Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij had ik die ook, ideaal ding!
Ha die lieve meiden!!! Hier weer een stralende vakantieganger terug op het forum!!

Het was heerlijk in verweggistan, wel erg lang weggeweest en ik zou niemand het aanraden om in de eerste 3 maanden van een zwangerschap zo'n reis te maken maar wat een super vakantie!!! Heel veel gezien en gedaan en ook veel geslapen

Echt een land van tegenstellingen en wat een mooie natuur. Als toetje ben ik van de week nog met een vriendin een paar dagen weggeweest. We gaan altijd nog een weekje samen, maar nu toch maar een paar dagen korter. Ook dat was super! En nu... terug in het koude, onweer en regenachtige westen van het land. Al heb ik begrepen dat het overal in NL wel vies weer is...

Ben er natuurlijk een tijdje niet geweest en had bedacht dat ik niet alle 128 (ofzoiets) bladzijden terug te gaan lezen. Een aantal heb ik wel een beetje gevolgd via F. Leuk!

Kimmie, wat schiet het huis al op en wat leuk al die foto's! Volgens mij zijn jullie echt super hard aan het werk!! En wat een tegenslag hebben jullie al gehad met het husi, pfff. Nu hoop ik dat alles een beetje op rolletjes gaat. Ik blijf stiekem bij je spieken hoor, erg leuk. Enneh volgens mij is bij jou afgelopen week je werk ook weer begonnen? Leuke groep?

Draai, een PR gelopen... lekker hoor en zeker leuk als je je eigen huis 2 keer voorbij komt. Hoe is het verder met je? Ik zag al wat op H. mag zag ook dat ik heel wat terug moet lezen voor het complete verhaal. Ga ik maar eens rustig doen. Ben erg benieuwd!

Flower... 41 weken alweer. Die lieve meid heeft het veelst te gezellig bij jou! Fijn dat je nog wel zo mobiel bent dat je nog wat kunt doen. Veel plezier vanavond met jullie etentje samen!

Earth, wat een heerlijk en overweldigend gevoel moet dat zijn als je eigen kind voor het eerst zo stralend naar je lacht en alweer een maand oud... wat gaat het snel! en babyboy van Elisa ook alweer

Elmie, komt jouw grote dag nu ook niet dichterbij? Spannend hoor! Ben helaas de datum vergeten volgens mij was het begin volgende maand? Ben je er al helemaal klaar voor, of nog druk druk druk dingen aan het regelen?

Jun, lekkere middag gister gehad met je zus? En wat balen dat N. zoveel huilt. Een hui9ldagboekje kan denk inderdaad nooit kwaad. ik hoop echt dat het wat oplevert!! Dikke kus voor jou!!!

Kristin, bij jou schiet het nu ook al op. Ik las ergens dat het kamertje al bijna klaar is? Spannend hoor! En wat betreft je bekken en rug. Rustig aan doen hoor! Neem je rust als je lichaam dat nodig heeft. Dat is volgens mij echt niet gek!

Elisa, gefeliciteerd met je slaaprecord!!! hihi dat soort dingen zijn wel echt lekker, als je kleintje lekker wat langer begint te slapen. Ik zie dat ook aan mijn nichtje. De eerste nacht doorslapen was een schok. rennend naar het wiegje of alles wel goed was. Maar gelukkig ze lag nog in diepe slaap. Daarna sliep ze 's nacht over het algemeen als een roos. Daar ga ik ook voor tegen die tijd

Miekie, ben jij ook nog lekker op vakantie? geniet ervan!

Fede, leuk je zo op F. te volgen! Was de hightea lekker? fijn dat je moeder op M wilt passen af en toe. Dat lijkt me heerlijk af en toe, even eruit!

En Lieke, nog leuke dingen gevonden bij de uitverkoop van dat kinderkledingwinkeltje? Hihi volgens mij moet je af en toe echt een slot zetten op je portemonee als je eenmaal zo'n kleintje hebt. Ik zie nu al zoveel leuke dingen en het liefst wil ik alles hebben hebben hebben. Maar heel stoer... nog niets gekocht (of nou ja stiekem een shirtje, maar die is eigenlijk voor mijn vriendinnetje die op knappen staat en ik weet nog niet of ik dat shirtje kan afstaan...)

Wish, lekker aan het babyzwemmen? Ik ben ook vaak erg onzeker in het zwembad. Maar als ik er dan eenmaal in lig vergeet ik het altijd weer. Totdat ik het trapje opmoet eruit... Babyzwemmen lijkt mij ook wel echt heel leuk om te doen. Ik had al voorgesteld dat ik die taak als trotse tante wel op me wilde nemen bij mijn schoonzusje, hihi. Maar helaas pindakaas. Moet nog even aantal maandjes wachten.

Ga trouwens zo de mini-gerbera planten. Wat ontzettend lief nogsteeds!! Onwijs bedankt, lieve wish!

Christina, hoe is het nu met jouw kids en met jou? Las op F. dat je/of 1 van de kids, last had van S? balen zeg! Hoop dat het snel weer weg is! Verder alles oke?

Sha, heb heel wat aan je gedacht op vakantie. Soms zag ik zulke mooie opgemaakte taarten en kwam jij gewoon even naar voren... Hoe is het met je, begreep dat je bezig was met een opdracht, maar heb nu niet meegekregen of je hem nu uiteindelijk wel of niet hebt gekregen.

Wij hebben het afgelopen week verteld aan vrienden en familie. En wat is dat ontzettend fijn om te doen, geen geheimpjes meer, of me een soort van verstoppen tegenover een aantal vrienden als ze naar de kroeg wilden. We hadden een goede echo dus helemaal happy. Ook was mijn bloeddruk prima (jippie jeeeeeeee) dus mocht ik eieieindelijk naar een verloskundige. Kon i.v.m. late aanmelding en mijn paar dagen weg gelijk terecht! Nou je begrijpt het: ik ben helemaal happy de peppy en straal!!! De verloskundige weet nog niet of ze me uiteindelijk toch gaat doorverwijzen naar een gyn. maar dat is dan maar zo, als dat uiteindelijk noodzakelijk is.

Voel me soms helemaal mezelf en soms komt de misselijkheid weer terug. Gister hing ik nog boven een bak (blehhh) Maar voor mijn gevoel kan ik de wereld aan, joehoe!!!

Vanmiddag (eigenlijk nu)gaan wij BBQ-en bij mijn ouders voor een verjaardag. Hoop dat mijn vader een zeiltje heeft gespannen met al die regen.

Nou lieve meiden, ik ga me even klaarmaken en zeg toedeloe!!!

Kuskus

en Flower, mocht het nu toch opeens gebeuren You go girl!!
Gerbera; leuk je hier weer te zien!! Fijn dat het beter met je gaat... Je klinkt lekker uitgerust iig.

Elisa: heerlijk, die nacht had je net even nodig he? R luistert nu al goed naar je!

Wat een petweer he? Niks aan! Zo lekker uit eten...
Klinkt heel goed gerbera, gefeliciteerd!!!

Eindelijk genieten nu. Was het je 20 weken echo?? Dan

Schiet het wel op!
Leuk gerbera, je weer te zien, je klinkt lekker positief! En ik neem aan dat t je '12' weken echo was, aangezien je schrijft dat je t nu aan familie en vrienden hebt verteld toch??
Hier weer thuis! Lekker gegeten... Nu zukke enorme olifantenvoeten! Ben helemaal opgezet, dus heb goede hoop; aangezien Elisa ook zo thuis kwam de dag voor haar bevalling? Vanmiddag ook weer wat vast slijm verloren... Oi, hoop het zo!!
Gerber, leuk je weer te lezen op het forum. Volgens mij heb je een geweldige vakantie gehad. Ik zou er ook zo weer naar terug willen!

En wat fijn dat je het nieuws vertelt hebt! Hoe reageerde iedereen? Plaats je ook binnenkort je echofoto op h.?

Flower, nog max een week en dan heb je je meisje in je armen. Fijn! Hopelijk hebben jullie een fijn laatste uitetentje!

Elisa, nee geen ervaring met die kolf. Ik had een dubbele kolf gehuurd bij de thuiszorg. Ook van Medela trouwens.

Over de kaartjes, ik zit me net te bedenken dat ik helemaal geen kaartje heb gehad van mijn kant van de familie. Zijn allemaal wel op bezoek geweest (met leuke cadeaus)! Maar dat jullie er zoveel gehad hebben, wow. Ik heb er 40 gekregen.

Oja, Lieke, de drager die jij nu hebt daar moet je niet mee naar voren dragen. Schijnt niet zo leuk te zijn voor baby's. Iets met teveel prikkels enzo. Stond vorige week in de Telegraaf.

Jaaa, en leuk als we over zoveel jaar nog met elkaar schrijven!

Hier een but-weekend erop zitten. WB was overdag erg plakkerig. Huilen als hij in z'n bedje gelegd werd maar stil bij ons op de arm. Ik heb dus, nadat ik de zoveelste keer met WB op mijn buik op bed lag, de drager gepakt en ben met WB erin de bovenverdieping gaan poetsen. Hij vond alles prima, ik kon zelfs op mijn knieen stofzuigen met hem in de drager .

Een uitkomst dus!

Nu ligt hij lekker in zijn bedje te slapen. Ben benieuwd of hij dat volhoudt tot 23:00 uur.

Morgen gaan we kijken in een outdoorzaak. We gaan ons orienteren op tenten. We willen namelijk volgend jaar zomer gaan kamperen in Zweden.

Zo, voor nu ga ik weer verder googlen op vakantiehuisjes in Duitsland. We willen namelijk eind september graag nog een midweek er tussen uit met z'n 3-en.
Leuke plannetjes Earth!! Goed om daar mee bezig te zijn! Enne, wat een leuke foto(s) op fb! Ook die van je vriend
Klopt flower! Toi toi toi!

Balen earth, dat wb een offday had.

Hier ligt r ook lekker bij zijn papa. In zijn bedje gaat hij huilen....

Leuk vooruitzicht ook, een uitstapje!

Wij zijn daar niet zo mee bezig. Eerst het feest nog in November!
Flower, die foto was een product van de offday . We hebben kaartjes besteld voor een concert eind november en blijkbaar was WB het er niet mee eens dat er een oppas moet komen . Zal het ook even op H. zetten voor degene die geen fb hebben...
Wat voor een feest is er dan in november, Elisa?
Ook weer even een dagelijkse update!

Wish, morgen weer aan de slag toch? Heel veel succes in iedergeval!!

Flower, wanneer moet je weer bij de verloskundige langs?? Ben iedere ochtend weer zo benieuwd of jij al wat te melden heb .

Elisa, fijn zo'n slaaprecord! Is het morgen je eerste dag alleen met R.? Spannend! En ik ben ook benieuwd wat voor feest er is in november!

Gerbera, welkom terug! Je vakantie klinkt heerlijk (ondanks de zwangerschapskwaaltjes). Wat leuk dat jullie het nu ook verteld hebben. Kun je eindelijk er ongestoord over praten . Hoeveel weken ben je nu?

Ja, heb twee leuke broekjes gekocht in de uitverkoop. 75% korting, is voor volgend jaar zomer. Vind het zo leuk om te shoppen . Het verlof hebben is trouwens ook niet goed voor je portemonnee. Mijn salaris was afgelopen maand veel te vroeg op. Eigenlijk niks raars gedaan voor mijn gevoel, maar ja, wel even bij de Hema langs, de Kruidvat, de Etos. En al die dingen tikken dan toch aan.

Earth, stond er nog meer in het artikel over de drager? Bedoel je trouwens mijn doek of de buikdrager (Baby Bjorn)? De doek heb ik nog niet uitgeprobeerd, de buikdrager 1 keertje (vind het toch wel een beetje wennen om ermee te lopen).

Wat stoer dat jullie volgend jaar gaan kamperen! Willen jullie gaan rondtrekken? Wat voor soort tent willen jullie gaan kopen?

Hier vandaag een luie zondag. We waren pas om 13.00 uur aangekleed beneden . Ontbeten met zelfgebakken pancakes (mjam!). Daarna lekker op de bank gehangen. Vanavond toen het droog was nog een stuk gewandeld met D. en hem samen in bad gedaan. En... hij slaapt sinds vandaag in zijn ledikantje op zijn eigen kamer. Hij zat heerlijk triomfantelijk te kijken, lekker maaien met zijn armen zonder dat hij gelijk de spijltjes raakt . Laat het wiegje voor de zekerheid nog wel even naast ons bed staan, even kijken hoe het vannacht gaat.

Slaap lekker allemaal!
Hey meiden!

Nog even laat een berichtje van mij..

Elisa, ik heb de Medela Swing! Fijn ding! Al wilde ik eigenlijk een dubbele, maar die zijn ook meteen 2x zo duur.

Het allerliefst had ik de Dufrax BtoB (handsfree kolf, handig, anders ff googlen) gehad, maar die zou pas eind aug (nu dus) in de verkoop gaan. En om niet te kunnen oefenen vond ik iets teveel risico. Ik heb nog een kortingsbon voor de liefhebber.

Lieke, leuk uitverkoop! Welke mast heb je voor volgend jaar gekocht? Ik heb een paar dingen in maat 74/80 gekocht, al kan ik me nog niet voorstellen dat ze er ooit in zal passen Ze heeft van sommige dingen zelfs nog 56 aan..

Ik ben trouwens heel benieuwd wat ze weegt! Vorige x was ze niet zoveel aangekomen (zat op onderlijn), maar ik heb het idee dat ze een groeispurtje door heeft gemaakt. Vd week ff kijken of er een weeg 'uurtje' is op het CB.

Earth, hier halen we de 100 kaartjes ook niet hoor. De laatste x dat ik ze telde waren het er een kleine 70. Vond ik ook best veel trouwens.

Het zal er misschien ook mee te maken hebben hoeveel geboortekaarten je zelf ook verstuurd?

Draai, hoe was je weekend? Ben je alweer aan weekend toe? (omdat je 't zo druk had)

Flower, wat stoer dat je nog uit eten bent geweest! En dat slijm.. Zou het..?

Ik heb al een heel toepasselijk kaartje voor je klaar liggen. Niet echt een geboortekaartje, maar toch leuk!

Ik heb trouwens nog een week vrij! 6 sept ga ik weer aan het werk.

Gerbera, wat een vrolijke post weer! Gezellig! Vind het ook al zo stoer dat je met 3 mnd zwangerschap zo'n verre reis hebt gemaakt! En heerlijk om erover te kunnen praten he? Weet nu iedereen het? Wordt er leuk gereageerd? Hadden mensen het aan je gezien?

Ff posten
Lieke, mast = maat (vorige post)

Salaris gaat hier ook sneller op! Bij alles denk ik: oh leuk voor M. Kopen!

Had trouwens verwacht geld over te houden in verlof omdat ik andere prioriteiten zou hebben, maar helaas..

Gerbera, leuk dat je de mini-gerbera's gaat planten Ze gaan vast met je buik meegroeien!

Ik begrijp dat de datum voor de meet vast staat? Leuk!! Ik houd die datum vrij!! Nog wel even bedenken of ik M. meeneem of niet en hoe ik kom.

Ik ga maar eens slapen, dit zijn geen handige tijden om aan te wennen als je weer bijna aan het werk moet

Slaap lekker!!

Ohja, *wend zich even tot de buik van Flower* Danoontje, ben je inmiddels aan je entree begonnen? De voegen zijn geverfd en je moeder heeft lekker gegeten.. Er wordt smart op je gewacht meid!
Hoi hoi Meiden. Even een kort berichtje van mij. Bedankt voor de bezorgdheid en de adviezen. Ik ga zeker komende week het aankaarten bij de verloskundige. Soms gaat het beter met de pijn, maar vanmiddag was het weer erger. Ik ben al op zoek naar een fysio.

Verder ga ik proberen morgen bij te lezen. We hebben nog logees, maar die gaan morgen naar huis.

Ik heb nog een buikfoto op H. geplaatst. Kamertje volgt deze week! Sorry voor mijn ego post.

Flower: ik hoop met je mee!
Goedemorgen,

Gerber leuk om je hier weer te zien en fijn dat je zo (ondanks kleine dingetjes :-)) genoten hebt van je vakantie. Moet jij ook niet weer bijna beginnen trouwens? Bij mij is het ondanks zeeeer lange werkdagen en het feit dat ik er erg tegenop zag toch meegevallen uiteindelijk. En betreffende huis: tjee wat gaat dat snel ineens. Vriend en ik steken er idd ve

el energie in maar ook dat valt me gelukkig nog echt niet tegen.

Helaas blijken de obstakels die we hadden (huis) nog niet helemaal opgelost te zijn en zijn we nu een beetje afhankelijk van medewerking oomlief . Hoop niet dat hij flauw gaat doen anders hebben we serieus een probleem.

Flower, is het nog een beetje vol te houden?

Draai, feli met je PR! Kun je trots op zijn!

ik stuur je trouwens vandaag even een mailtje betreffende mijn opdracht.

Kristin, hopelijk heb je snel een fysio gevonden die je van je klachten afhelpt of iig helpt verminderen. Het zit je tot nu toe nog niet echt mee!

Elmie, hoe gaat ie daar? Ben je er al helemaal klaar voor?

Is echt een uitkomst als ik het zo lees zo'n draagzak. Hebben alle moeders er hier eentje?

Mm...merk dat ik op mijn foon niet meer terug kan naar begin bericht. Maar was ook benieuwd naar alle reacties gerber. Fijn dat je nu gewoon alles kunt delen met je vrienden.

Wish, hopelijk is je kleine meid wat aangekomen zodat ze snel van de onderlijn af is.

Verder zwaai ik naar iedereen die ik nu persoonlijk niet genoemd heb. Dadelijk nog even voor opdracht werken en dan denk ik dat ik nog even een uurtje de badkamertegels van de muur af ga slopen met een drilboor :-). ow ja zit in laatste wachtweek maar voel totaal geen veranderingen in m'n lichaam dus denk dat ik me er weer op moet instellen dat het niet gelukt is deze ronde.

Fijne dag allemaal
Goedemorgen!

Ik meld me mét baby in buik! Heerlijke nacht gehad... Droomde vannacht dat ik in New York was en dacht dat ik zwanger was. Had alleen geen test en er was nergens meer een winkel open... Haha...

Morgen moet ik naar de verloskundige. Gaan ze strippen. Het zal een spannend weekje worden!!
Flower, voor jou is deze week de week! Wat spannend en fijn dat er eindelijk een einde aan het wachten gaat komen. Gek idee dat er eigenlijk 3 augustus baby's zouden komen en dat dat er straks wellicht geen zijn naar 2 extra juli baby's en een september baby!

Ik probeer vandaag even verder bij te lezen en te schrijven. Ben druk met allerlei dingen, maar met mij en n. gaat het weer hartstikke goed. Hij is sinds ik besloten heb een dagboekje bij te houden heel rustig geweest haha.. Misschien was dreigen met de dokter genoeg
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Daar is ze weer! Haha flower ik check steeds of je je meldt! Maar deze week gaat het zeker gebeuren!! Enne, welke datum wil je het liefste??
Ha lieve allemaal,

Heb vluchtig gelezen. Geen tijd om lang te reageren. Zal komende tijd ook niet echt gaan lukken vrees ik. Dus ik hou het bij af en toe een zwaai en korte reacties. Bedenk maar dat ik wel aan jullie denk!

Flower: hoe is het met slijm? Nog meer verloren? Verder iets gevoeld? Of alles nog heel rustig? Ik hoop dat strippen niet nodig is, en Danoontje gewoon vandaag komt.

Gerbera: leuk je te zien! Fijn dat jullie het nu kunnen delen met de wereld!!! Heb je foto's van de reis?! En van de buik?!

Kimmie: dat je niks voelt zegt niks. Afwachten maar weer! Ik hoop het zo voor je! En ik duim met je mee dat oom niet moeilijk doet!

Ik zie je mail wel verschijnen!

Earth: coole foto :-) Over kamperen: wij vonden Noorwegen leuker dan Zweden.

Goed dat vriend nu ook weet van het ritme :-)

Jun: leuke dingen geshopt?

Wish: geniet van je laatste week!

Lieke: leuke foto's op H. :-)

Meer weet ik niet, kom vast nog wel eens kort terug vandaag.
Oh Earth: je mag mij altijd inschakelen als oppas als dat nodig mocht zijn!!
Oh ja, Elisa: het is juist heel goed om iets te ondernemen zonder kind, en lekker voor jezelf! Doen hoor! Dan ben je geen slechte moeder!

Jun: fijn dat het goed gaat!!

Weet je dat ik eigenlijk overal wel op bezoek wil komen? Gewoon, eens zien hoe iedereen woont! En bij de mama's de baby's bewonderen natuurlijk :-)

Fede: oppasaanbod geldt voor jou ook!

(voor de anderen ook, maar is qua afstand niet handig).

Hier wel nieuws trouwens: ongesteldheid voorbij, en het lijkt erop dat er deze keer al eerder tekenen zijn van een soort eisprong.... Zou een perfecte cyclus betekenen. Kut dat ik er niks mee kan.
Mail is onderweg draai :-)
Kan op de pc niks typen op het forum, dan maar af en toe via foon hier komen spieken
draai

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven