Dubbel fiets-zitje? Aanhangfiets?

31-08-2009 13:40 51 berichten
Ik zit bijna met een vervoersprobleem. MK past bijna niet meer in het achterzitje op de fiets, en Jommetje zit al aardig krap in het zitje aan het stuur.

Meisje-Klein is bijna 5. Kan op een heel klein fietsje zonder zijwieltjes fietsen, maar nog geen langere stukken, ook niet op haar fiets met zijwieltjes. Bovendien schiet ze voor geen meter op.

Ik fiets elke dag 10 min naar de creche, daarna 6 min naar school (en daarna naar bushalte richting werk, maar dat maakt niet uit, da's kinderloos. MK kan echt dat stuk naar de creche en naar school niet alleen fietsen, dat is gewoon te ver. Als ik een half uur eerder de deur uit zou gaan zou het wel lukken, maar daarvoor is mijn nachtrust me iets te dierbaar.

Ik ben dus aan het zoeken naar een oplossing. Een aanhangfiets zou kunnen, maar kan dat icm een achterzitje? En is dat een beetje fietsbaar als er geen kind op zit? Simpel te demonteren, dat ik em eventueel bij school kan achterlaten?

Of een dubbel achterzitje. Ik kan op internet niet vinden welk merk zitjes die maakt, en of ze uberhaupt nog leverbaar zijn, en aan wat voor eisen je fiets dan moet voldoen.

Kan je bij beide oplossingen nog fietstassen op je fiets hebben?

Of zijn er nog andere oplossingen? Ik zie een achter-je-fiets-hangkar niet echt zitten: ik denk dat MK ernstig beledigd gaat zijn als ze wordt gedegradeerd naar een 'baby-bak', zoals ze die zelf noemt.

Wie biedt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een optie zou kunnen zijn, Jommetje in het achterzitje en MK op een zadeltje dat je op je frame monteert. Hier een zeer groot succes! Je hebt geen andere fiets nodig, alleen het zadeltje dat je online kunt bestellen.
Ik doe mijn best
quote:tilalia2 schreef op 31 augustus 2009 @ 15:40:

Ik geloof dat het lukt Het lukt haske goed.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Het gaat helemaal prima! Solomio, je hebt geen idee hoe blij ik hiermee ben! Dikke dankjewel!
quote:Solomio schreef op 31 augustus 2009 @ 15:08:

[...]

Kan MK ook es achter man hangen. En ik hoef er niks voor te hebben, als je ze ophaalt ben ik al blij dat ik ze kwijt ben.Wat lief zeg!
quote:tilalia2 schreef op 31 augustus 2009 @ 15:57:

Het gaat helemaal prima! Solomio, je hebt geen idee hoe blij ik hiermee ben! Dikke dankjewel!Schei uit, anders vraag ik er de nieuwprijs voor.

David Dunning
Ik heb trouwens ook nog een IKEA-bueau met ombouwkast in de aanbieding. Als ik toch bezig ben......

David Dunning
quote:Solomio schreef op 31 augustus 2009 @ 16:10:

Ik heb trouwens ook nog een IKEA-bueau met ombouwkast in de aanbieding. Als ik toch bezig ben...... Die past niet op m'n fiets
quote:Solomio schreef op 31 augustus 2009 @ 16:09:

[...]

Schei uit, anders vraag ik er de nieuwprijs voor.

Okee, nou vooruit, wees maar blij dat ik em kom ophalen en dat jij er dus niet het grofvuil voor hoeft te bellen. Geef je em nog wel even een verfje?

quote:tilalia2 schreef op 31 augustus 2009 @ 16:58:

[...]

Geef je em nog wel even een verfje?

Welke kleur wil je?

David Dunning
Als je het MK vraagt, dan graag roze. Of paars. Of paarsroze. Met zilver. En goud. Of toch maar roze, maar dan verschillende kleurtjes roze. Of eh....

Ben je mal, ik zet er wel een roze bel op
Ik wil bij deze even melden dat Solomio erg cool is en ik van de week bij de fietsenmaker sta om mijn moedermonster te laten omturnen tot driewieler
quote:tilalia2 schreef op 13 september 2009 @ 17:11:

Ik wil bij deze even melden dat Solomio erg cool is en ik van de week bij de fietsenmaker sta om mijn moedermonster te laten omturnen tot driewieler En volgens mij hoef je er niet eens een roze bel op te zetten. MK vond em heel mooi klinken iig.

David Dunning
Ze zat in de auto, op de terugweg, wel te bedenken in welke kleuren ze em geverfd wilde hebben is goed, dan verf ik de bel
* vraagt zich af wat het betekent als iemand je cool vindt *

David Dunning
Voorlopig geen forummers meer in mijn huis. Ik heb nu hoofdpijn, spierpijn en keelpijn.

David Dunning
Hahaha!

**geeft paracetamolletje**

Volgens mij is de gemiddelde incubatietijd van griep oid wat langer dan een paar uur, toch?

Sterkte!
quote:tilalia2 schreef op 13 september 2009 @ 17:36:

Hahaha!

**geeft paracetamolletje**

Volgens mij is de gemiddelde incubatietijd van griep oid wat langer dan een paar uur, toch?

Sterkte!Zwieber heeft van de week het voorzetje al gegeven denk ik. Kon jij het vandaag afmaken.

David Dunning
MK dan he, ik ben niet meer besmettelijk, had de doktersassistente gezegd
* Doet mondkapje voor en breekt voorzichtig in*

Ik ben toch ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met de aanhangfiets Solomio en/of Tilalia, fietst het een beetje stabiel? Vanaf wanneer kan een kind goed meefietsen? De meeste aanhangfietsen zijn 20 inch geloof ik. Dochterlief is in december 5 en 97 cm lang. Ik schat dat als ze 5,5 is ze wel 6 cm extra zal hebben, zou dat lukken denken jullie?

*Schenkt grogje in en sluipt weer weg*
Wiekje, het is behoorlijk stabiel, maar als je kind een erge wiebelkont is (of heeft ) is dat wel even wennen. Maar dat geldt ook als je een wiebelkind in een stoeltje op de fiets hebt.

Qua lengte heb ik geen idee, ik heb behoorlijk grote kinderen, die konden er met 4 prima op meefietsen.

David Dunning
Wiekje, zodra het ding eraan zit en we gefietst hebben, laat ik het weten.

MK is nu 107 cm (wordt over 3 weken 5), ik zal eens kijken wat haar benen 'doen' bij de trappers
Dank voor de reacties! Ja die van mij kan flink keten achterop, maar het valt wel uit te leggen aan d'r. Ik geloof dat man de aanhangfiets mag nemen, dan neem ik een bagagekarretje (we gaan op fietsvakantie).

Tilalia ik ben benieuwd, misschien wordt het wel trappers met blokken. . Die grap maken ze bij mij ook regelmatig(maar dan over de pedalen van de auto ).
Ik heb m'n fiets vandaag opgehaald bij de fietsenmaker, gelijk de hele rataplan laten doen en wat dingetjes va het aanhangfietsje laten vervangen (waaronder de bel: MK zag een roze dorabel en was het mooie geluid van de bestaande bel helemaal vergeten ), mijn fiets gelijk een grote beurt laten geven en zonder kind op de aanhangfiets - want kind is uit logeren - naar huis gefietst. Valt me niet tegen :-)

Wel jammer dat ik de fiets zelf niet zo makkelijk kan loskoppelen omdat het zitje-achterop in de weg zit, maar dat is dan of verlengd fietsen of een handigheidje vinden

Ik ben zo benieuwd! Donderdag vuurproef met kind erop
Hee leuk, deel 1 van het aanhangfiets avontuur klinkt in ieder geval veelbelovend. Ben benieuwd wat je meisje ervan vindt :-). Succes donderdag.
Up. Hoi Tilalia, ik was benieuwd of je deel 2 van het fietsavontuur al had geprobeerd. En hoe vond Meisje-Klein het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven