Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Fitzgerald schreef:
18-04-2018 11:53
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Alles is goed in deze. Maar als ik je zo hoor neigen jullie er wel naar om het te doen?

Veel makkelijke hapjes doen het altijd goed. Met wat gejengel in de wagen kan je dan iets geven.
Draagzak en buggy afwisselen werkt ook vaak goed.
Ik heb een abonnement voor de dierentuin want wonen er erg dichtbij. En zoon vindt dus de draagzak het meest prettig. En dan op mijn heup. Want dan kan hij alles heel goed zien. Dus afhankelijk van wat voor draagzak je hebt zou dat misschien handig kunnen zijn.
Kan ze al lopen? Dat is ook een mooie afwisseling.
We gaan het zoiezo wel doen, kan het voor mijn gevoel ook niet maken om niet te gaan. Ik ga zorgen dat ik opties heb, dus neem de draagzak mee, extra doek om evenveel de buggy af te schermen, slaapknuffel in de tas, enz. Vorige week donderdag deed ze voor het eerst meerdere stapjes los. Nu loopt ze echt al stukjes vanuit haar zelf, echt bizar hoe snel dat gaat. Dus denk dat ze tegen die tijd wel stukjes kan lopen in de dierentuin. Moet alleen nog op zoek naar goede schoentjes of sandalen.
Laat het maar over me heen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het over je heen laten komen is, denk ik, ook het beste wat je kunt doen..
Dreumes wil sinds twee weken niet meer in bad of onder de douche. Iemand tips daarvoor? Ze hoeft van mij echt niet elke dag, maar af en toe is wel lekker fris. Nu was ik haar maar gewoon met een washand op de commode of ga ik zelf op een krukje in de douche zitten en neem haar op schoot, maar ook dat is brullen geblazen.
Elifantje schreef:
19-04-2018 21:40
Dreumes wil sinds twee weken niet meer in bad of onder de douche. Iemand tips daarvoor? Ze hoeft van mij echt niet elke dag, maar af en toe is wel lekker fris. Nu was ik haar maar gewoon met een washand op de commode of ga ik zelf op een krukje in de douche zitten en neem haar op schoot, maar ook dat is brullen geblazen.
Heb je iets om mee te spelen in de douche? Zoon speelt graag met emmer water bijvoorbeeld. Met zijn geklieder is hij al bijna zeiknat.
1Aapje schreef:
19-04-2018 21:58
Heb je iets om mee te spelen in de douche? Zoon speelt graag met emmer water bijvoorbeeld. Met zijn geklieder is hij al bijna zeiknat.
Jazeker, de raamwisser en washand was altijd favoriet. Maar bij het uitkleden en naar de badkamer lopen begint ze al te gillen.
Gaat je dochter alleen onder de douche /in bad? Of gaat ze samen met jou of je partner zonder haar vast te houden? Wij wisselen dit af.

Dochter krijgt ook altijd iets te spelen mee onder de douche (badboekje en plastic beker) doen het hier altijd goed. En daarnaast 'helpt' ze mee met haren en lichaam wassen. Ze is zo trots als een pauw met het washandje in haar handen.

En anders misschien de douche wat minder hard zetten. Misschien vindt ze de straal iets te hard?
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
We hebben altijd wel aardig afgewisseld, alleen/samen/bad/douche. Zelf wassen deed ze ook. Gooide gewoon een bakje water over haar hoofd heen, geen probleem. Maar ineens is het compleet omgeslagen. Ik kan nog een ander tijdstip proberen bedenk ik me net, smorgens ipv avonds.
Wat onhandig Elifantje. Misschien is het leuk om haar “zelf” het badje klaar te laten maken?

Hetzelfde zeg maar als een dreumes een lepel te geven om mee te eten.
Nieuw speelgoed introduceren? Ik heb bijv een aantal duplo blokjes op de badkamer liggen. Onder de douche met duplo spelen: dikke hit.
Elifantje schreef:
19-04-2018 22:05
Jazeker, de raamwisser en washand was altijd favoriet. Maar bij het uitkleden en naar de badkamer lopen begint ze al te gillen.
Uitkleden in de badkamer?
Oudste hier had dat op n gegeven moment ook.. Wat bij ons hielp was zorgen dat t bad al gevuld was en de kraan dus uit.. Ze vond de lopende kraan n periode eng...
Vind ze bijv poppen leuk? Mss n pop mee in bad? Zij haar pop wassen en jij haar, zoiets?
Ik vind jullie zo leuk :heart: Andere delen van het forum zijn zo hard soms en hier helpt en luistert men.
BahcoBarbie schreef:
20-04-2018 06:47
Ik vind jullie zo leuk :heart: Andere delen van het forum zijn zo hard soms en hier helpt en luistert men.
Eens, ik vind de sfeer hier ook heel fijn en ik haal er al veel nuttige tips uit voor onze bijna-dreumes!
Ben ik het ook helemaal mee eens bachobarbie en nymphaion.

@elifantje, hier geef ik ook wat speelgoed in bad of onder de douche. Kunnen ook lege flessen shampoo zijn en dan vind hij het prima.

Hier roept hij dat hij alweer naar buiten wil. Buiten pele
BahcoBarbie schreef:
20-04-2018 06:47
Ook eens.

Ik ben er ook blij mee dat niemand de ander veroordeeld in keuzes en dat we elkaar op een normale manier proberen te helpen :biggrin:
Helemaal mee eens!
Ik haak hier weer even aan hoor dames, kan niet helemaal teruglezen met dit warme weer ;)

Maar zoon ligt in bed en ik zit in de tuin dus het is zo best aangenaam.

@Elifantje: en weer in het babybadje? Mijn broertje had zo’n fase en toen ging hij weer in zijn babybadje. Dat vond hij wel leuk.

@zonnebrand: hier hoef je kind niet in te smeren voor kdv, ze smeren een uur voordat ze naar buiten gaan en daarna elke 2 uur met factor 50. Dus da’s wel makkelijk. Weet ook niet hoeveel zin de zonnebrand die ik ‘s ochtends om 06:45 nog heeft om 14u ‘s middags. Zoon slaapt ‘s ochtends nog dus die gaat dan niet mee naar buiten.

Heb een hele shitload aan zomerkleren gekocht en vandaag de slingers en feestmutsen en een 1-kaars voor op de taart want het is bijna zover :cheer2:

En voor mezelf ook gewinkeld. Heb voorlopig maar geaccepteerd dat ik maat 40-42 heb sinds de zwangerschap want heb geen zin om er wat aan te doen en ben het zat dat alles te klein of goedkope troep is waarin ik me niet mooi voel, dus ik heb voor mezelf 3 super mooie en dure jurken gekocht die me vet goed staan al zeg ik het zelf :A: :shame: en hoefde eindelijk eens geen rekening te houden met de halslijn want ik geef toch bijna geen bv meer, wat een verademing!

De buurtschool hier heeft een soort sportdag ofzo, hoop dat zoon er doorheen slaapt want die is hartstikke moe, dus heb z’n raam maar dicht en hem alleen in een rompertje, hopelijk stikt ‘ie niet van de hitte :P
@Lux, klinkt als een hele goede shopronde!

Elsa slaapt nog gewoon in een dunne slaapzak waar we krabwantjes aan vast hebben genaaid aan het einde van de mouw. In ons vorige huis sliepen we in het souterrain waar het nooit meer dan 20C werd. Nu we een gewoon rijtjeshuis hebben waar zij op de 1ste verdieping slaapt zal het wel erg warm worden met een slaapzak in de volle zomer... Hebben jullie wel eens echt hele dunne slaapzakken gezien? Of heeft iemand een ander idee? Zonder wantjes is geen optie want ook al houden we haar nagels zo kort mogelijk lukt het haar dan wel om wondjes te maken.

En helemaal eens met bahco en de andere meiden, heel fijn dat alle vragen en methodes hier met respect worden behandeld!
@lux: zijn de koningsdagspelen ;-)
Fijn dat je lekker geshopt hebt!

@marloes: misschien een ventilator in combinatie met de slaapzak?
Marloes> ik heb een paar jaar terug bij Hema midden in de zomer een hele dunne slaapzak gekocht, echt bijna lakenstof, zonder mouwen. Dan zou je nog wel even een oplossing voor de wantjes moeten bedenken. Heb ze nu alleen nog niet in de winkels gezien, helaas, want ik zoek een nieuwe, maar ze bestaan dus wel. Zoon ligt nu prinsheerlijk en dolblij in de knalroze slaapzak van zus, maar de rits gaat het begeven...
Lux: het zijn vandaag Koningsspelen. Dat komt over 3 jaar. :P
Het is nu nog wel goed te doen maar mocht iemand ooit ergens een echt dunne slaapzak liefst met mouwen tegenkomen laat het dan even weten!

Anders zal ik eens kijken of ik iemand bereid kan vinden om het te maken, ik kan zelf nog niet eens fatsoenlijk een knoop vast maken dus dat wordt 'm in elk geval niet.
Aha koningsspelen. Nog nooit van gehoord :P maar dat verklaart wel dat net het Wilhelmus losbarstte. Vond dat al zo vreemd :hihi:

@Marloes: je hebt ook wel naaiateliers hè, geen idee hoe duur dat is maar in jouw geval misschien wel de moeite waard?
Marloes: Als je wilt kan ik je er wel 1 naaien (ik naai veel, en heb er hobby aan)? Ik heb geen idee waar je woont, maar eventueel kan ik 'm opsturen (of je kunt 'm komen halen). Er staan genoeg patroontjes van slaapzakken op internet, en met gewoon dun katoen (hydrofielstof, maar dan per meter) denk ik dat je een heel eind komt :).
Hier van een appartement precies onder het dak naar rijtjes huis verhuisd. Dus wij hebben het opeens een stuk koeler.

Ik kocht altijd dunne zomerslaapzakjes bij de hema. Hier slaapt zoon overdag inmiddels zonder, s' nachts nog wel met slaapzak.

Heb met het badje voor hem opgezet in de tuin dus als hij zo wakker is kan hij lekker gaan plonzen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven