Duowagen ja of nee???
woensdag 8 juli 2009 om 21:16
Een vraagje voor jullie allen:
Net zwanger van ons tweede kindje, de eerste zal 2 jaar en 2 maanden zijn als de tweede komt. Nu hebben we een hond, waar we veel mee wandelen, en ook hele einden lopen. Ons dochtertje zit dan nog hele stukken in de wandelwagen en regelmatig kan ze dan ook een stuk zelf lopen. Mn wandelwagen wordt redelijk krakkemikkig inmiddels, dus nu vraag ik me af: Koop ik een ander onderstel voor deze wagen (die ik goedkoop heb kunnen vinden, tis een oud model) of wacht ik het af en koop ik tegen die tijd een duo wagen? Ik heb geen idee hoe ver een kindje van net 2 kan lopen. Of zal een meerijplankje voldoende zijn? Maar loopt dat niet belabberd? Lijkt me dat je daar de hele tijd op trapt, of ligt dat dan aan mijn motoriek
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere dames hier, kom maar op met jullie tips en trucs!
Groetjes
Net zwanger van ons tweede kindje, de eerste zal 2 jaar en 2 maanden zijn als de tweede komt. Nu hebben we een hond, waar we veel mee wandelen, en ook hele einden lopen. Ons dochtertje zit dan nog hele stukken in de wandelwagen en regelmatig kan ze dan ook een stuk zelf lopen. Mn wandelwagen wordt redelijk krakkemikkig inmiddels, dus nu vraag ik me af: Koop ik een ander onderstel voor deze wagen (die ik goedkoop heb kunnen vinden, tis een oud model) of wacht ik het af en koop ik tegen die tijd een duo wagen? Ik heb geen idee hoe ver een kindje van net 2 kan lopen. Of zal een meerijplankje voldoende zijn? Maar loopt dat niet belabberd? Lijkt me dat je daar de hele tijd op trapt, of ligt dat dan aan mijn motoriek
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere dames hier, kom maar op met jullie tips en trucs!
Groetjes
woensdag 8 juli 2009 om 21:29
Ik heb een duo wagen (achter elkaar) want zoon was 15 maanden toen zn zus kwam. Hij is nu 20 maanden en ik zit al te denken aan een meerijdplankje waar hij ook op kan zitten. Hij kan pas 2 weken zelfstandig lopen. Meneer is een beetje laat. maar ik wil van die grote wandelwagen af want ding zelf is al 7 kilo, 12 van zoon erbij en dochter is inmiddels 8 kilo. tel maar op. (en dan nog boodschappen) Zoon moet maar leren zo snel mogelijk te lopen(nu ie eindelijk loopt en wennen aan het meerijdplankje.
woensdag 8 juli 2009 om 21:29
Als je veel en vaak lange stukken loopt, zou ik zeker een duowagen aanschaffen. Het maakt je zoveel mobieler met twee kleine kinderen! Mijn oudste was 21 maanden toen de jongste geboren werd. Ik heb via marktplaats een tweedehands duowagen aangeschaft (een Topmark) en daar zeker een jaar heel veel plezier van gehad. Daarna voor dezelfde prijs weer kwijtgeraakt op marktplaats. Doen!
Loretta is De Mol. Punt.

woensdag 8 juli 2009 om 21:40
Wij hebben wel voor een duowagen gekozen, een Firstwheels City Twin, van Marktplaats, maar wel zo goed als nieuw. Onze oudste is bijna twee als de baby komt en aangezien zo'n meerijplankje me niks lijkt en hij nog niet op zijn kleine beentjes naar het winkelcentrum kan lopen, lijkt een duowagen me de ideale oplossing.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 8 juli 2009 om 21:42
Jaja!!! Ik heb ook een duowagen aangeschaft toen mijn jongste werd geboren. Mijn oudste dochter was toen 2,5 jaar. Ik stond ook in dubio, maar mijn oudste kon nog geen hele afstanden lopen en ik kon er natuurlijk niet in mijn eentje op uit met 2 kinderen. Na lang wikken en wegen toch maar eentje aangeschaft, op marktplaats, want wie weet wilde mijn oudste er niet in. Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Mijn baby dochter ligt prinsheerlijk te slapen en mijn dochter zit prinsheerlijk voorop. Ik heb dus wel een duowagen met zitjes achter elkaar, dus hij is wel lang en moet ik uitkijken dat ik niemand aanrijd zeg maar. Ook neem ik hem mee in de metro, gaat prima. Metro is hier overigens wel gelijkvloers.
Boodschappen doen is helemaal ideaal, er zit meestal een groot boodschappennet onder dus ook geen gesjouw met tassen.
Nadeel is wel dat hij maar net in onze kofferbak past, hij neemt namelijk erg veel plaats in.
Ik heb hem destijds gekocht op mp en is dus een beetje gedateerd. Als ik wist dat ik hem zoveel zou gebruiken, dan zou ik zeker een nieuwe hebben gekocht.
Boodschappen doen is helemaal ideaal, er zit meestal een groot boodschappennet onder dus ook geen gesjouw met tassen.
Nadeel is wel dat hij maar net in onze kofferbak past, hij neemt namelijk erg veel plaats in.
Ik heb hem destijds gekocht op mp en is dus een beetje gedateerd. Als ik wist dat ik hem zoveel zou gebruiken, dan zou ik zeker een nieuwe hebben gekocht.
woensdag 8 juli 2009 om 21:43
Onze oudste was 2 jaar en 3 maanden toen haar zusje is geboren. Wij hebben geen duowagen, maar een meerijplankje. Ik vind het best handig en ik schop er niet tegenaan. Dochter vindt het ook leuk.
Wij lopen echter niet zo veel en als we veel lopen dan zit de oudste in een buggy en de jongste in de wandelwagen. Dan zijn we met zijn tweeen (man en ik). Mijn oudste dochter loopt erg goed en kan ook behoorlijke stukken lopen, maar echt vaak en veel nog niet hoor.
Als je veel loopt met de kinderen en de hond dan zou ik denk wel een duowagen doen.
Wij lopen echter niet zo veel en als we veel lopen dan zit de oudste in een buggy en de jongste in de wandelwagen. Dan zijn we met zijn tweeen (man en ik). Mijn oudste dochter loopt erg goed en kan ook behoorlijke stukken lopen, maar echt vaak en veel nog niet hoor.
Als je veel loopt met de kinderen en de hond dan zou ik denk wel een duowagen doen.
woensdag 8 juli 2009 om 21:53
Wij hebben een Phil and Teds en daar zijn we heel blij mee. Maar bij ons is het verschil ook maar 20 maanden. Dat scheelt al een half jaar. Het zal voornamelijk aan je kind liggen en hoe makkelijk die meeloopt. Dat kan je denk ik het beste tegen die tijd bekijken.
Als je toch een duowagen wilt kan ik je zeker de Phil and Teds aanraden. Je kunt er een baby en een peuter in kwijt en als de baby groter is kunnen ze er allebei in zitten terwijl hij net zo groot is als een normale wagen.
Mijn man wordt soms gek van me omdat ik elke keer roep dat het zo'n fijne wagen is als we er mee lopen. Veel leuke reacties ook op straat.
Wat je ook nog kunt overwegen is een draagdoek of voorgevormde drager (Manduca, Beco oid).
Dat vond ik vooral met een klein baby'tje zo heerlijk, dat warme lijfje tegen me aan.
Er loopt nu een topic over draagdoeken. Daar staat veel informatie als het je wat lijkt.
Als je toch een duowagen wilt kan ik je zeker de Phil and Teds aanraden. Je kunt er een baby en een peuter in kwijt en als de baby groter is kunnen ze er allebei in zitten terwijl hij net zo groot is als een normale wagen.
Mijn man wordt soms gek van me omdat ik elke keer roep dat het zo'n fijne wagen is als we er mee lopen. Veel leuke reacties ook op straat.
Wat je ook nog kunt overwegen is een draagdoek of voorgevormde drager (Manduca, Beco oid).
Dat vond ik vooral met een klein baby'tje zo heerlijk, dat warme lijfje tegen me aan.
Er loopt nu een topic over draagdoeken. Daar staat veel informatie als het je wat lijkt.
woensdag 8 juli 2009 om 21:57
mijn eerste was bijna 17 maanden toen de tweede kwam. Ze liep al goed, maar nog niet echt lange afstanden. De eerste tijd lag tweede in draagdoek en zat eerste in haar wagen, na een paar maanden ging meerijd plankje eraan en ging tweede in de wagen. Ik heb haar ook gewoon vaak laten lopen, conditie opbouwen zeg maar. Ik heb na een aantal maanden via via een tweeling buggy gekregen, en die heb ik, toen tweede een maand of 8 was, een paar keer gebruikt voor echt lange afstanden, maar niet meer dan een keer of 3 denk ik. Dus nee, ik zou er geen aanschaffen. Maar ik ben dan ook grote fan van een draagdoek de eerste maanden.
woensdag 8 juli 2009 om 22:09
Ik heb ook een Phil & Teds en vind hem ideaal. Verschil is hier ook ruim 16 maanden. Voordeel is inderdaad dat hij compact is, en er toch 2 kids in kunnen. De jongste ligt nu nog onderin, en wordt ook gekscherend het ondergeschoven kind genoemd. Ik kan bijna niet wachten tot hij ook kan zitten. Door de opbouw van de wagen valt het nu vrijwel niet op dat er 2 kinderen in de wagen zitten/liggen.
Home is where your wifi connects automatically.

woensdag 8 juli 2009 om 22:33
Mocht ik nu zwanger zijn, dan zit er bij ons 2 jaar en 3 maanden tussen. Er komt hier geen duowagen, want dochter loopt over het algemeen prima mee. Een plankje zou ik wel aanschaffen voor als ze echt niet meer wil lopen, maar ach, ze weegt waarschijnlijk nog geen 10 kilo en ik draag haar nu nog regelmatig als we zonder kinderwagen op pad zijn.
Toen ik 5 maanden geleden zwanger raakte, wilde ik wel een duowagen aanschaffen, dan had er 22 maanden tussen gezeten.
Het ligt dus erg aan je kindje, maar er kan in de tussentijd ook nog aardig wat veranderen. Ik zou het dus in ieder geval nu nog niet beslissen, je hebt nog even .
Toen ik 5 maanden geleden zwanger raakte, wilde ik wel een duowagen aanschaffen, dan had er 22 maanden tussen gezeten.
Het ligt dus erg aan je kindje, maar er kan in de tussentijd ook nog aardig wat veranderen. Ik zou het dus in ieder geval nu nog niet beslissen, je hebt nog even .

donderdag 9 juli 2009 om 06:40

donderdag 9 juli 2009 om 06:48
Op zich zou mijn zoon het fysiek ook wel aankunnen, maar ik zou hem toch nog niet dagelijks dat stuk willen laten lopen, bovendien wil zelf ook wel de optie hebben om verder te gaan dan de supermarkt en de peuterspeelzaal en heeft hij de neiging om de andere kant op te rennen, ik vind dat gewoon nog te riskant, zeker al ik ook met een baby en een tas met spullen loop.
Ik ken ook wel genoeg mensen die een duowagen maar lastig vinden, maar ik vind het toch wel een fijn idee dat ik er eentje in de schuur heb staan zodat hij ook nog gewoon de mogelijkheid heeft om in een wagen te zitten.
Ik ken ook wel genoeg mensen die een duowagen maar lastig vinden, maar ik vind het toch wel een fijn idee dat ik er eentje in de schuur heb staan zodat hij ook nog gewoon de mogelijkheid heeft om in een wagen te zitten.

donderdag 9 juli 2009 om 07:12
Dat andere kant op rennen is ook lastig, maar aan de andere kant moeten ze het ook gewoon leren. Ik heb absoluut het voordeel dat ik in een dorp woon met relatief weinig autoverkeer (en heel snel rem op wagen kan zetten en achter kinderen aan kan hollen). Maar zoals gezegd, ik had nooit zo de behoefte om eens 6 of 7 km te gaan wandelen. Alles was langer was dan een km of 2 enkele reis deed ik met de auto (ook een voordeel, ik heb hier een auto voor de deur) en later, toen baby wat ouder was, met de fiets(kar).
donderdag 9 juli 2009 om 07:29
Hij moet het ook leren, maar goed, dat vind ik toch nog erg riskant. Hij weet bijvoorbeeld dat hij binnen niet op de eettafel mag klimmen en negen van de tien keer houdt hij zich daaraan, maar de tiende keer vergeet hij het weer. Hij heeft zichzelf aangeleerd dat hij na het drinken zijn lege beker op het aanrecht zet omdat hij ons dat heeft zien doen, maar heel soms vergeet hij dat weer even en gooit zijn beker zomaar ergens neer. Dat hoort erbij, denk ik. Ik ben bang dat als hij straks dan weliswaar heeft geleerd dat hij niet weg mag lopen, er ook wel keren zullen komen dat hij dat spontaan vergeet en als ik dan met een tas vol boodschappen en een baby in de wagen loop, is dat gewoon te riskant, ook aangezien wij wel langs dukke straten met veel verkeer moeten lopen.
Een auto hebben we helaas op het moment nog niet. Ik doe vrijwel alles lopend, heel soms op de fiets.
Een auto hebben we helaas op het moment nog niet. Ik doe vrijwel alles lopend, heel soms op de fiets.
donderdag 9 juli 2009 om 07:51
Hier ook een duowagen bij een leeftijdverschil van 22 maanden. Inmiddels zijn we twee jaar verder en wordt de duowagen nog steeds intensief gebruikt. De oudste is een enorme wegloper, dus in mijn eentje met 2 kinderen weg is niet te doen met de oudste lopend. Ik doe dus bijna alles lopend met de duowagen.
donderdag 9 juli 2009 om 09:05
Wat een fijn topic. Hier ook de twijfel, wel of geen duowagen. De oudste en de jongste (moet nog geboren worden), schelen straks 21 maanden. De oudste zit hier op het moment nog heel graag in de wandelwagen, hoewel hij ook goed loopt. Maar meelopen is nog niet echt een succes. Als hij niet de kant op mag lopen waar hij heen wil, gaat hij zitten en dan moet ik hem constant optillen. Moet hij natuurlijk leren, maar nu met mijn buik is dat niet zo fijn.
Van de week was ik er nog van overtuigd dat we een duowagen nodig hadden, nu hebben we afgesproken dat we een aantal maanden afwachten. Eerst maar eens zien hoe het dan met het lopen van de oudste gaat. Hoe vaak ik met beide kindjes de deur uit ga en of ik het met de baby in de draagdoek of misschien een meerijdplankje een goede optie vind (lijkt me trouwens voor langere afstanden ook niet echt fijn). En dan kunnen we altijd nog beslissen.
Van de week was ik er nog van overtuigd dat we een duowagen nodig hadden, nu hebben we afgesproken dat we een aantal maanden afwachten. Eerst maar eens zien hoe het dan met het lopen van de oudste gaat. Hoe vaak ik met beide kindjes de deur uit ga en of ik het met de baby in de draagdoek of misschien een meerijdplankje een goede optie vind (lijkt me trouwens voor langere afstanden ook niet echt fijn). En dan kunnen we altijd nog beslissen.

donderdag 9 juli 2009 om 11:12
Susan, je zoon klimt heel soms op de eettafel, maar toch heb je waarschijnlijk nog een eettafel in je kamer staan. Ik weet het, het is een beetje flauw, maar ik ben van mening dat je kinderen vanaf een bepaalde leeftijd best kan leren bij je te blijven.
Mijn zoon was ook een enorme wegloper en de keren dat ik de kinderwagen snel op de stoep moest zetten en hem achterna moest zijn niet meer te tellen, maar uiteindelijk is het muntje toch gevallen en tegenwoordig blijft hij keurig bij me. Op drukke punten is een hand verplichte kost en dat doet hij ook keurig.
Nogmaals, ik heb makkelijk lullen omdat ik maar langs een paar drukke wegen kom, maar resultaat is nu wel dat ik een kinderen heb die ik moeiteloos mee kan nemen naar een drukke stad. En dat is ook wel weer fijn.
Mijn zoon was ook een enorme wegloper en de keren dat ik de kinderwagen snel op de stoep moest zetten en hem achterna moest zijn niet meer te tellen, maar uiteindelijk is het muntje toch gevallen en tegenwoordig blijft hij keurig bij me. Op drukke punten is een hand verplichte kost en dat doet hij ook keurig.
Nogmaals, ik heb makkelijk lullen omdat ik maar langs een paar drukke wegen kom, maar resultaat is nu wel dat ik een kinderen heb die ik moeiteloos mee kan nemen naar een drukke stad. En dat is ook wel weer fijn.
donderdag 9 juli 2009 om 11:26
Ik heb een duobuggy aangeschaft op MP en ik heb hem nauwelijks gebruikt. Oudste dochter scheelt 19 maanden met de jongste en liep vrij laat dus ik zat met hetzelfde dilemma. Jongste is wel in november geboren dus niet echt lekker weer om veel te wandelen, dat scheelt. Nu is oudste 2 jaar en 3 maanden en loopt best lange stukken. Van en naar het winkelcentrum (is een km of 2) is geen probleem, ik heb wel een meerijplankje voor de Bugaboo gekocht en als ze moe wordt gaat ze er wel even op staan. De duobuggy gebruik ik liever niet, want rijdt voor geen meter, achteraf gezien had ik gewoon bij de eerste al een Phil & Teds moeten kopen, dan had ik er ws veel plezier van gehad. Ik ga overigens bijna nooit echt naar de stad, als ik met 2 kindjes ga neem ik altijd iemand anders mee die dan de extra buggy voor de oudste kan duwen.
donderdag 9 juli 2009 om 11:45
Ik weet het, maar het idee dat hij toch nog weg zal lopen, vind ik doodeng, hij is natuurlijk nog niet altijd gehoorzaam en zo vlug als water.
In de zomer gaan we een paar weken naar een wat rustigere plek (ook gewoon in Nederland, een voor ons en voor hem vertrouwde omgeving), misschien dat we het daar vast wat kunnen oefenen. Maar vooralsnog wil ik sowieso graag de wagen achter de hand houden. Dat vind ik voor hem ook wel prettig.
In de zomer gaan we een paar weken naar een wat rustigere plek (ook gewoon in Nederland, een voor ons en voor hem vertrouwde omgeving), misschien dat we het daar vast wat kunnen oefenen. Maar vooralsnog wil ik sowieso graag de wagen achter de hand houden. Dat vind ik voor hem ook wel prettig.
donderdag 9 juli 2009 om 12:34
Ik zit hier ook over na te denken en neig ernaar om net als Arwen voor een draagdoek te gaan. Ik zag laatst op internet op een meerijdplank met Kid-Sit erop, dus voor de kleintjes die nog niet zo lang kunnen/willen staan en dan kunnen zitten op de plank. Wie weet is dat iets? Ik vind het nogal wat om weer een complete wagen aan te schaffen terwijl de 'eerste' wagen nog prima in orde is.
Geen idee of ik de link mag plaatsen en of ie werkt, maar zo ziet ie eruit:
http://www.babysale.nl/in ... iMKg&vmcchk=1&Itemid=1321
Geen idee of ik de link mag plaatsen en of ie werkt, maar zo ziet ie eruit:
http://www.babysale.nl/in ... iMKg&vmcchk=1&Itemid=1321
donderdag 9 juli 2009 om 13:07
Hier 21 maanden verschil en wel een duowagen gekocht via mp (urban jungle duo) Ben er zó ontzettend blij mee!
Zoon kan/wil nog geen hele stukken lopen en zeker als ik door wil lopen is het heel erg handig dat hij gewoon kan zitten. Ze zitten naast elkaar en de wagen past ook door de meeste deuren, echt super.
Ik vind een meerijdplankje echt verschrikkelijk, je gaat er heel raar doorlopen (heel erg gebogen of naast de wagen) en ik zie ook nog vaak genoeg dat kinderen niet op het plankje willen.. sta je dan!
Draagdoek is leuk, maar niet handig als je boodschappen gaat doen en je moet dingen pakken die laag liggen. (vind ik dan) ook als het zo heet is vind ik een draagdoek niet fijn. De keuze was voor mij dus snel gemaakt!
Succes!
Zoon kan/wil nog geen hele stukken lopen en zeker als ik door wil lopen is het heel erg handig dat hij gewoon kan zitten. Ze zitten naast elkaar en de wagen past ook door de meeste deuren, echt super.
Ik vind een meerijdplankje echt verschrikkelijk, je gaat er heel raar doorlopen (heel erg gebogen of naast de wagen) en ik zie ook nog vaak genoeg dat kinderen niet op het plankje willen.. sta je dan!
Draagdoek is leuk, maar niet handig als je boodschappen gaat doen en je moet dingen pakken die laag liggen. (vind ik dan) ook als het zo heet is vind ik een draagdoek niet fijn. De keuze was voor mij dus snel gemaakt!
Succes!