Een derde wondertje!!!

21-10-2008 20:05 1198 berichten
Alle reacties Link kopieren
NickLeeftijdKidsUitg. of NODBijzonderGB3322 boys (4 en 2) 4 juli Floddertje128zoon(4), dochter(2)3 mei, zoon Pepijn Miriam197434dochter(2),zoon(1) 17 novPrinsess33boy(4), girl(2) 10 aug.ADLmamavanM252 jaar en 0 jaarNOD afwachtenStella792302 boys(3 en 1) 4 dec30/6 VK, 21/7 20wk echoCarianne352 boys (4 en 3)]:heart:Hoera333zoon(3), dochter(1) 6 decMebi302 boys (5 en 4)
Mebi... wat een verschrikking! Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Ook met je beslissing om toch naar het ziekenhuis te gaan of het vanzelf te laten gebeuren. Dikke knuffel, ook voor je man.

(wil je wel in het schema blijven staan...?)

Ik heb zelf toch wel flink last van de naweeën van de verhuizing. Het normale leven is dan wel weer begonnen, waar ik wel blij mee ben. Beetje ritme en regelmaat was hier wel weer nodig voor allemaal. Werken viel mij niet tegen, gelukkig. Maar ik ben zoooo MOE!!!! Misselijkheid is er weer, samen met overgeven, gigantischhe hoofdpijn al sinds aan aantal dagen (zo wie zo meer dan normaal). Gisteravond gesport (teamsport). Vond het wel weer leuk na de vakantie, maar er is iets niet helemaal lekker gegaan, want ik heb nu enorme last van mijn onderrug. Misschien iets te fanatiek gesprongen.... (?). Morgen een wedstrijd, de belangrijkste van het hele seizoen, en dan kan ik waarschijnlijk niet eens meedoen. ^%$%^*3

Ik ga nog even op de bank even wat drinken en tv kijken en dan voor half 10 naar bed. Zal nog even snel het schema aanpassen...

Probeer later weer wat uitgebreider te reageren, heb nu geen puf meer... zitten is ook zo pijnlijk!

Liefs
He ladies,

Hier ben ik ook weer, onze computer was er mee gestopt dus is het alweer een tijdje geleden.

Allereerst Mebi, heel veel sterkte..

Nou zoals je weet ben ik nu 3,5 week geleden gecurreteerd, ik zag er tegenop op maar het viel me reuze mee. En de volledige narcose vond ik een beetje eng. ik heb precies 7 dagen gevloeid 3 dagen echt bloed en daarna bruinverlies. En ben nu aan het wachten op mijn 1ste menstruatie. Voel me soms nog enorm ellendig maar dat zal er allemaal wel bij horen.

GB3: Gelukkig ben je verhuisd en dat zal er nu zeker inhakken en niet te vergeten die 2 die er al rond wandelen dat kost ook een hoop energie? Hoeveel weken ben je nu? En hoe is het met je buik groeit het al goed?

Prinsess: Wanneer hoor je meer van je sollicitatie? Goed hoor van je dat je zo nuchter bent, maarja als het hartje goed klopt dan is er toch ook reden tot paniek.

Ik probeer ook weer heel nuchter na te denken, het is natuurlijk niet leuk om het mee te maken maar je wordt er wel weer sterker van denk ik. Het gaat wle wat beter met me maar met werken weet ik het nog steeds niet, ik heb maandag een gesprek gehad met mijn baas en ik krijg een vast contract. Maandagmiddag ben ik ook gelijk weer naar huis gegaan want ik moest alleen maar overgeven dus heb lekker buikgriep gehad deze week. Maar hoe langer ik nadenk ligt mijn hard toch bij het grafisch ontwerpen en nu doe ik de technische ondersteuning van schaarhoogwerkers iets totaal anders. maar ja een vast contract en werkervaring is ook wle prettig ik weet het gewoon even niet.

Wij willen een citroen evasion, fiat ulysee, peugot 806 of iets dergelijks deze auto's zijn namelijk betaalbaar.

Ga nu even bankhangen, nou dames fijn weekend
Hi Stella en GB3, fijn jullie ook weer even te lezen!

@ Stella, als je kiest voor werk waar je hart ligt, ben je wel het meest gelukkig, lijkt me. Vast contract is ook wel fijn, maar niet als het ten koste gaat van je levensgeluk lijkt me. Dat heb ik wel bij mijn man gemerkt. Die doet nu weer waar zijn hart ligt en hij leefde er helemaal van op, en dan tussen ons ook!

@ GB3, vervelend dat je er naar van bent en dat je door je rug gegaan bent! De misselijkheid houdt wel lang aan zo he? Wat zegt de VK ervan?

Mijn NOD is nu weer +- 22 januari.. Laatste ronde, deze laatste 2,3 dagen al weer aan de klus geweest , we hebben echt zoiets van: als het niet lukt, is het niet voorbestemd. Omdat we bij de andere 2 echt voordat we met onze ogen knipperden zwanger waren. En zoals ik al eerder schreef, we zijn best tevreden zo! Het zou gewoon een soort toegift zijn. We zullen zien deze maand!

Ik ga nu weer lekker schaatsen met de kids, ben gister wel gevallen (au au) maar gewoon weer even doorbijten. Henri, mijn oudste kan er al aardig wat van op zijn hockeyschaatsjes. Ben best trots (hij krijgt veel complimentjes van buurtbewoners)

Tot later en liefs voor allemaal!
Stella, je hart volgen als dat enigzins haalbaar is! Balen dat je je zo rot voelt nog steeds. Dat werk speelt denk ik bewust en onbewust een grote rol... maar ik ben het zeker met je eens dat vervelende dingen je ook sterker kunnen maken als persoon! Het is vaak hoe je ermee omgaat denk ik. Als het binnen je vermogen en je kracht ligt kun je uiteindelijk uit veel situaties sterker en krachtiger 'terugkomen'. Maar geef het wel de tijd, het is nog zo vers voor je natuurlijk.

GB3, zo'n verhuizing hakt er lichamelijk en geestelijk in idd! En dan ook nog eens misselijk... Zal toch binnekort iets af moeten nemen hoop ik voor je. Hoe voel jij je met het werk. Ik dacht dat jij je ook niet helemaal lekker daarover voelde? Nog nagedacht om te switschen? Of heb je geprobeerd de knop om te draaien?

Carianne, echt de laatste ronde? Raar idee zeker? Dan moet het gewoon raak zijn nu!!!!!!!! Leuk van Henri, is hij zelf ook trots?

Ik kreeg gisteren te horen dat ik een derde gesprek krijg! Er is 1 andere persoon naast mij over. Spannend hoor, dinsdag gesprek. Ik heb komende week ook een gesprek voor een andee beleidsfunctie binnen de gemeente waar ik nu al werk. Lijkt me ook leuk maar is maar 20 uur... Is wel erg weinig misschien. Die andere functie is 24 uur (ik ben net van 4 naar 3 dagen gegaan sinds kort).

Even iets voorleggen: Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik zit er een beetje mee dat ik zwanger ben voor de evt .nieuwe werkgever. Ik ben van plan dat ALS ik door ben het te zeggen voor het tekenen. Als ik het nu al zeg heb ik het idee dat ik mijn kans verspeel en dat ik niet op mijn persoon/kunnen word afgerekend maar op mijn zwangerschap... Maar ik vind het vervelend om het straks als verrassing te brengen als ik eenmaal binnen ben. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Het is wel zo dat ik nu pas 9 en een halve week ben en alleen de familie en een paar vrienden het weten ook. Op het moment van schrijven v.d. brief was ik nog niet zwanger ook. Dilemma. Ik ben jur. niet verplicht om het te zeggen natuurlijk maar moreel wel vind ik. Wat mij betreft een kwestie van timen. Het lullige is alleen dat ze meer dan 50 brieven hadden en er 9 op gesprek hebben gehad. En dan hebben ze straks iemand die er een tijd uit is. Iemand advies?

liefs
Hoi Prinsess,

Vooralsnog is het wel de laatste ronde ja, want ik zal toch een keer terug moeten aan mijn medicijnen, wil ik die andere 2 groot zien worden. Maar ja, je weet het gewoon niet he?

Henri is zeker trots, geeft al een paar showtjes weg hier en daar, lachen! Zo bijdehand is hij dan wel hoor!

Advies van mij: inderdaad kijken hoever je komt, als je het dan toch wordt, dan eerlijk melden voor het tekenen. Dan weet je voor jezelf dat je op persoon bent beoordeeld en zij weten dan wel dat jij er een tijdje uit bent. Maar als ze jou echt willen hebben, hebben ze de 4 maandjes er wel voor over, lijkt me.

Nu ja, spannend hoor! Hou je ons op de hoogte???

Liefs, Car.
He allemaal

Mebi, ik had een goed gevoel over de curretage. Het pilletje kreeg ik eerst en daarmee was niet alles weg gegaan. Bij de curretage loop je volgens mij geen risico op onvruchtbaarheid. Het voordeel is dat je dan helemaal schoon bent van binnen, want zolang er ook maar een klontje achterblijft word je niet ongesteld en dat is erg vervelend. Bij mij konden ze door de cur. zien dat alles in orde was, ik heb ook ongeveer een week gevloeid en precies vier weken later was ik weer ongesteld. Heel herkenbaar dat je het over "het"hebt ipv een baby, bij ons was het ook echt eeen klompje cellen, er was nog niets gevormd gelukkig. Sterkte met je keuzes..knuffel

Princess super je derde gesprek! Ik zou het vertellen bij het arbeidsvoorwaardengesprek. Juridisch kunnen ze je niets maken, voor hetzelfde geld breek je je been en ben je ook een aantal weken uit de running. En waarschijnlijk ben je hierna "klaar"met zwanger worden, dus kunnen ze jaren plezier van je hebben. Ik ben trouwens idd positief, heb ik altijd gehad, gelukkig. Ik denk er wel eens aan maar heb het ook af kunnen sluiten en omdat we weer bezig zijn is het ook geen gesloten boek, ik denk dat je dan bij dat derde kindje straks denkt van als die miskraam niet was geweest, dan hadden we hem of haar niet gehad.

Car en Mirjam succes met de klus deze dagen! Het is wel spannend hoor Car, ik zou gewoon iedere dag klussen dan zit je altijd goed, toch?

GB3 sterkte met het ritme en de kwaaltjes, die duren toch al lang zeg!

Stella wat een dilemma's je kunt ook voor een contract gaan en ondertussen rustig rond kijken.

Goed ik moet stoppen want zometeen komt het oppasmeisje kennis maken, vanavond hebben we voor de eerste keer een andere oppas dan de oma's, spannend hoor, maar het is well handiig, we moeten naar een verjaardag, doei allemaal!
Hi, ik nog even:

Ik begreep dat elke dag klussen niet zoveel zin heeft, omdat de zaadcellen zo'n 2 tot 3 dagen nodig hebben om een voorraadje te maken.. Dus doen we het om de dag.. En soms lukt gewoon niet elke dag omdat manlief er niet is.. Tsja, we zullen wel zien, we hebben de druk er niet zo hoog op zitten omdat het wel leuk moet blijven en we al best tevreden zijn zo.

Slaap lekker straks!
even snelle reactie hier vandaan...

Ja, Hoera, ik vind de kwaaltjes ook erg lang duren en ik baal daar ook wel van. Iedereen om mij heen gokt nu op een meisje... Zelfs de verloskundige heeft het gezegd, zonder echo of iets dergelijks. Ik zag haar de eerste keer en ze zei vrijwel direct... je krijgt een meisje. Dus ik begon zenuwachtig te giechelen, net een puber... Was wel grappig. Zou erg leuk zijn, geef ik toe.

Hopelijk heb je een leuke avond.

Door de verhuizing past onze oude vertrouwde oppas niet meer op en hebben we een nieuwe voor onze sportavond. dat was afgelopen donderdag wel even behoorlijk wennen. Jongens waren flink aan het stuiteren...

carianne... succes! het zou toch wel erg leuk zijn als het toch nog wel zou lukken deze maand. The final month!!! Ik hou mijn vingers gekruist voor je.

Prinses... ik heb qua werk de beslissing genomen om toch nog een schooljaar hierna door te gaan. Waarom? Ivm de kredietcrisis durf ik het niet goed aan om te stoppen en ergens anders te gaan beginnen. Als t daar slecht gaat ben ik de eerste die eruit ligt. Ons oude huis is ook nog niet verkocht, dus zo'n risico wil ik niet nemen en durf ik niet te nemen. Verder lijkt het mij erg lastig om zwanger en wel te solliciteren. Dit schooljaar is nog maar kort gezien het verlof. Volgens schooljaar begin ik pas in november door het verlof en daarna zie ik wel wat de beslissing gaat worden. Nu even zekerheid!

Spannend jouw sollicitaties! Good luck!

Stella... fijn dat je weer wat van je hebt laten horen! Neem er lekker de tijd voor hoor! Het is niet zomaar iets... gaat je niet in de koude kleren zitten!

Ik ben vandaag precies 15 weken. Begin nu echt wel een bolletje te krijgen. Al zullen sommigen nog denken dat ik misschien wel dik geworden ben. Sinds deze week ook positiekleding aan van onderen... zit een stuk beter.

Vandaag ook een volleybalwedstrijd (gewonnen, staan ongeslagen bovenaan... kampioenen!!!) en daarin zie je het ook wel hoor! Ging eigenlijk nog best goed. Niet de hele wedstrijd gespeeld hoor. mijn rug ging al wel een stuk beter, maar nog niet weg. Gelukkig heb ik afgelopen nacht goed geslapen en gisteren heel rustig aan gedaan.

Ik ga naar beneden.. heb dorst van de pizza! En manlief zal zo ook wel thuis komen van zijn wedstrijd (verloren... staat onderaan).

Liefs
Aloa, ben weer thuis. Heerlijke midweek gehad. Mooi weer. Heerlijk.

Mebi; jeetje meid !!!! Wat klote voor jullie !! Heel veel sterkte en kom idd lekker spuien !!

Ik heb voor Timo een vroege miskraam gehad. Maar dat kwam vanzelf en een maand later was ik zwanger van Timo. Dus het gevoel (her)ken ik van het moment dat het mis gaat. Dat is kut. In je gedachten heb je al 10 namen, het kamertje is al ingericht, je hebt de baby al in je armen bij wijze van spreken....

Ik had het geluk dat het vanzelf kwam en dat het daarna snel wel raak was. Ik ga er vanuit dat dit gevoel niet anders is als het bij de derde mis gaat.......

Ik kan me ook goed voorstellen dat je tegen het zh opziet. Het is fijn als je lichaam het zelf doet. Maar dan is het wel een hoofdstuk dat je kan afsluiten als dat achter de rug is.

Ik weet eigenlijk helemaal niet wat te zeggen met dit stukje. Misschien wil ik alleen laten zien dat ik met je mee leef !! Heel veel sterkte !!

Prinsess; Ohhhhhhhhhh, ik durf al bijna niks te zeggen na je echo. Ik had ook een week achterstand en ondertussen ben ik 23 weken ver. Keep my fingers crosst !!!!!!

Ik zou zeker nu niks zeggen over je zwangerschap. Eerst dit afwachten toch ?? Tuurlijk is het lastig maar garanties heb je nooit. Dus bij voorbaat al indekken lijkt mij nu niet nodig in deze onzekere weken ??!! Ik zou het een ander verhaal vinden als je nu lekker aan het genieten was van een goede 12 weken echo ofzo..........

Ben trouwens wel benieuwd waar jullie wonen. Ik woon ook in Z-holland.

Car: zo te lezen vermaken jullie je wel :-)

Hoera: en hoe ging het met de oppas vanavond ?? Toch even spannend zo'n eerste keer !!

GB; Toch aardig in gehakt de verhuizing ?? Nu lekker pootjes omhoog en genieten van het resultaat !!!!

Stella: wat lastig met je werk. Gevoel en verstand, stonden die maar wat dichter bij elkaar :-)

Morgen middag lekker de plas op om te wandelen op het ijs. Schaatsen kan nu niet. Boehoe, net nu de plas helemaal dicht ligt !!! Ik kom mijn eigen dorp bijna niet in en uit zo druk is het. Maar even met de kindjes op ijzertjes en met de slee van het uitzicht genieten. Het is zo mooi !!

En dan maandag weer werken sinds 3 weken. Zal wel weer even wennen zijn :-) Volgens mij dan nog een week of 11 werken ofzo.........pffffff wat gaat het snel !!!!
GB3, gefeliciteerd met jullie overwinning! En het zou idd leuk zijn, een meisje! Zo te lezen lijkt het er wel op he? Bij mijn eerste hadden mensen om ons heen ook gedacht dat ik een meisje zou krijgen, maar is toch een jongen geworden. Dus ja, schijn bedriegt soms! Ben benieuwd!

Floddertje, wel sneu dat je nu niet kan schaatsen, net nu er weer sinds tijden lekker ijs ligt. Maar zien hoe de kids het naar hun zin hebben, maakt ook een hoop goed. Denk ik.

Volgens mij woont het merendeel van dit clubje in Z-H?

We hebben vanmorgen ook eens op de grote plas geschaatst. Wel gaaf. Bij ons voor kan het ook, alleen is daar veel troep op vastgevroren (met oud en nieuw) waardoor het toch niet echt lekker is als je even door wil trekken.

Nu even bijkomen van al dat geschaats. Fijne avond!
Hoi allemaal!

GB3 15 weken alweer!!! Flodder, 23 weken, tjeetje, je kan echt gaan aftellen! Bij anderen gaat dat toch altijd sneller dan bij jezelf.

Car, volgens mij ben ik de enigste van onder de rivieren, alhoewel de roots van Stella ook in brabant liggen. Wat betreft om de dag of iedere dag, daar hoor je ook steeds andere verhalen over, het is maar net hoe het uitkomt, maar wij proberen het wel zo vaak mogelijk, bij mij is vrijdag as de vruchtbaarste dag, maar ik hou er wel rekening mee dat het eerder of later is, wij hebben gelukkig niet veel gepland komende week....

Wij hebben echt een mega vol weekend achter de rug. Gister was het super gegaan met het oppasmeisje, ze hadden geen kik gegeven en wij hadden een gezellig feestje in de kroeg, we waren wel om 12 uur thuis. Vanochtend een doop gehad met aansluitend lunch en borrel en vanmiddag nog een nieuwjaarsborrel van de familie gehad. Erg gezellig allemaal, maar ik heb weinig kunnen doen, oei oei die berg strijk, morgen maar weer, bleh, daar heb ik echt zo'n hekel aan.

Oja wat de auto betreft ik las dat er meerderen aan het zoeken zijn. Wij gaan voor de Hyundai Trajet, das echt een megagrote auto en zeer betaalbaar. Nou ik ga nog even relaxen, fijne avond allemaal!

liefs hoera
Vergis me eigenlijk behoorlijk geloof ik. Ben 25 weken vandaag :-).

Vandaag lopend de plas op geweest met Timo, slee en schaatsen. Was leuk. Mooi !!!! Heel gaaf. Dan weet ik ineens waarom ik hier woon. Floortje is met P vlak bij huis het ijs op geweest. Heeft last van haar buitjes. Veel gillen/huilen, dwars, gewoon heel gefrustreerd. Tiseenfasetiseenfasetiseenfase.
Hallo allemaal,

Ja heerlijk he dat weer, jammergenoeg is het nu weer aan het dooien.

Ik woon trouwens in Noord Holland...iemand had er daar over toch?

Heel herkenbaar Flodder die "fases"...zzzeeeeennnnn!

En miss een stomme vraag mar hoe wist jij na die vroege miskraam dat je er weer voor kon gaan? Ik heb wel wat bloed en stolseltjes verloren (sorry!!) maar heel weinig en bijna geen kramp enzo. Dit was woensdagavond en na vrijdagochtend is er niks meer gebeurt, zou dta het dan al kunnen zijn?

Carianne, mag ik vragen wat voor medicijnen je dan hebt? Het lijkt me ook zo moeilijk om opeens je wens weer "te stoppen"?

Nou ja ik hoop iig dat je zwanger zal worden deze maand!

Hoera, fijn dat je al weer "bezig"bent, toch fijn dat alles het weer doet zeg maar. Dat is ook een rede voor mij om toch naar het ziekenhuis te gaan, want ik hang er nu zo in. Er gebeurt nu niks, maar ik kan ook niet verder. Spannend hoor!!!! Ik duim voor je deze maand.

Spannend he GB3, wil je weten met 20 weken echo wat het geslacht is van de kleine? EN wat denk je zelf dat "het"is?

Ik dacht dat Senna een meid zou zijn, de hele zwangerschap was anders, misselijk en veel puistjes enzo. Bij Djordi had ik alleen vermoeidheidsklachten en werd mijn huid juist heel mooi. Toch is Senna een echte knul. Gek is dat he, dat je er als moeder toch zo naast kan zitten???

15 weken alweer, jeetje spannend allemaal!

Prinsess: ik werk op Human Resources en mag dit natuurlijk niet zeggen maar ik zou niks zeggen. Je hoeft het officieel zelfs pas 4 maanden voor de uitgerekende datum kenbaar te maken aan je baas. Je hoeft dit echt niet aan je werkgever kenbaar te maken. En ik denk dat als je het zegt nadat je getekend hebt het ook in het verkeerde keelgat kan schieten, miss voelen ze zich juist dan bedonderd omdat je net getekend hebt? Echt, je hebt totaal geen verantwoording af te leggen en jouw goede bedoelingen kunnen (en dat gebeurt helaa svaker dan je denkt) je juist tegen gaan werken. Als je straks 12 weken bent en de spannende termijn voorbij bent, kun je ook heel goed uitleggen waarom je niets gezegd hebt toch? Daar kunnen ze dan waarschijnlijk wel begrip voor opbrengen en je hebt dan al wat van jezelf kunnen laten zien.

Ik herken overigens wel je gevoel, maar vanuit mijn werk weet ik helaas ook hoe averechts je eerlijkheid kan werken.

Hoe voel je je nu verder? Ik weet niet of je het met mijn situatie vergelijkt, maar ik werd bijna 3 weken teruggezet, dat is bijna een heel cyclus dat is gewoon bijna niet te rijmen. 1 weekje is heel normaal, dat had ik bij mijn jongens ook.

Volg je gevoel en ik denk dat het wel goed zit bij jou! Wanneer mag je ook alweer?

Hoe voel je je er zelf onder?

Hoera, ik heb zeker bewondering voor je optimisme, en herken er ook veel in. Het is zoals het is en ik kan dat (denk ik nu) wel goed "wegzetten". Je zal het nooit vergeten, maar iemand zei me van de week dat ik nu 3 kinderen heb, nou zo zie ik dat totaal niet! Werd er zelf een beetje kwaad om. Het hartje heeft heel even geklopt, maar ook daar twijfel ik nu over, want het was zo'n zoekwerk bij die 1e echo. Ik heb alleen een wit bolletje gezien van 3mm, meer niet. Bij de eerste echo ben ik al gestopt met denken in de termen van een "baby". Tuurlijk ben ik wel verdrietig maar het gaat eigenlijk wel prima nu.

Maar knap, ik bewonder je positiviteit!

Oja, wij kijken trouwens naar een Renault Grand Scenic. Deze heb je in 5 en 7 persoons, dan kun je 2 stoelen in de kofferbak opklappen. Altijd handig met vriendjes enzo.

En ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik wil wel in de lijst blijven staan, alleen heb ik nog geen info over NOD enzo.

Nou sorry als ik iemand ben vergeten...

Succes Prinsess met je gesprek morgen!

Liefs!
Fijn dat je je weer iets beter lijkt te voelen mebi! En lief dat je vraagt hoe ik me voel. Ik voel me afgezien van de misselijkheid wel goed eigenlijk. Ik denk dat mijn situatie idd niet te vergelijken met die van jou want ze zag meteen een kloppend hartje. Ik heb pas de 30e weer een echo. Leuk dat je blijft meeschrijven in ieder geval en ook jij kan bewonderd worden om je optimisme!!

Ik kan je beslissing wel begrijpen hoor, zeker in deze tijden en met de situatie romdom jullie huis. Komen er wel kijkers nog? Staat het inmiddels helemaal leeg nu nog of hebben jullie wat ter 'decoratie' achtergelaten? I khoop voor jullie dat het snel verkocht wordt, dat is dan een zorg minder!

thnx allemaal voor jullie adviezenen support mbt het zwanger zijn en de sollicitatie!!! Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

hahahah, ik ken dat van die fase Floddertje, dochtertje zit er ook middenin. Adem in, adem uit, adem in, adem uit en tot tien tellen wil ook nog wel eens helpen he?!

fijne dag allemaal
Hoi,

Ik woon dus ook in Zuid Holland, in een van de belangrijkste steden van dit land.

Ik slik normaliter Lipitor (een statine) en Ezetrol voor te hoog cholesterol (is een erfelijke aandoening).. Jonge vrouwen kunnen er best 1 of 2 jaar zonder maar normaal gesproken moet je het een leven lang slikken. Ik heb dus al ruim 2 jaar zonder gedaan en nu ben ik al een half jaar gestopt. Ik word eind deze maand 35 en dat vind ik dan toch wel een soort van grens voor mijn eigen gezondheid en die van de eventuele kleine. En ik wil niet alles op alles zetten om die derde maar te krijgen om vervolgens mijn kinderen al snel voor altijd achter te moeten laten. Mijn vader is maar 38 jaar geworden door dezelfde aandoening maar destijds hadden ze gewoon niet zulke goede medicijnen. Nu wel, alleen is het niet zo handig tijdens de zwangerschap (kan afwijkingen veroorzaken aan het centrale zenuwstelsel en de ledematen).. Bij Mika, de jongste, was ik al weer zwanger (ongepland en onbedoeld) en eigenlijk net een paar weekjes aan die medicijnen. Toen ik wist dat ik weer zwanger was, ben ik gelijk gestopt.. Maar de eerste 12 weken zijn belangrijk voor de aanleg van het kindje.. Door veel controle en uitgebreide echo's hebben we toch nog de risico genomen en gelukkig is het goed gegaan. Maar ik had er ook niet aan moeten denken om bij 20 weken de zwangerschap al te moeten afbreken. Ik voelde Mika al met 12 weken en dan kun je het echt niet zo makkelijk meer loslaten voor mijn idee...

Zo, dat is weer een heel verhaal maar ik hoop dat nu een beetje duidelijk is waarom we toch die grens hebben. Ik zou het graag anders zien qua gezondheid en zo, maar ik wil ook mijn kop niet in het zand steken.

Ik bewonder ook jouw instelling Mebi, hopelijk kun je het voor jezelf afsluiten en loslaten op een bepaald moment. Wanneer heb je weer controle of consult over hoe en wat?

Liefs, Car.
Car, je had het al een keer verteld, maar het blijft wel heftig vind ik hoor, ik hoop echt voor je dat het raak is deze maand.

Mebi, ik had hetzelfde ik zie die miskraam ook niet als ons derde kindje, als ik nu zwanger word en alles gaat goed, dan is dat kindje ons derde kindje. Sommige mensen zijn wat zweveriger zal ik maar zeggen, ik kreeg ook zulke reacties, ach het is lief bedoeld, beter als niets zeggen. Wanneer moet je naar het ziekenhuis? Dan kijken ze met de echo of alles eruit is (wel inwendig helaas, niet echt prettig met bloedingen). Wij hadden trouwens ook alleen een soort vaag bolletje als hartje. Ach het is gewoon fijn als het voor jou achter de rug is en je weet dat alles weg is, dan mag je er in principe weer voor gaan. Maar omdat je je NOD niet weet, is het ook niet handig. Succes ermee de komende dagen.

Flodder een gelukje bij de tweede dan weet je dat die fases tijdelijk zijn, dus nog even tot 10 blijven tellen,..enne 25 weken, relaxed!

Princess het is wel een goed teken dat je misselijk bent, succes met je gesprek!

Mebi ben jij aan het verhuizen of heb je je huis te koop staan?

Hier een lekker dagje thuis gehad. Ik zal trouwens wel weer blij zijn als het wat langer licht is en wer wat warmer. Normaal ga ik na de middagslaap van annemijn altijd nog lekker even op pad. Nu vind ik dat niets en dan is de middag soms lang voor Jelle merk ik.
Hoihoi,

Jeetje wat een verhaal Car! Ik wist dat nog niet, maar goh, ik snap je overwegingen zeg. Hoe voel je je dan als je de medicijnen niet neemt?

En wat zal de zwangerschap van de jongste spannend zijn geweest zeg! Toch moeilijk, maar wel heel dapper, dat jullie er nu een "einddatum"aangeven. Al is de wens niet zomaar weg, je kiest echt heel bewust voor ene lang en goed leven met je kids. Respect hoor!

Prinsess, ik dacht in je eerste mail na je echo dat je je ook zorgen maakte, maar gelukkig lees ik nu positiviteit tussen de regels door, en gelijk heb je! Tuurlijk had ik ook hoop, maar wist wel ergens dat 3 weken verschil niet te rijmen is, want dat is bijna een heel cyclus. Bij jou is dat niet zo en je voelt je ook zwanger, dat had ik ook niet. Zit wel goed hoor bij jou, maar je moet wel engelengeduld hebben hoor met die echo......ik duim voor je!

Hoera lief dat je er naar vraagt. Ik heb vanaf woensdag avond tot vrijdag bloed enzo verloren, darna is het helemaal gestopt. Gister heb ik overleg gehad met de vk en zij denkt dat dit het was omdat het niet uit zich zelf stopt vaak. Omdat het zo klein was (hooguit 3mm) kan dit het best wel geweest zijn.

Als ik wil mag ik een echo, maar ik heb zelf ook het idee dat dit het was. Als het goed is wordt ik ook 4 weken ongesteld ongeveer en kun je de 1e dag van de miskraam als 1e dag van je laatste menstruatie tellen. Ik weet nog niet of ik mijn ongi afwacht of er meteen weer voor wil gaan, maar we hebben "groen licht". Wat zouden jullie doen?

Oja, wij gaan niet verhuizen, ik denk dat Prinsess dat voor iemand anders bedoelde???

EN ik verlang ook naar de lente, je weet wel, dat je op een ochtend naar buiten loopt en dan ruikt het anders, naar het voorjaar HEERLIJK!!

Ik heb wel al tulpjes in huis...voor het gevoel hahaha.

Wij gaan in februari naar Eurodisney en mijn man en jongste zoon zijn jarig. Senna wordt 4 en gaat naar de kleuterschool, die maand zal dus voorbij vliegen. Alleen januari nog....zucht!

Maar herkenbaar, die jongens van mij lopen ook echt een beetje te hangen....

Wanneer is jouw NOD deze maand???

Nou ik ga met Senna naar het burootje voor zijn laatste prikje daar.....slik!

Liefs!
Goedemorgen,

Mebi, wat fijn dat het vanzelf opgang is gekomen. Ik zelf zou wel graag een echo willen om er zeker van te zijn dat alles weg is. Ik krijg volgende week een nacontrole ook al ben ik gecurreteerd, vind het toch wel prettig. Het enige vervelende is dat ik nu echt aan het wachten ben wanneer wordt ik weer ongesteld. Maar we wachten niet af, komt het dan komt het.

Carrianne: Ik ben zo voor je aan het duimen, ik hoop het zo. Maar ik begrijp goed dat je natuurlijk nog heel lang van je kindjes wil genieten en dus een datum stelt. ik bewonder jullie.

Prinsess: moeilijk hoor om nu te solliciteren ik zou me toch schuldig voelen als ik het niet zou vertellen, maar aan de andere kant je hoeft het niet en je bent nog geen 12 weken. Maar je kan dan wel gelijk rare reacties krijgen en dat begint ook niet lekker. Heel moeilijk. Maarja je blijft een vrouw en de kans bestaat toch echt dat die zwanger worden, bij mij weten ze nu dat ik met een derde bezig ben. De reacties van mijn vrouwelijke collega’s: wist je wel dat je zwanger was en was het gepland? Duuh.

GB3: Nog een paar weken en dan kan je erachter komen wie er in je buik zit, spannend hoor.

Ben vast iemad vergeten, sorry moest het even uit mijn hoofd doen.

Groetjes
Mebi, je kunt er voor gaan, wij hebben dat wel gedaan maar niet bewust op vruchtbare dagen ofzo, tis toch wachten op je ongesteldheid, tja januari duurt lang....mijn NOD is de 31e en dat vind ik ook nog erg lang duren, vruchtbare periode is weer begonnen, dus flink aan de klus deze week!
Hi girls,

Tja, valt niet mee hoor, mijn schoonmoeder zei ook al: als je er teveel mee bezig bent, lukt het niet. Maar dat vind ik toch maar lastig om het even van me af te zetten deze maand.

Maar goed, we hebben er echt vrede mee als het niet lukt. Het was dan kennelijk niet voorbestemd dan. Hadden we er misschien maar eerder mee moeten starten maar daar was ons huwelijk misschien niet meer bestand tegen..

We zullen zien! 22 januari is mijn NOD weer, als ik uitga van 28 dagen, maar dat is de afgelopen maanden wat variabel geweest. Dus hebben we ook voor de zekerheid extra geklust. Spannend hoor!

Liefs, Car.
Oh ja, Hoera: het klopt dat ik het al eens heb geschreven over mijn medicatie en redenen. Mebi vroeg er naar, misschien staat het er niet meer of op het oude topic. Sorry als ik het overdadig noem, is echt niet mijn bedoeling..
He meiden, net gesprek gehad maar weet plots niet meer of ik de functie wel zo leuk vind... Het blijkt echt een behoorlijk diepgaande functie te zijn waarin je echt van alle op je af krijgt op diverse rechtsgebieden... Nou hou ik van uitdagening en heb ik zeker ambitie maar weet niet of deze finctie bij deze periode in mijn leven gaat passen? mmmm, maar eens goed over nadenken. ZHeb nog twee andere sollicitaties lopen.

Carianne, geloof niet dat iemand het je kwalijk neemt dat je het (nog eens) benoemt. Er werd toch ook naar gevraagd. Juist knap dat je het met ons kan/ wil delen. En wat een super spannende tijd voor jullie nu zeg!! Al nieuws over een evt. auto?

Die verhuis vraag was voor GB3; of er nog kijkers voor haar oude huis kwamen, sorry voor de verwarring!

Leuk van eurodisney Mebi, hebben jullie alvast wat om naar uit te kijken. En je jongste dus bijna oo al naar school betekent meer ruimte voor jezelf op die dag/ dagen. Ik weet niet hoeveel dat je werkt nu?

Ik merk trouwens wel nu mijn zoontje op school zit dat je zeeen van tijd erbij krijgt zeg. Dat is dan wel weer een voordeel van het naar school gaan. Ik merk wel dat ik bijv. bep. rituelen met zijn drieen mis. dochtertje vraagt steeds waar haar broertje is en zegt dan dat ze hem mist. sweet he?

Hoera, zo te lezen hebben jullie een heel druk sociaal leven zeg! Wel leuk dat je daar zoveel tijd voor maakt. Eerlijk gezegd zie ik momenteel maar een paar vriendinnen en staat de rest even op een wat lager pitje. Ik kan er de energie even niet voor opbrengen helaas. Komt ook door de verhuizing en banen gedoe en zwangerschap. Fijn dat het oppasmeisje ok is! Moeten wij hier in de buurt ook maar eens gaan zoeken.

Stella, voel je je al iets beter nu????

ciao ciao
Hi Prinsess,

Dank je voor je opmerking. En ja, we hebben weer een andere auto gekocht, 2e hands van hetzelfde type die we al hebben. (Lancia Lybra stationwagen) Want daar weten we van dat we er tevreden mee zijn voorlopig. En ook dat er 3 peuter/kleuters op de achterbank passen (was wel een beetje aanstampen, maar toch).. Scheelt ook wel een hoop energie, dan weer een andere auto zoeken. Want ik pas niet overal goed in, omdat ik vrij klein ben en mijn man heeft dan ook weer zo zijn eisen.

Maar lastig, je sollicitatie avonturen. Ik denk dat het wel verstandig is om naar je gevoel te luisteren, die geeft vaak wel goed weer wat goed is voor je en wat niet. En als je toch nog 2 andere hebt lopen, is het misschien verstandig deze af te wachten? Je kunt in ieder geval in je zak steken dat je een vrij goede mogelijke kandidaat bent in dat soort functies!

Nou, ik ga weer lekker aanmodderen hier... Ben een beetje in een unheimische bui op de een of andere manier. Er komt niet veel uit mijn handen en heb ook niet ergens zin in.. Hang veel op het net rond en ben een beetje doelloos bezig. Nou ja, zal er wel bij horen zo af en toe.

Fijne avond! Adios!
Hi Prinsess,

Dank je voor je opmerking. En ja, we hebben weer een andere auto gekocht, 2e hands van hetzelfde type die we al hebben. (Lancia Lybra stationwagen) Want daar weten we van dat we er tevreden mee zijn voorlopig. En ook dat er 3 peuter/kleuters op de achterbank passen (was wel een beetje aanstampen, maar toch).. Scheelt ook wel een hoop energie, dan weer een andere auto zoeken. Want ik pas niet overal goed in, omdat ik vrij klein ben en mijn man heeft dan ook weer zo zijn eisen.

Maar lastig, je sollicitatie avonturen. Ik denk dat het wel verstandig is om naar je gevoel te luisteren, die geeft vaak wel goed weer wat goed is voor je en wat niet. En als je toch nog 2 andere hebt lopen, is het misschien verstandig deze af te wachten? Je kunt in ieder geval in je zak steken dat je een vrij goede mogelijke kandidaat bent in dat soort functies!

Nou, ik ga weer lekker aanmodderen hier... Ben een beetje in een unheimische bui op de een of andere manier. Er komt niet veel uit mijn handen en heb ook niet ergens zin in.. Hang veel op het net rond en ben een beetje doelloos bezig. Nou ja, zal er wel bij horen zo af en toe.

Fijne avond! Adios!
Ben weer aan het werk, de kop is er af. Nog 11 weken en dan heb ik al verlof !!

Maar maandag natuurlijk prompt om 5 uur al wakker en gister avond een vergadering. Ben dus nu wel brak. Lekker op tijd naar bed !!

Mebi; lekker op je gevoel afgaan meid :-) !! Ik was een week pittig ongesteld dus daarna was het gelijk raak. Had wel een echo gehad omdat mijn zus toevallig ook die dag controle had. Zij is de dag er na bevallen. Maar je zal het zelf wel voelen denk.

Ik laat het even hier bij.

Doei doei !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven