Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
BahcoBarbie schreef:
15-03-2018 15:33
Je verwacht te veel :)

Dit. Ik kan nog niet zo veel corrigeren bij zoon. Ik doe het wel, maar er blijft niks hangen. Ik ken een dreumes die netjes bij haar ouders blijft, dat schijnt we, vrij uitzonderlijk te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier een zoontje van bijna 2 (21 maanden) maar echt niet dat ik hem zomaar los kan laten lopen in de supermarkt. Hij zit of in de buggy of in het winkelwagentje. Hij loopt wel los mee als we met zijn tweetjes zijn zodat een van ons op zoontje kan letten.
Ik ben aan het kijken naar tweedehands Quinny Yezz.

http://www.quinny.nl/nl-nl/kinderwagens/yezz/

Iemand ervaringen met deze buggy??
Lavendel_12 schreef:
15-03-2018 15:59
Ik ben aan het kijken naar tweedehands Quinny Yezz.

http://www.quinny.nl/nl-nl/kinderwagens/yezz/

Iemand ervaringen met deze buggy??

Die heb ik. Ik ben er heel tevreden mee. Ik had een koelstra, maar die vond ik helemaal niks. Bleef nog veel te groot en pastte amper in mijn auto. Deze rijdt veel fijner door de 3 wielen en is klein op te vouwen. Ik past net in mijn fietstas. Ook neem ik hem wel eens op de schouder mee.

Nadelen: ik ben vrij lang en schop tijdens het lopen wel eens tegen de rem en dan sta je ineens stil. En met de voorste wieltjes kom ik wel een vast te zitten in een richeltje in de stoep. Dan sta je ook ineens stil.

Er zit geen ligstand op, maar die gebruiken wij ook niet.
BahcoBarbie schreef:
15-03-2018 15:33
Je verwacht te veel :)
+1

Vanaf dat mn oudste zo 2.5 a 3 was, snapte hij dat.
Tinkeltje34 schreef:
15-03-2018 16:18
Die heb ik. Ik ben er heel tevreden mee. Ik had een koelstra, maar die vond ik helemaal niks. Bleef nog veel te groot en pastte amper in mijn auto. Deze rijdt veel fijner door de 3 wielen en is klein op te vouwen. Ik past net in mijn fietstas. Ook neem ik hem wel eens op de schouder mee.

Nadelen: ik ben vrij lang en schop tijdens het lopen wel eens tegen de rem en dan sta je ineens stil. En met de voorste wieltjes kom ik wel een vast te zitten in een richeltje in de stoep. Dan sta je ook ineens stil.

Er zit geen ligstand op, maar die gebruiken wij ook niet.
De nadelen kan ik vrijwel wegstrepen. Wij zijn beide klein van stuk en dochter gaat toch niet slapen in buggy, nu ook niet in de luxe buggyinzet.

Ik heb een transport fiets met krat voorop waar ik de buggy dan graag in wil doen, want dochter wordt nu toch wel snel zwaar op de arm en ik wil straks niet alles doen met de auto. En zo'n draagsysteem aan de zijkant lijkt me ook niks.

Maar goed heb voor 40 euro één op de kop getikt op mp, dus zo'n buil kan ik er ook niet aan vallen als het toch niet bevalt. Bedankt voor het delen!
Zo’n draagsysteem aan de zijkant vind ik ook niks. Ik lijk wel een carnavalswagen :clown:
Iemand tips? Mijn dochter eet niet briljant brood. Niet omdat ze er geen zin in heeft, maar vooral omdat ze de kinderstoel na een tijdje weer zat is. Als ik haar er een poos uit laat en dan opnieuw brood aanbied, wil ze wel gewoon eten... maar ook dan is de focus snel weg. Afgezien van filmpjes kijken, nog andere slimme tips?

Ohja misschien nuttig om te weten, ze is pas nét 1.
Heb je korstjes en zo er af? Ik maak het brood eten zo makkelijk mogelijk. Als hij zijn eten niet snel weg kan kauwen gaat hij er mee spelen.
Hier werkte het (dochter van 16 maand) opeens heel goed om brood niet meer in stukjes/stukken aan te bieden, maar gewoon een gesmeerde boterham dubbel te vouwen. Sindsdien laat ze haar korstjes nog liggen, maar eet ze de rest van de boterham schoon op (en snel!). Eerder zat ze te prutsen met elk stukje waar korst aan zat, waardoor ze makkelijk ruim de halve boterham liet staan.
Ik kreeg wat ik wenste. Het poepweekend is begonnen. Met een soort van poepexplosie vanochtend. Dochter vond het dan weer heel leuk dat ze nog voor het ontbijt in bad mocht :P En ik ben blij dat er eindelijk gepoept wordt.. :)

Brood doen we hier inderdaad nog steeds zonder korst. Soms in reepjes, dan hapt ze het af
O wow, ik heb aardig wat in te halen om weer bij te lezen! Snel even gescand en zie dat het over poep gaat :rofl:

Ik heb binnenkort vast wel een wat zinnigere bijdrage aan het gesprek, maar wilde even melden dat Puk afgelopen week grote broer is geworden van een meisje! :cheer2:
Maartje2016 schreef:
17-03-2018 16:50
Ik heb binnenkort vast wel een wat zinnigere bijdrage aan het gesprek, maar wilde even melden dat Puk afgelopen week grote broer is geworden van een meisje! :cheer2:
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Maartje!

Hier ook hele kapotte billen van de poep trouwens.
Gefeliciteerd Maartje!
Gefeliciteerd!!

Hier is de poep overgegaan in snot, snot en nog eens snot. Vanmorgen zat haar hele gezicht en bed onder de vieze groene snottebellen. En ook koorts erbij :sick:
ZonnigKleintje schreef:
17-03-2018 17:37
Gefeliciteerd Maartje!

Hier ook hele kapotte billen van de poep trouwens.
Wat hier ontzettend goed en snel hielp was heilwolle. Dat is wol, die je in de luier stopt als je verschoont, en die wat lanoline afgeeft aan de huid, en tegelijkertijd zorgt voor een laagje lucht tussen billen en luier. Hier hadden we alles geprobeerd, maar dit was binnen 24 uur een groot succes.
Gefeliciteerd Maartje, Puk trotse broer?

@Elifantje verschrikkelijk he dat groene snot? Deze winter al meerdere keren voorbij gekomen hier. Wat wij in bed heel handig vinden met al dat snot is een xxl hydrofiel om het matras doen. Dan hoef je niet steeds het hele bed te verschonen, maar kun je eerst nog een keer de hydrofiel omdraaien. Doen we ook altijd bij kans op kotsen trouwens 🙊
Bloemetjesolifant schreef:
17-03-2018 18:35
Wat hier ontzettend goed en snel hielp was heilwolle. Dat is wol, die je in de luier stopt als je verschoont, en die wat lanoline afgeeft aan de huid, en tegelijkertijd zorgt voor een laagje lucht tussen billen en luier. Hier hadden we alles geprobeerd, maar dit was binnen 24 uur een groot succes.
Dat ga ik niet gokken. Kleine heeft behoorlijk eczeem en zelf ben ik overgevoelig voor lanoline.
Gefeliciteerd Maartje!
ZonnigKleintje schreef:
17-03-2018 19:28
Dat ga ik niet gokken. Kleine heeft behoorlijk eczeem en zelf ben ik overgevoelig voor lanoline.
Dan zou ik 't ook niet doen inderdaad :) want lanoline is wel redelijk onvermijdelijk in onbehandelde wol.
Vanaf welke leeftijd konden jullie de 'verhalen' van jullie dreumesen volgen? Zoon vertelt hele verhalen maar kan er niks van volgen.
1Aapje schreef:
18-03-2018 09:47
Vanaf welke leeftijd konden jullie de 'verhalen' van jullie dreumesen volgen? Zoon vertelt hele verhalen maar kan er niks van volgen.
Nog steeds niet, ik fantaseer mijn eigen verhaal er maar omheen. Jammer dat we er nooit achter gaan komen wat die nu allemaal precies probeert te vertellen :'(
Ja dat vind ik ook sneu voor mijn zoontje. Hele verhalen, maar ik snap er geen snars van. Misschien heeft hij wel oplossingen voor grote problemen in de wereld. :lightbulb:
Haha ja herkenbaar, hier ook hele verhalen, maar nog niks van te volgen... Wel heeel leuk om te horen :flirting:

Nav de vraag over meelopen in de winkel: vanaf wanneer kan/mag je verwachten dat je dreumes 'nee' gaat snappen en daar ook naar kan handelen?

Dochter, 14 mnd, moet alleen maar heel hard lachen als wij nee zeggen en doet het dan gewoon opnieuw. Nu proberen we wel dingen om te draaien, bv geen nee zeggen als ze de kastjes leeg haalt, maar 'kun je het kastje ook weer dicht doen?' en dan compliment als ze dat doet, maar vervolgens wordt dat weer een spelletje... En sommige dingen kunnen ook gewoon echt niet, zoals bv aan de wandel gaan met een staande vloerlamp, of de planten uit de potten trekken... En die grote dingen kan ik ook niet allemaal wegzetten... Dus, vanaf wanneer is het realistisch om dat van je dreumes te verwachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven