Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Flower: fijn dat je weer goed gekeurd bent. Ik ben net als draai ook wel benieuwd naar je voegen. Als je tijd over hebt, mag je die van mij ook best doen. Zover woon ik niet van je vandaan. Ben trouwens ook wel nieuwsgierig welk festival er volgende week in jouw woonplaats begint.

Wij gaan niet op vakantie, maar lekker thuis aan rommelen en leuke dingen doen. Dus tijd voor een festival hebben wij ook wel!

Lieke: fijn dat je zo'n goede nacontrole hebt gehad. Kun jij je vinden in het advies van de verloskundige wat betreft je 'onderkantje'. ?

Fede: die vit. D. tip ga ik onthouden. Toch fijn dat er straks zoveel ervaren mama's zijn als ik aan de beurt ben!

Elisa: ik ben trouwens nog wel benieuwd naar jouw bevallingsverhaal. Zou je die eventueel nog willen opschrijven? Alleen als je daar zelf natuurlijk ook behoefte toe voelt.

Earth en Jun: hadden jullie trouwens mijn kaartje nog gehad?

Nog een uurtje!!

Miekie: we hebben vakantie!!!
Flower: ik heb al even gegoogled, had namelijk al een vermoeden. Maar dat is wel een leuk festival! Ben er een aantal keren geweest. Vind de sfeer altijd erg gezellig.
Nou Fede, de druppels zitten erin. Hij zuigt als een gek, maar begint om de 3 minuten te brullen als z'n speen eruit valt. heb je daar ook nog een trucje voor

Flower, fijn dat Danoontje het nog naar haar zin heeft daarbinnen! Enne naar een festival? Jemig, dat was ik bij 5 maanden zwangerschap al niet meer toe in staat.

Do, wat goed 7 km. hardlopen! Ik wil ook...!

Oh, speen ligt er zo te horen weer uit...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Flower, fijn dat je controle weer goed was!

Enne een festival?? Dat je daar zin in hebt? Ik had daar geen behoefte meer aan... Maar wel een teken bij je dat je je goed voelt!

Lieke, ook een goed gevoel bij de vk dus! Bij ons is er ook eentje zwanger.. Grappig is dat. En moeten de hechtingen er nog uit? Of gaat het vanzelf nog oplossen?

R is superlief vandaag, slapen,drinken, slapen,drinken.. En tussendoor schattige geluidjes en lieve blikken.....smelt.

Mijn man zei dat ik verandert ben, in positieve zin..iets met mijn uitstraling? En ik kan zo lief naar r kijken vond hij.. Zo kijk ik nooit naar hem grapte hij nog.. Ik zei ook dat noemen ze "verliefd"

En jun die foto's op Facebook zijn wel gaaf! En wat ziet n er dan nog klein uit, zo teer! In een schattige manier dan, hè?

Ik heb het idee dat r veel forser is al.

Kristin,dat kan ik idd doen mijn bevallingsverhaal op Hyves zetten.. Is niet een erg lang verhaal;)
Zo live vanuit kamertje n. Met linkerhand op speen en rechterhand voor foon .

Lieke wat fijn dat ze zo de tijd voor je genomen heeft! Volgens mij sta je hier binnen 5 min. Weer buiten.

Ik wil eigenlijk 10 sep beginnen met hardloopcursus. Zou dat dan wel kunnen denk je? Id geloof ik 7 weken na de bevalling. Anders ben ik mijn cursusgeld kwijt en dat is jammer.

Kristin en Miekie! Joehoe vakantie!
Elisa, fijn dat r. zo rustig is!

Wat lief wat je msn zei, is ie jaloers?

Volgens mij is n. nu nog kleiner dan r. Denk ik? Volgens mij is n. nu 3300 gram.

Bedankt voor het compliment trouwens!
Zo, weer bijgelezen.

Jun; dat gebeurd bij m ook wel eens, wat hier in het begin werkte was een speen van Difrax, vlindermodel en dan de combi van -2/2 maanden.

Die zijn wat kleiner en makkelijk in te houden.

Ik las laatst iemand die schreef de speen aan de kin met een pleistertje vast te plakken; Nou IK begrijp t! Ze zouden er elastiekjes aan moeten maken.

Flower; fijn dat je je nog zo goed voelt, ik had dat ook, heerlijk he? Maat rust ook goed uit, een bevalling kan op elk moment gebeuren!

Hier ook een goeie dag, M slaapt lekker en mama heeft t onkruid uit de tuin geplukt, nu effe in bad en vanavond uit eten met mn werk.

Op dit moment eindelijk ongesteld, eerste keer na mn bevalling, pfff... M. Had t daar wel iets beter mogen achterlaten toen ie vertrok, of effe een dweiltje er door heen mogen halen. Ik verlies nu allemaal stolsels (bah)... Ben trouwens weer begonnen met de nuvaring, dit was mn eerste stopweek dus vandaar. Was wel gek om weer voor t eerst sex te hebben na de bevalling zonder condoom, ik was helemaal panisch om zwanger te worden...

Fijne avond meisjes!
Elisa, ik ben ook wel heel benieuwd naar je bevallingsverhaal! En hoe groot was R. eigenlijk met de bevalling?

Draai, ik zal vanavond even mijn bevallingsverhaal aanvullen met het 'gedoe' erna. Ik heb 23 augustus een gesprek in het ziekenhuis over het vervolg. Ik loop inderdaad hard. Loop samen met een vriendin en af en toe doen we mee aan een run (5 of 10 kilometer). In tijden dat er geen run is lopen we 1x per week en richting een run gaan we naar 2x per week.

Kristin, lekker vakantie! Geniet er van, welke uitjes hebben jullie gepland?

Elisa, de hechtingen lossen vanzelf op. Af en toe vind ik een los draadje in mijn onderbroek.

Juun, je kan het lopen gewoon proberen hoor. Belangrijk was dat je bekkenbodemspieren goed getraind zijn.Als het echt niet gaat merk je het vanzelf.
Hier een heerlijke dag! Vanochtend zijn we op kraamvisite geweest bij een baby die 2 dagen eerder dan WB geboren is, vervolgens zijn we een pannekoek in een pannekoekenhuis gaan eten en daarna even doorgereden naar het winkelcentrum om even wat spulletjes bij de Hema te kopen.

WB zat lekker in de bondolino bij vriend. In de Hema nog aanspraak gehad van een vrouw die het heel erg schattig vond dat vriend WB droeg.

En verder heb ik WB toch maar weer eens aangelegd. Gewoon omdat ik toch nog productie heb en dat ik het mis. Ennnnn, hij hapte aan en dronk als een tierelier. Eindelijk bleef hij de hele tijd wakker. Nu ga ik hem morgenochtend weer aanleggen. Kijken of hij er een hele voeding voor zichzelf uit kan halen.

Lieke, die nare vlekken behandel ik voor met shout of ik gooi een schep Vanisch-achtig spul bij het waspoeder.

Juun, wat lastig zo'n overstuur ventje. Ik heb geen echte tips voor je, denk dat je inmiddels al alles geprobeerd hebt om hem te troosten.

WB had een huiluurtje gisteravond en na 45 min hebben wij hem in de tummy gedaan. Verder vouw ik WB tot een bolletje in mijn armen, hou hem stevig vast (armpjes tegen borstkastje aan) en laat hem op mijn pink zuigen.Echt ik kan me niet voorstellen dat WB de hele dag, avond en nacht zou huilen. Respect dat je het volhoud!
Brrr, Fede die stolsels. Had inderdaad ergens gelzen dat de eerste ongesteldheid heftig zou zijn maar dat die stolsel weer op het hoekje komen kijken.

Kristin, lekker vakantie. Hopelijk krijg je in je vakantie iets beter weer als dat we nu hebben. Ik heb je kaartje gehad!!

Juun, ik ga ook na 6 weken weer starten met hardlopen. Ik denk dat ik het rustig aan opbouw met Evy (is dan de 4 keer dat ik dat doe). En gaat het niet dan stop ik er voor een paar weken weer mee.

Draai, ik wil minimaal 5 minuten kunnen hardlopen. Dus als ik dat kan dan lopen we samen. Leuk! En heerlijk die 7km!

Elisa, wat leuk dat je man dat zei over je uitstraling!

Flower, danoontje komt volgens mij in een megaschoon huis terecht. Geeft je vast een fijn gevoel he!
Lieke, leuk, dat doen wij ook. We proberen standaard 2 keer te lopen, meestal 7 km. Over een maand 10 km en in nov 15 km.

Wij lopen niet extreem hard. De 10 doen we tussen 1 uur en 1.10. (en soms 1.12 )

Jun: geen idee of 10 sep al weer te snel is.... Heb je eerder gelopen? Niet he? Weet niet of dat een voordeel is ivm bekken...

Elisa, lief van je man, dat hij je ten goede veranderd vindt. Niet dat je voorheen niet leuk was, maar toch mooi dat mannen zo trots zijn op hun vrouwen in deze periode.

Fijn dat R. het goed doet!
Earth, wat een leuke dag! Ik zou denk ik extra verliefd worden op man als die met een draagzak loopt. Heb jij dat ook??

Oh en: deal! Als jij 5 min kan lopen, lopen we een keer samen, volgens jouw schema. Kan ik je er door heen slepen!
Oh en wat fijn van die bv!!! Ik duim voor je dat WB de smaak nu te pakken heeft!
Och fede, ineens weer ongesteld... Dat is raar.... (lijkt me) Wanneer kwam jij erachter dat je zwanger was? Ook zo rond deze periode?

Ja, Elisa: ik wacht ook op jouw bevallingsverhaal.. Ter motivatie...

Earth: wat een mooie dag! En wat mooi dat WB ineens goed aanhapt! Het zou toch fantastisch zijn als het zomaar weer gaat lukken?

Juun: lukt het trouwens met afbouw borstvoeding?

Kristin: heb ff op h gezet wat ik bedoel...

Wat grappig is, is dat de baby al sinds de verloskundige haar kan voelen dezelfde houding heeft in mijn buik. Altijd met haar rug links in mijn buik. Ik voel dus veelal getrap aan de rechter kant.

Heb gister trouwens een kussen gekocht voor in bedje of box waarin baby's veilig op hun zij kunnen liggen. Zo proberen we beetje voorkeurshouding tegen te gaan... (Ook zo'n hype tegenwoordig he)
Mijn bevallingsverhaal staat op Hyves!

Voor de liefhebbers;)

Earth, die van jouw is ook mooi en eerlijk!

Toch best voorspoedig verlopen, hè? En uiteindelijk geen pijnstilling, toch?
Flower, r ligt afwisselend op zijn linker of rechterzij.

Alleen meestal ligt ie na een tijdje op zijn rug.

Dat geeft niks, als hij maar wel zijn hoofdje regelmatig links of rechts draaid en niet altijd hetzelfde ligt.

Als ik hem in een houding dwing wordt hij volgens mij erg onrustig...

Ik heb vandaag ook geprobeerd zonder tepelhoedje aangelegd, maar dat was nog geen succes en nu blijft hij een beetje zeuren... Ik ga nog even door met hoedje, al las ik dat ze daar toch minder mee drinken, er langer over doen en de borstvoeding kan er door terug lopen. Hmmm ook niet ideaal.

Dinsdag komen ze van het cb, dus dan kan ik eens wat vragen.

Als hij flink aangekomen is, dan is het gewoon goed zo.

Het is ook gek dat mijn borsten niet meer zo gespannen zijn voor het voeden. Die stuwing is nu weg. Mijn kraamvrouw zei dat dat ook normaal is.
Aaaaargh, r gooit al de melk er weer uit!!! Zo zonde voor 'm... En nu is ie weer leeg...

Zucht.. Hij valt wel in slaap, maar voor hoelang??
Draai, op H. heb ik mijn bevallingsverhaal aangevuld met het verhaal over de complicatie erna!

Ga nu even de rest hier bijlezen...
Earth, wat een gezellige dag heb je gehad! Lekker ook pannenkoeken eten! Bij ons zit in de buurt ook een pannenkoekenrestaurant (een echt kinderparadijs), kan niet wachten om er straks met D. heen te gaan . Nu gaan we meestal voor de afhaalpannenkoek.

Wat fijn dat de borstvoeding ineens zo goed gaat. Misschien dat H. nu net even wat meer op krachten is?

Fede, voor het eerst ongesteld dus. Heeft nog best lang geduurd he? Ik ben benieuwd wanneer het hier komt... had je na de bevalling ook veel stolsels? Ik heb ze namelijk helemaal niet gehad.

Flower, grappig D. lag precies zo in mijn buik. Ook al vanaf dat je het kom voelen .

Elisa, mooi om jouw verhaal ook te lezen! Wat een turbobevalling! Dat wordt nog wat bij een volgende (ze zeggen toch dat dat nog sneller gaat?).

Ik meld mij voor morgen trouwens even af. We hebben twee verjaardagen (van mijn oma en van vrienden). Ben benieuwd hoe dat gaat met D.
Compleet nog niet bijgelezen, maar toch even een berichtje... gewoon, om te laten weten dat ik er nog ben en dat ik Do ook terug-mis! ;)

Ik begrijp even in de gauwigheid ( mijn ogen doen het niet zo goed na een fles rose) dat Fede weer ongesteld is geworden. MOOI ZO! ;) Want ik zag net op FB een foto van M. en die is hier door de kamer gegaan. Wat een prachtig jongetje! Om helemaal verliefd op te worden! Ongesteld worden betekent dus opnieuw vruchtbaar zijn, en dus... dus... dus....

En oh ja, Juun... prachtig, die fotosessies! Vooral die met je man waar Ennetje lekker op zijn arm ligt!

Heb ik nog iets te melden? Ehm.. nee, niet echt. Ik heb een rare bui. Ben er al een week overtuigd van het feit dat ik geen kinderen wil en ben al een week bezig met druk doen, doorzakken met vrienden, gebroken wakker worden, bezig met mijn werk, en alles wat maar NIET met beebjes te maken heeft. En terwijl ik weet dat het diep in mijn hart anders is..... ik kan het even niet meer. Maar het mooie is: ik ben ansich best gelukkig in deze staat, voor zolang als het duurt.... nou ja, in elk geval geen zorgen om mij!
Oh ja, en ik heb iets nieuws qua opdracht! Heul moeilijk, heul ingewikkeld en ik heb me erin gebluft, maar...... maaar.... het belooft iets leuks te worden! Dus mijn "rare" week heeft wel iets opgeleverd. Zal het even heel kort op H. toelichten.
Jaah kirstin we hebben vakantie!!! Ik lig na een nachtje doorzakken in bed!!

Ik ga lekker slapen! Xx
Goedemorgen!

Heb je een leuke nacht gehad Miekie?

Hier lekker uitgeslapen en vandaag doen we rustig aan. De gewone zaterdag dingen, boodschappen en wasjes draaien.

Jullie nog leuke plannen?
Hier alles ok! Kut nacht gehad... Maar goed... Hoort erbij...

Zo enorm last van maagzuur! Ga zo even naar de weekend apotheek om iets sterkers te halen dan Rennies.

En ga een nieuwe tondeuse halen; die begaf het net toen net de helft van vriend zijn haar eraf was. Grappig... Het is net een wijf: ''ik ga zo niet over straat hoor..''

Fijne dag meiden en tot later...
Flower, probeer nog een beetje bij te slapen, wie weet heb je het nog nodig! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven