Eerste verjaardag!

18-09-2008 20:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie gedaan of doen jullie met de eerste verjaardag van jullie kindje?
Klein gehouden, want daar had hij het meest aan. Zoon en ik zijn op dezelfde dag jarig en die dag hebben we wat met z'n drietjes gedaan.

Twee dagen later (weekend) hebben we de opa's en oma's en tante en ooms uitgenodigd. Van 12:00 - 14:00 was er een lunch voor mijn tweelingbroer en mij (ja, het is een drukke verjaardag...), van 14:00 - 16:00 het feestje van mijn zoontje en kwamen mijn schoonouders en zwager er ook bij.
Wij gaan het groots vieren. Tenminste met het aantal mensen wat we uitnodigen. Ze wordt maar 1x 1 jaar. Vlg jaar wel weer wat kleiner.

Bezoek komt gezellig naar ons toe tussen 1500 en 1900. Ik versier de boel leuk, leuke taart met foto van de hema, slingers en eten en drinken voor het bezoek. In ieder geval gaat zij gewoon om 1900 naar bed en wie er dan blijft hangen zien we dan wel weer.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Bedankt voor jullie reacties! Chica, wanneer is de kleine jarig? Lara wat hebben jullie op de verjaardag zelf gedaan?

Wij wilden het eerst ook klein houden, maar ja... een grote familie, vrienden... toch wel gezellig als ze allemaal komen en we wilden geen keuze maken wie wel en wie niet. Dus een drukke boel, slingers en taart! Op haar verjaardag zelf willen we naar de dierentuin gaan!
Wij hebben de hele dag door feest gehad. Tussen 12 en 15:00u niet zodat hij lekker kon slapen. Aan het eind van de dag was meneer ( en ik ook!) het wel helemaal zat maar zou het denk ik wel weer zo doen.

Hou er zelf niet van als je niet eens meer kan zitten tijdens een verjaardag omdat het te druk is en voor zoonlief werkt dat ook niet.

Opa en oma kwamen wel wat vroeger zodat ze erbij waren toen we het kaarsje uitbliezen!

Ohja nog een tip, zet koffie,thee en sap gewoon op tafel zodat iedereen zelf kan pakken!

Ik liep als een kip zonder kop rond en vergat de helft van de visite drinken te geven
Wij hebben het feestje in 2delen gehouden. Op de verjaardag zelf een clubje, en in het weekend een clubje voor de werkende vrienden. Zo was het goed te doen qua drukte voor ons jochie.

Ook hadden we een duidelijke feesttijd: vanaf 14uur (na slaapje) tot 17 (eten)

Dus strak georganiseerd, maar dat is voor zo'n kleintje erg fijn.

Verder gewoon taart, slingers, en snoepzakjes je kent het wel...

Succes!
Wij hebben het bewust klein gehouden, uiteindelijk vier je het meer voor jezelf dan voor je kind. Die heeft het nog niet echt in de gaten.

Vanaf 15.00 uur gevierd voor grootouders. Verder vier stellen met kinderen. De rest afgehouden, wat ons niet door iedereen in dank is afgenomen maar dat is dan maar jammer. Nu was het (voor zoon en dochter eerste keer) druk zat met alle aandacht en cadeaus.

Slingers, taart, hapjes en aan het einde van de middag eten en op tijd naar bed.
Hier ook geen groot feest. Meisje was in het weekend jarig, dus we hebben het op de dag zelf gevierd. Alleen familie (opa's en oma's en ooms en tantes van de kleine) en 2 stellen vrienden met kleine kindjes uitgenodigd. En het was nog druk genoeg. Wij vonden dat als we ook onze andere vrienden zouden uitnodigen die toch meer voor ons zouden komen dan dat onze dochter daar wat aan had.

Oja, ze kwamen na de lunch en waren voor het avondeten weer weg.
We hebben een grote familie en kennissenkring, maar hebben echt niet iedereen uitgenodigd. Dat komt wel als hij 3 jaar wordt ofzo. Op zijn eerste verjaardag kwamen onze beste vrienden en naaste familie. De dagen/weken erna kwam er nog wat los bezoek, dus hij is alsnog gruwelijk verwend .

's middags vrienden (rond de 8 mensen) Daarna ging hij lekker slapen en toen kwamen onze ouders en broers en zussen eten (11 mensen). Druk zat en heel gezellig (ik had gewoon een keer tijd om met het bezoek te praten! )

Verder natuurlijk slingers en ballonnen, versierde stoel en een feestmutsje op bij het zingen (dat wordt onze traditie denk ik, haha). En natuurlijk lekker zelf een stukje slagroomtaart eten! Groot succes!

Veel plezier op jullie feestje!
Leuk al die reacties. Ik ben heel benieud hoe het loopt, iedereen mag komen tussen 14.00 en 17.00 dus zal wel een volle bak worden. Ik heb geen zin in de dagen daarna ook steeds nog mensen, dus dan maar iedereen tegelijk. Kaarsje uitblazen doen we met zijn drieën in de ochtend.

Ik zal inderdaad al het drinken op tafel zetten! Dat scheelt weer regelen.

Het duurt nog even, dus binnenkort maar op pad voor slingers en balonnen en weggooi bordjes! Scheelt weer opruimen.
Wij hebben een feestje thuis gehad en met zijn vriendjes (van de zwangerschapsgym) heeft hij toen een gezamelijk eerste verjaardag gevierd.

Daar had iedere moeder een naam van een kindje gekregen voor wie ze een kadootje moest kopen, dus ieder kind kreeg 1 kadootje.

We deden ook het spel: Pass the parcel. Heel leuk voor kindjes om te doen. Koop een kleinigheidje (puzzel of boekje) en pak het in. Dan pak het pakje in maar doe er een snoepje in (minireepje of zo). Pak het weer in met weer een snoepje. Pak het in zodat elk kind in ieder geval een snoepje krijgt. Dan als het feest zover is geef je het pakje door op muziek. Muziek stopt, kindje mag het pakje uitpakken. Dat was een groot succes.

Verder hadden we de woonkamer uitgeruimd (banken naar achteren gezet) en een groot doek op de grond gelegd waar de "picknick" van de kindjes op vrolijke bordjes lag (sandwiches, kaasstengels etc.) Nadat de kinderen gegeten hadden hebben we de taart tevoorschijn gehaald, een grote chocoladetaart gemaakt door 1 van de mama's. Daar mochten ze zich met z'n allen op storten, geweldig die chocolade handjes en snoetjes.

Daarna hebben de kinderen lekker buitengespeeld en wij hoefden alleen dat doek bij elkaar te pakken en zo de inhoud in de prullebak te gooien. Geen werk.

Verder hadden we voor de mama's en papa's Bucks Fizz en hapjes, ieder had iets anders meegenomen. Het was een groot succes, niet duur, wel heel gezellig!
Voor het feestje thuis hebben we op een gegeven moment alle kadootjes ingepakt op tafel laten staan. Hij was gewoon te beduusd door alle aandacht. We hebben daarna elke dag een kadootje uitgepakt en ik heb een foto gemaakt als hij met zijn kadootje speelde. Die foto stuurde ik dan met een bedankje namens hem naar de gulle gever! Geloof dat hij na drie weken nog aan het uitpakken was...
hier ook in 2 keer gevierd.. en binnen afgebakkende tijdstippen.. (14:00-17:00). was een groot succes!!
quote:080808 schreef op 18 september 2008 @ 21:12:

Lara wat hebben jullie op de verjaardag zelf gedaan?

Op haar verjaardag zelf willen we naar de dierentuin gaan!Grappig, wij zijn ook naar de dierentuin gegaan. Eigenlijk meer omdat ik het zo leuk vindt (en ik was tenslotte ook jarig), maar zoon vond het ook al hartstikke leuk; twee vliegen in 1 klap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven