Drinken van zoete drankjes, wanneer?

21-01-2019 17:24 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede moeders,

Mijn zoontje (2,5 jaar) drinkt sinds kort in het weekend een bekertje fanta mee. Toen ik dit aan vriendinnen vertelde bleken zij dit veel te vroeg te vinden. Zo veel kwaad kan één bekertje niet toch? Hij geniet er erg van, en ik denk echt niet dat het heel schadelijk zal zijn. Iemand die tegen hetzelfde aanloopt? Elke keer in discussie gaan met ze vind ik ook geen pretje.
Bloemedame schreef:
21-01-2019 18:12
Omdat ik het vergelijk met een gezond natuurlijk fruitdrankje. In sinaasappelsap zit veel meer vitamines dan water.

Sinaasappelsap is geen gezond fruitdrankje. Wel lekker, maar helaas niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/frisdrank2000000

Frisdrank en ook alle zogenaamde gezonde suikervrije drankjes zijn niet goed voor het gebit. Dat heeft zoals door andere ook al genoemd te maken met de ph-waarde.
Kassa heeft hier vorig jaar een goed item over gemaakt.
Frisdrank met prik, ik weet het niet hoor. Dat krijgen ze hier niet (4 en 2). We drinken het zelf ook niet.

Ik zie wel eens kleine kinderen met een fles met cola erin (een babyfles met een speen zeg maar). Dat vind ik wel echt heel tokkie ja.
Liever 1 glas fanta per week dan elke dag een glas appelsap, fristi of chocomel.

Elk huis zijn eigen regels.
Hij drinkt fanta mee? Met wie drinkt hij fanta mee?
lemoos2 schreef:
21-01-2019 18:02
Waarom zou je erover moeten discussiëren? Als ze het een keer gezegd hebben en daarna weer, attendeer je hen er gewoon op dat je het de eerste keer ook gehoord hebt maar het schijnbaar niet relevant genoeg vond om iets te wijzigen.

Ik val trouwens bijna van mijn stoel af om te lezen dat een glaasje frisdrank ‘Tokkie’ kan zijn.
Precies..mee eens
Alle reacties Link kopieren
Koolzuur is niet slecht voor het gebit. Slechter zijn de zuren . Citroen, appelzuur enz enz. In grote getale aanwezig in sapjes en siropen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
lemoos2 schreef:
21-01-2019 18:02
Waarom zou je erover moeten discussiëren? Als ze het een keer gezegd hebben en daarna weer, attendeer je hen er gewoon op dat je het de eerste keer ook gehoord hebt maar het schijnbaar niet relevant genoeg vond om iets te wijzigen.

Ik val trouwens bijna van mijn stoel af om te lezen dat een glaasje frisdrank ‘Tokkie’ kan zijn.
Met 2,5 echt wel! Zie je zo’n peuter aan een flesje cola lurken, ik vind dat er niet echt chic uitzien. Zelfs een keer een peuter gezien met blauwe cola. Kind zat vervolgens ook een mars weg te werken (king size). En dat vind jij niet Tokkie?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-01-2019 18:53
Met 2,5 echt wel! Zie je zo’n peuter aan een flesje cola lurken, ik vind dat er niet echt chic uitzien. Zelfs een keer een peuter gezien met blauwe cola. Kind zat vervolgens ook een mars weg te werken (king size). En dat vind jij niet Tokkie?
Een 2,5 jarige die in de zomer op een terrasje zit met oma en een glaasje prik drinkt vind ik niet tokkie nee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
MinkeDeWit schreef:
21-01-2019 18:53
Met 2,5 echt wel! Zie je zo’n peuter aan een flesje cola lurken, ik vind dat er niet echt chic uitzien. Zelfs een keer een peuter gezien met blauwe cola. Kind zat vervolgens ook een mars weg te werken (king size). En dat vind jij niet Tokkie?

Ja want er is geen middenweg natuurlijk en het moet lurken uit een flesje zijn O_o

Ik vind dit oerdomme tokkie roepen veel ordinairder.
Als ik mij verveel vraag ik ook op een moederforum hoeveel glaasjes fris mijn peuter mag.
ik heb mijn kinderen nooit soft drinks gegeven, dat deden veel meer moeders toen. Ook kreeg ik zelf als kind geen frisdrank. jaren 70/80 was dat echt niet normaal. Maar toen waren we ook nog niet zo dik met z’n allen
Bloemedame schreef:
21-01-2019 17:44
Hier dacht ik dus ook aan. Een glas sinaasappelsap lijkt mij slechter voor het gebit dan fanta. Hij heeft overigens nog niet echt flinke tandjes, dus het zal nog wel meevallen nu.
maakt niks uit, frisdrank heel zuur en vreet het glazuur weg. Vers sinasappelsap levert nog vitamine C en vezels
Alle reacties Link kopieren
Als ze andere dingen ook lekker vinden en genoeg voedingsstoffen b innenkrijgen kan het op zich geen kwaad.

Voor de tanden maakt het niet uit of de frisdrank mét of zonder suikers is; de zuren erin zijn allebei slecht voor het glazuur van het gebit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen (9 en 5) drinken water, thee en ranja.
Ze drinken af en toe (terras/feestje) wel eens wat anders (fristi/ice tea green/appelsap) maar geen prik.

De oudste lust an sich wel sinas maar houdt niet zo van prik.

Ik vind het niet zo nodig. Überhaupt frisdrank/sapjes e.d.
We drinken zelf ook het meeste water/spa rood/thee en soms een glas cola.
Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Ik heb er zelf niet echt een mening over als een ander het wel doet. :)

Ik zou alleen niet meer in discussie gaan met vriendinnen. Nergens voor nodig.
Not my circus, not my monkeys
Lekker zelf weten.
Ik had ook meningen. Oudste kreeg pas toen ze 8 was.
Alleen had ik niet goed nagedacht over een kind van 8 apetrots aan de fanta en kleuterbroertje er huilend naast.
Dus die kreeg ook.
En nog weleens bij feesten en partijen en in het weekend drinken ze zichzelf heel high society vindend Spa rood. Tja.
poldervrouw schreef:
21-01-2019 18:18
ik vind Fanta met 2 1/2 echt wel te vroeg hoor. Sowieso frisdranken horen niet bij jongere kinderen.
Ik heb ze zolang mogelijk weggehouden van frisdranken (met prik ) en zo lang mogelijk überhaupt van zoete drankjes ..het is niet nodig.. En zeker Fanta niet
Nou dit dus.

Maar goed jouw kind, jouw opvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben nog nooit prik gehad, de oudste is negen. Maar niet echt uit principe; we drinken het zelf nooit dus het is er gewoon niet van gekomen.
.
anoniem_381370 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:04
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen wat je zelf wil. Jij ziet kinderen die geen fanta mogen vast weer dingen eten, drinken of doen waarvan jij de noodzaak niet inziet.
.
anoniem_381370 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:05
99.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-01-2019 18:54
Ja want er is geen middenweg natuurlijk en het moet lurken uit een flesje zijn O_o

Ik vind dit oerdomme tokkie roepen veel ordinairder.
Idd wat een dom geklets zeg.
Alle reacties Link kopieren
Een kind kan heel goed leven zonder ranja, cola en sisi; ik lustte het niet. Ik was gek op snoepjes en toffees dus mijn tanden en mijn lijn hadden het toch wel moeilijk. Maar niet zo moeilijk als mét.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gewoon een blikje red bull geven. Dat doen ze in Noorwegen ook, dus kan vast geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel mijn eigen kind volgens mij zelfs al bijna 12 was toen het voor het eerst frisdrank dronk, snap ik die behoefte om je te bemoeien met wat andere ouders in hun eigen kinderen stoppen niet zo. Bemoei je lekker met je eigen eten en drinken en laat anderen gewoon met rust.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven