Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
donderdag 19 april 2018 om 07:53
Ze kunnen in de schaduw ook verbranden. Ik zou er in ieder geval ook niet blij mee zijn..
Ik zou hier overigens ook graag n ritme aanhouden wat betreft slaapjes...maar daar denkt zij anders over. En anders onze verplichtingen wel dus dat heb ik maar los gelaten
Efteling was hier een hit vanaf ongeveer 2,5..geloof zomaar dat ze t eerder ook leuk had gevonden maar dat vond ze de kinderboerderij ook.. En daar vond ik de efteling net iets te duur voor
(de eerste keer dierentuin vond ze de eendjes die daar in de vijver zwommen interessanter dan de rest)
Nu is de jongste al wel in de dierentuin en efteling etc geweest omdat we dat met oudste wel gewoon doen.
Ik zou hier overigens ook graag n ritme aanhouden wat betreft slaapjes...maar daar denkt zij anders over. En anders onze verplichtingen wel dus dat heb ik maar los gelaten
Efteling was hier een hit vanaf ongeveer 2,5..geloof zomaar dat ze t eerder ook leuk had gevonden maar dat vond ze de kinderboerderij ook.. En daar vond ik de efteling net iets te duur voor
(de eerste keer dierentuin vond ze de eendjes die daar in de vijver zwommen interessanter dan de rest)
Nu is de jongste al wel in de dierentuin en efteling etc geweest omdat we dat met oudste wel gewoon doen.
donderdag 19 april 2018 om 08:03
@Marloes Ik heb zijn zonnebrand al gelabeld en in zijn tas gedaan voor morgen
Dan gaat het kdv ws piepen dat het niet handig is dat alle kindjes aparte zonnebrand hebben maar dat zal mij toch echt aan mijn bips roesten. Dan hadden ze hem maar niet moeten laten verbranden. Ik smeer hem eigenlijk niet in voor vertrek. Doe jij dat wel?
Ik hoef iig niet meer te bedenken wat we vandaag allemaal voor leuks kunnen gaan doen buiten. Ik ga niet naar buiten met een verbrand kind.
We gaan vandaag maar eens oefenen op de Puky met twee wielen
Wat zijn jullie plannen?
Ik hoef iig niet meer te bedenken wat we vandaag allemaal voor leuks kunnen gaan doen buiten. Ik ga niet naar buiten met een verbrand kind.
We gaan vandaag maar eens oefenen op de Puky met twee wielen
Wat zijn jullie plannen?
donderdag 19 april 2018 om 08:10
Als de zon flink schijnt smeer ik haar wel in voordat ze naar kdv gaat idd.
Snap dat je vandaag even binnen blijft met uk, hopelijk hersteld hij snel! Ik moet werken vandaag en Elsa is op het kdv. Morgenmiddag tm zondag komt mijn neefje van 7 logeren, daar moet ik nog wat leuke activiteiten mee bedenken want die heeft heeeeeel veel energie
Snap dat je vandaag even binnen blijft met uk, hopelijk hersteld hij snel! Ik moet werken vandaag en Elsa is op het kdv. Morgenmiddag tm zondag komt mijn neefje van 7 logeren, daar moet ik nog wat leuke activiteiten mee bedenken want die heeft heeeeeel veel energie
donderdag 19 april 2018 om 08:24
Wij moeten zelf ‘s ochtends insmeren en op het kdv smeren ze hem dan ‘s middags in. Dat is bij ons beleid van de opvangorganisatie. Misschien goed om anders even te vragen Bahco: dan zijn de verwachtingen ook weer helder.
Ik las vorig jaar een artikeltje van de consumentenbond (geloof ik), dat zonnebrand na een jaar ook nog prima is.
Ik lees hier van verschillende mensen dat het kdv moeilijk doet als je iets anders wilt voor je kind. Bij ons is dat helemaal niet zo. Doen ze echt zo moeilijk altijd?
Ik las vorig jaar een artikeltje van de consumentenbond (geloof ik), dat zonnebrand na een jaar ook nog prima is.
Ik lees hier van verschillende mensen dat het kdv moeilijk doet als je iets anders wilt voor je kind. Bij ons is dat helemaal niet zo. Doen ze echt zo moeilijk altijd?
donderdag 19 april 2018 om 08:35
Bij ons staat Puk nu eerst met de stofzuiger te spelen, daarna is het tijd voor ons dagelijks uitje naar de super
(150 meter verderop, een uur bezigheidstherapie). Op de terugweg misschien gelijk even al langs de speeltuin, maar niet te lang, want we hebben nog een hele dag.
Verder gaan we "samen" de was doen en de vaatwasser legen, en staat de deur naar de tuin de hele dag open. Helaas is Pukkelientje strontverkouden, dus dat geeft toch wat beperkingen...
Verder gaan we "samen" de was doen en de vaatwasser legen, en staat de deur naar de tuin de hele dag open. Helaas is Pukkelientje strontverkouden, dus dat geeft toch wat beperkingen...
donderdag 19 april 2018 om 10:03
hoi allemaal! ik meld me hier met ons dreumesje van net 1!
Heb nog lang niet alles gelezen
, maar over het insmeren enzo ben ik gelukkig wel tevreden over het KDV! Ze doen absoluut niet moeilijk over al 't smeren bij zoontje (ook eczeem) en belden van de week zelfs om te controleren of hij wel de gewone zonnebrand kon verdragen toen ze de kids gingen insmeren voor het buitenspelen.
Qua uitjes hoeven we nog niet ver te gaan, supermarkt en de kinderboerderij om de hoek zijn nog entertainment genoeg. Al zal het niet lang meer duren voordat'ie naar de Efteling gaat, z'n opa en oma zijn groot fan en willen 'm graag meenemen!
Heb nog lang niet alles gelezen
Qua uitjes hoeven we nog niet ver te gaan, supermarkt en de kinderboerderij om de hoek zijn nog entertainment genoeg. Al zal het niet lang meer duren voordat'ie naar de Efteling gaat, z'n opa en oma zijn groot fan en willen 'm graag meenemen!
happiness = reality - expectations
donderdag 19 april 2018 om 11:45
donderdag 19 april 2018 om 13:45
Gefeliciteerd Whoopsadaisies. En welkom!
Ik smeer dochter ook met dit weer 's morgens al meteen in bij het aankleden. Dat gaat nu met een heel stuk minder gedoe dan afgelopen jaar. Ze 'helpt' graag mee en 'smeert' de crème mee uit in plaats van moord en brand te schreeuwen. De zonnebrandcrème gaat daarna haar rugzak in mee naar de gastouder. Die smeert haar later op dagen dat ze lang blijft nogmaals in.
Vorig jaar wilde ze niets op haar hoofd. Ik heb het nu nog niet eens geprobeerd eerlijk gezegd
Ze heeft wel echt een flinke bos met haar (bij haar geboorte had ze al veel haar, wat gelukkig nooit is uitgevallen), dus haar hoofdhuid zal niet snel verbranden. En het risico op een zonnesteek beperk ik door haar ook vaak naar de schaduw te lokken. Daar staat haar watertafel en die vindt ze super.
Gisteravond had dochter een peuterpuberbui xxl met flinke tranen en een enorme woedeuitbarsting. Ze had haar haarstiekje weer uitgetrokken nadat ze de laatste waarschuwing had gekregen en was boos dat ik hem niet meer indeed zoals ik had gewaarschuwd. En nu zaten haar haren dus voor haar ogen.
Vandaag twee paar nieuwe schoenen (gewone en sandalen) gekocht. Dochter had het voor elkaar gekregen om haar eerste loopschoenen compleet te verslijten na iets meer dan 6 maanden gebruik. Qua maat kon ze ze op zich nog steeds aan (aangezien ze nu op het randje zit, wel een maat groter gekocht). Dus die waren hun geld wel waard. Aan de sandalen moet ze wel echt nog even wennen.
Ik smeer dochter ook met dit weer 's morgens al meteen in bij het aankleden. Dat gaat nu met een heel stuk minder gedoe dan afgelopen jaar. Ze 'helpt' graag mee en 'smeert' de crème mee uit in plaats van moord en brand te schreeuwen. De zonnebrandcrème gaat daarna haar rugzak in mee naar de gastouder. Die smeert haar later op dagen dat ze lang blijft nogmaals in.
Vorig jaar wilde ze niets op haar hoofd. Ik heb het nu nog niet eens geprobeerd eerlijk gezegd
Gisteravond had dochter een peuterpuberbui xxl met flinke tranen en een enorme woedeuitbarsting. Ze had haar haarstiekje weer uitgetrokken nadat ze de laatste waarschuwing had gekregen en was boos dat ik hem niet meer indeed zoals ik had gewaarschuwd. En nu zaten haar haren dus voor haar ogen.
Vandaag twee paar nieuwe schoenen (gewone en sandalen) gekocht. Dochter had het voor elkaar gekregen om haar eerste loopschoenen compleet te verslijten na iets meer dan 6 maanden gebruik. Qua maat kon ze ze op zich nog steeds aan (aangezien ze nu op het randje zit, wel een maat groter gekocht). Dus die waren hun geld wel waard. Aan de sandalen moet ze wel echt nog even wennen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
donderdag 19 april 2018 om 14:03
hahahahaMaartje2016 schreef: ↑19-04-2018 11:45Ohoh, beginnersfout gemaakt:
Prima als je dreumes met water en zand en tuinaarde wilt spelen, maar laat het ze niet (ik herhaal: NIET) recht voor de keukendeur doen!!
Ik ga het middagslaapje eens gebruiken om mijn keuken weer wit te krijgen (zwarter maken is denk ik sneller)
@ Zonnebrand; hier smeren we haar bij het aankleden in de ochtend helemaal in. Op het kdv smeren zo haar in de middag nogmaals in (Garnier gebruiken ze daar).
@ Uitjes; we gaan meestal naar de kinderboerderij, indoor speelhal, speeltuintjes in de buurt of naar de supermarkt. Zolang dat nog helemaal goedgekeurd wordt, gaan we niet naar dure locaties.
Hier word ik niet vrolijk van!
donderdag 19 april 2018 om 15:29
Dochter loopt ook heel trots op haar teva's rond. Gisteren de zandbakschelp en bovenkant maar naast elkaar gezet, en een emmer water in de bovenkant gegooid (dus een centimeter of 2 water). Ze heeft zich kostelijk vermaakt
alhoewel ik iets minder fan was toen ze daarna met haar modderkleren weer op de bank wilde klimmen.
Dochter heeft wel een roomblanke huid (gekregen van d'r moeder..) dus ik smeer haar in met factor 50. In elk geval 's ochtends voor ze de zon in gaat, en rond de lunch nog een keer. Bij de opvang smeren ze ook de hele dag, geen idee waarmee, maar het werkt prima (en zij hebben een paar grote bomen in de tuin, dat helpt ook).
Nieuwe vondst trouwens: bij de AH hebben ze mini-fruitijsjes, van 15 milliliter. Die zijn dus ongeveer 1/3 van de grootte van een festini. En dat is een formaat dat heel goed werkt voor dreumessen die graag een eigen ijsje willen
. Geen idee of jullie ze kenden, maar misschien heb je er wat aan.
Dochter heeft wel een roomblanke huid (gekregen van d'r moeder..) dus ik smeer haar in met factor 50. In elk geval 's ochtends voor ze de zon in gaat, en rond de lunch nog een keer. Bij de opvang smeren ze ook de hele dag, geen idee waarmee, maar het werkt prima (en zij hebben een paar grote bomen in de tuin, dat helpt ook).
Nieuwe vondst trouwens: bij de AH hebben ze mini-fruitijsjes, van 15 milliliter. Die zijn dus ongeveer 1/3 van de grootte van een festini. En dat is een formaat dat heel goed werkt voor dreumessen die graag een eigen ijsje willen
donderdag 19 april 2018 om 18:14
Toevallig hebben we ook teva’s gekocht. Het aanpassen was een drama, het kriebelde aan zijn voeten en hij vond het maar niks. Ik heb ook nog bij de Hema gekeken voor een petje, maar dat wil hij nog steeds niet.
Ook een softijsje gegeten. Vorig jaar vond hij ijs maar niks, maar nu vond hij het wel lekker. Wel jammer dat hij na 3 happen de onderkant er af ging eten.
Bedankt voor de tip van de ijsjes, ik ga eens kijken.
Ook een softijsje gegeten. Vorig jaar vond hij ijs maar niks, maar nu vond hij het wel lekker. Wel jammer dat hij na 3 happen de onderkant er af ging eten.
Bedankt voor de tip van de ijsjes, ik ga eens kijken.
donderdag 19 april 2018 om 20:23
Mijn dochter vond de gewone schoenen passen niet erg, aangezien ze daar sokken in aanheeft. Het passen met blote voeten in de sandalen vond ze een verschrikking. Ze bleef maar roepen sokken aan en begon te brullen. Dus dat was hier ook geen succes. Ach ze moet wel vaker even aan iets nieuws wennen. Dus dit zal ook wel snel over zijn.
Vanmiddag zijn we naar de speeltuin geweest. Echt bizar dochter en ik zijn daar ruim een uur geweest en ik heb geen enkel ander kind gezien. En het was na schooltijd. Vanavond na het eten heeft ze in de tuin gespeeld en daarna heerlijk gedoucht.
Vanmiddag zijn we naar de speeltuin geweest. Echt bizar dochter en ik zijn daar ruim een uur geweest en ik heb geen enkel ander kind gezien. En het was na schooltijd. Vanavond na het eten heeft ze in de tuin gespeeld en daarna heerlijk gedoucht.
donderdag 19 april 2018 om 21:01
Qua UD zou mijn dochter ook van (eind) juni zijn, maar ze bleef een week langer zitten en is daardoor pas in juli geboren.
Qua buitenspelen hebben we nu een water(/zand)tafel, zelfgemaakte krijtborden waar dochter met stoepkrijt naar hartelust op 'tekent', een speelhuisje, een glijbaan en een wipkrokodil. En dit in onze zeer compacte tuin. Ze vermaakt zich er makkelijk met onze hulp meer dan 1 uur achter elkaar.
Qua buitenspelen hebben we nu een water(/zand)tafel, zelfgemaakte krijtborden waar dochter met stoepkrijt naar hartelust op 'tekent', een speelhuisje, een glijbaan en een wipkrokodil. En dit in onze zeer compacte tuin. Ze vermaakt zich er makkelijk met onze hulp meer dan 1 uur achter elkaar.
donderdag 19 april 2018 om 21:04
Beleid van kdv hier is dat je smorgens je kind zelf insmeert en zij het daarna doen. Ze hebben zelfs gevraagd of hun huismerk creme goed was of dat ik zelf wat mee wilde geven.
Gisteren gaf ik dreumes een hoedje. Steeds even op en weer af. En vandaag moest ie van haar mee naar het kdv en heeft ze hem de hele tijd buiten op gehad!
Ze had bedacht van de buik, head first, van de glijbaan te gaan. Iets te enthousiast, maar met een klein wondje liep het nog wel goed af.
Wij zijn nog niet zo van de ‘grote’ uitjes. Komt wel als ze iets ouder is en niet per se een dutje meer nodig heeft. Kinderboerderij en speeltuin zijn al leuk genoeg.
Gisteren gaf ik dreumes een hoedje. Steeds even op en weer af. En vandaag moest ie van haar mee naar het kdv en heeft ze hem de hele tijd buiten op gehad!
Ze had bedacht van de buik, head first, van de glijbaan te gaan. Iets te enthousiast, maar met een klein wondje liep het nog wel goed af.
Wij zijn nog niet zo van de ‘grote’ uitjes. Komt wel als ze iets ouder is en niet per se een dutje meer nodig heeft. Kinderboerderij en speeltuin zijn al leuk genoeg.
donderdag 19 april 2018 om 21:05
Haha leuk elifantje, mijn zoontje ook!
Sandalen passen vond mijn zoontje prima! Hij liep vol trots door de winkel en liet aan iedereen zijn sandalen zien haha.
Hier heeft hij ook lekker in de tuin gespeeld vandaag. Hij zag eruit vanavond (zijn de tuin aan het opknappen) dus onder de douche en daarna lekker gaan slapen. Hij at ook nog lekker zand vandaag.
Sandalen passen vond mijn zoontje prima! Hij liep vol trots door de winkel en liet aan iedereen zijn sandalen zien haha.
Hier heeft hij ook lekker in de tuin gespeeld vandaag. Hij zag eruit vanavond (zijn de tuin aan het opknappen) dus onder de douche en daarna lekker gaan slapen. Hij at ook nog lekker zand vandaag.