durf mijn kind niet meer buiten te laten spelen

28-12-2008 17:16 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Wij hebben in onze straat sinds kort een kind wonen van 7 jaar die aan een stuk door rottigheid uithaald en met messen en aanstekers kinderen loopt te bedreigen, zoals ook mijn kind. De moeder is altijd binnen en doet hier niets tegen. Ik heb al de politie ingelicht maar het jongetje is te jong om aangifte tegen te doen. Nu durf ik mijn kind niet meer buiten te laten spelen omdat ik bang ben dat er erge dingen zullen gebeuren. Is er iemand bekend met dit probleem en wat je verder zoal kunt doen behalve zelf als moeder erbij gaan zitten? P.s. ik woon in een flat.
Dan nog zou ik mijn kind van 5 niet alleen buiten laten spelen...

Rotjochie of niet in de buurt.
Mijn kind van 5 speelt wel buiten hoor, autovrij park aan mijn voordeur en een broer van 8, maar ja als ik de TO was en in een flat zou wonen.......nee never nooit niet, vooral niet met die situatie.
Het is sneu dat het jongetje buiten zijn rottigheid uithaald en zijn ouders zo te lezen onverschillig zijn over hun kind. Maar het is ook vervelend dat de buurtkinderen worden lastig gevallen door hem. Een beetje dubbel dus. Ik mag hopen dat een instantie niet alleen toezicht houdt maar ook actie gaat ondernemen... en wanneer wordt er actie ondernomen?? Ik denk dat als de hele buurt dat jochie gaat aanspreken, hij alleen maar meer tegendraads wordt. 7-jarigen weten heel goed wat ze wel en niet willen. Probeer de eerste 4 jaren van zijn leven (waarin toch het grootste gedeelte gevormd wordt) maar eens recht te breien, dat heeft ontzettend veel tijd nodig en kan niet met even 1 gesprekje opgelost worden! Ik denk niet dat het handig is als de hele buurt erover gaat vallen, maar er bijv. 1 centraal punt komt waar je kunt vermelden wat het jongetje allemaal uitspookt op straat en dat het kan worden doorgegeven aan de instantie die toezicht houdt.
Ps nog een tip:

Ik lees dat er nog meer buurtkindertjes zijn. Laat je kindje met anderen buiten spelen. Met meerdere kinderen bij elkaar durft hij misschien niet?? Anders kun je onderling afspraken maken met moeders van de buurtkinderen, dat ze af en toe bij elkaar gaan spelen, of buiten gaan spelen met toezicht van 1 moeder.
Je kan ook proberen 'vriendjes' met dat rotjoch worden, hem een keer wat lekkers geven als je hem ziet, als jij aardig bent tegen hem misschien laat hij dan je dochter ook met rust en zoekt hij een ander slachtoffer, of is dit een hele domme opmerking..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven