Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
:bye:
Hooi! Hier een bijna dreumes die sinds deze week loopt en zijn eerste tand heeft. Hij zegt vooral papa en mama. Het gaat allemaal zo snel. Worden jullie daar ook zo sentimenteel van?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, vooral vlak voor zijn verjaardag. Heb hem ook een hele lange sentimentele mail gestuurd op zijn verjaardag :$
Meldt zich ook, jochie van 18 maanden. Loopt en rent, maar qua praten nog weinig soeps 😂

Lekker ventje is t!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-02-2018 17:48
Reden: spam
99.34% gewijzigd
Ik schrijf nog even mee 😁. Hier dreumes van 21 maand 🤣
Iemand nog tips om het tandenpoetsen "leuk" te maken voor een dreumes van 17 mnd? Of is de houdgreep de enige oplossing? :hamer:
Maartje2016 schreef:
04-02-2018 18:37
Iemand nog tips om het tandenpoetsen "leuk" te maken voor een dreumes van 17 mnd? Of is de houdgreep de enige oplossing? :hamer:
Wij hebben tandpasta waar Woezel en Pip op staan. Ze blijft alleen rustig liggen als ik de tube aan haar geef, anders is het hier ook krijsen en een houdgreep.
Maartje2016 schreef:
04-02-2018 18:37
Zoon ligt bij mij op schoot in bed en dan pak ik steeds zijn beide wangetjes vast met mijn duim en wijsvinger zodat zijn mondje een stukje open komt. En dan steeds snel vast-los-vast-los met gekke geluidjes. Ik poets zijn tanden met de slappe lach. :proud:

En anders toch gewoon de houdgreep. Rotte tanden is altijd erger dan eventjes poetsen. Maar vervelend is het wel, je wil helemaal niet dat het in de houdgreep moet gebeuren natuurlijk.
Tandenpoetsen wil bij ons alleen liggend op het aankleedkussen. Ik hang er boven en terwijl ik poets kamt ze mijn haren, of haar eigen, of die van papa. Zolang ze maar iets anders doet dan met het poetsen bezig zijn. Het is een tijdje echt drama geweest, maar nu heeft ze ineens twee hoektanden door en gaat het weer prima.
Ik heb dus nooit overwogen om liggend te gaan poetsen, maar blijkbaar ben ik de enige die even gemist heeft dat dat ook een optie is. Gaan we morgen eens proberen!
Hier is het al bijna een jaar de houdgreep. Hij brult alles bij elkaar, elke avond opnieuw. Heel naar, maar er moet gepoetst worden. Alle trucs zijn al geprobeerd.

Hij heeft sowieso een hekel aan gefriemel aan zijn lijf. Tanden poetsen, aan of uitkleden, luier verschonen, muts op, handen en toet schoonmaken. Alles is onder protest...vanaf dag 1 al.
Leuk topic ! Hier een dochter van 20 maanden. Tandenpoetsen gaat nu weer goed (alle tanden door). Ze mag het eerst zelf doen, daarna doen wij het goed.
Tinkeltje34 schreef:
04-02-2018 19:26
Hier is het al bijna een jaar de houdgreep. Hij brult alles bij elkaar, elke avond opnieuw. Heel naar, maar er moet gepoetst worden. Alle trucs zijn al geprobeerd.

Hij heeft sowieso een hekel aan gefriemel aan zijn lijf. Tanden poetsen, aan of uitkleden, luier verschonen, muts op, handen en toet schoonmaken. Alles is onder protest...vanaf dag 1 al.
Oei, dat geeft dan weer weinig hoop, hier ook een hekel aan gefriemel en gedoe :facepalm:
Leuk! Onze dreumes is bijna 13 maanden! Ik vind het op het moment wel pittig. De hele dag hangt ze om mee heen, aan mn been, handjes omhoog, en tranen met tuiten als ik haar niet de hele middag rond wil tillen... Zelf spelen kan ze op het moment helemaal niet. Bij mijn man of bij de oppas is dit echter helemaal niet aan de orde! Herkenning bij anderen? Tips?

Snachts ook pittig, vaak uren wakker snachts :(
Maartje2016 schreef:
04-02-2018 19:53
Oei, dat geeft dan weer weinig hoop, hier ook een hekel aan gefriemel en gedoe :facepalm:

Hij slaapt dan wel weer (meestal) goed en eet als een bootwerker. Daar geen problemen. :D
Feetje23 schreef:
04-02-2018 19:54
Leuk! Onze dreumes is bijna 13 maanden! Ik vind het op het moment wel pittig. De hele dag hangt ze om mee heen, aan mn been, handjes omhoog, en tranen met tuiten als ik haar niet de hele middag rond wil tillen... Zelf spelen kan ze op het moment helemaal niet. Bij mijn man of bij de oppas is dit echter helemaal niet aan de orde! Herkenning bij anderen? Tips?

Ja, herkenning! Bij ons duurde die fase wel een paar weken, ik werd er echt gek van. Maar inmiddels kan ze weer heel goed zelf spelen en kan ze allerlei nieuwe dingen. Echt een ontwikkelingssprong die ze maakte.
Sterkte met de nachten :|
Feetje23 schreef:
04-02-2018 19:54

Ja heel vervelend dat niet zelf kunnen spelen als ik op de bank zit. Maar als ik er niet bij ben kan man rustig een serietje kijken en dreumes scharrelt wat rond. Grrr.
Feetje: huilt ze ‘s nachts ook als ze wakker is? Zoon was toen ook meer wakker en lag eigenlijk gewoon te keten. We hebben toen besloten om er niet meer direct naar toe te gaan en toen bleek dat hij veel beter ging slapen. Hij vond het veel te leuk om ons ‘s nachts ge zien en werd eigenlijk wakkerder van ons. Bij huilen is dat natuurlijk een ander verhaal.
Tinkeltje34 schreef:
04-02-2018 20:09
Feetje: huilt ze ‘s nachts ook als ze wakker is? Zoon was toen ook meer wakker en lag eigenlijk gewoon te keten. We hebben toen besloten om er niet meer direct naar toe te gaan en toen bleek dat hij veel beter ging slapen. Hij vond het veel te leuk om ons ‘s nachts ge zien en werd eigenlijk wakkerder van ons. Bij huilen is dat natuurlijk een ander verhaal.
Dit doe ik ook inderdaad. Mijn dochter heeft ook periodes gehad dat ze opeens 's nachts een uur wakker lag te kletsen. Ik ga er nu alleen nog maar heen als ze huilt, maar ook echt hard huilt. Ze huilt namelijk nogal veel in haar slaap en als ik naar haar toe ga en ze wordt wakker van mij, is het helemaal drama. Als ze na een minuut nog steeds huilt ga ik er pas heen.
Hier een kleine draak van 14 maanden die sinds een week weigert te gaan slapen, wordt hysterisch wanneer naar bedje moet en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Haar laten schreeuwen was geen succes want ze houdt er niet mee op en raakt alleen maar meer overstuur. We laten haar nu als ze weer zo schreeuwt maar beneden scharrelen tot ze moe is (rond 21:30) en doen haar dan maar weer naar bed. Tussendoor eerder proberen is weer dat hysterische paniekerige schreeuwen en huilen. Is dit weer zo'n sprongetje waar we even doorheen moeten of is er iets anders aan de hand?
Tinkeltje34 schreef:
04-02-2018 20:09
Tja, het is niet echt huilen, meer... Schreeuwen. Maar dan 1 schreeuw, bv 5 min stil, of soms wel 10, en dan weer een schreeuw.... En daarna weer... Laten het ook wel eens gaan, maar dan duurt het zo 1 a 1,5u....
Dat is wel heftig, kan je ook niet echt negeren. Ik heb verder geen tips, je zult vast al een hoop geprobeerd hebben. Pittig hoor. Ik kon in het begin beter tegen die slapeloze nachten dan nu. Ik ben nu helemaal kapot na een paar nachten slecht slapen.
Zonzeestrand- schreef:
04-02-2018 20:13
Hier een kleine draak van 14 maanden die sinds een week weigert te gaan slapen, wordt hysterisch wanneer naar bedje moet en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Haar laten schreeuwen was geen succes want ze houdt er niet mee op en raakt alleen maar meer overstuur. We laten haar nu als ze weer zo schreeuwt maar beneden scharrelen tot ze moe is (rond 21:30) en doen haar dan maar weer naar bed. Tussendoor eerder proberen is weer dat hysterische paniekerige schreeuwen en huilen. Is dit weer zo'n sprongetje waar we even doorheen moeten of is er iets anders aan de hand?
Zoon had dat hier rond 12mnd. Precies hetzelfde gedaan als jij nu doet. Na een klein maandje was het verdwenen en liet hij zich weer makkelijk in bed leggen.
Ik lees mee! Zoontje 18 maanden. Super makkelijk en lief kereltje.
Dreumes hier vindt gefriemel prima gelukkig. Tandenpoetsen is geen probleem, helaas geen tips want ik doe niets speciaals. Denk dat het echt per minimensje verschilt. Zelfs neusspray is leuk... daarentegen slaapt ze al anderhalf jaar als een draakje. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven