Drinkbeker/lunchbox groep 1

21-11-2020 14:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Mijn dochter start in januari in groep 1.

De juf gaf aan dat het drinken niet in een koelkast gekoeld wordt.
Hoe doen jullie dit met melkproducten in de beker die dan een langere tijd op het aanrecht op school staan?
En welk fruit maak je klaar welke niet bruin wordt?
Iemand tips?
Misschien ook nog tips welke drinkbeker, lunchtrommel etc.
Bedankt!
Onze krijgen 1 dopper met met water en voor bij middageten een pakje optimel
Onze heeft een dopper met water voor zowel 10 als 12u. Fruit wordt nauwelijks bruin in een goed afsluitbaar bakje (hier een 2-vakkenbakje van sistema voor fruit), werkt prima met appels, paprika, peer, en meloen. Banaan eet onze kleuter nauwelijks, vandaar.

Lunchtrommel gewoon van Mepal: makkelijk te openen, prima formaat, en goede service als het lipje toch afbreekt.
Ze eten fruit om 10 uur, ik maak het om 7.30, dat zijn 2,5 uur. Mijn dochter klaagt alleen over banaan wat niet meer lekker is na 2,5 uur. De rest is allemaal prima.

En af en toe een banaan in de schil, ze leren heel snel hoe ze die open krijgen.

Melkproducten geef ik niet mee.

Je hebt desnoods van die mini koelelementen. Zien eruit als ijsblokjes, kun je in de beker of het bakje doen.
Bij ons wil de juf het liefst bekers met draaidop of doppers. Niet van die tuitdingen
In mijn groep fruit en lunch vaak in mepal trommels. Voordeel is dan dat de oudsten je kind kunnen helpen als ze de boel niet open krijgt.
Water vaak in een dopper of systema fles, melk in een (bevroren) pakje.
Wij zijn een gezonde school, ander drinken zie ik dus niet.

Tip: zet de naam van je kind op alle onderdelen met watervaste stift. Zo voorkom je dat je kind thuiskomt met spullen van een ander.
Als er namelijk iets in de aanbieding was, komen ze de volgende dag allemaal met dezelfde frozen of paw patrol op school en ik zie echt het verschil niet 😁
Pakje houdbare melk en beker met sap / limonade. Ik gebruik mepal spul en kleinere hema bakjes.
In het begin kreeg kind zelf de beker niet open, en durfde dat ook niet te vragen. Toen heb ik een tijdje 2 pakjes meegegeven. In die mepal bekers zit een rubberen randje in de dop (las ik hier op het forum) en die moet je ook schoonmaken.
Fruit: appel of aardbei of bosbessen.
Kunnen ze als 4jarige overweg met een dopper? Ik ken het niet heel goed.

Melkproduct die ons kind drinkt zijn er niet in kleine pakjes. Ik weet ook niet of een thermosfles ofzo handig is.
Mijn kinderen hadden een Mepal beker en een pakje Wicky of sap mee. Als 10-uurtje koek want fruit aten ze thuis. School gaf wel aan dat fruit de voorkeur had, maar gelukkig mochten ouders wel zelf beslissen wat hun kind mee kreeg.
ditbenik88 schreef:
21-11-2020 14:46

.
Ze leren het heel snel en hier draait de juf ook bekers open.
Hier ook gewoon water in een Dopper. En brood en fruit in een trommel. Heel uneventful.
Mijn dochter is net 4 en heeft een Mepal trommel en Mepal drinkbeker gevuld met water. Ze krijgt die ook gewoon zelf goed open en dicht. Ik geef alleen water mee naar school, als de beker leeg is kan ze hem weer vullen.
Als fruit krijgt ze meestal appel, druiven of mandarijnen mee naar school, dat blijft gewoon goed.
Hier gaat de melk gewoon in een mepal beker. Komt ‘s morgens om acht uur uit de koelkast, wordt om 12 uur opgedronken. Staat op school ongekoeld in een bak in de klas. Gaat al meer dan een jaar goed, nooit een ziek kind of klachten gehad.
Dochter krijgt elke dag mee:

Fruit moment:
- Mepal gewone drinkbeker met diksap (soms ook melk of limonade, net wat er uit komt)
- Klein bakje met fruit. Al het fruit blijft prima. Bananen geef ik mee in de schil (naam er op schrijven en boven aan bij het steeltje een klein sneetje maken zodat ze het makkelijk open kunnen maken, geleerd van de juf 🤪)

Lunch:
- Mepal pop-up beker met water
- Mepal campus broodtrommel

Overal zitten naamstickers van Goedgemerkt op, super spul!
ditbenik88 schreef:
Er zijn dopper sportcaps te koop. Die gaan op de dopper flessen. Die zijn ideaal bij kleuters. Geen geknoei.
Nu altijd een dopper met de water, maar oudste dochter nam ook vaak een houdbaar pakje melk mee. In een koeltasje met een coolpack er tegen aan.
ditbenik88 schreef:

Melkproduct die ons kind drinkt zijn er niet in kleine pakjes. Ik weet ook niet of een thermosfles ofzo handig is.

Vierjarigen kunnen dat meestal wel, tienjarigen daarentegen. :facepalm: Die gaan dan ineens graag het 'glaasje' op voet gebruiken, en juist dat ding is niet zo stabiel of ze draaien na gebruik de boel niet meer goed dicht.
Maak elke ochtend bakjes met minimaal 3 soorten fruit, van aardbei/kiwi/mango/appel/mandarijn/druiven/ananas en peer. Soms een banaan in zo'n bananen doosje. Bij temperaturen richting 20 graden en hoger stop ik koel elementen in het trommeltje.
En drinken altijd flesje water en als 2e drinken pakje optimel houdbaar of roosvicee o.i.d.
Ik maak een maaltijdsoep en deze gaat in een beker van Klean kanteen ( thermo)
Fruit eten ze bij thuiskomt
En daarnaast altijd water in een Klean kanteen fles voor kinderen en dan met die Rvs dop en niet de kinderdop.
En een Emsa plastic bakje met clipjes voor brood of een koekje
https://www.amazon.nl/Emsa-Close-versho ... 3499&psc=1
anoniem_400941 wijzigde dit bericht op 21-11-2020 18:36
0.83% gewijzigd
Bij mijn dochter op school elke dag schoolfruit en er zijn bekers in de klas om water te pakken. Voor de lunch een mepal trommeltje met bento bakje en een mepal beker met draaidop. Bekers gaan in de koeling, dus meestal doe ik er yoghurtdrink of melk in. Een enkele keer ranja. In haar trommel passen precies twee boterhammen en dat vul ik (in het bakje) aan met fruit en/of groente. Een enkele keer een yakultje, blokjes kaas of zoals laatst een paar vers gebakken pepernoten.

Ik ben prima tevreden over de functionaliteit van mepal. En dochter vindt het fantastisch dat er allerlei herkenbare figuren opstaan. Niet altijd mijn keuze, maar zij moet er elke dag naar kijken...
Oh, aanvullende tip: ik snijd de dubbel geplakte boterhammen altijd een keer extra door. Op mijn werk (ook met kleuters) zie ik heel vaak kinderen met hele boterhammen en die kan ik na de lunch allemaal gaan poetsen omdat ze eerst het midden er uit eten en dan van oor tot oor een streep hebben van pasta/smeerkaas/stroop. En ik ben als juf niet perse blij met strooibeleg als hagelslag e.d. want dat ligt vervolgens overal. Gestampte muisjes is een uitzondering, die is wel gesmolten tegen de tijd dat ze gaan lunchen :P
Bedankt voor de tips!

Ik lees ook over de munchkin sippy cup 360 miracle (zonder handvatten). Zou dat ook een geschikte beker voor water op school kunnen zijn?
In groep 1 had dochter dezelfde soort bekers als nu
mepal met draaidop. Ze heeft ook een tijdje die gehad met een push-up dop maar die ging vreselijk lekken.
Fruit deed ik meestal appel of mandarijntje.

Ze zit nu in groep 7. Nog steeds de bekers met draaidop.
het merendeel drinkt nu uit dopplers en andere hippe flessen.
Fruit krijgt ze nu weer een paar maanden van school, dus dat gaat niet mee. Sowieso krijgt ze altijd wat kaakjes mee, ze hoeft van mij op school geen fruit te eten als ze daar geen zin in heeft. Thuis eet ze genoeg fruit
ditbenik88 schreef:
21-11-2020 20:02
Bedankt voor de tips!

Ik lees ook over de munchkin sippy cup 360 miracle (zonder handvatten). Zou dat ook een geschikte beker voor water op school kunnen zijn?
Dat vind ik zelf meer wat voor thuis. Wij hebben zoiets gebruikt met peuter en het is niet 100% lekvrij. Als de siliconen verschuiven, is alles nat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven