duimen

20-08-2009 22:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, mijn kind van 4 maanden begint sinds enkele dagen met duimen...nou heb ik een speentje geprobeerd maar die plopt hij er zo weer uit...wie heeft er tips?
Gewoon laten duimen.....
Pleister over de duim plakken ?

Zoiets heb ik tenminste gehoord.
Ik heb geduimd tot mijn 1e kindje werd geboren
Is niet zoveel aan te doen. Baby's hebben nu eenmaal zuigbehoefte, en de één doet dit met een speen, de ander met een duim. Voordeel is dat een duim altijd bij de hand is. Nadeel is dat het lastiger af te leren is.
quote:mika65 schreef op 20 augustus 2009 @ 22:24:

Ik heb geduimd tot mijn 1e kindje werd geboren En zomaar gestopt?
quote:Liv schreef op 20 augustus 2009 @ 22:26:

[...]

En zomaar gestopt? Ik heb vast geen borstvoeding gehad
Mijn zoontje begon met duimen toen hij een week oud was. Inmiddels is hij 8 jaar en duimt hij nog steeds....Ik heb al

Byte-x geprobeerd, maar dat vindt hij maar 5 minuten vies....Zijn tanden en spraak hebben er echt onder te lijden.
duim er telkens uithalen? En stug vol blijven houden?

Nee ik weet het niet, geen van mijn kinderen heeft geduimd of aan de speen gezeten. (gelukkig niet!!!)
Ik heb ook wel Bytex gehad, duimde er gewoon om door. Mijn tanden hebben er niet onder te lijden gehad, ligt misschien aan de manier hoe je duimd?

Ach en ik vind het zo lief lijken, zo'n klein babytje met zijn duimpie in de mond
Je doet er denk ik weinig aan als ze hun duim eenmaal hebben gevonden, want ja die is altijd in de buurt itt een speen. Ik zou wel gewoon de speen blijven aanbieden... enne misschien een andere speen proberen.... de ene baby heeft liever bibi speen, de ander een avent en sommige weer de speen van de etos. Ze hebben namelijk alllemaal een andere vorm.
Mijn moeder deed ons, volgens eigen zeggen, 's nachts wantjes aan die met elastiek vrij stevig vast zaten. We hebben geen van allen een beugel gehad.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Oh en ook nooit een speen gehad. Maar dat zal wel ouderwets zijn, weet ik niet.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Samarel schreef op 20 augustus 2009 @ 22:16:

Pleister over de duim plakken ?

Zoiets heb ik tenminste gehoord.

Lijkt me onverstandig bij een baby van 4 maanden! engerd.....

Mijn kinderen duimen allebei, je doet er niks aan, zit in de aard van het beestje. Als ze groter zijn kun je er wat mee.

Van de week zij de leidster van het KDV tegen mijn oudste van 3,5 dat ze haar duim eraf zou knippen als ze zou zien dat ze weer aan het duimen was.... TOtaal geschift en achterlijk en lekker onpedagogisch. Van mij mag het kind lekker duimen als ze moe is....
quote:Carrera schreef op 20 augustus 2009 @ 22:55:

Mijn moeder deed ons, volgens eigen zeggen, 's nachts wantjes aan die met elastiek vrij stevig vast zaten. We hebben geen van allen een beugel gehad.Mijn broers en zussen hebben ook allemaal geduimd, geen van allen scheve of kromme tanden ook geen beugel gehad. Maar tegenwoordig gooien die tandartsen maar met beugels terwijl ik me afvraag of het soms wel nodig is. Maar das een andere discussie
quote:Hangmat schreef op 20 augustus 2009 @ 22:57:

[...]

Lijkt me onverstandig bij een baby van 4 maanden! engerd.....

Mijn kinderen duimen allebei, je doet er niks aan, zit in de aard van het beestje. Als ze groter zijn kun je er wat mee.

Van de week zij de leidster van het KDV tegen mijn oudste van 3,5 dat ze haar duim eraf zou knippen als ze zou zien dat ze weer aan het duimen was.... TOtaal geschift en achterlijk en lekker onpedagogisch. Van mij mag het kind lekker duimen als ze moe is....
Ik ben eigenlijk ook wel van mening dat je een kind een heel belangrijk iets "afpakt". Een kind krijgt er een prettig gevoel van, troost zich zelf, voelt zich er rustig door. Ze kunnen later leren hoe ze zich op een andere manier comfortabel kunnen voelen. (met praten etc....) Ze doen het niet voor niks is mijn mening.

Ik vind wel dat mijn oudste het over een half jaar echt alleen nog mag voor de tv of in bed. En praten met de duim in de mond is wel uit den boze hier.
Mijn beide kinderen hebben geduimd en zijn er zonder kunst en vliegwerk vanzelf mee op gehouden toen ze een jaar of 8 waren. Mijn kleinzoon van 5 maanden heeft zijn duim ook gevonden. En ik vind het lief om te zien.

Ik snap het niet zo goed. Wel een speen, geen duim?

Deze week zag ik een baby van 8 weken met een felgroene speen. Ik zie liever een baby met een duim in de mond.
*
Ik heb tot m'n 7e geduimd en geen beugel nodig gehad.

Ik snap echter je ongerustheid. Mijn zoontje begon met 2 mnd te duimen en wordt bijna 3 en duimt nog steeds. Hij praat goed maar slist door het duimen een beetje... Overdag duimt hij niet, dat hebben we 'm kunnen afleren door te zeggen dat ie alleen in bedje mag duimen en dat het niet goed is voor zijn tandjes. Over een tijdje gaan we het 'm ook s'nachts proberen af te leren, maar hoe....
Lekker laten duimen!

Mijn oudste zoon duimde ook vanaf 4 maanden ongeveer. Toen hij bijna een jaar werd is hij ineens van de een op andere dag gestopt met duimen. Zijn kiezen kwamen door en dat was pijnlijk. Het duimen maakte het pijnlijker dus hij stopte ermee.

Op het consultatiebureau hadden ze het nog nooit meegemaakt, maar het is echt waar.
bedankt voor jullie reacties

ik ben zelf niet zo van een speen( vandaar dat ik hem niet van dag 1 heb aangeboden) , maar voor tandjes en de kaakontwikkeling is dat toch beter en ook weer beter af te leren

tja wil natuurlijk ook dat hij zich prettig voelt...wie weet is het tijdelijk gouden tips blijven natuurlijk welkom;)
Lekker laten duimen! krijg je een heel rustig kindje van haha

mijn dochter duimt en het geeft haar troost en rust, ze kan soms zo driftig zijn (ze is nu 1,5) en dan werkt die duim ook erg goed.

Nadeel is inderdaad dat ze er moeilijk weer vanaf komen, ik heb zelf tot mijn 17de geduimd (en ik heb een heel lelijk gebit maar was te bedonderd om mijn beugel in te houden)
Ik zou hem ook lekker laten duimen.

Mijn kleine meid (nu 19mnd) duimde eerst ook heel veel, en nu pakt ze haar duimpje alleen nog maar als ik haar in haar bedje leg.
Mijn dochtertje had een speentje (enooooorme zuigbehoefte en mijn tepels vielen er bijna vanaf dus speen gegeven). De eerste maanden moesten we er wel dertig keer per avond/nacht uit om die dingen terug in de mond te stoppen.

Toen ze bijna drie was hebben we haar de speentjes in de schoen laten stoppen met Sinterklaas, volgende dag kreeg ze er een paar pepernoten/klein kadootje voor terug. Zwarte Piet zou haar speentje aan andere baby geven. Klein weekje problemen mee gehad met inslapen en ze werd vroeger wakker. Middagdutje ging er helaas ook aan (kwam later weer eventjes terug).

Zoontje ging vanaf 9 maanden pas op zijn wijsvinger sabbelen, speentje hoefde hij niet maar bood ik ook niet echt aan.

Toen hij net twee was stonden zijn tanden al zo scheef; het leek wel een hondebekkie :-)

Een weekje Byt-X er op gesmeerd en meneertje was er van af. Hij heeft wel een week wat meer moeite met inslapen gehad en was ook vroeger wakker.

Qua afleren merkte ik dus weinig verschil tussen duim en speen, qua werk voor ons scheelde het wel veel. Duimen (of vingersabbelen in ons geval) was veel makkelijker!

En al na drie weken stoppen zagen we bij zoontje verbetering in zijn gebit. Bij dochter was de overbite binnen twee maanden geheel weggetrokken.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven