Duowagen
vrijdag 2 augustus 2019 om 18:01
Even advies nodig:
Ik ben in verwachting, kindje komt in februari, de nu jongste, is dan 1,5. Ik gebruik veel de draagzak, maar niet altijd is dat handig. Welke duowagen gebruiken jullie? Wat raden jullie aan en welke juist niet? We gebruiken nu met veel plezier de Stokke, maar die heeft helaas geen duowagen.
Bedankt voor het meedenken.
Ik ben in verwachting, kindje komt in februari, de nu jongste, is dan 1,5. Ik gebruik veel de draagzak, maar niet altijd is dat handig. Welke duowagen gebruiken jullie? Wat raden jullie aan en welke juist niet? We gebruiken nu met veel plezier de Stokke, maar die heeft helaas geen duowagen.
Bedankt voor het meedenken.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
vrijdag 2 augustus 2019 om 18:04
vrijdag 2 augustus 2019 om 18:08
Ik lees mee! Onze dochter is 13 maanden als in februari haar broertje of zusje komt. Te jong en té klein voor een plankje en ik ben geen draagdoeken type.
Voorkeur gaat nu uit naar een Bugaboo Donkey, vanwege de mogelijkheid om naast elkaar te zitten/liggen i.p.v onder elkaar!
Hoor graag jullie ervaringen!
Voorkeur gaat nu uit naar een Bugaboo Donkey, vanwege de mogelijkheid om naast elkaar te zitten/liggen i.p.v onder elkaar!
Hoor graag jullie ervaringen!
vrijdag 2 augustus 2019 om 18:09
Hier precies het zelfde en ook 18 maanden er tussen. Wij hebben een joolz day met een kid sit meerijd plankje waar een zadel op zit wat je ook weg kan halen als ze daar te groot voor zijn.Maartje2016 schreef: ↑02-08-2019 18:04Ik zou zo laat mogelijk een beslissing nemen. Hier zit er 18mnd tussen de oudste en jongste, en hebben we voor de oudste uiteindelijk alleen maar een plankje hoeven kopen omdat hij zelf tegen die tijd al heel fatsoenlijk kon lopen. Een duowagen zou bij ons alleen een sta-in-de-weg geweest zijn.
vrijdag 2 augustus 2019 om 18:21
vrijdag 2 augustus 2019 om 18:35
Wij hadden ook een Stokke en die kon ik niet missen. Een goedkope duowagen gekocht en vooral veel de kleine in de draagdoek en de grote (er zat 14 maanden tussen) in de buggy. Dat was een ideale combi. nu was het wel zo, dat oudste pas met 20 maanden liep, dus ook de duo hebben we veel gebruikt.
Zonder oorzaak geen gevolg
vrijdag 2 augustus 2019 om 18:38
Maartje2016 schreef: ↑02-08-2019 18:04Ik zou zo laat mogelijk een beslissing nemen. Hier zit er 18mnd tussen de oudste en jongste, en hebben we voor de oudste uiteindelijk alleen maar een plankje hoeven kopen omdat hij zelf tegen die tijd al heel fatsoenlijk kon lopen. Een duowagen zou bij ons alleen een sta-in-de-weg geweest zijn.
Hier ook, 16 maanden verschil.
vrijdag 2 augustus 2019 om 18:42
Deze had ik ook. Opzich een fijne wagen maar wel slechte kwaliteit. Ging hier maar 2,5 jaar mee. Maakte voor mij niet uit want toen liepen ze alle 3 wel goed maar als je nog meer kinderen in de planning hebt staan zou ik het niet doen.Rowiee_17 schreef: ↑02-08-2019 18:21Ik heb toentertijd de topmark riley gehad. Daar zitten ze achter elkaar. Het achterste zitje kun je een reiswiegje in leggen. Ik vond hem fijn, en ook de nieuwprijs was een van de goedkopere. Omdat ze achter elkaar lagen kon ik nog door de gangpaden van bijvoorbeeld Kruidvat.
vrijdag 2 augustus 2019 om 19:50
Onze dochters schelen 20 maanden.
Ik had het dezelfde dilemma. Maar echt wat heb ik genoten van onze duo wagen.
Het ligt er wel echt aan hoeveel je wilt lopen. Ik hield ervan om flinke afstanden te wandelen en dan was een plankje met een peuter echt geen optie. Dat is leuk voor korte stukjes, maar een wandeling van een uur was geen optie.
Mijn oudste vond het ook heerlijk om in de wagen te zitten, dat scheelt misschien ook.
Maar het ligt er wat mij betreft vooral aan hoeveel je wilt lopen!
Wij hebben een joolz geo. Ik had deze al voor de oudste en heb dus toen ik zwanger was van de 2e de uitbreiding erbij gekocht. We vonden het een hele fijne wagen. Heel compact. Het onder elkaar liggen/zitten niet als een bezwaar ervaren. Juist fijn want baby viel juist vaak niet op zo onderin
waardoor ze vaak lekker kon doorslapen ipv alle nieuwsgierige blikken in de wagen haha!
En toen de jongste groter werd ging zij bovenin zitten en de oudste van toen 3/4 ging dan afentoe nog even onderin zitten als ze moe was! Was echt ideaal zo, want ze kon zo echt uitrusten
Ik had het dezelfde dilemma. Maar echt wat heb ik genoten van onze duo wagen.
Het ligt er wel echt aan hoeveel je wilt lopen. Ik hield ervan om flinke afstanden te wandelen en dan was een plankje met een peuter echt geen optie. Dat is leuk voor korte stukjes, maar een wandeling van een uur was geen optie.
Mijn oudste vond het ook heerlijk om in de wagen te zitten, dat scheelt misschien ook.
Maar het ligt er wat mij betreft vooral aan hoeveel je wilt lopen!
Wij hebben een joolz geo. Ik had deze al voor de oudste en heb dus toen ik zwanger was van de 2e de uitbreiding erbij gekocht. We vonden het een hele fijne wagen. Heel compact. Het onder elkaar liggen/zitten niet als een bezwaar ervaren. Juist fijn want baby viel juist vaak niet op zo onderin
En toen de jongste groter werd ging zij bovenin zitten en de oudste van toen 3/4 ging dan afentoe nog even onderin zitten als ze moe was! Was echt ideaal zo, want ze kon zo echt uitrusten
vrijdag 2 augustus 2019 om 20:33
Zelfde hier, nu zwanger, zoon (geen lange loper) straks 2 jaar als baby er is.
Ik ga wsl voor de Quinny Hubb, aanvankelijk voor 1 kind met gewone zitting, en dan de maxi cosi die ik sowieso al heb (en een reiswieg), en als baby toe is aan zitje kan zoon op het zitplankje. Mocht dat toch nog niet lukken, dan kan de wagen uitgebreid worden (hoeft dus niet al meteen bij aankoop) met een extra zitting en kunnen ze allebei in een eigen zitje.
Is een van de meest compacte wagens met toch ook nog wel een fijne boodschappenmand onder in.
Ik ga wsl voor de Quinny Hubb, aanvankelijk voor 1 kind met gewone zitting, en dan de maxi cosi die ik sowieso al heb (en een reiswieg), en als baby toe is aan zitje kan zoon op het zitplankje. Mocht dat toch nog niet lukken, dan kan de wagen uitgebreid worden (hoeft dus niet al meteen bij aankoop) met een extra zitting en kunnen ze allebei in een eigen zitje.
Is een van de meest compacte wagens met toch ook nog wel een fijne boodschappenmand onder in.
vrijdag 2 augustus 2019 om 22:37
Hier was het verschil 14 maanden en ik heb via MP een ouder model gekocht waar wij heel tevreden over waren: de Urban Jungle. Echt een aanrader, heel makkelijk in gebruik ook licht bij het sturen.
Hij is alleen wel groot en bij het in de auto tillen vond ik dat onprettig. Daarom heb ik na iets meer dan een jaar een duo-buggy gekocht: de Joie Aire. Lekker licht!
Hij is alleen wel groot en bij het in de auto tillen vond ik dat onprettig. Daarom heb ik na iets meer dan een jaar een duo-buggy gekocht: de Joie Aire. Lekker licht!
Alles komt goed
vrijdag 2 augustus 2019 om 22:40
Wij hadden het wel gedaan. Eerst een van phil&teds via MP. Geen succes. Grote baby, klein mandje waar hij al snel niet meer in paste. Weer verkocht. Toen toch maar een dure bugaboo donkey via mp gekocht. Echt super fijn! Ik kon nog makkelijk door het kruidvat, grote reiswieg en hij is ook makkelijk als enkele wagen te veranderen. Voor dezelfde prijs weer doorverkocht via MP, dus eigenlijk voor niks 1,5 jaar gebruikt. Flinke twijfel gehad want veel geld, maar was de beste keus voor wat comfort en vrijheid in die drukke tijd met baby en dreumes.
Life is short. Smile while you still have teeth.
zaterdag 3 augustus 2019 om 07:02
Hier blij met Easywalker. Loopt erg licht en soepel. Enige nadeel vind ik dat in de meest rechte stand de kinderen nog best achterover liggen. Qua breedte valt het mee. Al is het soms wel passen in de gangpaden van bijv Kruidvat. We hebben drie kindjes in korte tijd, en jongste gaat in draagdoek mee als de oudste twee in de wagen zitten. Gaat goed. Bugaboo Donkey lijkt me ook fijn.
Je schrijft dat je de Stokke met zoveel plezier gebruikt, die hebben ook een duowagen toch?
Je schrijft dat je de Stokke met zoveel plezier gebruikt, die hebben ook een duowagen toch?
zaterdag 3 augustus 2019 om 08:21
Ik ben 3 weken geleden moeder geworden van onze tweede. Het verschil is 21 maanden. De oudste loopt prima, en kan ook stukken op jet mee rij plankje.
Maar ik ben super blij met onze baby jogger, city mini duo wagen. Dit is een wagen waar ze naast elkaar zitten. Ik loop graag naar het centrum, dat is te ver voor het mee rij plankje. Ik ben gister uitgebreid gaan winkelen en paste alleen niet door de reserve kassa van de supermarkt. De kruitvat was een uitdaging maar paste wel. Ook past hij gewoon door deuren in huis. Jet grootste voordeel is dat hij in de kofferbak van mijn Kia picanto past. Dat lukte zelfs met onze quinny buzz niet.
Ik zou geen wagen willen waar ze onder elkaar zitten. Onze oudste wil alles zien en de kleinste wil ik zelf goed in de gaten kunnen houden.
Maar ik ben super blij met onze baby jogger, city mini duo wagen. Dit is een wagen waar ze naast elkaar zitten. Ik loop graag naar het centrum, dat is te ver voor het mee rij plankje. Ik ben gister uitgebreid gaan winkelen en paste alleen niet door de reserve kassa van de supermarkt. De kruitvat was een uitdaging maar paste wel. Ook past hij gewoon door deuren in huis. Jet grootste voordeel is dat hij in de kofferbak van mijn Kia picanto past. Dat lukte zelfs met onze quinny buzz niet.
Ik zou geen wagen willen waar ze onder elkaar zitten. Onze oudste wil alles zien en de kleinste wil ik zelf goed in de gaten kunnen houden.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
zaterdag 3 augustus 2019 om 08:36
Tussen onze kinderen zit 19 maanden verschil en wij gebruiken ook de kinderwagen met meerijdplankje. En voor langere afstanden buggy en draagzak. Of als man erbij is kinderwagen en buggy (dagjes weg bijvoorbeeld). Ik dacht toen van we kunnen altijd nog een duowagen kopen als we hem missen, maar tot nu toe niet het geval (jongste is bijna 3 maanden).
zaterdag 3 augustus 2019 om 14:04
Ik heb het even opgezocht, wel fijn, deze is ook helemaal niet zo duur nieuw in aanschaf.00suus00 schreef: ↑03-08-2019 08:21Ik ben 3 weken geleden moeder geworden van onze tweede. Het verschil is 21 maanden. De oudste loopt prima, en kan ook stukken op jet mee rij plankje.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
zaterdag 3 augustus 2019 om 14:05
Ik heb de duowagen van Stokke nog niet gevonden, dus als jij het wel weet dan hou ik me aanbevolen!Annija schreef: ↑03-08-2019 07:02Hier blij met Easywalker. Loopt erg licht en soepel. Enige nadeel vind ik dat in de meest rechte stand de kinderen nog best achterover liggen. Qua breedte valt het mee. Al is het soms wel passen in de gangpaden van bijv Kruidvat. We hebben drie kindjes in korte tijd, en jongste gaat in draagdoek mee als de oudste twee in de wagen zitten. Gaat goed. Bugaboo Donkey lijkt me ook fijn.