Eerste hulp - aaaaargh

08-03-2010 13:15 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is verder geen topic anti-eerste hulp hoor, maar moet toch even spuien.

Mijn zoon (8) was aan het spelen bij een vriendje, krijg ik een telefoontje van de vader van het vriendje, dat hij met zoon onderweg was naar de eerste hulp want bij het buiten spelen was hij met zijn hand in een spijker blijven hangen. Hij zei dat hij wist dat ik thuis nog een kind had (en nog een buitenspelende zoon) dus hij zou bellen als hij in het ziekenhuis was en zoon daarna weer naar huis brengen. Om 5 uur kwam man thuis en werden we weer gebeld dat ze er nog zaten, maar er zou zo iemand komen kijken. Bajaman naar het ziekenhuis want dan kon vader vriendje ook naar huis. Dus ik in de (best wel) zenuwen thuis en gelukkig om 6 uur telefoon. Nou nog 3 wachtenden voor hem dus het zal niet zo lang meer duren. En wachten duurt toch best wel lang dus echt lekker zat ik niet thuis.

Uiteindelijk kwamen ze dus om kwart voor 9 thuis. 4 hechtingen en een ingepakte hand later, met 2 flessen antibiotica.

Zoon had zich keurig gedragen, geen tranen, geen gegil bij de 3 verdovingsprikken, helemaal niks. Hij heeft zelfs zitten kijken hoe er werd gehecht.

Ik ben (natuurlijk) ontzettend trots op onze kleine grote man, maar er hangt een bordje bij de eerste hulp. Kinderen die huilen mogen voor. hmmmmm..... volgende keer toch maar knijpen dan?
quote:zakdoekjeopviva schreef op 08 maart 2010 @ 15:49:

[...]

Ja geprobeerd ja; dat is voor de eerste hulp, huisarts heeft het te druk er voor en te weinig ervaring (haar woorden).

Dat huisartsen ook hechten is dus nieuw voor mij. Een bepaalde richtlijn wanneer wel en wanneer niet naar de eerste hulp zou wel makkelijk zijn trouwens. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit voor niks op een eerste hulp gezeten heb misschien moeten mensen gewoon minder snel panieken (en vooral minder ga naar de eerste hulp adviezen geven; zie ik hier ook vaak als de huisarts niet al te behulpzaam is)

Bij levensbedreigend gewond ga je naar de Eerste Hulp (of bel je 112), bij niet levensbedreigend tijdens kantooruren bel je de huisarts (die van ons heeft ook een 'noodlijntje' en bij spoed buiten kantooruren bel je de HAP.

Mijn buren bellen voor ieder wissewasje een ambulance, ding heeft daar al 3 keer voor de deur gestaan. En dat zijn dingen waarvoor ik de HAP bel of zelf naar de HAP rij. Laat die ambulance alsteblieft voor mensen die 'em echt nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zoon had een paar weken geleden een gat in zijn hoofd wat gelijmd moest worden. Ik heb eerst de huisarts gebeld of ik naar hem moest komen of naar de SEH. Huisarts vertelde me dat ik naar de SEH moest gaan.

Maar dat kwam misschien ook omdat mijn huisarts op do-middag niet werkt vanaf half 2 en ik om kwart over 1 belde bedenk ik me net.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven