durf mijn kind niet meer buiten te laten spelen

28-12-2008 17:16 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Wij hebben in onze straat sinds kort een kind wonen van 7 jaar die aan een stuk door rottigheid uithaald en met messen en aanstekers kinderen loopt te bedreigen, zoals ook mijn kind. De moeder is altijd binnen en doet hier niets tegen. Ik heb al de politie ingelicht maar het jongetje is te jong om aangifte tegen te doen. Nu durf ik mijn kind niet meer buiten te laten spelen omdat ik bang ben dat er erge dingen zullen gebeuren. Is er iemand bekend met dit probleem en wat je verder zoal kunt doen behalve zelf als moeder erbij gaan zitten? P.s. ik woon in een flat.
Vraag ik me af of het een schreeuw om hulp is en niet gewoon kwaadwilligheid.

Temeer daar er in elke wijk wel één of meerdere bullebakkies zitten. Dat er niet perse met messen gezwaaid wordt, maar geïntimideerd wel.

Zouden die allemaal uit een slecht gezin komen?

En hoe dan ook moet je een hele hoop energie steken in een kind zowel positief benaderen als zorgen dat die jouw kind niet alsnog intimideert en ik vraag me af of je dit van een omgeving kunt verwachten.

Persoonlijk heb ik mijn handen al vol aan mijn eigen kroost en kom echt niet verder dan 'ontwijk zo'n gastje maar'.
Daar ben ik het ook weer mee eens Mamzelle.

Moeilijk hoor.

Ik heb met TO te doen. (f)
knip, dubbel dus.
Tja............ Ik vind het heel knap dat veel mensen hier reageren met een advies in de 'zachte aanpak' - richting. Ik woon nu een jaar of 7 in een achterstandwijk waar het letterlijk barst van de rotkinderen. En er zijn echt, echt, echt gewoon rotkinderen. Met een naar karaktertje.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar een fijn gesprek mee aan te gaan of ze eens uit te nodigen. En al helemaal niet dat ik het zie zitten om straks mijn dochtertje hier buiten te laten spelen.

Er zijn hier "jochies" van 6 die kleine meisjes dwingen hun broekje te laten zakken in bosjes, die katten mishandelen. Vuurwerk naar je hond gooien. Een ongelooflijke grote bek tegen je opzetten als je ze vraagt normaal te doen. De woorden "kankerhoer" en 'tyfuswijf' komen hier gewoon uit de muil van 8 en 10- jarigen.

Mijn dochter is nu 8 maanden en ik stel op het moment alles in het werk om hier weg te kunnen. Ik ga haar niet 'weerbaarder' maken tegen dit soort tuig. Ik wil eenvoudigweg niet dat haar iets overkomt.

Mijn handen jeuken regelmatig als ik de kinderen hier uit de straat tegekom, er komt echt niks fatsoenlijks uit.

Tuurlijk heb ik weleens geprobeerd met ze te praten. Op een toffe manier. Met de beste bedoelingen. Maar het helpt geen ruk. De volgende dag staat er wéér iets op je schutting geklad. Staan ze wéér te voetballen op je oprit en gooioen ze het zoveelste rotje naar je huisdier of door je brievenbus.

Ik heb de moed opgegeven en verlaat mijn wijkje zo snel mogelijk. Ietswat teleurgesteld, dat wel.
Tja Nastik,DAT kennen we op de Veluwe niet

Klinkt wel erg iig
In de ideale wereld ga je met dat jochie praten, die luistert en snapt het.

In een iets minder ideale wereld ga je als jochie niet luistert naar de ouders (in dit geval moeder) en die luisteren welwillend en begripvol en gaan er iets aan doen.

Jammer dat meestal de bovengenoemde ideale wereld niet bestaat.

Zeker niet in die vele kutwijken.

Nastik (f)
Nastik, we zitten in hetzelfde schuitje....ik heb me ook al laten inschrijven voor een andere woning want ik zie er geen verandering in komen in de eerste jaren. En ik woonde nog wel in een"grijze"buurt, d.w.z. met veel bejaarden. Het was er prima wonen, op de hangjongeren na dan. Niemand snapt dat dit spul ertussen is gekomen. Ik heb het jongetje al diverse malen op zijn gedrag aangesproken. Een keer zei hij terug tegen mij dat hij een kamper is en toch alles kan maken!!! Lekker dan:( Een vriendin van mij heeft hem ook hartig toegesproken en toen lachtte hij haar recht in haar gezicht uit.

Het amk heb ik ook al gebeld omdat het de spuigaten uitliep, maar die hadden het druk en zouden mij dezelfde dag terug bellen. Hebben ze dus nooit gedaan. Verhuizen is de beste optie, maar het wachten op een huis duurt lang, helaas.
Elninjoo, ik weet niet uit wat voor wereld jij komt, maar 25 jaar geleden heeft mijn moeder al een enorme ruzie gehad omdat ze een kind een tik heeft verkocht (want dat kind was bezig een ander kind te mishandelen, uit reflex heeft ze hem een tik verkocht zodat hij ophield), niet goed ook natuurlijk, dat vindt ze zelf ook (ze kan het zich nu nog herinneren dus het heeft wel indruk gemaakt) en dat was dus 25 jaar geleden óók al niet geaccepteerd. En terecht ook.

Een kind meppen omdat het niet goed opgevoed wordt.... ja, primá oplossing... Bureau Jeugdzorg opdoeken en er gewoon op meppen, daar wordt het beter van.
quote:Nastik schreef op 28 december 2008 @ 19:04:

Tja............ Ik vind het heel knap dat veel mensen hier reageren met een advies in de 'zachte aanpak' - richting. Ik woon nu een jaar of 7 in een achterstandwijk waar het letterlijk barst van de rotkinderen. En er zijn echt, echt, echt gewoon rotkinderen. Met een naar karaktertje.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar een fijn gesprek mee aan te gaan of ze eens uit te nodigen. En al helemaal niet dat ik het zie zitten om straks mijn dochtertje hier buiten te laten spelen.

Er zijn hier "jochies" van 6 die kleine meisjes dwingen hun broekje te laten zakken in bosjes, die katten mishandelen. Vuurwerk naar je hond gooien. Een ongelooflijke grote bek tegen je opzetten als je ze vraagt normaal te doen. De woorden "kankerhoer" en 'tyfuswijf' komen hier gewoon uit de muil van 8 en 10- jarigen.

Mijn dochter is nu 8 maanden en ik stel op het moment alles in het werk om hier weg te kunnen. Ik ga haar niet 'weerbaarder' maken tegen dit soort tuig. Ik wil eenvoudigweg niet dat haar iets overkomt.

Mijn handen jeuken regelmatig als ik de kinderen hier uit de straat tegekom, er komt echt niks fatsoenlijks uit.

Tuurlijk heb ik weleens geprobeerd met ze te praten. Op een toffe manier. Met de beste bedoelingen. Maar het helpt geen ruk. De volgende dag staat er wéér iets op je schutting geklad. Staan ze wéér te voetballen op je oprit en gooioen ze het zoveelste rotje naar je huisdier of door je brievenbus.

Ik heb de moed opgegeven en verlaat mijn wijkje zo snel mogelijk. Ietswat teleurgesteld, dat wel.

Zo was het dus vroeger bij ons ook. Iets minder geconcentreerd wel want het was geen Rotterdam, maar een kleine provinciestad. Maar wel veel kinderen uit "rare"gezinnen. Veel kwamen er van het kamp en dat is geen lekker volk kan ik je vertellen. Die hebben hun eigen rechten denken ze. Ik ben als kind echt vaak bang geweest en ook daadwerkelijk mishandeld door een meisje die zo'n beetje op de straat leefde. Zij had een heel netwerk van andere straatschoffies om zich heen en die tuigden alle andere kinderen in de buurt af. Ik heb echt mijn hele basisschooltijd in angst geleefd en dat heeft zijn uitwerking hoor.

Toen ik naar het VWO ging en zij allemaal naar de huishoudschool, was het klaar, toen zag ik die kinderen niet meer zo vaak. Als ik ze tegenkwam reed ik een straatje om. Het tuig woont nog altijd in dezelfde plaats en heeft nu zelf kids en is inmiddels aan hun derde kerel bezig (lees ik allemaal op Hyves). Dus de geschiedenis herhaalt zich fijn.

Ik denk serieus dat de enige optie voor Anne Margreet is, om te verkassen als dat kan.
quote:annemargreet schreef op 28 december 2008 @ 19:18:

Nastik, we zitten in hetzelfde schuitje....ik heb me ook al laten inschrijven voor een andere woning want ik zie er geen verandering in komen in de eerste jaren. En ik woonde nog wel in een"grijze"buurt, d.w.z. met veel bejaarden. Het was er prima wonen, op de hangjongeren na dan. Niemand snapt dat dit spul ertussen is gekomen. Ik heb het jongetje al diverse malen op zijn gedrag aangesproken. Een keer zei hij terug tegen mij dat hij een kamper is en toch alles kan maken!!! Lekker dan:( Een vriendin van mij heeft hem ook hartig toegesproken en toen lachtte hij haar recht in haar gezicht uit.

Het amk heb ik ook al gebeld omdat het de spuigaten uitliep, maar die hadden het druk en zouden mij dezelfde dag terug bellen. Hebben ze dus nooit gedaan. Verhuizen is de beste optie, maar het wachten op een huis duurt lang, helaas.

Oh, dit berichtje had ik nog niet gelezen, maar inderdaad. Precies zoals ik beschreef dus. Kampers hebben eigen rechten denken ze, en dat is heel vervelend want de politie durft er dus ook niet naartoe als er wat aan de hand is op het kamp.

Blijf uit de buurt van dat volk, je wilt er geen ruzie mee.
Noa, generaliseer anders even lekker.
Help, de moeder weet dat ik de politie heb gebeld, dat heeft ze me al laten weten. Ik weet dat je erbij uit de buurt moet blijven en ik had wel wat meer discretie verwacht van de wijkagent.
Uh, waar komt deze ontwikkeling ineens vandaan. Stond ze ineens voor je neus? En wat betreft die discretie, ik denk niet dat de wijkagent jou heeft genoemd maar vraag het hem nog even. Waarschijnlijk voelde ze dat zelf wel goed aan dat die wijkagent op haar stoep stond n.a.v. klachten van o.a. jou. Ik denk dat ze gewoon heeft gegokt dat jij bij de wijkagent hebt geklaagd.
quote:annemargreet schreef op 28 december 2008 @ 19:31:

Help, de moeder weet dat ik de politie heb gebeld, dat heeft ze me al laten weten. Ik weet dat je erbij uit de buurt moet blijven en ik had wel wat meer discretie verwacht van de wijkagent.Heeft ze je dat nu net laten weten?
Wat een k-situatie Annemargreet en wat een enorme zak hooi die wijkagent .

Het is al vaker genoemd: verkassen lijkt mij inderdaad de beste optie. Een hele trieste realiteit.

Sterkte!
Helaas heb ik ook al eens meegemaakt dat de politie niet altijd even discreet omgaat met vertrouwelijke informatie t.a.v. meldingen, getuigenverklaringen e.d.

Dus het kan best zijn dat oom agent niet even subtiel is omgegaan met meldingen vanuit de buurt.
quote:alice33 schreef op 28 december 2008 @ 19:47:

Helaas heb ik ook al eens meegemaakt dat de politie niet altijd even discreet omgaat met vertrouwelijke informatie t.a.v. meldingen, getuigenverklaringen e.d.

Dus het kan best zijn dat oom agent niet even subtiel is omgegaan met meldingen vanuit de buurt.Dat kan maar het hoeft niet. Ze kan het even navragen en als hij dat wel heeft gedaan moet ze gewoon even een klacht indienen want dat is niet netjes. Maar het kan ook gewoon zijn dat die moeder 1 en 1 heeft opgeteld en tot de conclusie is gekomen dat die buurvrouw die altijd zo schichtig in de buurt van haar kindje blijft en haar en haar zoon vanuit haar ooghoeken stevig in de gaten houdt de persoon is die is wezen klagen bij de wijkagent.
In de wijk waar wij wonen zijn ook veel gezinnen wat gewoon tuig is. Kinderen lopen hier om 22u s'avonds nog op straat en vernielen alles. Lopen idd met aanstekers en zakmessen op zak. Mijn zoon van 6 is ook al regelmatig naar binnen gekomen dat ze hem vroegen om broek naar beneden te doen en dat hij zijn piemel moest laten zien. Ook werd hij weleens gevraagd om bij een ander zijn piemel te spelen. Ik vroeg aan mijn zoon wie dat waren en ben direct samen met mijn zoon naar buiten gelopen. Heb diegene aangesproken op een fatsoenlijke maar wel consequente toon dat ik hier niet van gedient was. En ze gevraagd of zij dat zelf ook leuk zouden vinden als ze dat zelf zou overkomen. Heb gezegd als ik nog èèn keer iets hoor van jullie wat niet door de beugel kan ga ik naar jullie ouders! En heb gelukkig tot nu toe geen klachten meer gehad.

Maar willen ouders hier ook niet naar luisteren, dan zou ik ook de wijkagent inschakelen. Wil dat niets opleveren dan jeugdzorg maar.
quote:annemargreet schreef op 28 december 2008 @ 19:31:

Help, de moeder weet dat ik de politie heb gebeld, dat heeft ze me al laten weten. Ik weet dat je erbij uit de buurt moet blijven en ik had wel wat meer discretie verwacht van de wijkagent.

Wat nou help! Kom op voor je dochtertje. Als dat arme kind al niet eens meer lekker buiten kan spelen door dit joch! Ja, jij hebt de politie gebeld, heel goed! Want dit tolereer jij niet. En samen met jou (hopelijk) ook de ouders van de andere kindjes in je buurt. Zet de hele buurt maar tegen ze op, maar laat nooit zien dat je bang bent. Het is de omgekeerde wereld. ZIJ doen niet normaal...ZIJ moeten zich aanpassen en hun kind normaal opvoeden!

En ik zou inderdaad een ander huis gaan zoeken want je dochtertje van 4 alleen buiten laten spelen omdat je in een flat woont lijkt me ook eng. En zo kan je ook niet op haar letten.
Ik vraag me echt af waarom iemand haar kind van 4 uberhaupt alleen buiten zou laten spelen als je in een flat woont...
Ze is zes als ik het goed onthouden heb.
quote:annemargreet schreef op 28 december 2008 @ 17:46:

mijn dochter is bijna 6 en ik geloof niet dat ze judo erg leuk vind, ik heb het zowiezo al een voorgesteld (niet zo/n dure sport

Ze is dus 5. Vind ik ook erg jong hoor, om alleen naar buiten te laten. Helemaal als je zelf in een flat woont en dus niet meegaat, wat TO niet doet. (schrijft ze zelf).

Maar goed, het ging over het jochie.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je je niet moet laten intimideren. Maar ik heb makkelijk praten
Ik woon niet in een wolkenkrabber, het is een lage flat, gelegen in een verkeervrije zone.
quote:hanZie schreef op 28 december 2008 @ 19:39:

[...]

Heeft ze je dat nu net laten weten?
Ik zou nogmaals het AMK bellen.

Ik zou aan andere ouders in de buurt vragen om dat ook te doen.

Als er meer meldingen binnen komen over één gezin MOETEN ze aktie ondernemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven