tijd niet meer gehad.
Een vriendin moet er nachts ook 2 a 3 keer uit voor een speen en vind dat haar kind slecht slaapt, allemaal relatief!
Nog een vraag, onze dochter is een slechte drinker, 1,5 week geleden was het zo erg dat ze licht uitgedroogd was en we met haar naar het ziekenhuis moesten omdat ze steeds wegviel. Heel erg eng en naar.... Ze was toen veel wondvocht verloren (ze heeft extreem last van eczeem) en flinke diarree en wilde niks extra drinken.
Nu gaat het wel goed maar ik vind nog steeds dat ze soms weinig drinkt. Ze krijgt nog twee flessen en verder open bekers met water. We hebben allerlei rietjesbekers/tuitbekers etc geprobeerd maar dat weigert ze allemaal. Als ik haar appelsap of dergelijke geef drinkt ze ook niet meer en qua fruit is ze alleen gek op banaan. Jullie nog tips?
Wat betreft het slapen is het ook net wat je referentiekader is wat je goed of slecht slapen noemt. Ik vind dat dochter nu best goed slaapt ook al moeten we er nog wel 2-5 keer per nacht voor een aai of speen. Eerder liepen we nachts vaak met een huilend kind op de arm en vond ze het moeilijk om in slaap te vallen, dat hebben we al lange tijd niet meer gehad.
Een vriendin moet er nachts ook 2 a 3 keer uit voor een speen en vind dat haar kind slecht slaapt, allemaal relatief!
Nog een vraag, onze dochter is een slechte drinker, 1,5 week geleden was het zo erg dat ze licht uitgedroogd was en we met haar naar het ziekenhuis moesten omdat ze steeds wegviel. Heel erg eng en naar.... Ze was toen veel wondvocht verloren (ze heeft extreem last van eczeem) en flinke diarree en wilde niks extra drinken.
Nu gaat het wel goed maar ik vind nog steeds dat ze soms weinig drinkt. Ze krijgt nog twee flessen en verder open bekers met water. We hebben allerlei rietjesbekers/tuitbekers etc geprobeerd maar dat weigert ze allemaal. Als ik haar appelsap of dergelijke geef drinkt ze ook niet meer en qua fruit is ze alleen gek op banaan. Jullie nog tips?
zondag 18 februari 2018 om 07:31
Als dreumes bij ons iets niet wil, maar wat wel moet dan maken we er een spektakel van. Tandenpoetsen bijvoorbeeld. We hebben een liedje bedacht, opvallende tandenborstels gekocht, schudden onze billen erbij en ondertussen poetsen we onze tanden. Dreumes poetst ook onze tanden. Soms moeten we dan nog een stukje onder protest poetsen maar het gaat steeds makkelijker. Hij vindt het ook leuker om mijn 'onze' tandenborstel te poetsen dan met een dreumesborstel.
Ik zou felle bekers gebruiken, lachen/gieren/brullen van plezier bij het drinken, zelf drinken terwijl je op haar niveau zit met je hoofd (zij in de eetstoel), haar laten knoeien met bekers water en er een vrolijk liedje bij dansen/zingen. Elke keer weer. Het is dat ze eczeem heeft anders zou ik in bad de douchekop op dr mond richten met een flauwe straal. Hier gilt dreumes het dan uit van plezier omdat het kietelt. Ondertussen krijgt hij dat water wel binnen.
Pluspunt is dat we dikke lol hebben als we het zo doen. Nadeel is dat we onszelf voor gek verklaren en de buren waarschijnlijk ook
Maar als je in het ziekenhuis zit met een vochttekort dan zou mij dat ècht niks meer boeien.
Ik zou felle bekers gebruiken, lachen/gieren/brullen van plezier bij het drinken, zelf drinken terwijl je op haar niveau zit met je hoofd (zij in de eetstoel), haar laten knoeien met bekers water en er een vrolijk liedje bij dansen/zingen. Elke keer weer. Het is dat ze eczeem heeft anders zou ik in bad de douchekop op dr mond richten met een flauwe straal. Hier gilt dreumes het dan uit van plezier omdat het kietelt. Ondertussen krijgt hij dat water wel binnen.
Pluspunt is dat we dikke lol hebben als we het zo doen. Nadeel is dat we onszelf voor gek verklaren en de buren waarschijnlijk ook
zondag 18 februari 2018 om 07:38
@bahco dat klinkt heel leuk maar hier zou dat niet werken. We staan al regelmatig als een stel idioten om haar heen te springen/zingen en dansen om haar af te leiden van de jeuk maar het is best lastig om haar echt aan het lachen te krijgen.
Ze mag wel eens zelf uit de beker drinken maar dan is het vooral leuk om dingen in het water te dopen en de beker om te gooien, ze doet geen poging om zelf wat te drinken.
Ze mag wel eens zelf uit de beker drinken maar dan is het vooral leuk om dingen in het water te dopen en de beker om te gooien, ze doet geen poging om zelf wat te drinken.
zondag 18 februari 2018 om 07:40
Ik kwam trouwens laatst dit artikel tegen over dat 65% van alle kinderen te kleine schoenen draagt: https://www.oudersvannu.nl/nieuws/onder ... erm=a_6322
Ik schrok daarvan en wilde het jullie niet onthouden. Toen man en ik naar het plaatje keken met die voetafwijking en toen naar onze voeten bleek dat mijn man die afwijking had. Hij klaagde vroeger ook over te kleine schoenen thuis maar zijn ouders deden veel af als zeuren...
Ik schrok daarvan en wilde het jullie niet onthouden. Toen man en ik naar het plaatje keken met die voetafwijking en toen naar onze voeten bleek dat mijn man die afwijking had. Hij klaagde vroeger ook over te kleine schoenen thuis maar zijn ouders deden veel af als zeuren...
zondag 18 februari 2018 om 07:41
zondag 18 februari 2018 om 07:44
Nou ja leuk..Marloes85 schreef: ↑18-02-2018 07:38@bahco dat klinkt heel leuk maar hier zou dat niet werken. We staan al regelmatig als een stel idioten om haar heen te springen/zingen en dansen om haar af te leiden van de jeuk maar het is best lastig om haar echt aan het lachen te krijgen.
En haar brood in water/melk dopen en dan laten eten? Is iig een beetje vocht
Ik betrek ook nog wel eens zijn knuffel in het spel. Dus slokje water voor de knuffel en dan een slokje voor dreumes?
zondag 18 februari 2018 om 08:02
Zorg er in elk geval voor bij knijpfruit dat het tuitje eerder in de mond zit dan d'r handjes om het zakje knijpen
Verder heeft Puk hier nu de afwijking dat die het water van de tafel wil likken als die het eerst over tafel heen heeft gegooid en erin heeft geslagen met zijn handjes, en als die in bad zit dan zetten we de kraan op standje langzaam, want dan houdt die zijn mond er onder. Een beetje net als een kat, behalve dan dat we geen kat hebben en ik dus geen idee heb waar die het allemaal vandaan haalt...
Kan het ook niet zijn dat er kiezen komen? Bij ons werd er dan ook gelijk minder gedronken.
Verder heeft Puk hier nu de afwijking dat die het water van de tafel wil likken als die het eerst over tafel heen heeft gegooid en erin heeft geslagen met zijn handjes, en als die in bad zit dan zetten we de kraan op standje langzaam, want dan houdt die zijn mond er onder. Een beetje net als een kat, behalve dan dat we geen kat hebben en ik dus geen idee heb waar die het allemaal vandaan haalt...
Kan het ook niet zijn dat er kiezen komen? Bij ons werd er dan ook gelijk minder gedronken.
zondag 18 februari 2018 om 08:06
Van die schoenen is trouwens wel shocking. Wij hebben hier de regel dat die grotere schoenen krijgt als die gaat hinken, meestal met zijn rechtervoet. We hebben een bepaald soort schoenen die we makkelijk aan krijgen en die lekker zitten bij Puk, maar dat zijn "winterschoenen" en nu dus bijna niet meer te krijgen. We hebben ze dus maar alvast in de komende 3 maten gekocht, hoeven we ook niet naar de winkel als het tijd is voor een grotere maat
zondag 18 februari 2018 om 08:29
Onze dreumes draagt nog geen schoenen want hij loopt nog niet los en trekt bokkenpootjes (heb wel schoenen voor de mooi). Heeft binnenshuis altijd blote voetjes.
Drinken vindt hij reuze interessant, drinkt zeker 2 bekers per dag en lurkt ook nog graag aan de borst. Nadeel is wel het regelmatig doorlekken 's nachts.
En toet toet is hier juist enorm in trek. We hebben inmiddels ook al wel een flinke verzameling en daar wordt intensief mee gespeeld.
Drinken vindt hij reuze interessant, drinkt zeker 2 bekers per dag en lurkt ook nog graag aan de borst. Nadeel is wel het regelmatig doorlekken 's nachts.
En toet toet is hier juist enorm in trek. We hebben inmiddels ook al wel een flinke verzameling en daar wordt intensief mee gespeeld.
zondag 18 februari 2018 om 08:34
zondag 18 februari 2018 om 08:51
De 360 is hier geen hit helaas maar we hebben het al een paar weken niet geprobeerd, wellicht de moeite waard weer een poging te doen.
Fruit gaat er hier niet goed in maar yoghurt wel en ik maak ook wel eens een smoothie wat wisselend succes heeft. Verder eet ze altijd zelf en voeren wij alleen de yoghurt, pap maak ik wat dikker zodat ze het kan vast pakken. Ze is het helemaal zo gewend waardoor het nu ook heel lastig is haar van een lepeltje te laten eten.
Drinken jullie kids alleen met eten if ook tussendoor? Ik zou zo graag hebben dat ze zelf drinken van tafel pakt als ze dorst heeft maar wellicht is dat nu nog te vroeg om te wensen?
Fruit gaat er hier niet goed in maar yoghurt wel en ik maak ook wel eens een smoothie wat wisselend succes heeft. Verder eet ze altijd zelf en voeren wij alleen de yoghurt, pap maak ik wat dikker zodat ze het kan vast pakken. Ze is het helemaal zo gewend waardoor het nu ook heel lastig is haar van een lepeltje te laten eten.
Drinken jullie kids alleen met eten if ook tussendoor? Ik zou zo graag hebben dat ze zelf drinken van tafel pakt als ze dorst heeft maar wellicht is dat nu nog te vroeg om te wensen?
zondag 18 februari 2018 om 09:03