Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Waarom wensen we Marloes succes? :-$ :-D
Dochter had in het begin een speen, na 5 maanden vond ze het niet meer nodig. Ze duimt eigenlijk ook niet. Maar heeft ALTIJD haar knuffeltje in bed (waar we er dan ook 3 van reserve hebben, die we nu al steeds wisselen).
BahcoBarbie schreef:
21-03-2018 08:59
Waarom wensen we Marloes succes? :-$ :-D
Met mikken :D
Haha, ik moest ook even teruglezen wat ik had geschreven n.a.v. de succeswensen. Maar dank je wel! We proberen nu sinds juli en ik hoop dat we spoedig goed mikken :biggrin:
Zonnebloem8850 schreef:
21-03-2018 10:11
Dochter had in het begin een speen, na 5 maanden vond ze het niet meer nodig. Ze duimt eigenlijk ook niet. Maar heeft ALTIJD haar knuffeltje in bed (waar we er dan ook 3 van reserve hebben, die we nu al steeds wisselen).
Hier een beetje hetzelfde. Na 4 maanden wilde ze geen speen meer. Prima! Toen een knuffel(doekje) geïntroduceerd en daar slaapt ze nog mee. Heel schattig om te zien hoe ze er aan friemelt om in slaapt te komen.
@Marloes Oooh ja natuurlijk heel veel succes daarmee :biggrin: Hoe lang duurde het de vorige keer?

Heet jouw kleine trouwens echt Elsa of is dat gewoon een lieve forumnaam? En hoe is het met haar huid?
De vorige keer duurde het iets meer dan 1,5 jaar maar ben ik uiteindelijk toch gewoon op de natuurlijke manier zwanger geworden (wel mijn voeding volledig veranderd om een betere cyclus te krijgen maar dat is een verhaal apart).

Het gaat stukken beter met de huid van Elsa, lief dat je er naar vraagt. Op het moment heeft ze wel weer wat meer jeuk maar ze is nog goed af te leiden dus dat is fijn. Geen open wondjes, vocht etc meer. We hebben maanden gehad dat we echt de tafel niet konden afruimen of alleen naar het toilet gaan omdat zij zich dan letterlijk kapot krapte, nu dat beter gaat merk ik dat ik ook heeeeeeel veel meer energie krijg en veel meer van Elsa kan genieten.

Hopelijk blijft deze stijgende lijn door gaan en kunnen we volop genieten met z'n drie zonder die stomme eczeem en kunnen we uiteindelijk de hormoonbehandeling ook gaan afbouwen.
Ze heet trouwens echt Elsa :-D Omdat ik hier geen bijzondere dingen deel vind ik het niet erg als ik eventueel herkend zou kunnen worden.
Snowgirl, wat ontzettend heftig :hug: Heel veel sterkte.

Hier even radiostilte gehad door een weekje vakantie en de griepgolf. Mijn dochter heeft de afgelopen weken drie kiezen en twee tanden gekregen en was daarnaast ook nog ziek, dus het was dubbel feest.

Ze heeft wel inmiddels leren rennen, begint steeds beter te praten (nu met 16,5 maand 20+ woorden) en heeft tegenwoordig driftbuien als ik iets afpak of als ze iets niet mag. Het wordt echt steeds meer een kind :love:
Als ik jullie ervaringen zo lees, wacht ik nog maar even met stoppen van de speen! Het zou inderdaad ook nog best een tandje kunnen zijn waarom hij er nu op kauwt, hopelijk als die door is, ia dat ook klaar.

Ik heb speentjes van bibi, die vind hij fijn. Ooit een andere gehad en die wilde hij niet, dus nooit meer anders geprobeerd.

Bedankt voor de ervaringen en tips!

Ach die driftbuien... heel herkenbaar. Frustrerend ook wel haha. Ik hoop dat die fase snel voorbij is....
Ik hoop voor je mee Marloes! Hier gaat in juni anticonceptie de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog een speen, maar wel alleen in bed. Moet zeggen dat we er afgelopen weken niet zo op gelet hebben en hij dus ook overdag weer met speen loopt. Hier komende tijd dus weer even op letten.

Wat betreft anticonceptie zijn we er nog niet uit. Nu op zijn beloop laten of toch even wachten. Een kindje is nog steeds heel erg welkom
Heftig wat jullie meegemaakt hebben snowgirl.. Veel sterkte!
Ik hoop ook mee met de rest voor jou Marloes, dat het snel raak mag zijn !

Hier ook een kans dat we in de zomer voor een 2e gaan. Met een beetje geluk een zomerbaby !

Hier heeft dochter nooit een speen gewild. Best frustrerend was dat soms.. Nu ben ik er wel blij mee, we hoeven het niet af te leren.
Mijn dochter heeft eigenlijk alleen tussen de 2 en de 3 maanden af en toe een speen gebruikt. De foto's waarin ze een speen in heeft zijn hier dus erg zeldzaam. Met drie maanden is ze gaan duimen (hiervoor gingen haar/onze vingers of een halve vuist in haar mond). Ze duimt nu eigenlijk alleen in bed met haar knuffel en soms als ze heel erg moe is. Dus geen ervaring met het afleren van een speen. Ik heb zelf vroeger wel fanatiek geduimd en mijn man ook. Dit heeft me als kind veel moeite gekost om af te leren.

Ik duim met iedereen mee en hoop dat het snel raak is Marloes! Leuk dat er binnenkort nog meer dames voor een tweede gaan.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Hebben jullie tips voor een leuk dierenvoorleesboek? Merk dat zoon de geluiden leuk vindt, dus naast wafwaf is het vandaag kwaakkwaak (bij babyzwemmen hebben ze altijd badeendjes)
Boe zegt de koe van dick bruna is hier een hit!
Eend is de baas is leuk! Heb alleen zo snel even de schrijver niet...
Kaatje kip / klaartje koe / bartje big / gijsje geit van axel scheffler (dezelfde illustrator van de gruffalo)
Ik lees op het moment even mee en ben even wat rustiger. Mijn moeder ligt op sterven na een lange tijd van ziekte en heb even niet de energie om te reageren. Maar ik lees ondertussen wel mee.
Sterkte, tinkeltje.. Heftig!
Sterkte Tinkeltje
Sterkte Tinkeltje! :hug:
Sterkte Tinkeltje. :redrose:
Sterkte tinkeltje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven