Eet tips: zoon vergeet te eten

27-04-2020 06:06 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mijn bonus zoon (10 jaar) vergeet vaak te eten.
In de zin van : hij neemt een hap, kauwt maar vergeet vervolgens een nieuwe hap te nemen. Met het avond eten (aardappelen,vlees,groente) scheppen we kleine bordjes op en gaat het beter. Met brood eten hebben we al geprobeerd, hem helpen herinneren, een tijd geven per broodje, op ons tempo laten eten. Dit alles in de hoop dat hij het oppikt maar het lukt niet. Iemand tips zodat hij niet 45 minuten aan tafel zit voor 2 broodjes?
Maar waardoor vergeet hij dan een volgende hap te nemen?

Staat de tv aan, heeft hij zijn telefoon onder handbereik, praat hij constant?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
27-04-2020 06:10
Maar waardoor vergeet hij dan een volgende hap te nemen?

Staat de tv aan, heeft hij zijn telefoon onder handbereik, praat hij constant?
Nee tv is uit en telefoon heeft hij niet. Hij gaat staren of plukken aan zijn lichaam of inderdaad kletsen
Waarom mag hij geen 45 min aan tafel zitten voor 2 broodjes? Ik eet ook langzaam, waarom moet hij in jullie tempo eten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laat hem iets anders maken. Sommige mensen eten liever een banaan, pap of yoghurt dan een boterham.
Of laat hem als hij op dat moment geen trek heeft, zijn brood in een bakje doen. Dat is dan het eerste dat hij moet eten als hij weer trek krijgt.
Niet ernaast blijven zitten.
Altijd eten aan tafel.

Misschien vindt hij het niet erg?
Dan doet ie er lekker lang over.
Misschien wil hij wel graag weer gaan spelen?
Dan gaat t vanzelf sneller.
Krijgt hij op school zijn eten wel binnen een aangegeven tijd op? Of valt het je nu op omdat ze hele dagen thuis zijn?
Idd, hoe gaat dat op school dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En anders, lekker laten zitten zou ik zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Welk probleem heb je precies?
Is hij mager?? Hongerig tussen de maaltijden door?
Eet hij te weinig?
Wat vindt hij er zelf van? Wat is de onderliggende gedachte dat hij "vergeet" te eten?

Krijgt hij wel voldoende calorien binnen per dag? Snoept hij wel, of eet hij tussendoortjes?

En nog belangrijker, wat vinden zijn vader en zijn moeder van dit gedrag?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Eerder gaan eten? Misschien is hij moe?
Sommige mensen zijn gewoon ontzettend langzame eters. Ik vind dat ook heel vervelend, maar daar verander je niets aan, dat blijft hun leven lang zo. Ik heb er ook een paar in mijn omgeving. Na elke hap moet er helemaal opnieuw “opgestart” worden. Iedereen is anders.
Je kan hem toch af en toe eraan herinneren dat hij moet dooreten?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Mijn zoon van 10 kan ook heel langzaam eten, ook alsof hij vergeet waar hij eigenlijk mee bezig is aan tafel. We herinneren hem er af en toe aan om een hap te nemen en dan eet hij weer even door. Hij is snel afgeleid, gaat zitten staren of kletsen. Soms lastig, maar we maken er ook verder geen probleem van. Als het in onze ogen ‘te lang’ duurt, gaan wij al van tafel, dan gaat hij vanzelf wel dooreten, want dat vindt hij ook weer niet gezellig.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik zie je elders iets schrijven over geef me de vijf en dat je stiefkids met een beperking hebt. Gaat dat ook over deze jongen?
Honey, you should see me in a crown
lilalinda schreef:
27-04-2020 08:07
Welk probleem heb je precies?
Is hij mager?? Hongerig tussen de maaltijden door?
Eet hij te weinig?
Het duurt te lang.
Pff, echt. Ik ben ook de langzaamste eter thuis. Ik ben gewoon geen propper en doe ook rustig een halfuur tot een uur over een maaltijd en bij meerdere gangen soms wel 2 uur. Het zakt bij mij niet zo snel. Daarnaast houd ik ook van gezelligheid en kletsen aan tafel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is precies het probleem dan? Niks mis met lang eten toch? Ik zit ook gerust uren aan tafel.
Gatekeeper* schreef:
27-04-2020 09:23
Het duurt te lang.
Maar is dat dan het probleem van het kind of de (stief-) ouders?

Als kind gewoon een rustige eter is zou ik me er verder niet mee bemoeien namelijk. Behalve af en toe een kleine reminder “vergeet je niet te eten?” Als je denkt dat ie zo afgeleid is dat ie het inderdaad vergeet. Verder zie ik niet waarom je je hier druk om zou moeten maken en is eigenlijk je eigen ongeduld denk ik meer het probleem.

Of er moet iets zijn wat je nog niet verteld hebt. :rolling:
viva-amber schreef:
27-04-2020 09:28
Pff, echt. Ik ben ook de langzaamste eter thuis. Ik ben gewoon geen propper en doe ook rustig een halfuur tot een uur over een maaltijd en bij meerdere gangen soms wel 2 uur. Het zakt bij mij niet zo snel. Daarnaast houd ik ook van gezelligheid en kletsen aan tafel.
Iemand die sneller eet die propt? Of ervaar je dat zo als je zelf wat sneller zou eten?
liebeskind² wijzigde dit bericht op 27-04-2020 10:06
6.68% gewijzigd
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Als ik ergens een hekel aan heb is het uren aan tafel zitten. Gourmetten waar mensen zo drie uur over doen. Ik moet er niet aan denken.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Gatekeeper* schreef:
27-04-2020 09:23
Het duurt te lang.
dan geef je het kind van te voren vast een bammetje, of een schaaltje fruit
Of zijn yoghurt pas om 20.00uur
als het puur gaat om "te lang", geef je hem vaker op een dag kleine porties
Mijn zoon heeft dat ook gehad, eigenlijk vanaf het moment dat hij kon eten, eet hij langzaam. En nee, hij hoeft niet te proppen, dat is ook helemaal niet gezond, maar soms was het gewoon irritant. Wat hielp, is er geen aandacht aan besteden. Na drie kwartier gewoon zelf vast van tafel gaan. De maaltijd gezellig houden. Hij mocht er gerust langer over doen, maar op een gegeven moment wilden we zelf andere dingen gaan doen. Dat werkte prima, geen irritatie meer en ieder zijn eigen tempo.
Nu is hij dertien en heeft het zichzelf opgelost. Hij eet niet snel, maar ook niet heel langzaam.
Dus de tip is eigenlijk: negeren, maaltijden gezellig houden en na een bepaalde tijd zelf vast van tafel gaan (zonder gezucht dat het allemaal zo lang duurt natuurlijk)
Treurniet12 schreef:
27-04-2020 09:34
Wat is precies het probleem dan? Niks mis met lang eten toch? Ik zit ook gerust uren aan tafel.
Niks mis mee inderdaad, als dat is wat je als gezin prettig vindt. Zelf zou ik daar, in het gewone leven van alledag, niet aan moeten denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven