Drinken van zoete drankjes, wanneer?

21-01-2019 17:24 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede moeders,

Mijn zoontje (2,5 jaar) drinkt sinds kort in het weekend een bekertje fanta mee. Toen ik dit aan vriendinnen vertelde bleken zij dit veel te vroeg te vinden. Zo veel kwaad kan één bekertje niet toch? Hij geniet er erg van, en ik denk echt niet dat het heel schadelijk zal zijn. Iemand die tegen hetzelfde aanloopt? Elke keer in discussie gaan met ze vind ik ook geen pretje.
Persoonlijk zou ik het niet geven.
Want wat is de toegevoegde waarde van fanta.
Een stuk fruit is een gezondere, zoete optie.

Je moet het zelf weten maar dit is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
hahahha 2,5 jaar en aan de sinas?!?! Serieus, ook patat met 6 mnd?
Wat is er mis met water of aangelengde limonade?

Waarom op zo'n jonge leeftijd al volstoppen met suiker?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me voor een keertje leuk om het toetje te zien als ze prik drinken en dan snel weer iets gezonds...en dat schijnt appelsap en jus dorange niet eens te zijn.
die ik wilde bestaat al...
Zeepdoos25 schreef:
21-01-2019 19:30
hahahha 2,5 jaar en aan de sinas?!?! Serieus, ook patat met 6 mnd?
Wat is er mis met water of aangelengde limonade?

Waarom op zo'n jonge leeftijd al volstoppen met suiker?
Wat is er nu weer mis met patat op 6 maanden?

Zijn gewoon een paar gebakken aardappelen waarvan kind op die leeftijd écht geen kilo zal eten.


Het wordt anders als je er nog een halve kilo mayo, wat ketchup en 3 frikandellen bij serveert.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 19:36
11.06% gewijzigd
attribuutje schreef:
21-01-2019 19:32
Lijkt me voor een keertje leuk om het toetje te zien als ze prik drinken en dan snel weer iets gezonds...en dat schijnt appelsap en jus dorange niet eens te zijn.
Al es gekeken hoeveel calo's er zelfs in pakweg tomatensap zitten?
(Om over fristi en chocomel maar te zwijgen.)

Dan drink ik nog liever een glas coca of fanta :-).


En hoeveel suiker denk je dat er in een appel of een mango zit?
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 19:35
7.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik snap ook niet zo goed wat er erg zou zijn aan je net-etende baby een keer een frietje te geven. Volgens mij hebben allebei mijn kinderen dat wel gehad voor ze een jaar waren. En met een frietje bedoel ik geen portie maar gewoon 1 of 2 patatjes.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-01-2019 19:34
Al es gekeken hoeveel calo's er zelfs in pakweg tomatensap zitten?
(Om over fristi en chocomel maar te zwijgen.)

Dan drink ik nog liever een glas coca of fanta :-).


En hoeveel suiker denk je dat er in een appel of een mango zit?
Calo’s?
Bedoel je calorieën? Zonder kun je niet leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel wat van mijn nicht die haar tweejarige gedurende een lunch van twee uur drie fristi geeft. Ik zeg er niets van, maar ik vind dat absurd.

Frisdrank voor een tweejarige vind ik ook echt nergens voor nodig. Ik heb er verder geen last van, dus bemoei me er ook niet mee. Maar mijn kinderen krijgen het niet.

Maar goed, misschien is dat mijn kronkel. Mijn kinderen eten genoeg gezonde én ongezonde dingen. Maar qua drinken houd ik het graag hij thee en water. Thuis drinken ze alleen water, als we buiten de deur eten, krijgen ze een keer limonade of één appelsapje (liefst aangelengd met water). Ik vind het gewoon zonde om calorieën op te drinken.
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
21-01-2019 18:43
Hij drinkt fanta mee? Met wie drinkt hij fanta mee?
Met zijn stiefbroer van 7. Ik zit dan met mijn vriend aan een wijntje. Zitten we gezellig voor de televisie, en dan kan zijn geluk niet op. Hij is nu echt in een fase dat wat hij ziet hij ook wil, dus wat broer drinkt, wil hij ook. Zit er overigens wel aan te denken om het misschien in het vervolg aan te lengen met water.

@zeepdoos

Nee, verder krijgt hij gewoon zijn gezond hapje en drankje de rest van de week. Het komt nu een beetje over alsof hij nu 7 dagen lang aan de prik zit.
2,5jaar oud en dan al Fanta drinken?? En zo krijgen we dus kinderen met obesitas... Lang leve de suikerfabriek! Echt, je zou toch beter moeten weten? Of ga je nu naar mij terug reageren; "Een keertje moet toch wel kunnen?".

Een kind van 2.5 heeft nog niks te willen (ik heb er zelf één van 3 en 2) en het is jouw taak als moeder te zorgen voor zijn gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Bloemedame schreef:
21-01-2019 19:46
Met zijn stiefbroer van 7. Ik zit dan met mijn vriend aan een wijntje. Zitten we gezellig voor de televisie, en dan kan zijn geluk niet op. Hij is nu echt in een fase dat wat hij ziet hij ook wil, dus wat broer drinkt, wil hij ook. Zit er overigens wel aan te denken om het misschien in het vervolg aan te lengen met water.

@zeepdoos

Nee, verder krijgt hij gewoon zijn gezond hapje en drankje de rest van de week. Het komt nu een beetje over alsof hij nu 7 dagen lang aan de prik zit.
Tja, dat hou je met een groot leeftijdsverschil toch wel. Bij mij thuis kocht ik braaf uberverantwoorde spuugdure wortelknabbeltjes voor de dreumes, draai ik me 1 seconde om en prompt zat ze aan de niet-verantwoorde paprikachips van d'r grote broer. Of gaf ik braaf een soepstengel, en zat zij 3 seconden later te schooien bij d'r broer die haar dan met liefde een hapje van zijn chocoladereep gaf. Dat hou je toch niet tegen.
Am Yisrael Chai!
Bijzonder om te lezen dat 'prik' wordt gezien als iets dat niet hoort of zelfs tokkie is.
Bij chocomel, appelsap en ranja blijkt, ook uit dit topic, die associatie veel minder te bestaan.
Dat verschil zie ik echt niet.

Dat een peuter graag een glaasje prik met z'n broer meedrinkt vind ik niet zo gek.
En dan kun je toch prima tegen beide kinderen zeggen: 1 glas op zaterdagavond en dan is het klaar.

Geniet, maar drink met mate
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-01-2019 18:59
maakt niks uit, frisdrank heel zuur en vreet het glazuur weg. Vers sinasappelsap levert nog vitamine C en vezels
Nah. Dat valt vies tegen. 3 sinaasappels in een glas, veel fruitsuikers en zeer weinig vezels. Die verdwijnen in de compostpak met de sinaasappel prut. Een sinaasappel eten levert minder suikers en meer vezels en vitamienen op.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-01-2019 19:32
Wat is er nu weer mis met patat op 6 maanden?

Zijn gewoon een paar gebakken aardappelen waarvan kind op die leeftijd écht geen kilo zal eten.


Het wordt anders als je er nog een halve kilo mayo, wat ketchup en 3 frikandellen bij serveert.
Eh.... Advies met de pot mee is pas vanaf 1 jaar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
maledive schreef:
21-01-2019 20:01
Bijzonder om te lezen dat 'prik' wordt gezien als iets dat niet hoort of zelfs tokkie is.
Bij chocomel, appelsap en ranja blijkt, ook uit dit topic, die associatie veel minder te bestaan.
Dat verschil zie ik echt niet.

Dat een peuter graag een glaasje prik met z'n broer meedrinkt vind ik niet zo gek.
En dan kun je toch prima tegen beide kinderen zeggen: 1 glas op zaterdagavond en dan is het klaar.

Geniet, maar drink met mate
Zo denk ik er ook over. Ook prima om te zeggen dat een grotere zus/broer iets wel mag. Ik vind het ook niet zielig voor mijn 8-jarige dat hij nog niet op een scooter mag rondrijden ofzo.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
21-01-2019 20:10
Eh.... Advies met de pot mee is pas vanaf 1 jaar.
Dat verandert ook om het jaar dat advies.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En over een paar jaar zien we hier het topic "mijn kind is te dik", mijn kind heeft een slecht gebit" of "mijn kind is verslaafd aan suiker" wel verschijnen... Veel sterkte alvast.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-01-2019 18:06
Vanaf dat ze 1 waren al ranja in een beker. Wist niet dat dat niet mocht.
Ze zijn volwassen en hebben nog nooit een gaatje gehad.
Beker met een rietje? Herinner mij mijn oma nog toen ze verontwaardigd mijn moeder mededeelde dat haar kleindochters dan wel Fristi kregen maar wèl met een rietje vanwege de tandjes :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Och dat verschilt per kind denk ik oudblond. Toevallig was mijn kleinkind snel met tandjes die at ver voor 1 jaar ook wel eens een patatje. Moeilijk keuze maken tegenwoordig, ja suiker zo veel mogelijk vermijden. Lijkt me dat de gemiddelde mam gerust een goede keuze maakt voor dr spruit.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
vankatoen schreef:
21-01-2019 20:18
En over een paar jaar zien we hier het topic "mijn kind is te dik", mijn kind heeft een slecht gebit" of "mijn kind is verslaafd aan suiker" wel verschijnen... Veel sterkte alvast.

Zo zelfdestructief is niemand hier hoor.
Oudblond schreef:
21-01-2019 20:10
Eh.... Advies met de pot mee is pas vanaf 1 jaar.
Ligt er aan naar wiens advies je luistert.
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik dacht fanta zonder prik. Maar echt fanta met prik? Sta er wel van te kinken dat zo'n kleintje dat lust. Mijn zoontje van 5 durft dat niet eens te drinken.. want prikt, dat lust ik niet hoor. Dochter van 8 drinkt sinds kort heel soms prik, als ze ergens een feestje ofzo heeft. Dan is het echt iets bijzonders: wow ik heb een glas cola op. Ik koop het zelf nooit. Drink het zelf niet, lust het wel maar is gewoon niet goed voor de lijn. Dus ga het voor mn kinderen ook niet kopen.
Oudblond schreef:
21-01-2019 20:07
Nah. Dat valt vies tegen. 3 sinaasappels in een glas, veel fruitsuikers en zeer weinig vezels. Die verdwijnen in de compostpak met de sinaasappel prut. Een sinaasappel eten levert minder suikers en meer vezels en vitamienen op.
ik vergeleek het met fanta, niet met een sinaasappel.
Zou je kindje er San laten wennen dat hij niet alles wat grote broer kan krijgen.
Straks mag grote broer bier en wil de jongste dat ook.
Weet niet of het je daarom gaat dus samen alles tegelijk krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Liep wel eens tegen het tegenovergestelde aan. Mijn 1 jarige kreeg destijds geen chips van mij, kreeg ik reacties als. "Ach, wat geeft dat nou en dat is toch zielig als de rest wel krijgt". Weet dat kind veel! Die mist er niks aan. Zelfde met prik en cola en andere zoetigheid, kregen ze niet, hoefden ze niet. Dus ja, ik kreeg ook commentaar en deed gewoon wat ik dacht dat goed was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven