Eet tips: zoon vergeet te eten

27-04-2020 06:06 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mijn bonus zoon (10 jaar) vergeet vaak te eten.
In de zin van : hij neemt een hap, kauwt maar vergeet vervolgens een nieuwe hap te nemen. Met het avond eten (aardappelen,vlees,groente) scheppen we kleine bordjes op en gaat het beter. Met brood eten hebben we al geprobeerd, hem helpen herinneren, een tijd geven per broodje, op ons tempo laten eten. Dit alles in de hoop dat hij het oppikt maar het lukt niet. Iemand tips zodat hij niet 45 minuten aan tafel zit voor 2 broodjes?
sneeuwwitje80 schreef:
04-05-2020 09:44
Hij komt misselijk van de honger uit school, omdat het daar ook niet goed lukt om te eten. Lijkt mij dat schoolprestaties daar dan wel onder kunnen lijden. Kijk gordijnen dicht en broertje die pech heeft vind ik zwaar overdreven allemaal. Van mij part gaat hij lekker van tafel en ook lekker met zijn broertje spelen, maar als de buzzer gaat neem je een hap.
En hoe kom je op het idee? Hebben professionals dat verzonnen? Want mijn kind at daadwerkelijk te weinig, en groeide niet goed. En de diëtist(die samenwerkte met de kinderarts) heeft nog nooit zulke kinderachtige suggesties gemaakt. Daar was het gewoon een kwestie van vaak genoeg aanbieden, zo calorie rijk mogelijk. En verder kon je niet zoveel.

Hier is het vanzelf goed gekomen. Toen hij bepaalde allergenen niet meer binnen kreeg. Toen kreeg hij opeens normale trek. Maar goed, de bonus zoon van TO is 10. Zolang hij geen medische indicatie heeft dat hij echt zsm moet aankomen, hebben al die trucs echt geen zin. En binnenkort is die jongen oud genoeg om door te hebben dat hij zich lekkerder voelt als hij toch zijn brood op school wat sneller op eet. Ik zou echt niet zelf met allerlei stomme trucs aan de slag gaan, voordat die jongen voor de rest van zijn leven een nare associatie met eten heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven