Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 19 februari 2018 om 10:16
Bohemia schreef: ↑19-02-2018 09:44Hier ook een 'gruwel' aan houten speelgoed. Ik vind het ontzettend lelijk en zoon doet er niks mee. Zoon had op zijn verjaardag van die blokken gekregen met kleurtjes, kraaltjes en andere dingetjes? Hoe heet dat ook alweer, sensorische blokken? Nouja, het staat in ieder geval op zolder.![]()
Wel veel vtech. Zoon is gek op zijn paarse olifant die balletjes omhoog schiet. Hij kan daar de hele dag mee spelen.
De muziekjes zijn niet persee irritant en zoon heeft een vrolijke speelhoek wat hem uitdaagt.
Oh en heel veel Duplo, hij is er nog een beetje te klein voor. Maar de rijdende treintjes en de spoorbaan zijn een dikke hit.
Ik denk ook dat het heel erg afhangt van het kind met wel speelgoed je een speelhoek vult
Dreumes gebruikt de stoof als opstapje om uit het raam te kijken. Hij vult het met allerhande spullen tot hij de deksel er niet meer op krijgt en verder. Hij pakt hem vast als hamer van Thor en beukt er mee op ander speelgoed.. Om daarna net zo lang te peuteren en schuiven met de knopjes dat het ding vals wordt. Hij is zo lomp ontdekkerig dat de functie van het speelgoed weg is. Andere kindjes zie ik gewoon normaal met interactief speelgoed spelen en zij reageren op wat zo'n ding zegt/laat zien. Dat gaat aan de onze voorbij.
Laatst waren we ook bij vrienden die een speelkeuken hadden. Terwijl de gastheerdreumes normaal in zijn keuken staat te spelen, zat de onze de kraan en de wasbak te demonteren
Daarom hebben wij houten speelgoed waarmee hij zo hoog mogelijk kan stapelen, passen en meten, beuken en glijden of een wipwap bouwen
maandag 19 februari 2018 om 10:19
Morgenstond schreef: ↑19-02-2018 10:07Hier vooral veel Hot Wheels![]()
Wij schelden gelukkig amper, dus zoontje kan dat ook niet nazeggen. Ik vind schelden met 'kut' sowieso niet zo gepastMaar verdorie zeg ik nog wel eens en als zoontje dat nazegt als dòh-hie, vind ik dat juist heel schattig, haha.
Ik vond vroeger kut ook niet zo gepast maar ik ben mij gaan aanpassen aan het lokale dialect
Maar leuk vind ik het niet van mijzelf
maandag 19 februari 2018 om 11:01
Hier ook veel plastic en vtech. Zoon heeft niet heel veel interesse in speelgoed en gooit overal vooral mee. Pas sinds een paar weken kan hij echt even spelen met iets. Mijn man hoorde van collega’s dat jongetjes sowieso ruiger spelen en meer gooien en slopen met speelgoed. Het is een echte rauwdouwer. Ik koop eigenlijk vooral dingen waarvan ik denk dat hij er interesse in heeft of wat mij zelf leuk lijkt. Ik probeer ook wat variatie te hebben. Auto’s en weg bouwen met vtech en een boerderij van little people, zodat hij overal wat van leert.
Het is hier overdag ook echt een creche, maar ik heb een nieuwe kast gekocht waarin ik ‘s avonds alles opberg. Zo zit ik ‘s avonds niet meer in de speeltuin.
Vanmorgen een pittige ochtend. We gingen boodschappen doen en volgens mijn man blijft hij wel in de winkelwagen zitten. Mooi niet dus...binnen 1 minuut stond hij in het zitje. Dus ik heb hem in de grote winkelwagen gezet. Hij zat overal en gooide boodschappen uit de kar. Ik kwam handen te kort. En toen rolden de spruitjes door de hele winkel.
Ik heb het niet snel, maar ik schaamde me kapot. Jengelen en krijsen in de winkel doet hij maar, maar pffff.... gelukkig bleef hij daarna wel gewoon zitten. Ik was nog maar bij de groenten en moest de hele winkel nog door.
Het is hier overdag ook echt een creche, maar ik heb een nieuwe kast gekocht waarin ik ‘s avonds alles opberg. Zo zit ik ‘s avonds niet meer in de speeltuin.
Vanmorgen een pittige ochtend. We gingen boodschappen doen en volgens mijn man blijft hij wel in de winkelwagen zitten. Mooi niet dus...binnen 1 minuut stond hij in het zitje. Dus ik heb hem in de grote winkelwagen gezet. Hij zat overal en gooide boodschappen uit de kar. Ik kwam handen te kort. En toen rolden de spruitjes door de hele winkel.
maandag 19 februari 2018 om 11:18
Hahaha Bohemia, dat klinkt best erg 
Ik had voor een paar boodschappen zoontje laatst z'n eigen karretje gegeven, dus dat was de keer erna drama toen ik hem in een grote wagen wilde zetten.
En ik mocht zijn karretje ook absoluut niet aanraken om bij te sturen
Elifantje, wat vervelend dat je een ziek kindje hebt. Ik zou vooral focussen op vocht en verder geven wat gaat. Banaan valt geloof ik vaak wel oké.
Ik had voor een paar boodschappen zoontje laatst z'n eigen karretje gegeven, dus dat was de keer erna drama toen ik hem in een grote wagen wilde zetten.
En ik mocht zijn karretje ook absoluut niet aanraken om bij te sturen
Elifantje, wat vervelend dat je een ziek kindje hebt. Ik zou vooral focussen op vocht en verder geven wat gaat. Banaan valt geloof ik vaak wel oké.
maandag 19 februari 2018 om 11:32
Hier zit dreumes trouwens rustig in zijn zitje en is zo blij als een ei als hij een rol vuilniszakken krijgt
maandag 19 februari 2018 om 13:28
@morgenstond &toevalligedwaas (leuke Nick!)
Helaas wil zoonlief dan alleen bovenop of tegen mij aan (neus aan neus of lepeltje lepeltje). En hij drinkt 's nachts altijd nog wel een keer bij mij, maar nu hij zo verkouden is klimt hij gewoon een keer of 10 bovenop me voor een slok..
En ik was altijd een hele vaste slaper, ik werd nog niet wakker van inbrekers in mijn slaapkamer, en nu hoeft zoon maar te zuchten of ik ben wakker.
Helaas wil zoonlief dan alleen bovenop of tegen mij aan (neus aan neus of lepeltje lepeltje). En hij drinkt 's nachts altijd nog wel een keer bij mij, maar nu hij zo verkouden is klimt hij gewoon een keer of 10 bovenop me voor een slok..
En ik was altijd een hele vaste slaper, ik werd nog niet wakker van inbrekers in mijn slaapkamer, en nu hoeft zoon maar te zuchten of ik ben wakker.
maandag 19 februari 2018 om 14:44
maandag 19 februari 2018 om 15:28
Morgenstond schreef: ↑19-02-2018 11:10Tinkeltje, ik las laatst in zo'n mail van Ouders van Nu dat kinderen 800% 'vervelender' zijn bij hun moeder. Bij ons klopt dat. Misschien bij jullie ook![]()
Echt?!? Dat roep ik al jaren en iedereen verklaart me voor gek (vooral mijn man)! Dit verklaart zooooo veel!
maandag 19 februari 2018 om 16:36
Hebben jullie je dreumes al ingeschreven op scholen? Een vriendin vroeg het me vorige week. Ze wonen in een stad en de school van haar keuze had een wachtlijst. Nou woon ik niet in een stad (wel een grotere plaats), maar de school van mijn keuze is volgens mij wel redelijk populair. Nu is het zo dat die school in een wijk aan de andere kant van mijn woonplaats is. We hebben vage plannen om in de komende jaren te verhuizen en dan komen we in de wijk vlakbij te wonen. Dan is deze school qua afstand ook een logische keus. Het is sowieso de beste openbare basisschool in onze woonplaats.
Mochten we niet verhuizen, dan heb ik de keuze uit nog 2 andere scholen. 1 in onze wijk en 1 in een wijk naast de onze. Beide scoren ze niet super, maar veel beter is er in de buurt niet. Ik zit nu te overwegen om op 3 scholen in te schrijven. Maar ik weet niet of dat mag. Volgens mij vallen 2 van de 3 onder dezelfde scholengroep. (Edit: even nagekeken, ze vallen alle 3 onder dezelfde scholengroep).
Ik dacht dat het wat overdreven was, maar misschien dat ik deze week toch eens ga bellen of er wachtlijsten zijn.
Mochten we niet verhuizen, dan heb ik de keuze uit nog 2 andere scholen. 1 in onze wijk en 1 in een wijk naast de onze. Beide scoren ze niet super, maar veel beter is er in de buurt niet. Ik zit nu te overwegen om op 3 scholen in te schrijven. Maar ik weet niet of dat mag. Volgens mij vallen 2 van de 3 onder dezelfde scholengroep. (Edit: even nagekeken, ze vallen alle 3 onder dezelfde scholengroep).
Ik dacht dat het wat overdreven was, maar misschien dat ik deze week toch eens ga bellen of er wachtlijsten zijn.
maandag 19 februari 2018 om 16:44
maandag 19 februari 2018 om 16:49
Ik vind het wel belangrijk dat zoon op een goede school terecht komt. Er was vorig jaar ook weer een onderzoek waaruit bleek dat een goede of slechte school echt invloed heeft op de prestaties en kansen van een kind. Die ene school die verder weg is, wil ik hem graag op hebben. Die andere 2 zijn gewoon niet super goed. De overige goed scorende scholen zijn allemaal christelijk en dat zijn wij niet.
Wat betreft vragen bij het kdv. Dat heeft niet zo veel zin. Het kdv zit samen met de psz, consultatiebureau en een openbare en christelijke school in 1 gebouw. Die openbare school is dus ook 1 van mijn 3 keuzes. Er zit ook een school in onze straat, die schijnt wel goed te zijn (ook op mijn lijstje). Ik vind het alleen opvallend dat heel veel kinderen uit de straat niet naar die school gaan.
Wat betreft vragen bij het kdv. Dat heeft niet zo veel zin. Het kdv zit samen met de psz, consultatiebureau en een openbare en christelijke school in 1 gebouw. Die openbare school is dus ook 1 van mijn 3 keuzes. Er zit ook een school in onze straat, die schijnt wel goed te zijn (ook op mijn lijstje). Ik vind het alleen opvallend dat heel veel kinderen uit de straat niet naar die school gaan.
maandag 19 februari 2018 om 16:54
Helemaal niet. Ik vind mezelf eerder raar dat ik me erin verdiept hebt terwijl het nog jaren gaat duren
(Denk dat verveling bij bv geven wel mee heeft gespeeld, gek, weet ondertussen niet meer wat verveling is)
maandag 19 februari 2018 om 17:18