drieling...

02-02-2010 21:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
..voedingfabrikant

....luierfabrikant

.....kledingbank (?)

........ wie kan me nog aan andere ideeën helpen om hulp te zoeken voor een gezin met net geboren drieling ?

Financieel is het sowieso al krap, maar zéker nu er opeens 3 mondjes bij komen die gevoed/gekleed en vervoerd moeten worden. Ik vraag me af of ik bepaalde bronnen nog onaangeboord laat ?

Ik ken dit gezin niet heel goed, maar de babies zijn nu ruim 2mnd oud en nog altijd voelen ouders zich wanhopig over de situatie. Ze zien niet in hoe ze dit moeten gaan redden zoals het nu gaat.

Vandaar mijn poging nog opties te vinden
SBS6
Leger des Heils misschien?

Enne... het Viva-forum Ik weet niet in welke regio het gezin zit, maar ik moet hoognodig zoon z'n spullen uit gaan zoeken en d'r zit nog best wat tussen uit z'n babytijd. Als je een oproepje op het prikbord plaatst komt er denk ik ook wel e.e.a..
Iets anders
Nah, je moet er minstens 8 baren , wil je hulp krijgen
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik denk dat de meeste grote bedrijven een drieling echt niet bijzonder genoeg vinden, sorry. Maar proberen kan natuurlijk altijd!

Hier hulp vragen kan ook
Kdv's bellen? Misschien hebben zij nog wel reservekleding of willen zij een soort oproepje ophangen.

Goed initiatief van je! (maar dat wist je al, dat ik dat vind ;) )
haha, sbs6 schoot ook al door mijn gedachten

maar ik wil die zooi dat gezin niet ook nog eens aandoen :-)

prikbord...ga ik nu heen ! ;)

Silvy, 3 is inderdaad best ordinair he ? :d
of bel john w.
Ik weet dat er een meerlingen-vereniging is, er liggen altijd magazines van bij de gyn.

Heb even gegoogled. Het heet NVOM

Misschien is het fijn om te horen/lezen dat de problemen (en de bijzondere momenten) die je als ouders van een drieling ervaart ook bij anderen voor komen? De herkenning alleen al kan misschien fijn voor ze zijn.
check !

dank je kaetje...meerlingen-vereniging !

en ik dacht nog aan paar van die prenatal-dozen oid...babydump...etos... ?
Een kerk in de buurt die hulp wil bieden?
Volgens mij krijg je na het aanvragen van die babydozen wel een enorme berg reclame die heel lang aan kan houden. Ik weet niet of de ouders daar prijs op stellen?
quote:marit_1978 schreef op 02 februari 2010 @ 21:24:

haha, sbs6 schoot ook al door mijn gedachten

maar ik wil die zooi dat gezin niet ook nog eens aandoen :-)

prikbord...ga ik nu heen ! ;)

Silvy, 3 is inderdaad best ordinair he ? :dHet lijkt mij pittig hoor een drieling. Een vriendin van mij is er 1 van een drieling en bij hun in de familie komt het zeer regelmatig voor. Hoop dat je oproepje wat oplevert!
MBO-opleidingen zorg en welzijn zoeken altijd stage-gezinnen om hun stagaires onder te brengen. Ik denk dat gezin wel 1 of 2 stagiaires kan gebruiken voor huishouding, flessen geven, aandacht geven aan de kindertjes. Kost wat energie in het begeleiden, maar levert ook veel op.

Rooster opstellen met hulp van familie. Als er een paar familieleden/vrienden/kennissen/kerkleden zijn die 1 dagdeel in de twee/drie/vier weken willen komen helpen kan dat al een opluchting zijn.

In materieel opzicht: zorg dat je goed weet waar je naar op zoek moet (misschien komen ze al om in de luiers, maar hebben ze juist geen kleertjes) en noem dat in dit topic. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat hulpacties hier voorbij zien komen.

Succes!
quote:sosofie schreef op 02 februari 2010 @ 21:44:

MBO-opleidingen zorg en welzijn zoeken altijd stage-gezinnen om hun stagaires onder te brengen. Ik denk dat gezin wel 1 of 2 stagiaires kan gebruiken voor huishouding, flessen geven, aandacht geven aan de kindertjes. Kost wat energie in het begeleiden, maar levert ook veel op.

Je bedoeld het erg goed denk ik maar echt, niet aan beginnen want de begeleiding is iets waar je echt niet op zit te wachten lijkt me.

Marit je hebt mail.
Wisten ze niet dat het er 3 zouden worden?

Ik heb eventueel nog een berg kleertjes als er jongetjes bij zitten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Een goede bekende van mij heeft een paar jaar geleden een drieling gekregen en die was ook volslagen overdonderd door wat er op haar af kwam Het heeft zeker een jaar geduurd voor ze het gevoel had een beetje overzicht te hebben en zich er goed bij te kunnen voelen. Als snel in de zwangerschap wist ze dat ze een drieling zou krijgen, maar toch, het weten en het ervaren zijn twee verschillende dingen. Ze kreeg veel hulp van familie, maar ook dat was best belastend, voortdurend anderen over de vloer.

De drieling is nu bijna drie en het gaat gelukkig goed. Maar de babytijd was heel erg zwaar. Overigens was geld hier niet eens echt een issue, zowel haar man als zij verdienen goed. Kan me voorstellen dat het een enorme extra druk is, als je het financieel niet echt ruim hebt.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:calvijn1 schreef op 02 februari 2010 @ 22:22:

Wisten ze niet dat het er 3 zouden worden?

Alsof dat iets uitmaakt. Je kunt na de echo niet zeggen: haal er maar 1 weg.
http://www.watkostenluiers.nl/

Is een site waar je kunt checken waar de luiers en benodigdheden het goedkoopst zijn en waar ze in aanbiedingen hebben.
quote:Starshine schreef op 02 februari 2010 @ 22:36:

[...]

Alsof dat iets uitmaakt. Je kunt na de echo niet zeggen: haal er maar 1 weg.Los van of je het doet: mijn kennis kreeg dit dus wel ter overweging van de gynaecoloog. Niet vanwege de drukte na de bevalling, maar voor een grotere overlevingskans voor de andere twee. Een drielingzwangerschap houdt behoorlijk wat risico's in.

Maar nu doet die vraag er inderdaad niet veel meer toe; ze zijn er al
goedemorgen !

ik was helemaal blij verrast toen ik mijn mail net checkte !

jeetje zeg, wat ontzettend fijn om al zoveel reakties te zien !

Zo'n hulprooster vanuit omgeving is goed idee..in zekere zin loopt dat al wel redelijk gelukkig. Zeker omdat ouders nu omkomen in papierwerk ook.

naast de kleertjes en luiers .. is er iets waar ik heel gericht naar zoek: de slaapconstructie zoals op kinderdagverblijven. 2 bedjes boven elkaar met goed rekje.

Ik ga hier in de regio de kdv benaderen, maar misschien wil iemand van jullie ook eens rondvragen ?

Ze slapen nu met z'n allen in bed van ouders, omdat er geen ruimte is voor bedjes.

Ook het nieuwe bed voor de kleuter staat niet opgezet, omdat het te groot is voor in zijn kamertje. (duitse maat..=groter ?)

ze hebben wel een duo-wagen, maar gezien kosten geen reiswieg er bij gekocht. Een reiswieg (3) zou ook al hele oplossing zijn voor het slapen..kunnen mooi op de grond in kamertje !

jongens, geweldig dit !
quote:Poezewoes schreef op 02 februari 2010 @ 22:38:

[...]

Los van of je het doet: mijn kennis kreeg dit dus wel ter overweging van de gynaecoloog. Niet vanwege de drukte na de bevalling, maar voor een grotere overlevingskans voor de andere twee. Een drielingzwangerschap houdt behoorlijk wat risico's in.

Maar nu doet die vraag er inderdaad niet veel meer toe; ze zijn er al

Maar een vruchtje weghalen kan alleen maar tot 20 weken ofzo. Ik ken iemand die pas na 25 weken erachter kwam dat ze een tweeling kreeg.

Maar ook al ben je wel op tijd...als er op de echo geen afwijkingen te zien zijn, lijkt het me een onmogelijke keuze om er 1 of 2 weg te halen, inderdaad.
quote:marit_1978 schreef op 03 februari 2010 @ 06:59:

Ze slapen nu met z'n allen in bed van ouders, omdat er geen ruimte is voor bedjes.

Ook het nieuwe bed voor de kleuter staat niet opgezet, omdat het te groot is voor in zijn kamertje. (duitse maat..=groter ?)

ze hebben wel een duo-wagen, maar gezien kosten geen reiswieg er bij gekocht. Een reiswieg (3) zou ook al hele oplossing zijn voor het slapen..kunnen mooi op de grond in kamertje !

jongens, geweldig dit !

Hum, geen ruimte voor bedjes? Hebben ze maar 1 kamer ofzo?

Met 1 kind gaat dat nog wel, maar hadden ze daar niet eerder actie op kunnen ondernemen?
Kun je niet op marktplaats bij baby's en kinderen zoeken en dan op gratis...er wordt veel weggegeven op marktplaats...of op

kinderspullen gratis af te halen

allemaal kinderdingen die gratis aangeboden worden...
2 volwassenen, 1 kleuter en 3 baby's van 2 mnd in 1 bed?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven