Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Soep kan ook zorgen voor wat extra vocht!
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
18-02-2018 09:03
Tip van ons kdv voor lepelen bij kinderen die zelf willen eten: lepel in de hand geven en intussen met een andere lepel hapjes geven. Die van ons trapt er in :biggrin:
Die van ons niet, die lepelt rustig door :biggrin:

En af en toe weer die ook wat te eten aan een vork te spietsen en dat naar binnen te werken. Bij voorkeur natuurlijk wel met een vork die die.eerst bij een van ons van ons bord heeft gejat :whistle:

Waterfles/tuitbeker/rietjesbekers zwerven hier allemaal door het huis en staan klaar voor Puk om van te pakken, en dat doet die dan ook. (Behalve als die kiezen krijgt dus)
BahcoBarbie schreef:
18-02-2018 06:52
Van mijn kant hout. Zo grappig want we hadden niks gezegd over de wens voor hout en mijn kant vond dat gewoon bij ons passen. We zijn geen uitgesproken ‘groen’ gezin.
Wij zijn in mijn ogen niet heel groen, maar ik luier wasbaar, gebruik vaak de draagzak en geef voeding vlgens Rapley dus redelijk hippie in andermans ogen.

Mijn reden voor hout is echter dat die niet van die stomme muziekjes hebben en ik het mooier vind :whistle:
Drinken krijgt ze hier bij de maaltijd en een tussendoortje. Als ze het niet opdrinkt dan zet ik de beker (gewone, plastic beker) op de salontafel en pakt ze zelf tussendoor. Het is geen grote drinker dus ik wijs haar er regelmatig op. Helpt niet altijd trouwens. En voor het slapengaan drinkt ze nog een klein bekertje, gezellig even rustig samen op schoot in haar slaapkamer.
1Aapje schreef:
18-02-2018 11:12
Wij zijn in mijn ogen niet heel groen, maar ik luier wasbaar, gebruik vaak de draagzak en geef voeding vlgens Rapley dus redelijk hippie in andermans ogen.

Mijn reden voor hout is echter dat die niet van die stomme muziekjes hebben en ik het mooier vind :whistle:
Wij hebben hier een redelijke mengelmoes aan speeltjes, maar als we opruimen vind ik het wel mooier om de houten in de kast te zetten en alles van plastic in een bak te mikken (die ook al van plastic is, hoe toepasselijk). Voor die kleine maakt het niks uit, die weet de dag erna toch alles weer in recordtijd over de grond gegooid te hebben...
Maartje2016 schreef:
18-02-2018 09:56
Die van ons niet, die lepelt rustig door :biggrin:
Ja die van mij uiteraard ook maar intussen opent ie wel braaf zn mond voor alle hapjes die tussendoor van mama komen. Terwijl hij zich zonder eigen lepel dat niet laat gebeuren.

Iemand noemde nog soep. Ik heb ook heel vaak soep met twee beschuiten erin gegeven. Dat absorbeert het vocht mooi waardoor het makkelijk eetbaar is.
Wij houden juist niet van houten speelgoed. Vind het juist gevaarlijk/ hard/ niet mooi.
Hier een fan van Vtech achtig speelgoed (zal wel de enige zijn op dit forum). De geluiden hoor je niet meer echt en je kunt ze bij veel speelgoed uit of zachter zetten :biggrin:

Er staat altijd drinken klaar voor dochter op tafel, waar ze bij kan.
Haha, ik bedoelde dat die persee alle lepels waar iets op ligt zelluf in zijn mond wil doen, en ze dan in zijn andere hand gaat hamsteren. Ach, als die het maar naar zijn zin heeft, hij leert er vast wel wat van.

Dat van die beschuiten en soep is een goeie! Gaan we hier ook proberen!
Zonnebloem8850 schreef:
18-02-2018 12:16
Wij houden juist niet van houten speelgoed. Vind het juist gevaarlijk/ hard/ niet mooi.
Hier een fan van Vtech achtig speelgoed (zal wel de enige zijn op dit forum). De geluiden hoor je niet meer echt en je kunt ze bij veel speelgoed uit of zachter zetten :biggrin:

Er staat altijd drinken klaar voor dochter op tafel, waar ze bij kan.
Nee hoor, ik vind vtech en ander plastic spul ook helemaal prima. Zolang het geluid maar zacht kan. Houten speelgoed is mooi, maar ook zwaar en hard. Dreumes heeft nog niet helemaal door dat de houten ballen zijn om te rollen van de ballenbaan en niet om mee te gooien. Dan heb ik liever plastic ballen bijv.
Het grote voordeel van dat speelgoed is dat je even op de wc kan zitten en ondertussen kan horen wat die kleine allemaal doet. Als het speeltje stil wordt is het tijd om op te schieten ;-)

En vtech is wel zijn geld waard. Hier heeft de zoefzoef auto al een wasbeurt van 40graden gehad en is in keer mee in bad beland en hij doet het nog steeds!
Hier ook een vtech-fan :cheer2:

Maar mijn woonkamer ziet er ook uit als een crèche, dat is geloof ik de gruwel voor de meeste mensen. Ik vind het zelf wel lekker vrolijk.

Ik vind het wel belangrijk om verschillende typen speelgoed aan te bieden, dus we hebben ook genoeg houten speelgoed, maar zoonlief kan zich met bijna 13 maanden prima vermaken met de toettoet en zoefzoef. Hij vindt de liedjes leuk (eentje speelt ik zag 2 beren broodjes smeren, zingt hij zachtjes mee hi hi hi ha ha ha :love: ) en overal zit wel een extraatje op wat hij grondig kan onderzoeken of eraf kan.
Onze dochter kan ook heerlijk zelf spelen, maar vindt het ook fantastisch om samen te spelen. Wij bieden haar veel verschillende dingen en materialen aan en ze kiest zelf waarmee ze aan de gang gaat. Ook wij hebben ZoefZoef. Ik vind ze echt niet storend en zit er vaak zelfs gezellig naast mee te spelen.

Ze was gisteren even flink boos. Ze praat al best goed voor haar leeftijd. Meestal losse woordjes, maar soms ook tweewoordzinnen die vreemden ook regelmatig al kunnen verstaan. Combineer dit met een flinke boos haar en ze wordt vaak overschat. Ik word vaak zelfs raar aangekeken als ik zeg dat ze pas 1.5 jaar is. Gisteren bleef ze echter iets in de trant van 'ekkol' roepen toen ze haar jas en schoenen aan had. Man en ik keken elkaar aan en snapten er niets van. Totaal mijn man doorhad dat ze winkel bedoelde. Tja wie snapt dat nu niet? :roll:
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Hier zijn knuffels juist enorm favoriet en blijft zowel het plastic herriespul als het houten spul vaak liggen. Maar knuffels eten geven en in bed leggen en boekjes voorlezen is helemaal tof. Vind het zo schattig, dat fantasiespel.
Zoon speelt nog wel het meest met de stapelbekers, maar die zijn makkelijk op te ruimen :-).
1Aapje schreef:
17-02-2018 18:53
Zoon pakt geen speen, dus dat was al geen optie. Ik zei eerst ook dat ik kind niet in bed zou nemen maar zoals ik al zei slaapt er anders niemand.
Ja en dat is dus niet bij iedereen hetzelfde, en dus niet per se omdat het kind nou zo fantastisch slaapt. Geloof mij, wij hebben met de kleine baby ook heel wat nachten heel veel gelopen. Ook daarna, toen ze iets minder pasgeboren werd, en ze steeds haar speen verloor s nachts (3-6 keer per nacht gedurende een maand of 8) konden wij steeds eruit. Daarna zijn we gestopt met de speen vanwege terugkerende oorontstekingen.
En ja, ik verkies dus echt 4x zelf eruit en daarna zelf verder kunnen slapen, t.o.v. iedereen in een bed (en dus zelf niet slapen).
Nog steeds (nu 18 maanden) is ze gemiddeld om de paar weken weer een paar weken vaak wakker 's nachts, zelfs bij een simpele verkoudheid.

Ieder z'n ding toch? Maar ik vind het dus te kort door de bocht om te concluderen dat kinderen die bij hun ouders in bed gaan liggen keten, dan wel goede slapers zullen zijn (en dat altijd zijn geweest). Jij slaapt goed met je kind bij je in bed, fijn voor jou! Als dat niet zo was geweest dan had je wellicht ook andere keuzes gemaakt.
Wij hebben qua slapen de gulden middenweg :) Dreumes slaapt al sinds zijn geboorte in zijn eigen bed maar we slapen wel in 1 slaapkamer. Ik heb het idee dat hij dat wel fijn vindt. Op het kdv heeft ie ook een slaapvriendje. Die gaan altijd op hetzelfde tijdstip naar bed.
Nou, ik slaap ook niet met zoon in bed hoor. Hooguit doezel ik wat weg. Maar zoon slaapt dan wel en man ook. Dus 2 uit de 3 slapen dan ipv geen uit de 3.

Nu dus echt een rotnacht gehad, hij is voor het eerst echt flink verkouden en werd ieder half uur huilend wakker.
CHL schreef:
19-02-2018 07:05
Nou, ik slaap ook niet met zoon in bed hoor. Hooguit doezel ik wat weg. Maar zoon slaapt dan wel en man ook. Dus 2 uit de 3 slapen dan ipv geen uit de 3.

Nu dus echt een rotnacht gehad, hij is voor het eerst echt flink verkouden en werd ieder half uur huilend wakker.
Poeh dat niet slapen zelf hou je op de lange termijn toch ook niet vol?
Is het geen oplossing dat man bij zoon op de kamer in een bed gaat liggen of jij alleen op een andere kamer? Is ongezellig maar niet slapen daar word je zelf ook niet gezelliger van (ik in ieder geval niet :-D ).

Toen kind nog zo vaak om de speen kwam s nachts (en sowieso nog vaak aan het spoken was) gingen wij om de nacht op zolder slapen (en ik deed daar dan ook nog oordoppen bij in). Nu bij ziekte doen we dat ook nog wel eens. Dan hebben we in ieder geval om de nacht een goede nacht!

Bahco, dat klinkt wel gezellig, fijn dat dat werkt bij jullie. En toevallig dat dat andere kindje op dezelfde tijden slaapt :couple:
CHL, ik slaap zelf ook beter - word minder vaak wakker - als ik zonder zoontje slaap. Dus ik sluip 's nachts nog wel eens weg naar de logeerkamer (dat eigenlijk ook zoontjes kamer is) en ga daar slapen. Is dat voor jou geen optie?

In ons geval heeft mijn man dan dus 's nachts 'dienst'. Als we met z'n drieën in bed liggen, wil mijn zoontje alleen dicht bij mij slapen.
ToevalligeDwaas schreef:
19-02-2018 08:29

Bahco, dat klinkt wel gezellig, fijn dat dat werkt bij jullie. En toevallig dat dat andere kindje op dezelfde tijden slaapt :couple:

Ik denk dat onze dreumes en dat andere kindje het zich hebben aangeleerd om samen te gaan slapen. Bij het 10-minuten-gesprekje over dreumes op het KDV had de leidster een filmpje dat als ze aan dreumes vraagt of hij wil slapen dat hij en het andere kindje opstaan en naar de verschoonruimte lopen :heart: En daarna lopen ze beide naar de slaapruimte.

Thuis gaat dat ook zo. Ik zie dat dreumes moe wordt, ik vraag of hij wil slapen, hij zegt 'slaaaaaaapen' en loopt naar de slaapkamer :thumbsup:
aaah BahcoBarbie, zo schattig van je dreumes en zijn vriendje!

Mijn zoontje zegt al iedere dag bij het opstaan dat hij naar de kindjes wil (KDV), alsof het thuis niet leuk genoeg is :P
Hier ook een 'gruwel' aan houten speelgoed. Ik vind het ontzettend lelijk en zoon doet er niks mee. Zoon had op zijn verjaardag van die blokken gekregen met kleurtjes, kraaltjes en andere dingetjes? Hoe heet dat ook alweer, sensorische blokken? Nouja, het staat in ieder geval op zolder. :$

Wel veel vtech. Zoon is gek op zijn paarse olifant die balletjes omhoog schiet. Hij kan daar de hele dag mee spelen.
De muziekjes zijn niet persee irritant en zoon heeft een vrolijke speelhoek wat hem uitdaagt.

Oh en heel veel Duplo, hij is er nog een beetje te klein voor. Maar de rijdende treintjes en de spoorbaan zijn een dikke hit.
Oh wij hadden trouwens vanmorgen het eerste-herhaal-woordje-dat-we-liever-niet-herhaald-willen-hebben :-$

Ik was nog slaperig en liet mijn toast met de verkeerde kant naar beneden vallen en zeg 'ah kut..'

En ja hoor.. o_o Dreumes herhaald 'kut ... kut .... kut' :facepalm:

Ik hoop zo dat hij het weer vergeet :|
Dreumes mag hier alleen bij ons in bed als ze ziek is. Hier was de truc qua slapen met dreumes in bed dat mijn man naar de logeerkamer gaat, bedhekje aan de ene kant van ons bed en kind naast mij. Als ik er niet ben gaat kind nog steeds huilen, en als we er alledrie liggen slaap ik niet want geen ruimte. Maar als ik gewoon de helft van het tweepersoonsbed heb en kind de andere helft is het best redelijk te doen.
Hier vooral veel Hot Wheels :hihi:

Wij schelden gelukkig amper, dus zoontje kan dat ook niet nazeggen. Ik vind schelden met 'kut' sowieso niet zo gepast ;-) Maar verdorie zeg ik nog wel eens en als zoontje dat nazegt als dòh-hie, vind ik dat juist heel schattig, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven