Eczeem speelt weer meer op
maandag 27 april 2020 om 22:15
Mijn zoontje van ruim anderhalf jaar heeft altijd al een gevoelige huid gehad, is ook overgevoelig voor bepaald eten (allergie gevoelig) en heeft nu dus weer een opleving van zijn eczeem.
Voornamelijk bij zijn oorlellen, nekje, knieholtes, enkels en ellebogen...
Herkennen jullie dit? En wat gebruiken/doen jullie zoal?
Ik gebruik zelf hormoonzalf, maar wil dit niet teveel smeren, en houdt het vet met zalf van Dr. Leenaerts, gewoon van drogist.
Denk dat de opleving deels komt door het iets vaker in bad gaan omdat hij veel buiten is op het moment, dus het is dubbel...
Voornamelijk bij zijn oorlellen, nekje, knieholtes, enkels en ellebogen...
Herkennen jullie dit? En wat gebruiken/doen jullie zoal?
Ik gebruik zelf hormoonzalf, maar wil dit niet teveel smeren, en houdt het vet met zalf van Dr. Leenaerts, gewoon van drogist.
Denk dat de opleving deels komt door het iets vaker in bad gaan omdat hij veel buiten is op het moment, dus het is dubbel...
dinsdag 28 april 2020 om 13:21
dinsdag 28 april 2020 om 15:28
Klopt, warm weer is funest!
Ik merk dat hij echt graag koel slaapt maar is lastig als we weer zo’n hete zomer gaan krijgen, bah.
Kan daar weer tegenop gaan zien, maar het is niet anders....
dinsdag 28 april 2020 om 15:50
Het is wel jammer dat vakantie er hoogstwaarschijnlijk niet in zit, of in ieder geval niet naar het buitenland. Anders helpt zeelucht en hoog in de bergen altijd wel. Mijn kind heeft last van hooikoorts en vlakbij de zee of hoog in de bergen heeft ze daar niet zo'n last van en speelt het eczeem ook minder op.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 28 april 2020 om 15:51
WholeLottaLove schreef: ↑28-04-2020 15:28Klopt, warm weer is funest!
Ik merk dat hij echt graag koel slaapt maar is lastig als we weer zo’n hete zomer gaan krijgen, bah.
Kan daar weer tegenop gaan zien, maar het is niet anders....
Hier neemt de eczeem juist altijd af in de zomer bij mooi weer. Ze zeggen dat het vaak goed is een beetje zon en lucht.
dinsdag 28 april 2020 om 16:54
Ja herkenbaar. Met het warmere weer wordt het erger. Ik gebruik ook hormoonzalf als het op speelt, meestal is het na 2 dagen weg. En verder 2x p/d vaseline paraffine op recept. Kan je ook zonder recept kopen bij de apotheek. Koelzalf is ook genoemd volgens mij en dat raadde de huisarts evt. ook aan.
Ik doe mijn dochter max 2-3 keer per week in bad/onder de douche. En probeer ook niet te vaak haar handen en gezicht af te vegen met een nat doekje.
Ik doe mijn dochter max 2-3 keer per week in bad/onder de douche. En probeer ook niet te vaak haar handen en gezicht af te vegen met een nat doekje.
dinsdag 28 april 2020 om 18:23
Ik heb de echte plekken niet behandeld met Lipikar maar ben gestart nadat ik het met schema smeren van hormoonzalf onder controle had. Vervolgens gaan smeren en haar huid is nu mooi soepel en egaal waardoor er bij mijn dochter ook minder snel een uitbraak komt. (Bij droge huid kan ik precies zien dat het er weer snel bij komt)
Ik vind la roche dus een echte aanrader. Voor de mensen waarbij het bij de kinderen juist opspeelt in de zon. Al wel aan zonnebrand allergie gedacht?
Ik vind la roche dus een echte aanrader. Voor de mensen waarbij het bij de kinderen juist opspeelt in de zon. Al wel aan zonnebrand allergie gedacht?
dinsdag 28 april 2020 om 20:05
Ja, maar is het niet denk ik. Had een vreselijke zonnebrand van Naïf, echt heel dik vet spul. Kind leek wel een spook...Cat1985 schreef: ↑28-04-2020 18:23Ik heb de echte plekken niet behandeld met Lipikar maar ben gestart nadat ik het met schema smeren van hormoonzalf onder controle had. Vervolgens gaan smeren en haar huid is nu mooi soepel en egaal waardoor er bij mijn dochter ook minder snel een uitbraak komt. (Bij droge huid kan ik precies zien dat het er weer snel bij komt)
Nu Garnier Kids Sensitive Expert+ en gaat prima...

dinsdag 28 april 2020 om 21:41
Wij smeren hormoonzalf en koelzalf zonder rozenolie. Kleine is bijna 2 en vaak gaat het na het 2e jaar beter hoorde ik.
We kregen van de kinderarts de tip om zonnebrand uit een tube te gebruiken omdat daar minder water in zit wat de huid weer extra uitdroogt.
Volgens haar reageren kinderen met eczeem vaak goed op de spf 50 van biodermal (voor kinderen.) Gaat hier goed.
We kregen van de kinderarts de tip om zonnebrand uit een tube te gebruiken omdat daar minder water in zit wat de huid weer extra uitdroogt.
Volgens haar reageren kinderen met eczeem vaak goed op de spf 50 van biodermal (voor kinderen.) Gaat hier goed.