Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 12 maart 2018 om 19:55
Hahaha ik moet wel lachen om de poepverhalen. Dreumes ging zondag in bad. Ik was ondertussen de badkamer aan het schoonmaken, kijk even weer om en denk wat ligt daar nou in bad... poep! Ze stond meteen op en wist niet hoe snel ze het bad uit moest. Dat was weer een mooie first time experience. En inderdaad, man roepen was ook mijn oplossing. Ik zette dreumes onder de douche om schoon te spoelen en hij viste de drollen uit het bad

maandag 12 maart 2018 om 20:41
Bofkont
Ik liep twee meter weg om een hydrofiel op de commode te leggen. Ik draai mij om en zie dreumes net als normaal met zijn bekertje spelen en slokjes badwater nemen. Ik kijk nog eens goed (het bad is donkerblauw) en zie dan pas de poep
Gat-ver-damme.
Tweede keer zat dreumes te lachen omdat ie een bubbelbad zat te maken met zijn scheetjes. Maar waar scheetjes zijn..
Toch moet ik dan gewoon koel reageren van mijzelf. Ik had eens een topic gelezen over een dreumes die niet meer in bad of douche wilde omdat het geschrokken was omdat moeders was gaan gillen toen ze poep in het badje ontdekte.

Tweede keer zat dreumes te lachen omdat ie een bubbelbad zat te maken met zijn scheetjes. Maar waar scheetjes zijn..

Toch moet ik dan gewoon koel reageren van mijzelf. Ik had eens een topic gelezen over een dreumes die niet meer in bad of douche wilde omdat het geschrokken was omdat moeders was gaan gillen toen ze poep in het badje ontdekte.

dinsdag 13 maart 2018 om 13:12
Bahco ik heb even smakelijk gelachen om je poepverhalen, sorry!!
Deels heel herkenbaar, alleen het in bad poepen niet, maar poep in de broekspijpen tot aan de knieholtes 2 min voor je baan kdv wilt gaan wel
Dreumes begint eindelijk een beetje op te knappen, wat een dramaweek! Nu zit hij helemaal onder de uitslag! Volgens de HA eczeem, maar ik vraag het me af!
Naar kdv brengen huilt dreumes bijna altijd! Ik probeer altijd hetzelfde te doen! Op de arm, mama gaat werken, ik kom je vanavond weer ophalen, dikke kus en over naar de leidster! Weglopen en niet meer omkijken!
maar ik hoor altijd dat zodra ik uit zicht ben het over is!
Deels heel herkenbaar, alleen het in bad poepen niet, maar poep in de broekspijpen tot aan de knieholtes 2 min voor je baan kdv wilt gaan wel
Dreumes begint eindelijk een beetje op te knappen, wat een dramaweek! Nu zit hij helemaal onder de uitslag! Volgens de HA eczeem, maar ik vraag het me af!
Naar kdv brengen huilt dreumes bijna altijd! Ik probeer altijd hetzelfde te doen! Op de arm, mama gaat werken, ik kom je vanavond weer ophalen, dikke kus en over naar de leidster! Weglopen en niet meer omkijken!
dinsdag 13 maart 2018 om 13:16
Oh ik wil zo'n poepweekend! Hier zit dochter al een tijdje verstopt. Ze poept nu 1x in de week en dat doet natuurlijk verschrikkelijk pijn. Het is zo zielig om te zien. We hebben nu een nieuwe laxeermiddel (de eerste werkte niet). Hopelijk gaat dat werken en kan ik straks ook meepraten over poep
We moesten trouwens vanochtend naar het cb voor de 18 maanden afspraak (dochter is bijna 20 maanden :p ) DRAMA. Ze wilde niet spelen, niet wegen, niet meten, niet met de blokjes spelen tijdens het gesprek. En toen ze daar eindelijk toch iets mee deed, wilde ze ze absoluut niet teruggeven toen we weggingen. Krijsen, janken... Nee, het was niet onze beste ochtend...

We moesten trouwens vanochtend naar het cb voor de 18 maanden afspraak (dochter is bijna 20 maanden :p ) DRAMA. Ze wilde niet spelen, niet wegen, niet meten, niet met de blokjes spelen tijdens het gesprek. En toen ze daar eindelijk toch iets mee deed, wilde ze ze absoluut niet teruggeven toen we weggingen. Krijsen, janken... Nee, het was niet onze beste ochtend...

woensdag 14 maart 2018 om 10:00
Pffff zielig die doorkomende kiezen. Ze wil wel eten, maar zodra ze het brood in dr mond heeft gestopt tranen met tuiten. Heb vanochtend kleine stukjes zitten snijden dat ze dan kon doorslikken. Ze heeft ook echt een fel rode plek op dr kaak zitten. Was dit bij jullie ook zo? Hopelijk breken ze snel door!

woensdag 14 maart 2018 om 11:05
Wij gaan dit een paar dagen op vakantie en vroeg mij af of jullie nog inpaktips hebben? 
Normaal gaan we op vakantie kamperen en weekendjes hotel naar de zon. En ik merk dat ik een beetje tegen het inpakken aan zit te hikken omdat het in eigen land is en zelf moeten koken. Ik wil eigenlijk voorkomen dat het een halve volksverhuizing wordt
Het is een natuurhuisje met vrienden in de middle of niks van een Gristelijk gebied.

Normaal gaan we op vakantie kamperen en weekendjes hotel naar de zon. En ik merk dat ik een beetje tegen het inpakken aan zit te hikken omdat het in eigen land is en zelf moeten koken. Ik wil eigenlijk voorkomen dat het een halve volksverhuizing wordt

Het is een natuurhuisje met vrienden in de middle of niks van een Gristelijk gebied.

woensdag 14 maart 2018 om 12:55
Een regenpak of sneeuwpak voor lekker in de modder spelen.BahcoBarbie schreef: ↑14-03-2018 11:05Wij gaan dit een paar dagen op vakantie en vroeg mij af of jullie nog inpaktips hebben?
Normaal gaan we op vakantie kamperen en weekendjes hotel naar de zon. En ik merk dat ik een beetje tegen het inpakken aan zit te hikken omdat het in eigen land is en zelf moeten koken. Ik wil eigenlijk voorkomen dat het een halve volksverhuizing wordt![]()
Draagzak voor wandelingen door t bos.
Minimonkey minichair als kinderstoel.
Duplo
Stoepkrijt
Ik ben jarenlang zonder auto en kinderwagens met vrienden en onze eigen kinderen plus die van hun (baby's en peuters) naar de waddeneilanden geweest dus we kunnen heel goed weinig inpakken

woensdag 14 maart 2018 om 14:06
@Mette, wat vervelend dat het allemaal niet lekker liep bij het consultatiebureau! Moet je nu nog een keer komen of geloven ze het wel?
@lavendel, zielig altijd!
@hier, we zijn langzaam aan het bijkomen van de zeer heftige periode waar we in zitten. Net even een geluksmomentje toen ik om mijn zoontje moest lachen. Hij had zijn beer op zijn stoeltje gezet en hij wilde zijn vork ook aan de beer geven zodat deze ook kon eten. Stiekem deed hij dan de hapjes van de beer in zijn eigen mond en lol dat hij had!
@hier, we zijn langzaam aan het bijkomen van de zeer heftige periode waar we in zitten. Net even een geluksmomentje toen ik om mijn zoontje moest lachen. Hij had zijn beer op zijn stoeltje gezet en hij wilde zijn vork ook aan de beer geven zodat deze ook kon eten. Stiekem deed hij dan de hapjes van de beer in zijn eigen mond en lol dat hij had!

woensdag 14 maart 2018 om 14:07
Hadden een huisje, en deden daar de boodschappen. Fietsen huren waar de boot aanmeerde, bagage laten bezorgen (elke volwassene 1 backpack geloof ik), en klaar. Meestal stond er wel één babybed en dan sjouwden we er nog een paar meeBahcoBarbie schreef: ↑14-03-2018 14:00Thanks voor je tipsKlinkt leuk trouwens om zo naar de wadden te gaan. Hoe deden jullie dat met koken/eten meenemen?

Was inderdaad top. We gaan dit jaar weer.

woensdag 14 maart 2018 om 14:45
snowgirl1 schreef: ↑14-03-2018 14:06@Mette, wat vervelend dat het allemaal niet lekker liep bij het consultatiebureau! Moet je nu nog een keer komen of geloven ze het wel?
Dat vroeg ik mij ook nog af @ Mette of je nou terug moest komen? Mijn zus had een kleine die de dokter heel gebiologeerd aan ging zitten kijken maar weigerde blokjes te stapelen. Mocht mijn zus toch echt weer terugkomen voor die blokjes

Hoe is het nu met de benauwdheid @ Snowgirl? Heerlijk he dat harde lachen

woensdag 14 maart 2018 om 14:48
Captain_Obvious schreef: ↑14-03-2018 14:07Hadden een huisje, en deden daar de boodschappen. Fietsen huren waar de boot aanmeerde, bagage laten bezorgen (elke volwassene 1 backpack geloof ik), en klaar. Meestal stond er wel één babybed en dan sjouwden we er nog een paar mee
Was inderdaad top. We gaan dit jaar weer.
Leuk hoor

woensdag 14 maart 2018 om 21:07
Nee we hoeven gelukkig niet terug te komen. Ze vonden haar een lekkere pittige dreumes en het was goed dat ze zo'n eigen karakter had
Blokjes stapelen heeft ze uiteindelijk ook wel gedaan. Vijf op elkaar
maar dat was dus zo leuk dat ze ze niet meer wilde teruggeven. Toen dus weer drama.. Ik kijk uit naar de afspraak met 2 jaar
Fijn dat het weer wat beter gaat met de benauwdheid snowgirl!

Blokjes stapelen heeft ze uiteindelijk ook wel gedaan. Vijf op elkaar

Fijn dat het weer wat beter gaat met de benauwdheid snowgirl!
woensdag 14 maart 2018 om 21:18
Iets heel anders, wat voor buggy hebben jullie voor je dreumes? Ik zoek een buggy die in meerdere standen kan en klein kan worden opgevouwen zodat hij mee op de fiets kan. De topmark buggy jay leek me wel wat, maar ik kan niet vinden of deze ook een fietsdrager heeft. Of hebben jullie nog andere tips voor een fijne buggy?

donderdag 15 maart 2018 om 13:02
Dank voor de buggy tips. De MacLaren ziet er inderdaad ook mooi uit. En handig dat hij tot meer dan 15 kg kan. Dreumes is dat nog niet, maar komt aardig in de buurt. Draagzak heb ik helaas verkocht. Had het zo graag gewild, maar dreumes werd elke keer woedend als ze in dat ding moest
Gefeliciteerd en welkom zonnigkleintje!

Gefeliciteerd en welkom zonnigkleintje!

donderdag 15 maart 2018 om 15:25
Hallo mede-ouders-van-een-dreumes!
Ik vroeg mij af of ik nu al van m'n dreumes kan verwachten dat hij in de supermarkt naast me blijft lopen. Ik kies nu altijd de gemakkelijke weg door hem in de winkelwagen te zetten. Laatst gaf ik hem een kinderwagentje en meneer rende er meteen vandoor. Is het nu al een kwestie van opvoeden of verwacht ik dan te veel?
Ik vroeg mij af of ik nu al van m'n dreumes kan verwachten dat hij in de supermarkt naast me blijft lopen. Ik kies nu altijd de gemakkelijke weg door hem in de winkelwagen te zetten. Laatst gaf ik hem een kinderwagentje en meneer rende er meteen vandoor. Is het nu al een kwestie van opvoeden of verwacht ik dan te veel?

donderdag 15 maart 2018 om 15:33
Alice0 schreef: ↑15-03-2018 15:25Hallo mede-ouders-van-een-dreumes!
Je verwacht te veel