Eet ze teveel?
woensdag 7 augustus 2019 om 22:10
Hey iedereen!
Ik ben 3 weken geleden mama geworden van een superlief dochtertje. Echter baart er mij 1 ding zorgen en ik vroeg me af of dit gegrond is.
Ze drinkt flesjesvoeding, en op de doos/internet vind ik dat ze bij haar leeftijd rond de 90ml met 3 schepjes mag hebben. Ik weet dat maar aan gemiddelde is maar toch, nu drinkt zij toch al om de -meestal- 3, soms 4 uur 150ml met 5 schepjes... en ze drinkt het helemaal op alsof haar leven ervan afhangt.
Is dit niet wat veel? De vroedvrouw zegt er niet veel van, maar alle baby'tjes in mijn omgeving eten veel minder, of zijn toch al een paar maand oud eer ze aan die 150 zitten.
Zou ze niet verzadigd genoeg zijn? Ga ik best eens bij de arts? Of zijn er nog ouders met hongerige baby's en komt dit allemaal wel goed?
Bedankt alvast!
Ik ben 3 weken geleden mama geworden van een superlief dochtertje. Echter baart er mij 1 ding zorgen en ik vroeg me af of dit gegrond is.
Ze drinkt flesjesvoeding, en op de doos/internet vind ik dat ze bij haar leeftijd rond de 90ml met 3 schepjes mag hebben. Ik weet dat maar aan gemiddelde is maar toch, nu drinkt zij toch al om de -meestal- 3, soms 4 uur 150ml met 5 schepjes... en ze drinkt het helemaal op alsof haar leven ervan afhangt.
Is dit niet wat veel? De vroedvrouw zegt er niet veel van, maar alle baby'tjes in mijn omgeving eten veel minder, of zijn toch al een paar maand oud eer ze aan die 150 zitten.
Zou ze niet verzadigd genoeg zijn? Ga ik best eens bij de arts? Of zijn er nog ouders met hongerige baby's en komt dit allemaal wel goed?
Bedankt alvast!
zondag 11 augustus 2019 om 09:47
Dat is iets typisch Nederlands en ook al langer weer achterhaald. Ik vrees alleen dat het bij sommige artsen/verpleegkundigen/instanties nog heel lang duurt voor dat door gedrongen is.
Mijn dochter kreeg vorige keer op het cb een advies dat 30 jaar geleden al achterhaald was maar ook nu nog gegeven wordt.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
zondag 11 augustus 2019 om 11:36
Volgens mij is (te)veel flesvoeding belastend voor de niertjes. Vandaar dat je het niet, zoals borstvoeding, onbeperkt aan mag bieden.
Dus helaas is het wel raadzaam je aan bepaalde hoeveelheden te houden.
zondag 11 augustus 2019 om 16:51
TO, ons dochtertje dronk ook erg veel. Ook flesjes omdat er geen druppel melk uit mijn borsten kwam. Als je op verzoek voedt met de borst past je lijf zich aan en wordt de melk iets dunner als ze veel drinken. Dus dat heb ik ook gedaan met de flesjes. Iets minder schepjes erin op de dagen dat ze veel dronk. En ze zat regelmatig boven het limiet wat ze aanhouden hoor, maar doordat ik de schepjes aanpaste bleef ze “normaal” op schema.
Kindjes moeten geen honger of dorst hebben.
Hou overigens wel in de gaten of er veel terug blijft komen. Toen dit meer werd bleek onze kleine reflux te hebben. Die dronk op dat moment zoveel dat ze constant aan de fles hing omdat ze op die manier geen pijn had ik haar keeltje.
Ik zeg zeker niet dat jouw kindje dat heeft, maar is iets om in de gaten te houden.
Verder gewoon naar je kindje luisteren.
Je doet het goed!
Kindjes moeten geen honger of dorst hebben.
Hou overigens wel in de gaten of er veel terug blijft komen. Toen dit meer werd bleek onze kleine reflux te hebben. Die dronk op dat moment zoveel dat ze constant aan de fles hing omdat ze op die manier geen pijn had ik haar keeltje.
Ik zeg zeker niet dat jouw kindje dat heeft, maar is iets om in de gaten te houden.
Verder gewoon naar je kindje luisteren.
Je doet het goed!