Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Ik voel me slap, moe, lusteloos, ongemotiveerd , mijn rug alsof ik ongesteld ben en vandaag voel ik mijn borsten. En het hardlopen gaat al een week kut.

Maar het zal wel iets psychisch zijn, omdat het nu echt gaat gebeuren, die hele procedure.

Of toch een griepje?

Ik wil niet testen want dat is weer een teleurstelling
Alle reacties Link kopieren
Elisa, wat een kanjer die r. lekker kang slapen.

Ik ben wel consequent, maar n. niet moe is heeft het geen zin om hem op bed te leggen. Dan blijft ie maar lekker gezellig bij ons zitten.

Maar jengelen is meteen naar boven en dat werkt goed eigenlijk.

Hier ligt N. er toch wel o. 19.30 in over het algemeen, om 22.00 nog een fles en dan slaapt hij door tot 6.00 . Daarna wisselt het. Maar meestal is hij nog zo moe dat hij weer tot 10.00 slaapt.

Leuk flower, babymassage!

Als ik jou was zou ik je tel ook niet meer laten maken. Het is al bijna december.

Lieke, moet inderdaad over 4 weken weer. Dat is qua prikken dan ook meteen even voorlopig de kaatste keer. Joepie.

Zul je altijd zien hè, een poepend kind. N. doet het ook vaak als het net niet uitkomt. Stinkertjes.

Fede, ben benieuwd of jullie gesprek geholpen heeft. Zou fijn zijn. Dat soort dingen heeft bij ons echt geen zin. Ze zij zo strikt in hun loonschalen, en die zijn helaas best magertjes. Maar ja, ik vind het werk zo leuk.

Fijn dat max het alweer goed deed 's nachts!

Earth, foei in je eerste dagen al meteen stiekem meelezen op het werk

Volgens mij ga ik jullie wel missen hoor aks ik weer ga werken.

Nog anderhalve week, pff...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Tja do, ik weet ook niet wat ik ervan moet zeggen. Kan echt vanalles zijn,

Misschien hou je het onbewust wel tegen omdat je er natuurlijk nu extra op gebrand bent.

Een virusje kan ook, er heerst weer van alles. Ik weet het niet, sorry....

Maar je mag hier natuurlijk wel lekker spuien hoor!
Het kan inderdaad van alles zijn. Ik dacht dat ik dit stadium (de hoop en de interpretaties) toch wel voorbij was. Niet dus.

Stom. Want ik sta zo totaal achter die eiceldonatie!
Hier nog steeds een snottebel. Alleen nu is zijn snot donkergroen en dat betekent toch dat er een ontsteking zit ergens? In ieder geval, altijd als ik dat heb heb ik een luchtweg infectie.

Gelukkig heeft hij niet veel last van de prikken, heeft althans geen koorts gekregen en heel goed geslapen vannacht.

Verder is hij vandaag erg huilerig. Volgens mij heeft hij keelpijn, want elke keer als hij hoest gaat hij huilen. Ik weet niet zo goed wat ik voor hem kan doen. Gelukkig slaapt hij wel veel. Is vandaag alleen tussen 6.00 en 7.00 en van 10.00 tot 11.00 wakker geweest.

Wanneer ga je naar de dokter met zo'n frummel?
Irritant Do, ik kan me herinneren dat je tijdens de meet daar heel stellig in was. Maar toen kon je ook niet weten dat je lichaam weer streken zou gaan uithalen...

Ik denk dat ieder mens dan toch weer een beetje hoop zou krijgen.

Althans, hoop... Ik geloof dat je toch liever niet in die situatie zou komen toch? Ik bedoel een spontane zwangerschap vanwege alle risico's en eventuele keuzes die er gemaakt moeten worden?
Jun, naar de dokter als hij zich anders gedraagt, of er zichtbaar last van heeft zou ik zeggen.
Wat vreemd draai... Maar even afwachten weer? Het is rot dat je zo beïnvloed erdoor. Zou het nog even aanzien, misschien breekt het e.e.a toch door de komende dagen?

Knuffel voor jou! En kom hier vooral lekker klagen als je het nodig hebt...

Juun: heeft nielsje nog last gehad van zijn prikjes? Nog anderhalve week, poeh snel hoor! Gaat het hier straks echt weer stil worden. Jakkes...
Crosspost! Fijn... En succes met de snottebel
Inderdaad Jun, omdat ik weet dat de kans op zwangerschap al nihil is, en de kans op een gezonde zwangerschap nog kleiner, wil ik dat gewoon niet. Vanwege de prenatale diagnostiek en de keuzes die je dan inderdaad moet maken.

Maar mijn andere kant zegt: als ons dat wonder van zwangerschap gegund is, waarom dan niet meteen het wonder met alles er op en eraan?
En langer aanhoud dan een week!
Jee wat een rollercoaster weer Draai. Als het je rust geeft zou ik een test doen. Het spookt nu door je hoofd en zal het denk ik blijven doen tot je het zeker weet. Maar dat is wat ik zou doen.

Juni: zielig zo'n snottebel. Heeft Nielsje koorts? Keelontsteking is meestal een virus en niet zoveel aan te doen. Maar als hij er echt zichtbaar last van heeft dan even naar de HA.
Jee draai.. Wat vreemd!

Maarja net wat je zegt, die gedachten heb je alzo vaak gehad!

Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit....

Arme Nielsje.. Uitzieken maar en knuffels van mama!

Flower, oeh ook een lekker poepie;)

Lucht wel op!!
Vandaag alweer mijn vrije dag! Het weer gaan werken is superleuk maar ook wel vermoeiend.

Net naar de diëtist geweest en in een maand tijd ben ik 3,5 kg afgevallen! Mijn buikomvang is in 2 weken tijd 1,5 cm afgenomen.

WB ligt inmiddels weer lekker in zijn eigen bedje te slapen dus ik ga zo even de laptop aanzetten en op jullie reageren.
Hè supergoed Earth! Dat is bijna een kilo per week!
Ik gun jullie dat wonder met alles erop en eraan Do! Hoop hebben is nooit slecht natuurlijk!

Misschien zoals Kristin zegt om dan toch maar een testje te doen? Dan ben je in keer geval van die onzekerheid af.

Kristin, morgen word je gestript toch? Spannend!

Earth, wat knap zeg! Dat motiveert natuurlijk enorm!

En logisch dat het vermoeiend is om weer te werken. Vandaag lekker met WB knuffelen en bijkomen van de eerste dagen.

Hoe gaat het nu met zijn ritme? Hebben jullie dat weer een beetje te pakken?
Als het kan word ik morgen gestript. Ik heb nu wel al dagen wat krampen die komen en gaan. Heb je bij beginnende weeën ook harde buiken?
Ik kijk het vanmiddag nog even aan met N. Als hij dan nog niet een beetje opknapt dan bel ik denk ik morgenochtend toch maar even met de ha. Hij drinkt ook al ze slecht de laatste dagen...

En aangezien ik zelf astmatische bronchitis heb als ik een verkoudheid te pakken heb en ik wel een aantal dingen nu bij hem herken wil ik het voor de zekerheid maar even laten checken.
Kristin: wat spannend!!! Hopelijk ben je voor het weekend mana!!!!

Jun: ja, als hij minder drinkt moet je goed in d gaten houden. Maar zolang er gewoon plasluiers zijn is het goed toch?

Earth wat goed!!! Netjes hoor!!!
Pfoe, weet ik zo niet Kristin. Ik weet nog wel dat ik de 2 dagen voor de bevalling wel enorm veel harde buiken had. Wellicht een voorbode. Maar bij mij begon dde bevalling met gebroken vliezen en later kwamen ineens de weeën.

en dat waren ook direct echt weeën, dat voelde ik wel... Auw

Ik weet dus niet hoe dat voelt als je eerst weeën krijgt.
En WB is weer wakker .

Hij ligt nu huilend in zijn bedje. Maar er is niets aan aan de hand... Even 5 min aanhoren.

Draai, wat doet je lichaam weer gek. Misschien even aankijken tot zaterdag en dan voor je eigen gemoedsrust gaan testen?

Juun, hier ook een verkouden baby (al een week). Ik dacht altijd dat groen snot goed was. Dan is de verkoudheid bijna over.

Thanx, Kristin ben er ook blij mee met het resulaat! Heb jij toruwens nog inspiratie nodige qua eten?

Ohh, 5 min zijn voorbij gaan even troosten.
Jun, met Nielsje zou ik zeggen; volg je moederhart. Volgens mij betekent groen snot ook dat de verkoudheid op zijn retour is maar als je het niet vertrouwt; gaan.

Kimmie, weer bruinverlies dus. Is het al doorgebroken? Het is wel heel belangrijk dat je weet hoe je moet prikken. Moet je op steeds hetzelfde tijdstip?

Het prikken vind ik trouwens erg meevallen hoor. Het lijkt enger dan het is.

Lieke, ja, het is een vervelende manier van spanning uiten en gisteren kwam er nog eens definitief uit dat het om het vroege opstaan gaat. Ik heb hem toen heel duidelijk gemaakt hoe ik me voelde en wat ik erover dacht. Dat luchtte op en verder ja..het is zoals het is...

Lekker trouwens zo'n poeperd

Draai, jeetje wat een verwarrende dingen weer bij jou. Volgens mij is het heel logisch dat je toch op de achtergrond weer gaat hopen. Er gebeuren nou eenmaal 'wonderen'. Het is nooit 100% uitgesloten en dat zorgde bij mij ook dat ik hoopte terwijl er heel weinig kans was. Nou wil ik onze situatie niet vergelijken maar ik bedoel te zeggen dat ik het hopen terwijl je hoofd weet dat het erg onwaarschijnlijk is herken

Earth, wat goed dat je bent afgevallen

Kristin, ook voor jou spannend de aankomende dagen. Sterkte en succes!!

Met mij gaat het wel goed. Gisteren pregnyl gezet. Dat is een injectie om een laatste soort boost te geven aan de follikels. Dit moet exact 36 uur voor de punctie. Dit is ook weer een hormoon dat je zelf moet mengen. 2 ampullen poeder en 1 ampul water. Je moet de bovenkant van de ampullen breken en er uiteraard voor zorgen dat de vloeistof onderin de ampul zit ander verlies je (te veel) vloeistof. Ik dacht dus dat de vloeistof onderop zat, breek de ampul en krijg gelijk natte vingers. Hè bah!! Ik moest alles namelijk een half uur van tevoren uit de koelkast halen om de goede temperatuur te bereiken én op tijd prikken. Nou ja, een nieuwe ampul uit de koelkast gehaald, in mijn hand opgewarmd, toen gemengd en geprikt. De verpleegkundige had gezegd dat dit een gemenere prik was dan de menopur en dat klopte maar op zich viel het ook wel weer mee.

Nu vandaag een prikloze dag en morgen dus om half 10 de punctie. El moet dus om 8.00 uur in het ziekenhuis (half uur van mij vandaan) zijn voor de zaadlozing en komt naar naar mij toe om bij de punctie te zijn. Daarna brengt hij de eitjes naar het ziekenhuis.

Zaterdagochtend mogen we bellen hoe de embryo's het doen en of er zondag een terugplaatsing plaats vindt.

Ik ben er nu nog redelijk rustig onder. Het gaat eindelijk gewoon gebeuren!!!!!!
Wauw Elmie wat spannend! Ik duim voor een goede punctie, en dat er maar veel bevrucht worden en goed gaan delen! Akwaliteitjes!

Laat je er meerdere terugolaatsen als dat mogelijk is?
Maar Elmie: wat denkt je man dan dat er gebeurt als er een baby is? Dan is je nachtrust echt niet vanzelfsprekend meer.....
So! Dat kan je wel zeggen draai!

En het is waar; je komt er achter dat je met minder slaap ook best de dag doorkomt:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven