eerste keer naar de opvang

27-02-2019 09:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh oh oh wat ben ik een zeikerd, en ik heb het zelf ook nog gewoon in de gaten hoe erg ik me zit aan te stellen. Maar dat maakt het niet meteen beter.

Mijn kleine mannetje is voor het eerst naar de kinderopvang, en nu ben ik alleen thuis, voor het eerst in drie en een halve maand. Aan de ene kant: heerlijk!!!! Ik kan gewoon iets voor mezelf doen! Aan de andere kant: wat moet ik dan doen? Ik heb werkelijk geen idee wat voor zinnigs ik zou kunnen gaan doen met mijn nieuw verworven tijd. Waar ik wel een idee van heb in de tussentijd is wat er allemaal mis zou kunnen gaan op de opvang. Is hij bang alleen? Vind hij het eng? Wat als hij krampjes krijgt en hij is helemaal alleen? Wat als hij eenzaam is en een knuffeltje wil? Wat als zo’n leidster hem op zijn hoofd laat vallen??? Is het daar wel veilig? Vind het toch een heel vreemd gevoel eigenlijk, dat ik mijn baby die nog zo klein is naar de opvang gebracht heb en dat hij niet bij me is....

Verder geen vraag ofzo, ik heb overduidelijk te weinig te doen.

Voor de duidelijkheid: de opvang ligt niet in oorlogsgebied, maar gewoon bij mij in de wijk, de leidsters van de opvang zijn geen veroordeelde criminelen, baby wordt straks gewoon weer opgehaald, hij blijft geen 9 weken daar.
kaanchinchen schreef:
27-02-2019 12:45
Oja dat fotoboek. Ik heb geloof ik de eerste weken er in zitten, maar kind is inmiddels allang 1.
Mijn moeder kon dat zo goed bijhouden. Elke anderhalf à twee jaar plakte ze een nieuw foto-album vol met foto's, verhalen en anekdotes. Elk kind kreeg zijn eigen foto-album. Ik heb er dus 11 (!!!) tot aan mijn 18e verjaardag en voor mijn siblings geldt hetzelfde. Foto's van daarna zijn in het gezinsfoto-album gegaan.

Ik moet wel zeggen dat mijn moeder nogal georganiseerd is, dus ik begrijp ook wel dat dit NIET de norm is :P
Dat is precies de reden dat ik dit ook voor mijn kleintje wil gaan proberen. Los daarvan vind ik een beetje knippen en plakken ook erg ontspannend werken. Heb ik veelal gedaan toen de baby lag te slapen, kreeg er veel meer energie van dan van Netflixen.
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
27-02-2019 09:26
Haha, ik had ook geen idee wat ik moest doen. De 2e was een hele makkelijke baby, dus ik had al heel veel tijd over gehad in mn verlof.....dus wat deed ik, heel logisch vond ik toen, koffie gaan drinken op het werk en kijken hoe het ervoor stond. Baby wennen, ik ook vast wennen :facepalm:

Haha ik ben ook koffie gaan drinken op het werk :D kon echt niks beters bedenken schijnbaar.

Ik was er trouwens heel stoer over, doen we wel ff hoor baby naar de opvang brengen. Even heerlijk relaxen enzo.
Nou, puntje bij paaltje kwam ik jankend naar buiten. Had nog liever mijn rechterarm daar achtergelaten...

Ben blijkbaar zo'n echte mutsenmoeder :facepalm:
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
27-02-2019 15:16
We hebben het overleefd!!!!

Ik ben de tijd doorgekomen en baby vond het allemaal prima: slaapje gedaan, flesje gedronken, beetje in het rondgekeken.
Kijk!
Wat een overwinningen op dag 1! :yes:
Mijn oudste sliep nooit op het kdv. Mijn jongste wiegerde de fles in alle toonaarden. Ik zeg een dikke voldoende voor de eerste wendag!
Fijn Florence, klinkt goed!
Eerste dagje opvang weer gehad :-D
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
27-02-2019 17:59
Kijk!
Wat een overwinningen op dag 1! :yes:
Mijn oudste sliep nooit op het kdv. Mijn jongste wiegerde de fles in alle toonaarden. Ik zeg een dikke voldoende voor de eerste wendag!
echt he... ik ben zo trots.... (als iemand nu roept dat ik gewoon een makkelijke baby heb: je mening werd niet gevraagd, dus hou je mond, mijn baby doet het gewoon ontzettend goed, niet omdat hij makkelijk is, maar omdat het gewoon een ontzettend leuk ventje is). Ik ben echt heel blij, en zo ontzettend opgelucht dat het zo goed ging. Dat hij gewoon makkelijk drinkt, dat hij daar slaapt, dat hij zich laat troosten. Dus de voldoende voor de baby is verdiend, die voldoende heb ik niet verdiend want ik heb de hele tijd op mijn telefoon staan staren, en zitten te wachten dat ofwel ik hem op kon halen ofwel iemand me zou bellen. Het boek wat ik wilde lezen ligt daar nog steeds mooi te zijn, en alle mensen die het huis opruimen een goed plan vonden: mijn baby is inderdaad makkelijk, en kalmeert van het geluid van de stofzuiger, er is niks in mijn huis wat niet gestofzuigd is.....
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het goed gegaan is! Volgens mij is het wennen ook stiekem meer voor de ouders dan de baby..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Dat wennen bij de opvang is ook vooral voor de ouders, niet voor de baby ;-D
Malagueña schreef:
28-02-2019 08:54
Wat fijn dat het goed gegaan is! Volgens mij is het wennen ook stiekem meer voor de ouders dan de baby..
Dit dus :D
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
28-02-2019 20:05
Dat wennen bij de opvang is ook vooral voor de ouders, niet voor de baby ;-D
ja dat blijkt
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
28-02-2019 20:07
Dit dus :D
;-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
28-02-2019 20:25
;-D
Tik 'm aan! :high5:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
28-02-2019 21:13
Tik 'm aan! :high5:
:HA: :high5:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Florence wat herkenbaar dit.
Mijn kleine meisje van de week voor het eerst wenuurtjes gehad en volgende week nog wat wenuurtjes. Daarna ga ik aan het werk weer en gaat ze 2 dagen p/w naar de opvang. En waar ik vooraf ?(tijdens mn zwangerschap) dacht daar niet zoveel moeite mee te hebben ben ik echt een enorme softie geworden als het om haar gaat.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
28-02-2019 20:05
Dat wennen bij de opvang is ook vooral voor de ouders, niet voor de baby ;-D
Ja :D
Alle reacties Link kopieren
Spullen inpakken en je kind afgeven op de kdv en met gierende banden iets leuks voor jezelf doen. Wij vrouwen klagen altijd over dat we geen tijd voor ons zelf hebben....😒
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
14-03-2019 20:58
Spullen inpakken en je kind afgeven op de kdv en met gierende banden iets leuks voor jezelf doen. Wij vrouwen klagen altijd over dat we geen tijd voor ons zelf hebben....😒
that ship has sailed....ik ben inmiddels weer aan het werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven