Dubbel fiets-zitje? Aanhangfiets?

31-08-2009 13:40 51 berichten
Ik zit bijna met een vervoersprobleem. MK past bijna niet meer in het achterzitje op de fiets, en Jommetje zit al aardig krap in het zitje aan het stuur.

Meisje-Klein is bijna 5. Kan op een heel klein fietsje zonder zijwieltjes fietsen, maar nog geen langere stukken, ook niet op haar fiets met zijwieltjes. Bovendien schiet ze voor geen meter op.

Ik fiets elke dag 10 min naar de creche, daarna 6 min naar school (en daarna naar bushalte richting werk, maar dat maakt niet uit, da's kinderloos. MK kan echt dat stuk naar de creche en naar school niet alleen fietsen, dat is gewoon te ver. Als ik een half uur eerder de deur uit zou gaan zou het wel lukken, maar daarvoor is mijn nachtrust me iets te dierbaar.

Ik ben dus aan het zoeken naar een oplossing. Een aanhangfiets zou kunnen, maar kan dat icm een achterzitje? En is dat een beetje fietsbaar als er geen kind op zit? Simpel te demonteren, dat ik em eventueel bij school kan achterlaten?

Of een dubbel achterzitje. Ik kan op internet niet vinden welk merk zitjes die maakt, en of ze uberhaupt nog leverbaar zijn, en aan wat voor eisen je fiets dan moet voldoen.

Kan je bij beide oplossingen nog fietstassen op je fiets hebben?

Of zijn er nog andere oplossingen? Ik zie een achter-je-fiets-hangkar niet echt zitten: ik denk dat MK ernstig beledigd gaat zijn als ze wordt gedegradeerd naar een 'baby-bak', zoals ze die zelf noemt.

Wie biedt?
Ik fiets er dus al sinds eind september op rond gaat helemaal goed. Zonder kind laat ik de aanhangfiets er gewoon op zitten, en scheur ik dus met een tegenwoordig geheel versierde (vlag, slierten aan stuur, roze handvaten en bij donker weer; ledlichtjes op de vlag ) versie op rond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven