Duowagen ja of nee???

08-07-2009 21:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje voor jullie allen:

Net zwanger van ons tweede kindje, de eerste zal 2 jaar en 2 maanden zijn als de tweede komt. Nu hebben we een hond, waar we veel mee wandelen, en ook hele einden lopen. Ons dochtertje zit dan nog hele stukken in de wandelwagen en regelmatig kan ze dan ook een stuk zelf lopen. Mn wandelwagen wordt redelijk krakkemikkig inmiddels, dus nu vraag ik me af: Koop ik een ander onderstel voor deze wagen (die ik goedkoop heb kunnen vinden, tis een oud model) of wacht ik het af en koop ik tegen die tijd een duo wagen? Ik heb geen idee hoe ver een kindje van net 2 kan lopen. Of zal een meerijplankje voldoende zijn? Maar loopt dat niet belabberd? Lijkt me dat je daar de hele tijd op trapt, of ligt dat dan aan mijn motoriek

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere dames hier, kom maar op met jullie tips en trucs!

Groetjes
up voor RosaP
quote:fleurtje schreef op 08 juli 2009 @ 21:30:

Ligt eraan, als je er een tram mee in wilt, zou ik geen duowagen kopen.

Dochter was bijna twee toen nr2 kwam en die heeft altijd op de meerijplank gestaan.In de tram niet maar ik ga er wel mee de bus in. We hebben een splinternieuwe kinderwagen met alles erop en eraan maar deze duawagen van topmark heeft zijn 75 euro echt al opgebracht, mijn kinderen schelen niet heel veel en ook al kan mijn oudste nu goed lopen, dat geslenter in de stad wil je ook niet altijd.
De keuze was wat mijn betreft makkelijk. Mijn kids schelen 19 maanden en de oudste kon al goed lopen. Aangezien ik flinke BI had kon ik dus niet zo goed lopen. Nu (mijn jongste is 1,5) heb ik nog steeds niet de noodzaak niet gezien van een Duo wagen. Ik ben toch meer een foietser dan een lopen en als de oudste dan moe wordt zet ik die op mijn schouder. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn kinderwagen al een paar maand niet meer van zijn plek is geweest. Wij doen zo veel mogelijk lopen met beide kinderen. De jongste heeft het ook echt nodig ook veel te kunnen lopen dus... (loop ook al vanaf 12 maanden)
quote:Riekje82 schreef op 30 juli 2009 @ 13:50:

Net terug van vakantie en al behoorlijk veel reacties!!

Dank jullie wel allemaal!

Ik denk dat we toch voor een duo wagen gaan tzt, eerst afwachten of alles goed gaat natuurlijk... Maar ik denk wel dat ik zoveel wandel, door weer en wind, dat het toch handig is...

En dan nog een dilemma, naast elkaar of achter elkaar?

Naast elkaar lijkt me leuker, maar je bent zo breed, achter elkaar ben je gewoon smal, maar lijkt me het sturen wel zwaar, vooral omdat het oudste kindje dan voorop zit... Iemand daar nog tips over?

Een meerijdplankje, ik heb mensen ermee zien lopen, en voor een wandeling van ongeveer 45 minuten lijkt me het echt vreselijk, want echt normaal lopen lukt niet meer... Dus dat wordt m niet...

Een heel aantal mensen schreven over de tram, die hebben we hier niet, woon in het Noorden van het land. Het busvervoer is zo goed geregeld dat als ik de ene niet in mag, de volgende 10 minuten later komt, dus dat is ook nog wel te doen...

Riekje, misschien heb je al lang wat aangeschaft, maar hier ook iemand met 2 kleine kinderen en hond en dagelijks ver lopen. Mijn oudste is net 3 geworden en kan natuurlijk goed lopen, maar vindt het tijdens onze dagelijkse boswandeling van een uur nog altijd lekker om een poosje te kunnen zitten. Jongste van 20 maanden wil lang niet altijd meer in de wagen, kan goed lopen (hoewel een uur pittig is voor hem), maar bind ik nog wel eens in de wagen omdat hij bij voorkeur stil staat.

Wij hebben destijds een kiwi explorer duo via marktplaats aangeschaft. Misschien wat zwaar om een bus in te tillen, maar voor ver wandelen wel ideaal met 2 kleine kinderen. Bijpassende voetenzak en regenhoes en je zit met weer en wind goed.

Andere tip: schaf een fietskar aan die je ook als buggy kan gebruiken. Kinderen zitten altijd droog, loopt licht. Enige nadeel is dat je in winkels niet overal kan komen ivm de breedte. Die kiwi is niets groter dan een enkele wagen.

Onze kiwi is na zeer intensief gebruik inmiddels ingestort en nu loop ik met onze enkele wagen, aangezien de kinderen best al 'groot' zijn.

Lange wandelingen met zo'n plankje erachter vind ik trouwens helemaal niks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven